Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt SDJ-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Jeg er uenig i meget af det, og faktisk vil jeg vove den påstand, at min uenighed skyldes en mere indgående viden til hvordan Brink arbejdede.

    Så fantastisk var Brink altså heller ikke. Han fik voldsomt mange penge at gøre godt med, succesen var købt, og forventningen var faktisk et mesterskab, det var budgettet sådan set til, men det lykkedes ikke.

    Brink tænkte aldrig langsigtet, han tænkte ikke meget på trupsammensætning, alt det overlod han til trænerne, han opfattede sig selv som en købmand. Hvert vindue var brandslukning: Hvor mangler vi en spiller, lad os finde en. Der var også perioder, hvor Brink ikke fandt brugbare spillere, f.eks. i angrebet. Brink var ikke en populær mand i branchen, og så var der nogle interne gnidninger der også spillede ind, herunder private forhold.

    Men den succes vi fik dengang, gik jo altså udover det langsigtede fundament, vi pyntede os med lånte fjer, og resten af klubben blev forsømt. Så alle de forudsætninger der har gjort, at FCM og AaB har kunne vinde mesterskaber, havde vi ingen af.

    Der var brug for en ny plan og et nyt projekt. Ideen var god. Problemet har bare været, at ledelsen i OSE ikke har været dygtige nok til, at finde de rette personer på nøgleposterne. Nu forsøger man så med et afprøvet koncept der hedder JH og KN, og det har uendelig lang snor, for OB har ikke råd til flere fejl. Desværre tyder meget på, at JH ikke har evnerne, og det kan koste klubben livet i rækken, eller permanent parkere klubben i bundregionen mange år frem.
    Men Kim Brink købte trods alt til de pladser vi manglede .. Og så mener jeg ikke at man kan klandre ham for hvor vi er i dag ... Han har haft en ramme godkendt af bestyrelsen og den har han arbejdet ud fra. Intet af det lønbudget han efterlod har vi i dag ..

    Grunden til at vi er hvor vi er, er alene bestyrelsens skyld. Rygterne går på at man var utilfreds men den manglende udsigt til et mesterskab hele foråret mn først godt inde i den næste sæson lavede man fyringerne i et impulsivt tiltag efter en tabt kamp og begrundede det med længere tids utilfredshed.
    hvis man var utilfreds i foråret efter nederlaget til FCK der kunne give os et godt forspring havde man masser af tid til at lave planen for det nye OB, finde en relevant sportschef og ny træner. Alligevel bliv det først efter et nederlag til FCN efter en landsholdskamppause man tog beslutningen i affekt og helt uden at være klar ... Det er dårlig ledelse og siden da er det jo den enedårlige beslutning efter den anden ....

    JH blev hentet ind til at finde billige spillere til at at overleve og få balance i budgettet .. Det er der nu og det er fint men jeg tror ikke på at han er den sportschef OB har brug for, for at indfri ambitionen om top6 i næste sæson .. Hvis ledelsen vil OB det godt mener jeg at den på nuværende tidspunkt må være i gang med at sondere markedet for en sportschef til tiltrædelse til sommer men gerne før vintervinduet.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Jeg er uenig i meget af det, og faktisk vil jeg vove den påstand, at min uenighed skyldes en mere indgående viden til hvordan Brink arbejdede.

      Så fantastisk var Brink altså heller ikke. Han fik voldsomt mange penge at gøre godt med, succesen var købt, og forventningen var faktisk et mesterskab, det var budgettet sådan set til, men det lykkedes ikke.

      Brink tænkte aldrig langsigtet, han tænkte ikke meget på trupsammensætning, alt det overlod han til trænerne, han opfattede sig selv som en købmand. Hvert vindue var brandslukning: Hvor mangler vi en spiller, lad os finde en. Der var også perioder, hvor Brink ikke fandt brugbare spillere, f.eks. i angrebet. Brink var ikke en populær mand i branchen, og så var der nogle interne gnidninger der også spillede ind, herunder private forhold.

      Men den succes vi fik dengang, gik jo altså udover det langsigtede fundament, vi pyntede os med lånte fjer, og resten af klubben blev forsømt. Så alle de forudsætninger der har gjort, at FCM og AaB har kunne vinde mesterskaber, havde vi ingen af.

