Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduets sidste dag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
    Jeg synes umiddelbart, at I overdriver situationen herinde.

    Hvis man ser objektivt på det, er målmandsposten (umiddelbart) væsentligt forbedret, midtbanen er forbedret (og profilerne er fastholdt) og angrebet er markant forbedret. Læg dertil at vi har fået en af ligaens dygtigste trænere.
    I forsvaret har vi rigtig nok mistet Høegh, hvorfor vi er svækket i midterforsvaret. Men samtidig er Lund en bedre back end skogsied. Og hvis man kan holde nullet mod FCK, så er defensiven altså ikke elendig. Det var Nielsen og Hallgrimurs første kamp sammen i midterforsvaret under Kent. Og der var allerede markante forbedringer ift. de andre kampe uden Høegh/Larsen.

    Så fra et objektivt syn er vi altså forstærket som hold - og burde også ende højere i tabellen med det her hold/træner.
    Et hold bygges fra forsvaret og op .... Den nye keeper ser spændende ud men vi ved det jo ikke og forsvaret er svækket. Midtbanen er ikke styrket fordi vi ikke har solgt nogen men jo, angrebet ser bedre ud end længe ....
    Forsvar vinder kampe, angreb vinder fans ....
    Definer lige objektivt 😜
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Det er noget værre skidt med den manglende kvalitetsstopper. Jeg mener dog, at det kan være et udtryk for stor tiltro til en Magnus Pedersen, som måske skal spille stopper i stedet for højre back?

      Hvis man kigger mod FCN, fik både Maxsø og Gregor superliga-debut da de var 18 år, ligesom Magnus. De har så udviklet sig til et fast makkerpar, og habile forsvarere imø, især Gregor. Af andre spillere kan nævnes Bjelland og Okore, der fik debut som hhv. 18 og 19-årige, og indenfor kort tid blev faste for deres respektive klubber dengang.

      Hvis så Kent mener, at Magnus skal ind og snuse til holdet fra denne sæson af, er det vel udemærket, at han har to garvede ledertyper som Jonasson eller Røde Lasse at læne sig op ad, hvis/når han skal spille?

      Vi kan blive enige om, at det ikke er optimalt, men det er vel nogen gange prisen, når man også gerne - som de fleste herinde vel - vil udvikle unge spillere.

      Hvis Magnus derimod IKKE skal spille stopper i Kents øjne, er det ekstremt problematisk at vi kun har 2 i truppen der kan spille stopper på superliga-niveau. Tiden må vise...

      Comment


        Jeg havde som alle andre også håbet på en stopper, han kom så ikke.
        Jeg synes, at det svære ved den her diskussion er, at ingen af os aner, hvad økonomi, der faktisk har været til rådighed. Det er nemt at pege fingre af JH og sige, at han er en nærig jyde, men hvis der ikke er flere penge at gøre med, så er der jo ikke flere. Så kommer alle argumenterne med, at man også kan spare sig ihjel, men det er uforsvarligt at bruge penge man ikke har, og det kan jo være tilfældet.

        Så har der været en masse kritik af, at man har meldt ud, at der i dette vindue var ressourcer at forstærke truppen med, hvilket nogle folk ikke synes, at der er blevet gjort - der er jeg så uenig. Hvis man ser bort fra FCK, FCM og BIF, så er vi vel det hold, der har investeret mest i truppen sammen med AGF, hvilket vel svarer meget godt til den økonomiske hakkeorden. Det kan godt være, at vi ikke har brugt de helt store på transfersummer, men uden at have OBs regnskab, så er jeg rimelig sikker på, at langt den største udgiftspost er lønninger - og vi må have brugt en hel del ressourcer på lønninger i dette vindue. Nyt træner team og en scout. Derudover har man, så vidt jeg lige når frem til, skrevet med 9 spillere, som eller ikke ville have været her i denne sæson. Angrebstrioen Fester, AKJ og Zohore er alle på nye kontrakter, som formentligt er i den dyre ende. Makrini har nok også fået en pæn løn. Lund, Tørnæs og nok Falke har været i en billigere kategori. Så er Koval hentet ind, og Azer har fået forlænget.
        Så kan man så diskutere, om pengene så er blevet brugt rigtigt. Jeg havde gerne set en mere langsigtet løsning på målmandsposten - men måske var Falke udset til det. Jeg var en af dem, der var negativ over hans præstationer, men faktum er vel, at ingen af os reelt kender hans niveau for alvor. Hans slemme skade gør så uheldigvis, at vi er nødt til at hente en ekstra keeper - kostede det os måske en stopper??
        Man har også brugt lidt ressourcer på den korte bane ved at ophæve med Lado.

