Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opråb til ledelsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    Helt, helt enig.

    For 5 år siden ville man "noget andet". Jeg "frygtede" lidt det der "andet", især da det viste sig, at de store, flotte ord og tanker ikke rigtigt blev fuldt op med andet end Henrik Clausen og Poul Hansen (som jo var den heeeelt rigtige og som det tog 14 måneder at hente). Mange punkede mig og andre for at råbe "vagt i gevær", bad os have ro på - det var en proces, og der skulle sadles om. Vi skulle lige have tålmodighed til et par mellemsæsoner - næste sæson, hed det sig.

    Jeg ved ikke, om vi (en del af os) bare har for store forventninger/forhåbninger på vores klubs vegne? Jeg forlanger ikke mesterskaber, medaljer og Europa hver eneste sæson, omend det dog ville være sjovt. Men man kan vel godt håbe på en vis udvikling/fremgang her 5 år efter fyringerne? Jeg ser ikke den udvikling eller fremgang. Jeg ser en klub helt nede i sølet - så langt nede i sølet, at vi skal prise os lykkelige for, at kun 1 rykker ned i år (og jeg tror og håber, at det ikke bliver OB denne gang). Det er muligt, at man på de indre linjer i klubben, synes det går, som det skal - for en menigmand som jeg, så ser det udadtil ud som om det hele sejler. Desværre. Men måske man har stillet sig tilfreds med i OB, at man blot skal være et middelmådigt midterhold i den bedste danske række, med et håb om en enkelt pop-up sæson engang imellem? I så fald forstår man måske, at vi igen igen er nødt til at sidde her bag tasterne og snakke endnu en mellemsæson.
    Jeg har valgt at anskue det lidt fra en anden vinkel. For fem år siden fyrede vi den sportslige ledelse, og op til denne sæson startede (eller genstartede) processen med at vende skuden med ansættelse af det nye trænerteam. De mellemliggende år vælger jeg at se bort fra, og kigger isoleret på hvad der sker fra År 0 efter Kent... Og SÅ ser verden lidt lysere ud, lige pludselig, med udvikling, fremtid og bedre tider foran os...
    Er det den rigtige måde at anskue det på? Muligvis ikke, men det hjælper mig på stadion gang på gang, og tillader mig lidt glæde i min hverdag, selv når vi får tæsk i Haderslev...

    At der skulle gå så længe før processen blev startet for alvor, er så en skamplet på ledelsen/bestyrelsen, som de får svært ved at vaske af sig...

    Mvh

    MaxHH

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
      hehe, af alle de ting du kunne have skrevet til Chris, så er HHA jo nok den største røde klud i verden... ,o)

      Mvh

      MaxHH
      Jeg ville faktisk dræbe for en H.H.A lige nu. Han ville være god i et hold under opbygning, ikke som profil på et tophold... De unge kunne læne sig op ad ham, han passede sit arbejde uden at klage - og scorede mål.

      Vores "læne op ad" spillere lader mål gå ind og har fejlafleverings kvotienter på grænsen til det latterlige. Sammenlignet med Skulason er H.H.A fricking Xavi!
      ;-)

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
        Beklager ChrisOB, men i mine øjne er du den naive her! Hvis OB nogensinde skal have bygget noget stabilt op, skal der IKKE laves total udrensning i truppen i hvert eneste transfervindue, som vi har set det de sidste par år. Et vinderhold og en vinderkultur bygges langsomt op men nås aldrig, hvis halvdelen af holdet forsvinder hvert år - uanset spillernes kvalitet. Hvis jeg var sportsdirektør, ville jeg ikke afskibbe hårdtarbejdende og loyale spillere som Skulason, Lund og Jonason fra truppen som de første, men godt kunne finde plads til dem i truppen. Som cstoltze siger, så kan der ikke skiftes 20 mand, og hvis man gjorde, vil økonomien garanteret ikke være til forbedringer på ret mange pladser. Så er der i tråden blevet nævnt Sønderjyske og Man City som to modsatrettede eksempler på, hvor stor udskiftning en trup kan klare og hvad penge betyder, men man vil altid kunne finde enkelteksempler, og det ændrer ikke på mit synspunkt om kontinuitet.

        Angående FCN-eksemplet, så synes jeg netop at spillere som AC og Stockholm er eksempler på "middelmådige" spillere, som er med i stammen på et mesterhold. Ingen af disse har vel ret beset haft mesterskabsklasse hverken før eller siden, og det viser hvad et sammenspillet hold kan gøre ved enkeltspillere... Hvis OB tålmodigt henover de næste par transfervinduer får tilføjet to-tre klassespillere til defensiven, så ville man også her kunne opremse fire-fem stammespillere, som man ville sig wow til. Og så ville et godt fundament sagtens kunne klare, at enkelte spillere ikke har topklasse.
        Lagde du mærke til hvor mange udskiftninger der faktisk var i sidste vindue? Selvfølgelig kan man skifte 20 man i et hug.....det kræver "bare" vilje og en del økonomi.
        Men nej det er da klart ikke en ønske situation - problemet er bare at lige pt så har vi alt for stor udskiftning hvert sommer vindue fordi dem man har hentet ikke er gode nok eller man har været nødt til at finde kortsigtede lappeløsninger - igen fordi de andre man bragte ind var for dårlige.
        Man er i OB ved at rive plastret af.....eller nærmere man trækker det og trækker derved pinen ud. Man satte gang i en oprydning og nu er man vel efterhånden igang med oprydningen efter oprydningen efter oprydningen......
        målet er langt større kontinuitet i truppen så langt er vi enige

