Oprindeligt indsendt af claudes1
Se indlæg
Det sker hele tiden. Over hele verden. Nogle steder er de endda mere utålmodige end her. Jeg er ikke i tvivl om, at Kent Nielsen uanset resultaterne i denne sæson (med mindre vi rykker ned), ikke bliver fyret. Jesper Hansen sandsynligvis heller ikke. Men jeg er heller ikke i tvivl om at mindst én af disse bliver fyret, hvis ikke vi får en bedre base i løbet af denne sæson. For hvis vi ikke får en bedre base, så er det i næste sæson ikke godt nok, at vi så ryger så meget tilbage i forhold til TOP-6, som er den erklærede målsætning, når nu der er indført slutspil for de 6 første.
Og det tror jeg vi kommer til at gøre, hvis ikke der kommer nye forsvarsspillere til. Her er én ikke nok. Nej; der skal i min optik 4 nye til. Ellers vil vores slingrekurs bare fortsætte. For jeg mener ikke, vi kan bygge nogen som helst god base med de forsvarsspillere, vi har.
I de forsvarsspillere vi har, er ikke Kent Nielsens ansvar. Det er ledelsen. Navnlig sportsdirektøren. Ledelsen fyrer ikke sig selv, men fyrer derfor dem, de har ansat til at føre det hele ud i livet. Vi skal jo også være og blive gode nok til at leve op til næste sæsons ambitionsniveau, skal vi ikke? Synes du vi i det nuværende set-up er det/kan blive det?
Jeg har ikke den tro, før jeg ser den. Og ikke et sekund før. Før jeg ser andre spillere bære anførerbindet end Jonasson. Før jeg ikke længere ser Skulason rende rundt og have en større afleveringsprocent til modstanderen end til medspillere. Før jeg ser bedre bundniveauer og sammenhæng i kæderne, end tilfældet har været i stort set alle kampe i denne sæson; selv de kampe, vi har vundet.
Og ja; min frustration over de sidste 4-5 år spiller også en ret væsentlig rolle i min utålmodighed; men jeg synes ikke man kan klandre ret mange for at dele den frustration, og så lige have en kortere snor med ledelsen, end man normalt ville have.
Men det er sikkert fint for dig altid at forsøge at være nøgtern og tålmodig, men jeg synes ærligt talt ikke, der er ret meget at have sin nøgterne og tålmodige meninger i. Specielt ikke set i lyset af nedsablingerne i Aalborg og i Esbjerg.
MvH ChrisOB
Comment