Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Reservekamp med Benjamin Kirsten på mål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Reservekamp med Benjamin Kirsten på mål

    Til formiddag spillede reserverne træningskamp mod U/19. Reserverne vandt 5-0 i en kamp der vist varede 2x30 min.

    Mål:
    1-0 Anders Thomsen scorer fra kanten af feltet med indersiden over i modsatte side efter et indlæg fra Lucas J
    2-0 Zohore på hårdt frispark fra kanten af feltet - tæt på overliggeren
    3-0 Mikkelsen på friløber
    4-0 Lucas Jensen på en tværbold tæt under mål
    5-0 Mikkelsen sender bolden over i det lange hjørne med indersiden fra kanten af feltet

    Benjamin Kirsten stod på mål for reserverne i første halvleg og for U/19 i 2. halvleg.

    Første halvleg var sølle fra reservernes side - endte 1-0. Der var mere kul på i anden halvleg, hvilket betød, at den nye målmand blev prøvet af.

    Hvis vi skriver med ham, må det være for at have en rutineret 2. målmand, som har sulten efter at tage kampen op og ikke lader sig slå ud af at sidde på bænken.

    Han var god til at dirigere med sit hold. Både forsvarets position og når hans hold havde bolden ift at fortælle, hvor der var frie spillere.

    Kirsten var også god til at læse spillet. Han opsnappede flere dybe stikninger, fordi han var hurtigt ude. Han virkede rigtig fornuftig med fødderne. Selv i pressede situationer fik han spillet bolden fornuftigt til en medspiller.

    Han havde et par gode redninger. En afslutning tæt under mål samt et skud fra distancen oppe ved overliggeren, der blev viftet over mål.

    Så vidt jeg har læst mig til, er han ikke en ørn på høje bolde. Han havde et indlæg, hvor han tabte bolden. Det så ikke godt ud. Dog skal man selvfølgelig tage med, at det var, da han spillede på hold med U/19, som selvfølgelig ikke kan beskytte ham så godt mod de noget større seniorspillere.

    Han havde også et skud, som han tabte en halv meter fra sig. Det gav ikke problemer, men han burde have holdt den.

    Zohore scorede et flot frisparksmål fra kanten af feltet. Sparket var hårdt og sad tæt på overliggeren, så det var ikke en, hvor man tænkte "Det er skidt af målmanden". Men omvendt havde en højere målmand måske nået den.

    Så alt i alt både plusser og minusser til vores prøvespiller i en kamp, der må være svær, fordi U/19-holdet i 2. halvleg var overmatchet.

    Reserveholdet overordnet
    1. halvleg var ret lad fra reserveholdets side. Umiddelbart tror jeg ikke boldbesiddelsen har været specielt meget over 50 procent.

    Vi stillede med følgende hold i 1. halvleg:

    Benjamin Kirsten
    Magnus P - Momo - Lasse N - JBL
    Lucas J - JJT - Azer - Thomsen
    Mikkelsen - Zohore

    I anden halvleg røg U/19's målmand ind. JJT gik ud og Kryger kom ind.

    Der var ret mange fejlafleveringer i første halvleg.

    JJT, som ellers har imponeret mig, havde en del fejlafleveringer. Dog også flere af sine velkendte afleveringer, der åbner spillet.

    Lasse Nielsen og Lucas Jensen var dem, der signalerede mest, at de gennem træning vil kæmpe sig til en plads på superligaholdet.

    Det er simpelthen en fornøjelse at se Lasse Nielsen tage sådan en kamp ligeså seriøst som alt muligt andet og dirigere godt med sine folk.

    Lucas Jensen var - især i 1. halvleg meget bevægelig og får skabt en del. Han fik god assistance af Magnus P. Ham glæder jeg mig til at se mere til. Dejligt at se, han var glad for at gå med frem i overlap.

    I anden halvleg kom venstresiden mere med. Fine overlap fra Thomsen til JBL.

    Momo gør mange ting rigtig fint. Spiller sig godt ud af pressede situationer. Havde dog et par dumme boldtab. Men hvis han skal gøre sig håb om at spille på superligaholdet, så nytter det ikke noget, at han ikke siger noget som helst. På den måde er han ikke med til at gøre sine medspillere bedre. Mest iøjnefaldende var det ved et indkast langt oppe på modstanderens banehalvdel. Momo var helt fri ved midterlinjen. Det opdagede spilleren, der tog indkastet først, da Lasse N råbte, han skulle kaste til Momo.

    Zohore kan, når han vil, sætte sig fint igennem. Men der mangler altså noget vilje. I 1. halvleg puttede han sig det meste af tiden. I anden halvleg blev det bedre, men han lignede ikke en, der kunne være kommet med til U21-EM i sommer.

    Mikkelsen lavede to mål. Et på en friløber. Og et fra kanten af feltet, hvor han satte indersiden på og lagde den over i det lange hjørne. Han havde også en afslutning tæt under mål, som Kirsten parerede og et forsøg på en returbold, som han ramte helt skævt. Han har en god evne til at placere sig de rigtige steder ift at komme til afslutninger. Afslutningernes niveau dækker til gengæld hele skalaen:)

    #2
    Kanon referat
    Fantastisk arbejde

    Ved sgutte med ham Kirsten.. Det føles bare ikke rigtigt..

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Kanon referat
      Fantastisk arbejde

      Ved sgutte med ham Kirsten.. Det føles bare ikke rigtigt..
      Det gør det nemlig ikke, når man lige har set Falkes to svipsere mod Hobro. Håber ikke vi "pisser" et fint offensivt hold væk, ved at have to andenmålmænd.

      Skal da ikke afvise Falke kan komme efter det, men efter det vi har været igennem de sidste par sæsoner, har jeg ikke mentalt overskud til at udvikle en målmand gennem kamp. Især ikke nu det ligner vi har lidt økonomisk råderum.

      Comment


        #4
        Fedt, fedt referat! Mange tak for det fine arbejde

        Ingen kan vist matche sig med Lasse N's arbejdsmoral, men jeg vil godt høre hvordan du vurderede Azer og Zohore på den konto?
        Gav JBL og Momo noget væsen af sig?
        Fedt med Thomsen. Synes der kommer flere og flere positive meldinger på ham. Spændende!

        MVT
        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

        Comment


          #5
          Super godt arbejde, og fedt at de holder sig godt varme hos reserverne dem der er i periferien af starteren/holdet...

          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
            Det gør det nemlig ikke, når man lige har set Falkes to svipsere mod Hobro. Håber ikke vi "pisser" et fint offensivt hold væk, ved at have to andenmålmænd.

            Skal da ikke afvise Falke kan komme efter det, men efter det vi har været igennem de sidste par sæsoner, har jeg ikke mentalt overskud til at udvikle en målmand gennem kamp. Især ikke nu det ligner vi har lidt økonomisk råderum.
            Mht at hente en 1. keeper ind , hvornår er det vinduet lukker ?
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Mht at hente en 1. keeper ind , hvornår er det vinduet lukker ?

              31.8
              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                  Det gør det nemlig ikke, når man lige har set Falkes to svipsere mod Hobro. Håber ikke vi "pisser" et fint offensivt hold væk, ved at have to andenmålmænd.

                  Skal da ikke afvise Falke kan komme efter det, men efter det vi har været igennem de sidste par sæsoner, har jeg ikke mentalt overskud til at udvikle en målmand gennem kamp. Især ikke nu det ligner vi har lidt økonomisk råderum.


                  Med salg af DH og Spel har vi umiddelbart overskud på transferkontoen denne sommer. Så der burde være mere i posen..
                  Ved godt at det også handler om lønkroner men alliwl. Så må JH spænde hjelmen og få nogle marginal spillere ud af vagten

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                    Fedt, fedt referat! Mange tak for det fine arbejde

                    Ingen kan vist matche sig med Lasse N's arbejdsmoral, men jeg vil godt høre hvordan du vurderede Azer og Zohore på den konto?
                    Gav JBL og Momo noget væsen af sig?
                    Fedt med Thomsen. Synes der kommer flere og flere positive meldinger på ham. Spændende!

                    MVT
                    Azer gjorde det ok men heller ikke mere. Han har en god autoritet over sig, når han fører bolden frem. Og han fik også brudt fint et par gange. Han brokkede sig nogle gange over dommeren. Synes han virkede lidt frustreret. Jeg synes klart Azer kunne lære lidt af Lasse N mht at bide tænderne sammen og kæmpe i stedet for.

                    Jeg kan rigtig godt lide Azer, men fik jeg valget mellem at styrke midtbanen (fx med Matti) eller med en målmand, så tror jeg, jeg ville vælge Matti. Men jeg har også en god mavefornemmelse med Falkesgaard:) Og ville elske at få Matti hjem:)

                    Zohore gjorde det væsentligt bedre I anden halvleg. I første halvleg byder han sig stort ikke til. Kan ikke finde ud af, om han var lad eller mangler selvtillid. Men hvis han skal have mere fast spilletid, så skal han nok kigge lidt på den arbejdsmobil Lasse N lægger for dagen. Håber Kent Nielsen kan fortælle ham, at talent alene ikke gør det.

                    JBL kom med god energi i anden halvleg efter en første halvleg, hvor han ikke var med i så meget. En spiller som Lucas Jensen synes jeg er længere fremme. Men JBL virkede god på bolden og med fint drive. Synes egentlig også han viste fin gejst. Bedre end Azer og Zohore.