      Der var brug for en ny plan og et nyt projekt. Ideen var god. Problemet har bare været, at ledelsen i OSE ikke har været dygtige nok til, at finde de rette personer på nøgleposterne. Nu forsøger man så med et afprøvet koncept der hedder JH og KN, og det har uendelig lang snor, for OB har ikke råd til flere fejl. Desværre tyder meget på, at JH ikke har evnerne, og det kan koste klubben livet i rækken, eller permanent parkere klubben i bundregionen mange år frem.
      Jeg vil ikke erklære mig uenig med dig, fordi der var en del, der tydede på, at det du skriver er rigtigt.
      Ligesom, når jeg selv skriver, om det ikke havde været en mulighed at fortsætte ad et andet spor med nye instrukser, men stadig med Kim Brink ved roret. Ingen ved det. Nu blev det anderledes. Og fair nok - hvis der havde været en plan, der kunne holde. Det var der tydeligvis ikke. Og at man fyrer en træner efter 3 sølvmedaljer i træk, det forstår jeg slet ikke - især ikke, når man ser, hvad der efterfølgende blev disket op med. Det var vel mest der min kritik var rettet.

      Siden fyringerne er der intet i OB, deres handlinger, indkøb, strategier m.v., der har overbevist mig om, at der blev handlet korrekt for 5 år siden.
      Mvh Kent

      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
        Jeg vil ikke erklære mig uenig med dig, fordi der var en del, der tydede på, at det du skriver er rigtigt.
        Ligesom, når jeg selv skriver, om det ikke havde været en mulighed at fortsætte ad et andet spor med nye instrukser, men stadig med Kim Brink ved roret. Ingen ved det. Nu blev det anderledes. Og fair nok - hvis der havde været en plan, der kunne holde. Det var der tydeligvis ikke. Og at man fyrer en træner efter 3 sølvmedaljer i træk, det forstår jeg slet ikke - især ikke, når man ser, hvad der efterfølgende blev disket op med. Det var vel mest der min kritik var rettet.

        Siden fyringerne er der intet i OB, deres handlinger, indkøb, strategier m.v., der har overbevist mig om, at der blev handlet korrekt for 5 år siden.
        LO vandt kun to sølvmedaljer og præstationerne var nedadgående og blottet for udvikling da han blev fyret.

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af spfisk Se indlæg
          LO vandt kun to sølvmedaljer og præstationerne var nedadgående og blottet for udvikling da han blev fyret.
          Sorry - my bad :D
          Ved ikke, om jeg så er enig med dig i det sidste - det må jo vel bero på en subjektiv vurdering.

          I forhold til, hvad vi fik i stedet, havde jeg nok foretrukket at beholde LO.
          Mvh Kent

          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
            Sorry - my bad :D
            Ved ikke, om jeg så er enig med dig i det sidste - det må jo vel bero på en subjektiv vurdering.

            I forhold til, hvad vi fik i stedet, havde jeg nok foretrukket at beholde LO.
            Eller vel bare Ove P... mon ikke han havde fået det samme ud af LO's budget.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
              Efter kampen sad jeg tænkte at vi var heldige ikke at have tabt med mere, især i første halveg kunne være endt i en nedsabling. Umiddelbart vurderer jeg at SE ud over de 4 mål spillede sig til i hvert fald tre chancer der var større en vores største. Og derudover skulle SE have haft et klart straffe, samt en chance i starten der fejlagtigt blev dømt offside.
              Det virker som om at modstanderne med lidt højt pres kan lukke vores spilmuligheder ned, vores hold bliver strukket langt og så taber vi bolden. Vi taber den enten i forsøget på at spille os fri af presset (især når Falk ikke er i nærheden til at hjælpe) eller osse taber vi den ved at losse den op til Zohore der er pakket ind og omgivet af modspillere der samler 2.bolden. Det ser næsten ud som om at vi fylder mindre på banen eller har færre spillere inde på grønsværen.
              Enig - samme oplevelse jeg sad med! Men det er simpelthen fordi de ikke bevæger sig i forhold til hinanden. De er nok bange for at blive fanget fremme på banen og så mangle ved en omstilling.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Enig - samme oplevelse jeg sad med! Men det er simpelthen fordi de ikke bevæger sig i forhold til hinanden. De er nok bange for at blive fanget fremme på banen og så mangle ved en omstilling.
                Det er nok en del af forklaringen og sikkert også KNs gameplan. Det udstiller dog også hvor lidt dynamik og power vi har på den bagerste del af midtbanen med Azer og Slula. Det ville virkelig pynte med Dessler og Makrini... Og så kan man ikke lade være med at savne Spelmann, som en anden i tråden også nævnte.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Sorry - my bad :D
                  Ved ikke, om jeg så er enig med dig i det sidste - det må jo vel bero på en subjektiv vurdering.

