Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduets sidste dag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
    Jeg tror Falkesgaard er den keeper. At han så fik en alvorlig skade er selvfølgelig uheldigt.
    På CM har vi fået Makrini. Jeg håber da JJT fra næste sæson kan danne en god duo sammen med ham. Og lad os nu se med Matti.
    Kun forsvaret er jeg utryg ved, men jeg kender så ikke MPs niveau.
    Håber og tror stadig at Falke var udset som en god andenkeeper og at JH havde regnet med Rønnow eller Jesper Hansen som første keeper og fik ikke en plan C på plads da det glippede hvorfor han så gik efter en plan D = leje ...
    Ud med Tørnæs og så Falke som andenkeeper og ny første keeper til sommer ... Trediekeeper bliver så en forlængelse med Radza eller et byt OB talent eller evt Tørnæs ...
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Håber og tror stadig at Falke var udset som en god andenkeeper og at JH havde regnet med Rønnow eller Jesper Hansen som første keeper og fik ikke en plan C på plads da det glippede hvorfor han så gik efter en plan D = leje ...
      Ud med Tørnæs og så Falke som andenkeeper og ny første keeper til sommer ... Trediekeeper bliver så en forlængelse med Radza eller et byt OB talent eller evt Tørnæs ...
      Er også mit håb . Gerne en stærk erfaren langtidsholdbar løsning .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Håber og tror stadig at Falke var udset som en god andenkeeper og at JH havde regnet med Rønnow eller Jesper Hansen som første keeper og fik ikke en plan C på plads da det glippede hvorfor han så gik efter en plan D = leje ...
        Ud med Tørnæs og så Falke som andenkeeper og ny første keeper til sommer ... Trediekeeper bliver så en forlængelse med Radza eller et byt OB talent eller evt Tørnæs ...
        Min anke var, at du var efter JH, fordi vi (efter din mening) ikke fik en langtidsholdbar keeper ind. Der tror jeg JH er uenig med dig . Så kommer der selvfølgelig en opgave til sommer ift en anden og tredje keeper.
        Rønnow tror jeg ikke har været realistisk, så snart BIF kom på banen. Og Rønnow har jo ikke haft travlt med at komme afsted, så jeg kunne forestille mig, at han bare har holdt os (og andre?) hen så længe som muligt.
        Derudover er der mange der har set frem til, at JJT får sit endelige gennembrud på holdet. Afhængig af hvordan det går (og hvor længe vi kan beholde ham), så syntes jeg egentlig også at vi har en langtidsholdbar midtbane akse der (JJT og Makrini). Så må Azer (evt Ari) kan tage den plads frem til sommer, hvis JJT ikke er klar før der.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
          Min anke var, at du var efter JH, fordi vi (efter din mening) ikke fik en langtidsholdbar keeper ind. Der tror jeg JH er uenig med dig . Så kommer der selvfølgelig en opgave til sommer ift en anden og tredje keeper.
          Rønnow tror jeg ikke har været realistisk, så snart BIF kom på banen. Og Rønnow har jo ikke haft travlt med at komme afsted, så jeg kunne forestille mig, at han bare har holdt os (og andre?) hen så længe som muligt.
          Derudover er der mange der har set frem til, at JJT får sit endelige gennembrud på holdet. Afhængig af hvordan det går (og hvor længe vi kan beholde ham), så syntes jeg egentlig også at vi har en langtidsholdbar midtbane akse der (JJT og Makrini). Så må Azer (evt Ari) kan tage den plads frem til sommer, hvis JJT ikke er klar før der.
          Jeg er ret sikker på at Rønnow ikke har været inde for vores rækkevidde uanset JH's kendskab til Horsens .
          BIF viste interesse i Rønnow allerede da de hentede Hradezcki , der var et U21 EM som kunne have været udstillingsvindue . BIF meldte tidligt ud ad de ville sælge Hradezcki og derfor var et køb af Rønnow det mest oplagte i hele vinduet . Det kunne JH ikke hindre uanset hvor tidligt han end måtte have forhørt sig på Rønnow .
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
            Min anke var, at du var efter JH, fordi vi (efter din mening) ikke fik en langtidsholdbar keeper ind. Der tror jeg JH er uenig med dig . Så kommer der selvfølgelig en opgave til sommer ift en anden og tredje keeper.
            Rønnow tror jeg ikke har været realistisk, så snart BIF kom på banen. Og Rønnow har jo ikke haft travlt med at komme afsted, så jeg kunne forestille mig, at han bare har holdt os (og andre?) hen så længe som muligt.
            Derudover er der mange der har set frem til, at JJT får sit endelige gennembrud på holdet. Afhængig af hvordan det går (og hvor længe vi kan beholde ham), så syntes jeg egentlig også at vi har en langtidsholdbar midtbane akse der (JJT og Makrini). Så må Azer (evt Ari) kan tage den plads frem til sommer, hvis JJT ikke er klar før der.
            vi har fået en langtidsholdbar andenkeeper ind ... Så opgaven allerede nu må være at få en ny førsteholdskeeper ind til sommer når Koval smutter. trediekeeoeren bør være et OBTalent enten i form af en forlængelse med Radza eller evt the next big ting ..
            Skræk og ve med Falke og Tørnæs som første- og andenkeeper i næste sæson ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              vi har fået en langtidsholdbar andenkeeper ind ... Så opgaven allerede nu må være at få en ny førsteholdskeeper ind til sommer når Koval smutter. trediekeeoeren bør være et OBTalent enten i form af en forlængelse med Radza eller evt the next big ting ..
              Skræk og ve med Falke og Tørnæs som første- og andenkeeper i næste sæson ..
              Jeg er absolut enig med dig .
              Jeg syntes , udover niveauet hos de 2 ikke er godt nok , ikke at OB er i en position hvor det er forsvarligt at satse på en uerfaren målmand med et tvivlsomt niveau . Vi er i en genopbygnings fase og har et ret skrøbeligt forsvar , så det ville heller ikke have været en fordel for Falke at skulle bevise sig under de forhold .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                vi har fået en langtidsholdbar andenkeeper ind ... Så opgaven allerede nu må være at få en ny førsteholdskeeper ind til sommer når Koval smutter. trediekeeoeren bør være et OBTalent enten i form af en forlængelse med Radza eller evt the next big ting ..
                Skræk og ve med Falke og Tørnæs som første- og andenkeeper i næste sæson ..
                for god ordens skyld, så har Tørnes også udløb næste sommer, sammen med Koval og Radza.
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  vi har fået en langtidsholdbar andenkeeper ind ... Så opgaven allerede nu må være at få en ny førsteholdskeeper ind til sommer når Koval smutter. trediekeeoeren bør være et OBTalent enten i form af en forlængelse med Radza eller evt the next big ting ..
                  Skræk og ve med Falke og Tørnæs som første- og andenkeeper i næste sæson ..
                  Jeg må indrømme, at jeg har mere tiltro til JH/KH/LH og deres bedømmelse af vores keeper team, end nogen anden.
                  Ud fra de få kampe jeg har set med Falkesgaard, så føler jeg mig faktisk ok tryg ved ham. Men det er klart, at hvis vi får muligheden for at hente noget bedre, og det samtidig ligger inden for vores økonomiske rammer, så skal vedkommende da bare hentes. Men det gælder selvfølgelig overalt på banen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    "Det er godt nok lang tid siden vi har fået sådan nogle gode spillere ind der går direkte i start 11 og forstærker os væsentligt.

                    målmand
                    højre back
                    center midt
                    2 angribere

                    5 stærke spillere

                    alligevel er der brok på brok........ Rom blev ikke bygget på en dag måske er magnus på 18 snart klar til at spille superliga er det ikke det i altid brokker jer over at vi ikke bruger vores talenter ?"

                    Ovenstående er skrevet af Kim . Og skal vi ikke blive enige om at det er de færreste , hvis overhovedet nogle , som har brokket sig over de indkøb der er gjort .

                    Det der er "brok" over er det/de manglende køb til forsvaret . At det bliver debatteret flittigt kan vel ikke undre set i lyset af både spillet , de mange mål imod og KN's manglende vilje til at bruge LN .

                    Nogle sikkert også mig selv skal klart være bedre til at fremhæve det posetive , men der er også andre som skal være bedre til at ignorere det negative/kritiske/brok .

                    Fodbold er følelser , passion , lidelser , livsstil og meget mere , og dette er et debatforum hvor alle spillere , ledelse , alle kampe , alle detaljer , ja alt hvad der vedrører OB debateres og på alle punkter vil det unægteligt være uenighed , selv når Falk diskuteres vil der være forskellit rettede meninger , sådan er det , sådan har det altid været og sådan vil det altid være . Men uanset uenighederne så følger vi samme klub , men men behøver ikke nedgøre andres meninger fordi man ikke er enig .
                    Det er nu engang ikke alt kritik som er brok .
                    Men der er heller ikke noget af ovenstående der har noget med dit andet indlæg, som jeg opponerende imod, at gøre... ,o)

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      Synes det er bekymrende at vi inden der er gået 10 måneder har mange af vores kontraktudløb her:

                      Målmand: = 3
                      Central forsvar = 3
                      Kanterne = 3

                      På målmands posten står vi som vi gjorde inden, der er en enkelt der ikke har udløb, resten ligner ikke umiddelbart nogen der forlænges med, måske den ene... Falke er nu den der ikke udløber, hvor Radza var det sidste år, og Radza er nu i stedet blevet et måske, som Toppel var det sidst... Radza/måske Toppel vs. Falke/måske Radza... og det er så med Falke efter et års skade, forhåbentlig lidt mindre...

                      I det centrale forsvar står vi med udløb til Lasse, Diarra, og så Magnus... Det ligner et sten sikkert udløb til Diarra, mens Magnus vel ligner en forlængelse, og det synes jeg også Lasse gør selvom han i første omgang ikke var en del af plan A, og heller ikke var det i plan B, så er han bedste skud i bøssen pt...

                      På kanterne ligner det meget et farvel til Emil, og det kunne det også meget vel gøre til Falk, selvom det er noget svævende med ham... Og så er der Kryger, som der vel kunne være idé i at holde på ½-1 år mere hvis begge de andre to ryger, men ellers er der ikke meget fremtid i Kryger...

                      Gætter på mindst to afgange på målmands posten, en i det centrale forsvar, og to på kanterne, og så er der stadig andre udløb ud over det, så det bliver mindst 5 afgange, mest tænkeligt Koval, Tørnæs, Emil, Falk, Diarra... Radza, Kryger, og Azer, som "jokere"...

                      Business as usual...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Synes det er bekymrende at vi inden der er gået 10 måneder har mange af vores kontraktudløb her:

                        Målmand: = 3
                        Central forsvar = 3
                        Kanterne = 3

                        På målmands posten står vi som vi gjorde inden, der er en enkelt der ikke har udløb, resten ligner ikke umiddelbart nogen der forlænges med, måske den ene... Falke er nu den der ikke udløber, hvor Radza var det sidste år, og Radza er nu i stedet blevet et måske, som Toppel var det sidst... Radza/måske Toppel vs. Falke/måske Radza... og det er så med Falke efter et års skade, forhåbentlig lidt mindre...

                        I det centrale forsvar står vi med udløb til Lasse, Diarra, og så Magnus... Det ligner et sten sikkert udløb til Diarra, mens Magnus vel ligner en forlængelse, og det synes jeg også Lasse gør selvom han i første omgang ikke var en del af plan A, og heller ikke var det i plan B, så er han bedste skud i bøssen pt...

                        På kanterne ligner det meget et farvel til Emil, og det kunne det også meget vel gøre til Falk, selvom det er noget svævende med ham... Og så er der Kryger, som der vel kunne være idé i at holde på ½-1 år mere hvis begge de andre to ryger, men ellers er der ikke meget fremtid i Kryger...

                        Gætter på mindst to afgange på målmands posten, en i det centrale forsvar, og to på kanterne, og så er der stadig andre udløb ud over det, så det bliver mindst 5 afgange, mest tænkeligt Koval, Tørnæs, Emil, Falk, Diarra... Radza, Kryger, og Azer, som "jokere"...

                        Business as usual...
                        Emil og Falk har jo været undervejs noget tid, så det mener jeg ikke vi kan sige så meget til.
                        Man kunne håbe at vi kan få forlænget med Falk, og at han er her næste sæson, men det er nok ikke realistisk.
                        Derfor er det jo en luksus at vi har Dessler til at tage den højre kant, når/hvis han forhåbentlig når tilbage til det niveau fra før hans skade, og så er det kun venstrekanten der skal erstattes.

                        Det ændrer selvfølgelig ikke på at vi har mange kontraktudløb til sommer, men hvis vi allerede i truppen har erstatningerne klar (Dessler/MP/JJT), så gør det alt andet lige processen nemmere.
                        Og så er der forhåbentlig et nyt kuld af unge spillere der forfremmes til 1. holds truppen.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                          Men der er heller ikke noget af ovenstående der har noget med dit andet indlæg, som jeg opponerende imod, at gøre... ,o)