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Jeg ville faktisk dræbe for en H.H.A lige nu. Han ville være god i et hold under opbygning, ikke som profil på et tophold... De unge kunne læne sig op ad ham, han passede sit arbejde uden at klage - og scorede mål.

          Vores "læne op ad" spillere lader mål gå ind og har fejlafleverings kvotienter på grænsen til det latterlige. Sammenlignet med Skulason er H.H.A fricking Xavi!
          ;-)

          MvH ChrisOB
          Og hvor er Alexander Aas når man skal bruge ham? Jeg spørger bare.

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            #80
            Vrede er jo en reaktion på overraskelse, og da de fleste ikke længere er overraskede over OB's nedture, men det stadig gør lige ondt hver gang, så bliver reaktionen apatisk i stedet. Det er apati når jeg ikke kommer på forum ugen efter en tabt kamp, det er apati da folk blev hjemme fra stadion senest osv.

            Når det er sagt, så kan man altid diskutere hvad fansenes rolle er. Jeg tror det ligger et sted midt i mellem betingelsesløs støtte og kritisk stillingtagen. Det går jo hverken særligt godt i Brøndby eller Esbjerg i forhold til formåen.

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
              Vrede er jo en reaktion på overraskelse, og da de fleste ikke længere er overraskede over OB's nedture, men det stadig gør lige ondt hver gang, så bliver reaktionen apatisk i stedet. Det er apati når jeg ikke kommer på forum ugen efter en tabt kamp, det er apati da folk blev hjemme fra stadion senest osv.

              Når det er sagt, så kan man altid diskutere hvad fansenes rolle er. Jeg tror det ligger et sted midt i mellem betingelsesløs støtte og kritisk stillingtagen. Det går jo hverken særligt godt i Brøndby eller Esbjerg i forhold til formåen.
              Hader BIF , men syntes det viser ambitioner , vilje og vindermentalitet når man efter en pinlig indsats i AaB aflyser en lovet tur til London og spillerne i stedet kommer til møde med træneren . 3 nedsablinger og en pinlig pokalexit i OB , og her går snakken blot på effektivitet hos modstanderen ., sørgeligt ...
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Jeg ville faktisk dræbe for en H.H.A lige nu. Han ville være god i et hold under opbygning, ikke som profil på et tophold... De unge kunne læne sig op ad ham, han passede sit arbejde uden at klage - og scorede mål.

                Vores "læne op ad" spillere lader mål gå ind og har fejlafleverings kvotienter på grænsen til det latterlige. Sammenlignet med Skulason er H.H.A fricking Xavi!
                ;-)

                MvH ChrisOB
                Og det er jo og har hele tiden været essensen i det , igen den evige diskution om at være god men ikke god nok og om at passe ind på holdet under de givne omstændigheder .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Hader BIF , men syntes det viser ambitioner , vilje og vindermentalitet når man efter en pinlig indsats i AaB aflyser en lovet tur til London og spillerne i stedet kommer til møde med træneren . 3 nedsablinger og en pinlig pokalexit i OB , og her går snakken blot på effektivitet hos modstanderen ., sørgeligt ...
                  Så enig at det er til at græde over. Der er ingen vinder mentalitet i OB. Det er ok at tabe. Vi skal jo bare videre i processen.. Så må vi håbe det bliver bedre næste kamp...

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Jeg ville faktisk dræbe for en H.H.A lige nu. Han ville være god i et hold under opbygning, ikke som profil på et tophold... De unge kunne læne sig op ad ham, han passede sit arbejde uden at klage - og scorede mål.

                    Vores "læne op ad" spillere lader mål gå ind og har fejlafleverings kvotienter på grænsen til det latterlige. Sammenlignet med Skulason er H.H.A fricking Xavi!
                    ;-)

                    MvH ChrisOB
                    Jeg ville elske ham her lige nu
                    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                      Jeg ville elske ham her lige nu
                      Viljen , energien og attituden ja , men ikke hans spillemæssige kvaliteter ;-) .
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                        Skulle vi nu ikke liiige.... jeg forventer ikke (7-9-13) at vi kommer i nedrykningsfare. Helt nede i sølet var vi v Troels Bech sidste år, skal vi ikke blive enige om at det ikke er heelt så skidt lige nu. Det er klart, at det kan komme, men hvis vores offensiv holdes i gang, og vi stadig kan lukke få mål ind og hente mange point hjemme, som vi er begyndt med, så rykker vi slet, slet ikke ned.
                        Sidste års sæsonstart var den dårligste nogensinde... det er jo altså ikke sikkert at alle synes vi skal ned på det niveau for at vi er i sølet...
                        Og med den trods alt lille forskel der er på de første 10 kampe sidste år og så i år, så forstår jeg sagtens at folk føler det... Dengang var vi på vej ned, nu skulle vi gerne have været på vej op...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Så enig at det er til at græde over. Der er ingen vinder mentalitet i OB. Det er ok at tabe. Vi skal jo bare videre i processen.. Så må vi håbe det bliver bedre næste kamp...
                          Jammerlig , intetsigende , nosseløs , kvalmende , pladderpædagogisk tabermentalitet , med vores sportsdirektør i spidsen som straks efter det endnu engang forfejlede transfervindue har stukket hovedet i busken .

                          Mand jer op for fanden , meld ud at i havde overvurderet truppen og at de store prygl vi har fået er uacceptable og det især ikke er velset at man blot slår op i banen når der er modgang . Kan curling børnene ikke tåle at høre det så deltager de på et forkert niveau ( hvilket deres spil iøvrigt indikerer ) .
                          Start gerne med at flå anførerbindet af HJ .
                          Og følg gerne op med at undlade at male et billede af at OB nærmest var uheldige i jeres kampreferater , de er stinkende misvisende og forsødet til ukendelighed .

                          Hørte EfB's spillere fik en Balle og besked på at spille for æren og for KLUBBEN i går i pausen efter en elendig 1. halvleg , hvornår har man sidst hørt sådan en melding fra OB ??

                          Sidste sæson hed målsætningen top 7 , hvilket blev slået fast i vinterpausen , alligevel kommer der en vattet udmelding om tilfredshed efter sæsonen ..

                          Hvorfor skal vi nu for 4 sæson i træk sælge en sæson som værende en mellemsæson , hvor der skal ryddes op i utallige fejlkøb ??

                          Forstår satme godt vi ikke har vundet mesterskabet siden man fra sin drejeskive telefon skulle ringe til sports telefonen på 0052 for at få resultaterne hvis man ikke lige var på stadion ...
                          Og forstår også godt at det ikke vrimler til med nye sponsorer eller rigmænd som vil investere i klubben , lige som jeg også forstår at man har svært ved at sælge sølle 1887 sæsonkort til foræringspris ...

                          Vil også forstå hvis Falk flygter når kontrakten udløber , og at vi ikke kan tiltrække nogle spillere med større ambitioner end blot at være med , for det er den udstråling klubben pt viser .

                          Fri mig for : det handler ikke om at vinde , det handler om at være med ... AAARRRRGGGGHHHH!!!


                          Hvad blev der egentlig af den nye chef som der skulle ansættes for moget tid siden , ham som skulle " sælge " OB .., ha tak skæbne et luset job at få , er vist kun Låsby-Svendsen som kan sælge noget så pilråddent og virkningsløst .
                          Last edited by Magge; 29-09-2015, 13:17.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Hader BIF , men syntes det viser ambitioner , vilje og vindermentalitet når man efter en pinlig indsats i AaB aflyser en lovet tur til London og spillerne i stedet kommer til møde med træneren . 3 nedsablinger og en pinlig pokalexit i OB , og her går snakken blot på effektivitet hos modstanderen ., sørgeligt ...
                            + 1 milliard
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Du mener simpelthen at SJE og EfB var ENORMT effektive ,, tja jeg mener så at vi var ENORMT ringe i forsvaret og på målmandspladsen . 3 gange ud af 5 er for mig ikke en enlig svale ;-)

                              Du har helt ret til at have din holdning , men jeg håber ikke nogle i ledelse eller i og omkring truppen deler fin holdning med at hvis bare vi får nogle point hjemme så er endnu en Mellemsæson godt nok .. Undskyld mig men det anser jeg som en taberholdning .
                              Det skriver jeg ikke. En mellemsæson vil være tilpas; dvs 5.-7. plads. Det er klart indenfor rækkevidde i en så lige liga. Hvis vi ender 6'er og får de fleste point hjemme, så har jeg sgu svært ved at se problemet i det.
                              Jeg skriver jo også at jeg ikke vil have flere absurde udebane nederlag.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                                Det skriver jeg ikke. En mellemsæson vil være tilpas; dvs 5.-7. plads. Det er klart indenfor rækkevidde i en så lige liga. Hvis vi ender 6'er og får de fleste point hjemme, så har jeg sgu svært ved at se problemet i det.
                                Jeg skriver jo også at jeg ikke vil have flere absurde udebane nederlag.
                                Men det får du med det nuværende set up. Det er ikke engang godt nok til 5.-7. Pladsen. Og det er stadig en taberholdning at være tilfreds med middelmådighed. At blive nr. 6 hvor vi stort set kun vinder på hjemmebane er at være tilfreds med for lidt.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X