Oprindeligt indsendt af ChrisOB
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Ugen der gak - StateTroopers analyse
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægAbsolut, hvis vi havde hentet en profil, tror jeg det ville gøre en forskel. Det er dog ikke et instant-fix; Esbjerg har f.ex. voldsomme defensive problemer mod Hobro netop nu, selv efter deres 9 mio kr totale indkøb af en 6'er og en stopper.
Vi er ikke ude i, at jeg synes JH er uden skyld, for det er han edderasme ikke. Den lidt tegneserie-agtigt unuancerede debat fra Statetrooper generer mig dog lidt, men jeg er normalt næsten på linje m dig, til gengæld.
Jesper Hansen har ansvaret. Når truppen er så dårligt sammensat og skrøbelig er det ham, der har ansvaret. Når Kent Nielsen vælger at bruge en spiller, der blev hentet som back på en anden plads denne ikke kan spille, så er det Kent Nielsens ansvar når det går galt. Men hvis træneren føler alternativerne er dårligere, så er det fordi han har dårlige alternativer.
Hvis Kent Nielsen vil spille bold med et midter forsvar der ikke kan spille bold, så er det både hans og Jesper Hansens ansvar, når det går galt. Kent for ikke at spille et spil, der passer til spillerne, og JH for ikke ha fundet CFere, der kan spille bold.
JH har givet Kent dårlige arbejds betingelser, Kent gør det værre ved ikke at erkende, som Ove P, at vi ikke kan få holdet til at spille bold og presse højt som AaB når vi har så dårlige centerforsvarere.
MvH ChrisOB
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægDet ville jeg faktisk argumentere for kunne være en mulighed, da den rette styring på de vigtigste områder på en fodboldbane ofte kan smitte af på resten. Vi havde sandsynligvis stadig tabt de kampe, men ikke på den måde, vi har gjort. Du ved som Makrini lyste op mod Esbjerg, så resten af holdet fulgte trop.
MvH ChrisOB
Vi er ikke ude i, at jeg synes JH er uden skyld, for det er han edderasme ikke. Den lidt tegneserie-agtigt unuancerede debat fra Statetrooper generer mig dog lidt, men jeg er normalt næsten på linje m dig, til gengæld.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægJa, hvis vi havde hentet en midterforsvarer til, så var ingen af vores store nederlag forekommet.
MvH ChrisOB
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlægaltså hvor bliver man træt i hovedet..... jeg kunne omvendt sige, at du åbenbart mener, at det er fuldstændigt ligegyldigt, hvem vi har i forsvaret, det har ingen betydning for holdets defensiv...
Det har betydning, hvor gode vores forsvarere er. Men holdets evner i modgang (især Azer, Emil og Kirke) er meget ringe. Det er et problem med holdets mentalitet, og jeg ser ikke et indkøb af en forsvarsspiller som noget der ville have afgørende effekt på dette på så lidt tid (under 3 mdr).
Vi får jo se til vinter, må man håbe.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægJa, hvis vi havde hentet en midterforsvarer til, så var ingen af vores store nederlag forekommet.
Leave a comment:
-
Ja, hvis vi havde hentet en midterforsvarer til, så var ingen af vores store nederlag forekommet.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlægKender I det, når man hader at få ret?
Hvor ville jeg ønske, at Jonasson, Diarra og Lasse Nielsen havde overrasket mig med at være et bolværk af et forsvar, som måske ikke var kønt, men i det mindste effektivt.
Hvor ville jeg ønske, at jeg havde haft den mindst tvivl om resultatet i sindet, da jeg spillede 500 kroner på en Fredericia-sejr.
Hvor ville jeg ønske, at jeg kunne se på OB's sportsdirektør og tænke, at han heldigvis er klogere end mig selv, og at han nok har en plan med det hele.
Men alle disse ønsker er og bliver ikke mere end ønsketænkning. Resultatet af det katastrofale transfervindue viser nu sit grimme ansigt. OB har uden sammenligning ligaens dårligste forsvar og bliver helt uden tvivl det hold i efteråret, som må indkassere flest mål.
Jeg og utroligt mange andre passionerede OB-fans kunne se det. Det her forsvar ville formentlig ikke engang være godt nok i 1. division. I hvert fald ikke blandt de bedste. Alligevel stod Jesper Hansen stædigt fast på, at han havde fuld tillid til forsvaret. Nu ser vi resultatet af sportsdirektørens stædighed og fejlanalyse.