                  I forhold til, hvad vi fik i stedet, havde jeg nok foretrukket at beholde LO.
                  Brink havde et andet budget at arbejde med og Olsen helt andre og bedre spillere.
                  Man kan ikke rigtig sammenligne det.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
                    Det er nok en del af forklaringen og sikkert også KNs gameplan. Det udstiller dog også hvor lidt dynamik og power vi har på den bagerste del af midtbanen med Azer og Slula. Det ville virkelig pynte med Dessler og Makrini... Og så kan man ikke lade være med at savne Spelmann, som en anden i tråden også nævnte.
                    Fair nok at savne Spel, men jeg er nu ikke sikker på, at han havde været løsningen på problemerne. Jo, han har en god udstråling, men jeg synes aldrig, at han for alvor kom til at fungere hos os som central midt. Han var bedst, da han fik en mere fri rolle (måske også fordi han var motiveret af udlandsskiftet, det er svært at vide). Jeg synes for tit, at han var ude af position på central midt, og faktum er faktisk også, at han var en af de OB spillere, der løb mindst i kampene.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Fair nok at savne Spel, men jeg er nu ikke sikker på, at han havde været løsningen på problemerne. Jo, han har en god udstråling, men jeg synes aldrig, at han for alvor kom til at fungere hos os som central midt. Han var bedst, da han fik en mere fri rolle (måske også fordi han var motiveret af udlandsskiftet, det er svært at vide). Jeg synes for tit, at han var ude af position på central midt, og faktum er faktisk også, at han var en af de OB spillere, der løb mindst i kampene.
                      Han var i hvert fald god i presspillet og havde attituden der kunne trække holdkammeraterne i gang. Jeg må indrømme at jeg er meget overrasket over at Spel skulle have været en af dem der løb mindst. Det havde jeg ikke troet. Jeg savner bare en hård hund når det hele sejler. Ellers er jeg enig med dig.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
                        Han var i hvert fald god i presspillet og havde attituden der kunne trække holdkammeraterne i gang. Jeg må indrømme at jeg er meget overrasket over at Spel skulle have været en af dem der løb mindst. Det havde jeg ikke troet. Jeg savner bare en hård hund når det hele sejler. Ellers er jeg enig med dig.
                        Igen synes jeg, at det var bedst (med presspillet), da han lå fremme, hvor han kunne få lov at presse "hjernedødt". På den centrale midt havde han IMO svært ved at finde balancen og lod sig lokke for meget ud af position. Men er da helt enig i, at man godt kunne bruge et par stykker med mere attitude - især når det begynder at sejle.

                        Comment


                          Fun fact:

                          I de sidste 8 forsøg, har vi besejret stormagten Sønderjyske en enkelt gang.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                            Fun fact:

                            I de sidste 8 forsøg, har vi besejret stormagten Sønderjyske en enkelt gang.
                            men HVILKEN gang...5-1 mener jeg...i Haderslev
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Så ikke kampen og har lige set højdepunkter i onside .. Er du da gal en ringe målmandspræstation , savner sgu Toppel .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Så ikke kampen og har lige set højdepunkter i onside .. Er du da gal en ringe målmandspræstation , savner sgu Toppel .
                                Syntes nu ikke at han kan lastes for det første. Men ja. Det var sygt ringe

                                Comment

                                Working...
                                X