Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: Fredericia - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Enig i at Pokal turneringen i sig selv ikke gør så ondt, men det er dybt frustrerende at se på... Det kunne jo også være den mulighed for en medalje til Falk der glippede, eller vi kunne bryde det dårlige mønster på udebane/i Jylland, og fortsætte efter sejren over Viborg... Alt det gode der kunne være kommet ud af en sejr i dag, nu er det bare hængehoveder igen...
    Eller en trodsreaktion mod SDR - så kommer der da lidt godt ud af ynkeligheden :o) OB kan jo ikke aggere - men at reagere på et nederlag har man dog vist en hvis evne til...

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Men så du FCK klø på i 94 minutter i søndags - bolden ville ikke over stregen - men FCK fik den over stregen, fordi de ikke gav op. De blev ved og det kendetegner et hold som VIL vinde. OB VIL ikke vinde. De ser ikke sønderligt berørte ud over at de bliver slået ud af en sekundahold. Der mangler sgu noget sportslig stolthed.
      FCK har også bare et bedre hold, og mange spillere til både at slå gode indlæg og til at modtage og lave tryk i feltet.
      Jeg tror faktisk ikke det er indstillingen, det er galt med - for de fleste spillere (Kirke og måske Emil undtaget i dag). Lund, Lasse, Greve, JJT (bortset fra v 2-1 målet!), Azer, Zohore, Falk osv. viser den gnist de skal. Vi er sgu bare ikke bedre.

      Men jeg er helt enig med dig omkring vinder attitude.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Eller en trodsreaktion mod SDR - så kommer der da lidt godt ud af ynkeligheden :o) OB kan jo ikke aggere - men at reagere på et nederlag har man dog vist en hvis evne til...
        Ja lad os håbe, den bliver godt nok svær, men der er nogen ting at kæmpe for at ændre der også, så vi må klø på...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #19
          Nå men positivt er da at Kenneth zohore er inde i en stime med nu 3 kasser i streg

          Comment


            #20
            Jeg vil bare konkludere, at det er meget, meget svært at lave et hold, som både kan skabe kampene og være i possession, være gode både PÅ og IMOD omstillinger, og være gode både PÅ og IMOD dødbolde.

            Det er vel reelt kun Jupp Heynckes Bayern, der kommer tæt på at mestre alt det på én gang.

            Og når man spiller wanna-be possession fodbold, og har en stopper som Diarra og en VB som Kirkeskov, der gang på gang fejlplacerer sig, så skal det gå galt.

            Især mangel på et godt 3. valg i midterforsvaret falder tilbage på JH. Jeg troede stadig på Momo på et tidspunkt, men ikke mere.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Undskyld, men der sker sgu da også ret mange ting, der ikke skal ske, når de 4 bagerste er dem, du skriver...

              Det er det, der er pointen. Vores forsvarsspillere, hver og én, (ja også Oliver Lund) er ikke gode nok. Men det er ikke noget nyt. Heller ikke at der i den grad mangler vindertyper.

              MvH ChrisOB
              Om de er gode nok er selvfølgelig relativt, det kommer an på hvad forventningen er. Jeg er enig i, at vores forsvar er historisk svagt og jeg var virkeligt rystet over, at vi endte med ikke at hente en erstatning for Kasper.

              Jeg vil sige, at jeg synes Lasse Nielsen, Oliver Lund og Ari Skulason grundlæggende holder superliganiveau. Dvs. jeg mener de hører til på bund/midterhold i ligaen. Har svært ved at se dem på et hold der for alvor spiller med i toppen.

              Kirkeskov, Diarra og Jonasson synes jeg reelt ikke har niveauet til superliga. Diarra mener jeg knapt nok har til 1. division (som forsvarer i hvert fald).

              En klub i vores situation og med vores ambitioner skulle jo gerne have 5-6 forsvarsspillere, der har bevist niveau til ligaen (og 2 af dem skulle gerne være profiler). Det er vi virkelig langt fra.

              Comment


                #22
                Vi bruger for meget energi på ingenting i 1. halvleg, og det lykkedes ikke at få Frede med ud og løbe...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                  Om de er gode nok er selvfølgelig relativt, det kommer an på hvad forventningen er. Jeg er enig i, at vores forsvar er historisk svagt og jeg var virkeligt rystet over, at vi endte med ikke at hente en erstatning for Kasper.

                  Jeg vil sige, at jeg synes Lasse Nielsen, Oliver Lund og Ari Skulason grundlæggende holder superliganiveau. Dvs. jeg mener de hører til på bund/midterhold i ligaen. Har svært ved at se dem på et hold der for alvor spiller med i toppen.