Det bekymrende i det her er, at Jesper Hansen jo lagde et bud på Mads Fenger i Randers FC. Godt nok var det nærmest fornærmende urealistisk bud ifølge mine kilder, men det viste jo, at sportsdirektøren godt vidste, at vi var sårbare i forsvaret. Hvorfor blev der så ikke hentet en spiller? Kan det virkelig passe, at vi godt kan bruge penge på diverse målmænd og et dyrt frikøb af AK, mens blodet løb ud af vores åbne sår i det centrale forsvar? Kan det virkelig passe, at man ikke et eller andet sted i Skandinavien, Europa eller på jordkloden kunne finde en stærk centerforsvarer i stedet for alle disse mærkværdige udgiftstunge transfers?
Folk var på nakken af mig, da jeg dumpede Jesper Hansen for sit arbejde i transfervinduet. Han havde jo sikret den ene offensive profil efter den anden, lød det. Javist, det er sandt, men kan man bestå en køreprøve, hvis man parralparkerer utroligt smukt, men ikke opdager, at højre fordæk er punkteret, mens man hamrer af sted på motorvejen med 150 kilometer i timen?
Kender I det, når man hader at få ret?
Leave a comment:
-
Hvor ville jeg ønske, at Jonasson, Diarra og Lasse Nielsen havde overrasket mig med at være et bolværk af et forsvar, som måske ikke var kønt, men i det mindste effektivt.
Hvor ville jeg ønske, at jeg havde haft den mindst tvivl om resultatet i sindet, da jeg spillede 500 kroner på en Fredericia-sejr.
Hvor ville jeg ønske, at jeg kunne se på OB's sportsdirektør og tænke, at han heldigvis er klogere end mig selv, og at han nok har en plan med det hele.
Men alle disse ønsker er og bliver ikke mere end ønsketænkning. Resultatet af det katastrofale transfervindue viser nu sit grimme ansigt. OB har uden sammenligning ligaens dårligste forsvar og bliver helt uden tvivl det hold i efteråret, som må indkassere flest mål.
Jeg og utroligt mange andre passionerede OB-fans kunne se det. Det her forsvar ville formentlig ikke engang være godt nok i 1. division. I hvert fald ikke blandt de bedste. Alligevel stod Jesper Hansen stædigt fast på, at han havde fuld tillid til forsvaret. Nu ser vi resultatet af sportsdirektørens stædighed og fejlanalyse.
Det bekymrende i det her er, at Jesper Hansen jo lagde et bud på Mads Fenger i Randers FC. Godt nok var det nærmest fornærmende urealistisk bud ifølge mine kilder, men det viste jo, at sportsdirektøren godt vidste, at vi var sårbare i forsvaret. Hvorfor blev der så ikke hentet en spiller? Kan det virkelig passe, at vi godt kan bruge penge på diverse målmænd og et dyrt frikøb af AK, mens blodet løb ud af vores åbne sår i det centrale forsvar? Kan det virkelig passe, at man ikke et eller andet sted i Skandinavien, Europa eller på jordkloden kunne finde en stærk centerforsvarer i stedet for alle disse mærkværdige udgiftstunge transfers?
Folk var på nakken af mig, da jeg dumpede Jesper Hansen for sit arbejde i transfervinduet. Han havde jo sikret den ene offensive profil efter den anden, lød det. Javist, det er sandt, men kan man bestå en køreprøve, hvis man parralparkerer utroligt smukt, men ikke opdager, at højre fordæk er punkteret, mens man hamrer af sted på motorvejen med 150 kilometer i timen?
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlægJa sorry , skidt hovedregning af mig . Det skulle have været 166.600 ;-) . Men så smid bare feriepenge oveni .:-)
Hvad har du hørt ?
Jeg har bare hørt at han fik dobbelt løn for at skifte til OB..
Og hans løn i FCV skulle have været 70.000/måned
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlægJa, det kommer i en situation, hvor han laver en håbløs vurdering, men uheld kan jo opstå i alle situationer (træning, kamp, i badet derhjemme)- også for rutinerede kræfter. Det var vel ikke fordi Cornelius var dårlig, at han brækkede anklen.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlægJeg ser nu stadig sådan på det at Falkes skade var et udslag af en enorm manglende evne til at vurdere situationen , hvilket igen skyldes manglende niveau og rutine . Det vil være meget få rutinerede målmænd , hvis overhoved nogle som vil lave en så hovedløs aktion som Falke lavede .
Derfor havde vi valgt Toppel eller en rutineret 1. Keeper så var det ikke sket og dermed var Tørnes' løn sparet .
Eneste rygter jeg har hørt mht løn til nyindkøb er at Fester går 175.000,- pr måned , her ville jeg nok have sparet lidt.
Ingen af de ville jeg have været foruden ( altså bortset fra de 3 målmænd )
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægSludder. Hans mistimede indgreb skyldtes jo uden tvivl manglende kamptræning, men skaden selv er jo bare uheld. Det er ikke første gang, man ser en keeper lave et sweeper-forsøg, som går galt, med skade til følge.
Leave a comment:
Leave a comment: