Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bashkim Kadrii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Man kan ganske rigtigt anerkende en træner som klopp. Bo H kan noget af det samme, som jeg forstår omtalen blandt flere af de spillere der har haft ham. Omvendt har vi også trænere som Troels Bech og Erik Rasmussen for hvem vi hører det samme, men hvor succesen er ligeså blandet som hos de fleste andre trænere.
    Det er en svær balance, men lige i Kadrii's tilfælde siger han jo selv i interviewet at han ikke har brug for en forklaring. Desuden roste Kadrii selv Alm for at være en rigtig dygtig træner i interviewet, hvor han omtaler offensivens manglende synergi.
    ​​​​​​Jeg tror Kadrii selv havde banket på Alms dør, hvis han havde følt det voldsomt uretfærdigt at han røg på bænken. Han er klog nok til at vide at han ikke har hvad der skal til lige nu, og jeg er ikke et sekund i tvivl om han inderst inde tæller ned til juleferien, hvor han med sin stædighed vil komme tilbage, ligesom han gjorde fra sine to skader, ligesom han gjorde i Randers fra sin mareridtstur til USA og ligesom han gjorde hos os efter en tilværelse som u19-spiller i FCK, og delvist også gjorde med 6 scoringer i nedrykningsspillet sidste sæson. Han har oplevet så meget modgang at det han oplever nu er vand ift. hvad han har oplevet tidligere, så jeg tror ikke vi skal bekymre os om at han ikke har fået en forklaring fra Alm. Det klogeste tror jeg er at lade Kadrii arbejde med sig selv og dem han sparer med i dagligdagen og så skal han nok vende tilbage i topform
    God muligt at Bashkim klarer det på den måde du beskriver. Ville glæde mig meget hvis det lykkes. Og ja, han ved vel hvorfor han tabte startpladseb og kræver ikke en forklaring men på den anden side lyder det også ikke som en alt for tæt sammenarbejde udefra træningspladsen mellem træner og spiller. Det går ikke om en forklaring eller endda "undskyldning" eller "retfærdigsel" fra træneren. Det går om at bruge samtaler som metode at arbejde med en spiller som sidder i en bølgedal.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Edit

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

        Man kan ganske rigtigt anerkende en træner som klopp. Bo H kan noget af det samme, som jeg forstår omtalen blandt flere af de spillere der har haft ham. Omvendt har vi også trænere som Troels Bech og Erik Rasmussen for hvem vi hører det samme, men hvor succesen er ligeså blandet som hos de fleste andre trænere.
        Det er en svær balance, men lige i Kadrii's tilfælde siger han jo selv i interviewet at han ikke har brug for en forklaring. Desuden roste Kadrii selv Alm for at være en rigtig dygtig træner i interviewet, hvor han omtaler offensivens manglende synergi.
        ​​​​​​Jeg tror Kadrii selv havde banket på Alms dør, hvis han havde følt det voldsomt uretfærdigt at han røg på bænken. Han er klog nok til at vide at han ikke har hvad der skal til lige nu, og jeg er ikke et sekund i tvivl om han inderst inde tæller ned til juleferien, hvor han med sin stædighed vil komme tilbage, ligesom han gjorde fra sine to skader, ligesom han gjorde i Randers fra sin mareridtstur til USA og ligesom han gjorde hos os efter en tilværelse som u19-spiller i FCK, og delvist også gjorde med 6 scoringer i nedrykningsspillet sidste sæson. Han har oplevet så meget modgang at det han oplever nu er vand ift. hvad han har oplevet tidligere, så jeg tror ikke vi skal bekymre os om at han ikke har fået en forklaring fra Alm. Det klogeste tror jeg er at lade Kadrii arbejde med sig selv og dem han sparer med i dagligdagen og så skal han nok vende tilbage i topform
        +1

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

          Man kan ganske rigtigt anerkende en træner som klopp. Bo H kan noget af det samme, som jeg forstår omtalen blandt flere af de spillere der har haft ham. Omvendt har vi også trænere som Troels Bech og Erik Rasmussen for hvem vi hører det samme, men hvor succesen er ligeså blandet som hos de fleste andre trænere.
          Det er en svær balance, men lige i Kadrii's tilfælde siger han jo selv i interviewet at han ikke har brug for en forklaring. Desuden roste Kadrii selv Alm for at være en rigtig dygtig træner i interviewet, hvor han omtaler offensivens manglende synergi.
          ​​​​​​Jeg tror Kadrii selv havde banket på Alms dør, hvis han havde følt det voldsomt uretfærdigt at han røg på bænken. Han er klog nok til at vide at han ikke har hvad der skal til lige nu, og jeg er ikke et sekund i tvivl om han inderst inde tæller ned til juleferien, hvor han med sin stædighed vil komme tilbage, ligesom han gjorde fra sine to skader, ligesom han gjorde i Randers fra sin mareridtstur til USA og ligesom han gjorde hos os efter en tilværelse som u19-spiller i FCK, og delvist også gjorde med 6 scoringer i nedrykningsspillet sidste sæson. Han har oplevet så meget modgang at det han oplever nu er vand ift. hvad han har oplevet tidligere, så jeg tror ikke vi skal bekymre os om at han ikke har fået en forklaring fra Alm. Det klogeste tror jeg er at lade Kadrii arbejde med sig selv og dem han sparer med i dagligdagen og så skal han nok vende tilbage i topform
          Det kræves ja at flere ting kommer tilsammen: taktiske evner, træningsmetodiske evner en god opstillet klub og medarbejderstab og kommunikative evner. Mener ja ikke at kommunikation alene klarer det og man kan bare snakke sig til er mesterskab. Men kommunikation er en, desværre ofte undervurderet, faktor for successen med stor potentiale.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            God muligt at Bashkim klarer det på den måde du beskriver. Ville glæde mig meget hvis det lykkes. Og ja, han ved vel hvorfor han tabte startpladseb og kræver ikke en forklaring men på den anden side lyder det også ikke som en alt for tæt sammenarbejde udefra træningspladsen mellem træner og spiller. Det går ikke om en forklaring eller endda "undskyldning" eller "retfærdigsel" fra træneren. Det går om at bruge samtaler som metode at arbejde med en spiller som sidder i en bølgedal.
            Jeg håber også at Alm trods alt tager en spiller som Frø i hånden og forklarer ham, hvis han pludselig må en tur på bænken eller generelt bare har spillet en dårlig kamp. Frø har nemlig en meget åben og ærlig måde at udbrede sine dårlige præstationer på, og her tror jeg Alm har en opgave i lige at hive ham til side, når det går skævt og tage ham med op i helikopteren og overall præsterer ganske godt og skal videre.
            Jeg synes i øvrigt også jeg har fra nogen af de her fine træningsopdateringer har læst Alm kommer med meget anerkendende kommentarer til en spiller som Sabbi, som nok også har brug for at blive pleaset lidt mere end en gennemsnitlig superligaspiller, så jeg tror ikke det er fremmede for Alm at kommunikerer med spillerne.

            Lige med Kadrii har jeg bare den fornemmelse at han er den type spiller man kan se i øjnene, og når man ser i hans øjne, så siger de det hele. Han har ikke tur i den, og selvom han ved hvad der skal til, så harmonerer tingene på banen bare ikke tilstrækkeligt i den her periode.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Ved selvfølgeligt ikke nok om at bedømme hvordan AA håndterer det. Synes bare som modern træner har man ikke kun brug for taktiske færdigheder men også for psykologiske og kommunikative. Fint med en åben dør, men det er kun én metode. Og forskellige mennesker/spiller fungerer ja ikke på den samme metode. Den ene kommer den anden skål måske hentes, den ene har brug for tiltale, den anden for direkt og klar kritik, den ene skal prikkes eller endda sættes i kulden om at sende et signal, den anden mere støttes, osv.. Bashkims udtalelser hentyder at AA bruger samtaler med spillere ikke alt for meget og hvis der er sådan så er det en af de vigtigste kommunikative metoder han bruger ikke aktiv.
              Jeg er skuffet over at Alm tilsyneladende ikke er bedre på dette vigtige område. Og vi betalte endda et firma for at finde ham.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                Jeg synes altså også godt nok I konkluderer meget hurtigt hvordan Alm er som træner/menneske udfra en meget begrænset mængde udtalelser. Man hørte da i starten om hvordan han går meget op i sportspsykologi og filosofi (hvis jeg husker rigtigt?? er ikke helt sikker), hvis det er tiflfældet må man jo gå ud fra han har en bestemt viden omkring hvordan dynamikkerne i et fodboldhold fungerer - både på det individuelle og kollektive plan. Jeg ser en stor stjerne i Alm og tror hvis han får tid, så skal han nok få noget fint op at køre.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Helt sikker skal han kæmpe sig tilbage.
                  Men "Det er sådan, at Andreas er." lyder som de undervurderer hvilken betydning god kommunikation har for successen.
                  Og mener ikke at "god kommunikation" betyder at pakke spillere i var. Men mangel af kommunikation er mest ensbetydende med "dårlig kommunikation".
                  Hvis du tager for eks. Klopp som en af verdens mest succesfuldes træner så er det ikke hans idé om modern fodbold og de taktiske finesser han finder. De er helt sikker fantastisk. Men faktisk fungerer det kun pga hans evner som kommunikator og motivationsmonster. Spillere tror på ham, hans ideer og sig selv, de "go til hell og back" for Klopp og deres egen tro på sig selv og successen. Og det skaber Klopp med kommunikation. Tag kun de to kampe mod Barca 2019. De tabte 3:0 i Barcelona og seks dage senere sandt Klopp hans hold på banen med en sikker tro at de kan komme videre. Han forklarede holdet helt simpel hvorfor de ville smide Barca ud af Champions League også med en 0:3 i bagagen på rykken: "Because ist's you." Det fungerer kun hvis du skaber tro på det du siger og det skabes med kommunikation.
                  Eller tag Mourinho som til dels revolutionerede fodbolden og træningsmetoder. Men han tabte den helt store success i de sidste år og tror det er fordi han tabte på kommunikationssiden. Som taktisk geni følgte spillere ham trods alle de ekstravagancer han viste, han var "the special one" men da successpiralen endte så lykkedes det åbenbart ikke mere til ham at sætte den nødvendige tro på ham i spillere og dermed udeblev vel successen. Så han blev mere og mere "the extravagant one" men ikke mere så meget den næste mystiske mirakeltræner.

                  Kommunikation er nøglen til succes. Og ville glæde mig hvis de bruger nøglen mere i Ådalen.
                  Århhh det er svært at sammenligne en OB trænere med Klopp og Mourinho. Jeg kan forholde mig til at vi har haft lignende situationer, som denne med Kadrii, igennem mange år - Både under Bech, Ove P, Kent Nielsen og Jakob Michelsen. Nu sker det så under Andreas Alm. Vi kan sagtens blive enige om at kommunikationen skal være i orden, men hvornår er den det? og hvad er "normalen" i fodboldverdnen? Jeg husker i hvert fald spillere der har været tilfreds med alle de nævnte trænere, og også spillere der selvfølgelig har været det modsatte. Der har også været sådanne historier i både FCK og FCM. Sjovt nok er det igen folk der er sat af og som ikke mener at de spiller nok. Det kan jeg godt forstå, men de bør holde det internt. Det er ikke med sådanne ting man skal hænge tøjet til tørre offentligt.

                  Hvis vi skal holde os til den nuværende situation så synes jeg at Kadrii skal oppe sig, og se indad, i forhold til hvad han har præsteret i denne sæson. Kadrii ved det også godt selv og er også selv inde på det i nogle interviews. Han har ikke spillet godt nok og dermed er han endt på bænken - Det bør han selv kunne se og heldigvis har vi fået en træner, som sætter vores dyreste spiller på bænken, hvis præstationerne over tid ikke er gode nok. Hvis han ønsker yderligere forklaringer så er jeg sikker på at han kan gå til Alm og få det. Jeg har, som fmprOB også nævner, set flere spillere henvende sig til Alm - Det har været spillere, som ikke er i truppen - og de har fået en samtale efter træningen med følgende skuldreklap osv. Så jeg er ikke i tvivl om hvordan Alm håndtere de situationer. Jeg har eksempelvis også set hvordan Alm igen og igen har forklaret Kadrii og Jibali, specifikt, hvordan han vil have at det forreste pres skal ligge. Det havde de det ikke nemt med, men Alm blev ved. Kadrii bør vide hvad han skal arbejde med.

                  Jeg kan godt lide Bash og håber at han kommer stærkt igen. Det gør han via træningen og de indskiftninger han får, og så må han vise at han er den bedste på positionen, eller begynde at score mål. Det der med at pege fingre klæder ham ikke. Det er han for god, og normalt, professionel til.
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                  Comment


                    Så en video på Bold over nogle af BKs bedste mål i superligaen. Det er ret slående, hvor meget power, fart og udfordringsvillighed, han har mistet. Sammenligner man med de klip i videoen, så ligner han én, der har mistet 5 kg muskelmasse siden sin storhedstid.

                    Jeg undrer mig virkelig over det køb.

                    https://mobil.bold.dk/video/624302/

                    Byder også på dejligt gensyn med den gode Utaka og en ung Falk.
                    Last edited by Jungledyret; 11-11-2021, 08:59.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                      Så en video på Bold over nogle af BKs bedste mål i superligaen. Det er ret slående, hvor meget power, fart og udfordringsvillighed, han har mistet. Sammenligner man med de klip i videoen, så ligner han én, der har mistet 5 kg muskelmasse siden sin storhedstid.