        En sidste ting, som jeg ser som meget positivt ved vinduet, er, at vi har lykkedes med at sælge spillere. Vi har alt for ofte de sidste år kunnet sidde og mugge over en spiller, hvis kontrakt løb ud, eller som vi var nødt til at ophæve med. Udover pengene for handlerne, er det også et vigtigt signal til spillerne (både vores egne og dem man vil signe), at hvis man gør det godt, så kan man komme afsted, hvis prisen er rigtig. Det kan også gavne os på den lange bane.

        Det blev ikke vinduet, der fik mig til at skrige af begejstring, men synes, at der på mange fronter er taget nogle fornuftige skridt. Kunne man så endda forlænge med Falk (kom nu pleeeeeease)....

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Jeg havde som alle andre også håbet på en stopper, han kom så ikke.
          Jeg synes, at det svære ved den her diskussion er, at ingen af os aner, hvad økonomi, der faktisk har været til rådighed. Det er nemt at pege fingre af JH og sige, at han er en nærig jyde, men hvis der ikke er flere penge at gøre med, så er der jo ikke flere. Så kommer alle argumenterne med, at man også kan spare sig ihjel, men det er uforsvarligt at bruge penge man ikke har, og det kan jo være tilfældet.

          Så har der været en masse kritik af, at man har meldt ud, at der i dette vindue var ressourcer at forstærke truppen med, hvilket nogle folk ikke synes, at der er blevet gjort - der er jeg så uenig. Hvis man ser bort fra FCK, FCM og BIF, så er vi vel det hold, der har investeret mest i truppen sammen med AGF, hvilket vel svarer meget godt til den økonomiske hakkeorden. Det kan godt være, at vi ikke har brugt de helt store på transfersummer, men uden at have OBs regnskab, så er jeg rimelig sikker på, at langt den største udgiftspost er lønninger - og vi må have brugt en hel del ressourcer på lønninger i dette vindue. Nyt træner team og en scout. Derudover har man, så vidt jeg lige når frem til, skrevet med 9 spillere, som eller ikke ville have været her i denne sæson. Angrebstrioen Fester, AKJ og Zohore er alle på nye kontrakter, som formentligt er i den dyre ende. Makrini har nok også fået en pæn løn. Lund, Tørnæs og nok Falke har været i en billigere kategori. Så er Koval hentet ind, og Azer har fået forlænget.
          Så kan man så diskutere, om pengene så er blevet brugt rigtigt. Jeg havde gerne set en mere langsigtet løsning på målmandsposten - men måske var Falke udset til det. Jeg var en af dem, der var negativ over hans præstationer, men faktum er vel, at ingen af os reelt kender hans niveau for alvor. Hans slemme skade gør så uheldigvis, at vi er nødt til at hente en ekstra keeper - kostede det os måske en stopper??
          Man har også brugt lidt ressourcer på den korte bane ved at ophæve med Lado.

          En sidste ting, som jeg ser som meget positivt ved vinduet, er, at vi har lykkedes med at sælge spillere. Vi har alt for ofte de sidste år kunnet sidde og mugge over en spiller, hvis kontrakt løb ud, eller som vi var nødt til at ophæve med. Udover pengene for handlerne, er det også et vigtigt signal til spillerne (både vores egne og dem man vil signe), at hvis man gør det godt, så kan man komme afsted, hvis prisen er rigtig. Det kan også gavne os på den lange bane.

          Det blev ikke vinduet, der fik mig til at skrige af begejstring, men synes, at der på mange fronter er taget nogle fornuftige skridt. Kunne man så endda forlænge med Falk (kom nu pleeeeeease)....
          Esbjerg brugte flere penge igår end vi har brugt i hele vinduet på transfer

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Esbjerg brugte flere penge igår end vi har brugt i hele vinduet på transfer
            Ja, på overgangssummer.

            Comment


              Hent Nattestad på en aftale frem til vinter. En billig gardering.
              Ellers er par spændende navne på listen

              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...forstaerke-sig

              MvT
              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                Hent Nattestad på en aftale frem til vinter. En billig gardering.
                Ellers er par spændende navne på listen

                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...forstaerke-sig

                MvT
                Jeg tror altså at Magnus er minimum på niveau med Nattestad. Så umiddelbart nej tak

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Jeg tror altså at Magnus er minimum på niveau med Nattestad. Så umiddelbart nej tak
                  Er Magnus HB eller CB?
                  Hvis han er HB så har vi ingen gardering for Lasse og Hallgrimur. Diarra er ikke CB i min bog.
                  Det er ikke mit mål han skal spille, men skade/karantæne til HJ/LN så er vi på røven.

                  MvT
                  Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                    Er Magnus HB eller CB?
                    Hvis han er HB så har vi ingen gardering for Lasse og Hallgrimur. Diarra er ikke CB i min bog.
                    Det er ikke mit mål han skal spille, men skade/karantæne til HJ/LN så er vi på røven.

                    MvT
                    I følge JH er han begge. Tror nok han er skolet CF men rykket på højrekant da han blev senior...
                    Men enig i det du siger

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Et hold bygges fra forsvaret og op .... Den nye keeper ser spændende ud men vi ved det jo ikke og forsvaret er svækket. Midtbanen er ikke styrket fordi vi ikke har solgt nogen men jo, angrebet ser bedre ud end længe ....
                      Forsvar vinder kampe, angreb vinder fans ....
                      Definer lige objektivt 😜
                      Koval er bedre end Toppel. Ellers ville han ikke spille i Dinamo kiev og have spillet på ukraines landshold for få år siden. Og Toppel var/er sgu ingen målmandsstjerne.
                      Angrebet er styrket.
                      Midtbanen er styrket med Mo, som umiddelbart er vores bedste centrale midt.
                      Forsvaret er styrket på højre back, men svækket centralt.
                      Træneren er styrket.

                      I min optik er det fire fire ud af fem 'kæder', der er forstærket - og så er holdet altså også.

                      Ja, forsvaret er vigtigt. Men vi vandt sgu heller ikke meget sidste år, fordi vi ikke kunne score og da forsvar/målmand af og til sejlede.

                      I min optik er der ingen tvivl om, at vi vinder flere kampe i år og ender højere i tabellen. Det må vel betyde, at vi er forstærket?
                      Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        Har nu "sundet" mig i knapt et døgn og må konstatere at jeg er skuffet over det netop overståede vindue og JH i almindelighed.

                        Salget af Daniel Høegh var fair nok. Han er Odensedreng, har været inde omkring landsholdet, har haft udtur men er kommet stærkt tilbage og har udviklet sig enormt. Han var klar til at komme afsted og tage det næste skridt og det var fint han gjorde det. Det skete tidligt i vinduet, der kom penge ud af det og alt andet lige burde JH have nogle erstatninger på blokken. Valget bliver sp at hente en spiller hjem fra udlejning der dels blev holdt ude af start11, udlejet til Kazakhstan, skadet og vender hjem uden spilletid. Han er også ODensedreng hvilket giver lidt ekstra snor men er involveret i flere scoringer imod os. På en eller anden måde bliver han også solgt og der kommer penge ud af det. På trods af dette så kommer der ingen erstatning for hverken Larsen eller Høegh og forsvaret er dermed usandsynligt svækket i forhold til sidste sæson. De to forventede startere vil være Lasse og Hallgrimur .. Jeg ser ikke at Hallgimur på trods af sit anførerbindet er på niveau med Høegh, end ikke i nærheden .. Og så glemmer vi at KN ikke har stolet på Lasse og dermed brugt vores 5-6 valg i sidste sæson som starter i denne sæson. Jeg er skuffet.

                        Vores sportsdirektør har udtalt at der var midler at geninvestere og han var åben for at hente en erstatning for Larsen ... Det skete ikke på trods af at alle omkring fodbold ved at et hold bygges op fra defensiven og frem. Alligevel har vi hentet to fravalgte reserver i BIF samt endnu en lejeaftale på en særdeles krævende post. Jeg kender ikke vores nye keeper men faktum er at han er væk igen om 10 måneder og vi så er efterladt med Falke og skal til at finde to keepere igen. Uagtet at Falke måske bliver vores førstekeeper i næste sæson så er hans papir tyndt og det bliver ikke tykkere af endnu en fødselsdag uden spilletid.