                          Mvh

                          MaxHH
                          Det kan godt være jeg overreagerede , men det var nu det at indkøbene blev remset op efterfulgt af : "alligevel er der brok på brok" som pissede mig af .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Enig, men det kommer vi næppe til at nøjes med i sommerens vindue som holdet er nu og derfor påpeger jeg også at sidste chance er til vinter.
                            Og det er alt andet lettere at bygge op på et solidt fundament og det har vi ikke pt
                            Hvis vi laver 2 justeringer til vinter evt JBL og Diarra for Matti og ny forsvarsspiller kan vi gå sommeren i møde med en justering på Målmandsposten og venstrekant samt et par kontrakforlængelser. Desler eller Greve sidder jo på højrekanten til den tid når Falk ryger. Mon ikke at Tørnæs og Maksym er fortid næste sommer og vi henter en ny målmand til at konkurrere med Falkes

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                              Emil og Falk har jo været undervejs noget tid, så det mener jeg ikke vi kan sige så meget til.
                              Man kunne håbe at vi kan få forlænget med Falk, og at han er her næste sæson, men det er nok ikke realistisk.
                              Derfor er det jo en luksus at vi har Dessler til at tage den højre kant, når/hvis han forhåbentlig når tilbage til det niveau fra før hans skade, og så er det kun venstrekanten der skal erstattes.

                              Det ændrer selvfølgelig ikke på at vi har mange kontraktudløb til sommer, men hvis vi allerede i truppen har erstatningerne klar (Dessler/MP/JJT), så gør det alt andet lige processen nemmere.
                              Og så er der forhåbentlig et nyt kuld af unge spillere der forfremmes til 1. holds truppen.
                              Det mener jeg sagtens vi kan, de er en del af kabalen, og som du siger har det efterhånden været undervejs noget tid...
                              Helt sikkert, det ville være så lækkert, og jeg håber også snart der kommer an afklaring på det, jeg synes i det hele taget ikke det er holdbart med de to der, Emil har da godt nok klart meldt ud, men det er ærgerligt det ender med vi nok ikke får en dyt for ham... og jeg gider egentlig heller ikke rigtig høre mere om hvad Falk skal eller ikke skal, altså jeg synes det er fint at han er meget obs. på at det skal være så perfekt for ham så overhovedet mulig, men så nytter det ikke samtidig med ugentlige udtalelser om det og det, så må han sgu til at tage en beslutning, slække på kravene, eller skrive en ny kontrakt med det sted han så åbenbart alligevel har det bedst...

                              Det var også det jeg tænkte på, når vi ved der er afgange på vej, håbede jeg der var lidt mere på plads af alt det andet... ikke fordi der ikke også er ting der er kommet på plads, vi har to gode angribere feks., men sådan generelt set så bliver det godt nok meget arbejde igen... de unge, Magnus og Thomsen er jo også en del af udløbene... Desler er vores nye stjerne, han gør alting nemmere...
                              Last edited by Kaspernon; 04-09-2015, 13:22.
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                                Gætter på mindst to afgange på målmands posten, en i det centrale forsvar, og to på kanterne, og så er der stadig andre udløb ud over det, så det bliver mindst 5 afgange, mest tænkeligt Koval, Tørnæs, Emil, Falk, Diarra... Radza, Kryger, og Azer, som "jokere"...

                                Business as usual...
                                Tjo men er det virkelig så slemt? Er det ikke bare lidt sådan det er nu engang er for en klub på OBs niveau?

                                Så længe man kan holde en nogenlunde fast stamme på holdet tror jeg ikke det er det store problem at skifte en del ud i marginalspillerne. Og jeg synes da vi nærmer os et punkt hvor det er tilfældet

                                Af dem du nævner vil det naturligvis være et slag at misse Falk når det sker og til dels også Emil. På målmandsposten vil vi højst sansynligt også skulle hente noget ind med "starter-kvalitet". Men er det ikke nærmest forventeligt for et suppehold at skulle erstatte 2-3 startere om året?

                                Har lige hurtigt regnet lidt ud fra denne oversigt:

                                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...transfers-2015

                                Jeg har ikke kigget specifikt på hvilke spillere det er og jeg har inkluderet spillere der er skiftet på lejemål. OB har sagt farvel til 10 spillere i dette transfervindue, mens de resterende 11 i gennemsnit har sagt farvel til præcis 9. To (RFC og AGF) har mistet 12 og både SE og BIF har også mistet 10.

                                Vi har måske sagt farvel til mange fra vores 13-14 bedste, men jeg synes det fortæller noget om hvor stor udskiftning der er i trupperne. Det regnestykke du laver i det jeg citerer tror jeg egentlig man kunne lave for stort set alle andre klubber i ligaen.

                                Comment

                                Working...
                                X