                      Jeg undrer mig virkelig over det køb.

                      https://mobil.bold.dk/video/624302/

                      Byder også på dejligt gensyn med den gode Utaka og en ung Falk.
                      Jeg har tænkt det samme. Om man ikke burde overveje at sætte ham på et individuelt træningsprogram?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                        Jeg har tænkt det samme. Om man ikke burde overveje at sætte ham på et individuelt træningsprogram?
                        Jo, det kunne man da. Men han er 30 år, og har alvorlige skader bag sig. Han får næppe dén fysik fra videoen igen. Til gengæld hænger vi på en dyr kontrakt. Jeg synes, det er håbløst scoutet og symptomatisk for den måde, OB henter spillere på.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                          Jo, det kunne man da. Men han er 30 år, og har alvorlige skader bag sig. Han får næppe dén fysik fra videoen igen. Til gengæld hænger vi på en dyr kontrakt. Jeg synes, det er håbløst scoutet og symptomatisk for den måde, OB henter spillere på.
                          Jeg tror heller ikke vi får antrittet at se igen, men hans venstreben og teknik er stadig langt over det vi ellers har på hylderne i OB. Bashkim skal nulstille sit mindset i vinterpausen og så skal han måske se indad om ikke han kan booste sin fysiske form lidt. Derfra handler det om at bruge vores lange vinterpause på at få de dygtige offensivspillere vi har til at fungere. Det bør være førsteprioritet på trænerteamets agenda i vinterpausen at gøre sig alvorlige tanker om, hvordan man får det til at spille, for der må kunne findes nogle mere optimale taktiske greb til at få skabt chancer med det mix vi har offensivt.

                          Comment


                            Jeg synes at Bashkim har udviklet sig i en positiv retning, han er blevet en bedre afslutter og også meget mere afbalanceret rent mentalt. Når man ser den video så er det dog værd at bide mærke i at han i de situationer spiller med angribere der har væsentlig fysisk styrke.


                            https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...-foran-mod-fcm


                            Efter min mening er det helt tydeligt det som OB mangler en stor kropstærk angriber, vi har mange kantangribere, Breum, Bashkim, Sabbi, Fenger etc. Men vi mangler en central angriber der kan få bolden med ryggen mod mål og holde den, ligge den af til de andre angribere, forlænge den og være en trussel i sig selv, det er en ret betydningsfuld spiller at mangle.

                            ​​​​​

                            Comment


                              He he, de fleste ældes heldigvis med en rimelig opgradering af forstanden.

                              At BK skulle være en bedre afslutter end tidligere? Beklager, det kan jeg slet ikke se.

                              Selvfølgelig - BK er langt bedre med en stærk angriber ved sin side. Men jeg vil ikke rykke BK ned på 10eren i stedet for Frø. Frø har lavet 5 mål og 2 assists. Med andre ord: han er med i 1/3 af vores mål.

                              Skal BK så have en kant? Tja, det kunne man da prøve. Jeg tvivler dog på succes. Han har mistet for meget fart.

                              Man kunne også have hentet en reelt 9er, der passer til systemet, i stedet for en gammel ven af huset. Dét er min kritik :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                                He he, de fleste ældes heldigvis med en rimelig opgradering af forstanden.

                                At BK skulle være en bedre afslutter end tidligere? Beklager, det kan jeg slet ikke se.

                                Selvfølgelig - BK er langt bedre med en stærk angriber ved sin side. Men jeg vil ikke rykke BK ned på 10eren i stedet for Frø. Frø har lavet 5 mål og 2 assists. Med andre ord: han er med i 1/3 af vores mål.

                                Skal BK så have en kant? Tja, det kunne man da prøve. Jeg tvivler dog på succes. Han har mistet for meget fart.

                                Man kunne også have hentet en reelt 9er, der passer til systemet, i stedet for en gammel ven af huset. Dét er min kritik :).
                                Kan ikke dele din kritik at hente Bashkim tilbage. Da vi solgte ham blev det set (og kritiseret) som en klar svækkelse af truppen, da vi solgte vores topangriber. Men på Bashkims vegne og fordi det gav god penge var det ja helt o.k.. At ledelsen hentede ikke en fuldgod erstatning skal selvfølgelig kritiseres.
                                Men at hente topangriberen man solgte dyrt tilbage transferfrit et år senere var ja økonomisk og sportsligt fint. At senere systemer blev ændret og passer ikke ret til Bashkims styrker er problematisk. Men man kan klubben vel kun bebrejde for ikke plane langsigtet nok eller komme for sent med en strategi og rettelse af spillestilen/systemet. Men beslutningen selv dertid at hente Bashkim tilbage var og er for mig en god beslutning i dertidens lys.
                                Desuden tror at Bashkim kommer i gang igen. Han har en ekstraordinær kvalitet og det går om at Bashkim bygger troen og selvtillid op igen og kæmper sig tilbage og at AA finder den rigtige måde at bygge Bashkims forcer ind i vores spil.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X