                        JH har lavet nogle gode handler i dette vindue det vil jeg give ham men helt elementært har han fejlet i opbygningen af holdet der skal kæmpe med om top6 i næste sæson når gruppespillet indfinder sig og det bliver endnu engang med en ny keeper og flere nye på holdet med alle de kontraktudløb der kommer, herunder Falk og Emil som det muligvis ikke lykkedes at få penge for og dermed er vi økonomisk svækket i næste sommervindue.

                        Jeg må personligt konstatere at JH er meget snak, mindre handling og fremstår for mig utroværdig - jeg kan ikke længere stole på hvad manden udtaler og står jeg ikke alene, vil det på sigt blive et problem for klubben. Er han dikteret fra Bestyrelsen så er det i mine øjne endnu værre, men vil for mig blot være endnu et hak i stolpen over de mange gange ledelsen har truffet ... uheldige beslutninger.

                        Buttom line for mig er at vi efter dette vindue stadig ikke har en acceptabel og langtidsholdbar grundstamme på holdet og dermed har jeg ikke de store forhåbninger til denne sæson - jeg tror desværre heller ikke at JH er den direktør der kan give os det til starten af næste sæson.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Jeg kender ikke vores nye keeper men faktum er at han er væk igen om 10 måneder og vi så er efterladt med Falke og skal til at finde to keepere igen. Uagtet at Falke måske bliver vores førstekeeper i næste sæson så er hans papir tyndt og det bliver ikke tykkere af endnu en fødselsdag uden spilletid.
                          Med mindre Radza har kontraktudløb skal vi vel kun finde én keeper?

                          Mvh

                          MaxHH

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            Med mindre Radza har kontraktudløb skal vi vel kun finde én keeper?

                            Mvh

                            MaxHH
                            men det har han .. http://www.ob.dk/artikel/radza-under...laengelse.aspx
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Fair nok... og da han bestemt ikke ser ud til at være inde over trænerens overvejelser, forlænger han jo nok ikke... ,o(

                              Mvh

                              MaxHH

                              Comment


                                Jeg ønsker seriøst ikke at være en sur gammel mand. En der brokker sig over alt.. Og jeg prøver virkelig at se det gode i dette vindue.. For der har virkelig været meget:

                                Festersen: Klassekøb. Redder mange point til os i starten og scorer mange mål. Har lidt scoringskrise nu men skal nok få hul på bylden igen snart..
                                Makrini: bliver bare bedre og bedre. Var super god igår. Man fik helt DD flasbacks til tider..
                                AK: Bliver også godt.. Matchwinner i første kamp. Nuff said
                                Lund: Meget bedre end frygtet. Har været lidt svingende men klart godkendt...
                                Kent Nielsen kan også nævnes her. Godt set af OB og få ham til.. Er fan allerede...

                                Men når det er sagt sidder jeg bare tilbage med samme følelse som Plum og mange andre.. Jeg stoler ikke på at JH er den rigtige til at få os tilbage i medaljeræset næste sæson... Han har her 2 år efter stadig ikke lykkedes med en trup i balance. Stadig er der mange i truppen der ikke er gode nok.. Næste sommer kan igen blive et vindue hvor et halvt hold ryger og vi skal hen og bygge op igen..
                                Han er simpelthen en mongol til at forklare fans'ne sine valg grundigt. Også fravalg...
                                At man ikke vælger at hente en centerforsvarer er mig stadig en gåde. Undskyldningerne har simpelthen ikke været gode nok..
                                Og det overskygger desværre meget af det gode han alligevel har udrettet... Jeg ønsker ikke at have det sådan. Men det er facts alligevel..

                                JH føler jeg kører sit eget løb og er mere eller mindre ligeglad med hvad vi fans føler og ønsker. Det er muligt det er sådan det skal være. Men det virker ikke hos mig...

                                Jeg håber at Hallgrimur og Lasse holder sig fit for så skal det nok gå og vi når nok også den solide midterplacering som er målet..

                                Comment

                                Working...
                                X