                  Kirkeskov, Diarra og Jonasson synes jeg reelt ikke har niveauet til superliga. Diarra mener jeg knapt nok har til 1. division (som forsvarer i hvert fald).

                  En klub i vores situation og med vores ambitioner skulle jo gerne have 5-6 forsvarsspillere, der har bevist niveau til ligaen (og 2 af dem skulle gerne være profiler). Det er vi virkelig langt fra.
                  Forventningen er at vi kan bygge et vinderhold op på længere sigt. Vinderhold render ikke rundt med spillere, der kun lige holder Superliga niveau.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #24
                    Jeg synes, at det værste ved nederlaget er timingen. I bund og grund synes jeg, at det er uheldigt, at vi ikke er foran i første halvleg, hvor vi spiller fint og hurtigt rundt mod et kompakt Fredericia hold og også skaber de par chancer, der skal til. Anden halvleg er ikke på samme niveau, så løber vi ind i en dum kontrascoring, og pludseligt er alt lort. Det er selvfølgeligt aldrig ok at ryge ud til et hold fra en lavere række, men i en sæson, hvor det ellers kørte godt, ville man kunne ærgre sig over det (måske henslå det som uheldigt), og så var det det. Men nu tilføjer det mere usikkerhed om, hvor vi står som hold (i hvert fald herinde), og det er ikke lige det, vi har brug for nu. Det kan måske også være sådan noget her - kombineret vores svingende sæsonstart - som er med til, at Falk tænker, at han aldrig ville kunne opnå noget med OB og må søge videre ( = ingen kontraktforlængelse).

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Forventningen er at vi kan bygge et vinderhold op på længere sigt. Vinderhold render ikke rundt med spillere, der kun lige holder Superliga niveau.

                      MvH ChrisOB
                      Der har bare at ske noget i vinterpausen.... JBL og Diarra skal ud og 2 Centrale forsvarsspillere skal hentes..
                      Og det må meget gerne være profiler

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                        Synes kampen fortæller historien om vores ikke eksisterende bredde. Når de 4 bagerste ikke hedder Lund, Hallgrimur, Lasse og Ari, så sker der ting og sager, som ikke skal ske. Kirke er en katastrofe i dag.

                        Selvfølgelig trist at ryge ud til Fredericia, men jeg er ikke ramt af min normale nederlagsstemning, alt efter hvordan man vinkler det, er det tæt på en gratis kamp.

                        Håber ikke der er en eneste i eller omkring truppen som tilnærmelsesvis anskuer det som en gratis kamp.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #27
                          Man må bare konstatere at OB er ustabile, og ineffektive . Så fatter jeg heller ikke at to så dygtige trænere vi har ikke kan få sat skik på opdækningerne ved hjørne og dødbold ind i vores felt, her sejler vi rundt. Hvorfor kan de ikke få bugt med al det nipseri os spille mere simpelt og direkte.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Håber ikke der er en eneste i eller omkring truppen som tilnærmelsesvis anskuer det som en gratis kamp.
                            Hov, jeg havde lige overset den dér... Hvis der bare er én i vores trup der anser nogen som helst kamp som "gratis" så står det slemmere til, end jeg troede... Total taberholdning...

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Undskyld, men der sker sgu da også ret mange ting, der ikke skal ske, når de 4 bagerste er dem, du skriver...

                              Det er det, der er pointen. Vores forsvarsspillere, hver og én, (ja også Oliver Lund) er ikke gode nok. Men det er ikke noget nyt. Heller ikke at der i den grad mangler vindertyper.

                              MvH ChrisOB
                              Vi kan hurtigt blive enige om at der mangler klasse nede bagved. Og vindertyper generelt.
                              men i dag syntes jeg da det er oppe foran vi taber kampen. Vi ved der skal laves en del mål for at kompensere for vores manglende forsvar og i dag er vi bare for ineffektive.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                Vi kan hurtigt blive enige om at der mangler klasse nede bagved. Og vindertyper generelt.
                                men i dag syntes jeg da det er oppe foran vi taber kampen. Vi ved der skal laves en del mål for at kompensere for vores manglende forsvar og i dag er vi bare for ineffektive.
                                Det er i begge ender vi taber den. Effektivitet og skarphed i begge ender afgører kampe.

                                Og derfor er det i mine øjne totalt urealistisk at bygge et vinderhold op på længere sigt.

                                Med det set up vi har nu.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X