                    Momo får det svært. Bortset fra 1-2 dårlige afleveringer kan man ikke sætte en finger på hans fodboldmæssige præstation. Men den manglende lyd er for mig et stort problem, hvis han skal spille centralt.

                    Comment


                      #11
                      Tak for referat!

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                        Azer gjorde det ok men heller ikke mere. Han har en god autoritet over sig, når han fører bolden frem. Og han fik også brudt fint et par gange. Han brokkede sig nogle gange over dommeren. Synes han virkede lidt frustreret. Jeg synes klart Azer kunne lære lidt af Lasse N mht at bide tænderne sammen og kæmpe i stedet for.

                        Jeg kan rigtig godt lide Azer, men fik jeg valget mellem at styrke midtbanen (fx med Matti) eller med en målmand, så tror jeg, jeg ville vælge Matti. Men jeg har også en god mavefornemmelse med Falkesgaard:) Og ville elske at få Matti hjem:)

                        Zohore gjorde det væsentligt bedre I anden halvleg. I første halvleg byder han sig stort ikke til. Kan ikke finde ud af, om han var lad eller mangler selvtillid. Men hvis han skal have mere fast spilletid, så skal han nok kigge lidt på den arbejdsmobil Lasse N lægger for dagen. Håber Kent Nielsen kan fortælle ham, at talent alene ikke gør det.

                        JBL kom med god energi i anden halvleg efter en første halvleg, hvor han ikke var med i så meget. En spiller som Lucas Jensen synes jeg er længere fremme. Men JBL virkede god på bolden og med fint drive. Synes egentlig også han viste fin gejst. Bedre end Azer og Zohore.

                        Momo får det svært. Bortset fra 1-2 dårlige afleveringer kan man ikke sætte en finger på hans fodboldmæssige præstation. Men den manglende lyd er for mig et stort problem, hvis han skal spille centralt.
                        Må indrømme at jeg har haft Saurons onde øje på Zohore siden han i sidste sæson i reservekamp mod BIF ikke engang gad vende sig rundt når Mattson skreg af ham og luntede rundt resten af kampen. Lader til det går bedre, men han stadig ikke har fattet at Ronaldos succes skyldes mange timers hård ekstratræning.

                        Momo virker bare til at være en diamant vi aldrig fik slebet til. Jeg er ved at miste troen på, at vi får noget ud af ham nogensinde. JBL virker bare til at være den nye Timmi. Der hænger åbenbart en forbandelse over unge VB's med nr. 20 på ryggen.

                        Azer - trods alt federe at han er frustreret end han er ligeglad.

                        Mange, mange tak for opfølgende info!

                        MvT
                        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                          Azer gjorde det ok men heller ikke mere. Han har en god autoritet over sig, når han fører bolden frem. Og han fik også brudt fint et par gange. Han brokkede sig nogle gange over dommeren. Synes han virkede lidt frustreret. Jeg synes klart Azer kunne lære lidt af Lasse N mht at bide tænderne sammen og kæmpe i stedet for.

                          Jeg kan rigtig godt lide Azer, men fik jeg valget mellem at styrke midtbanen (fx med Matti) eller med en målmand, så tror jeg, jeg ville vælge Matti. Men jeg har også en god mavefornemmelse med Falkesgaard:) Og ville elske at få Matti hjem:)

                          Zohore gjorde det væsentligt bedre I anden halvleg. I første halvleg byder han sig stort ikke til. Kan ikke finde ud af, om han var lad eller mangler selvtillid. Men hvis han skal have mere fast spilletid, så skal han nok kigge lidt på den arbejdsmobil Lasse N lægger for dagen. Håber Kent Nielsen kan fortælle ham, at talent alene ikke gør det.

                          JBL kom med god energi i anden halvleg efter en første halvleg, hvor han ikke var med i så meget. En spiller som Lucas Jensen synes jeg er længere fremme. Men JBL virkede god på bolden og med fint drive. Synes egentlig også han viste fin gejst. Bedre end Azer og Zohore.

                          Momo får det svært. Bortset fra 1-2 dårlige afleveringer kan man ikke sætte en finger på hans fodboldmæssige præstation. Men den manglende lyd er for mig et stort problem, hvis han skal spille centralt.
                          det er jeg ganske enkelt 100% enig...."fodbold er ikke for de stumme" som Søren Lerby udtrykte det
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            det er jeg ganske enkelt 100% enig...."fodbold er ikke for de stumme" som Søren Lerby udtrykte det
                            ... og efterlevede

                            MvT
                            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                              Må indrømme at jeg har haft Saurons onde øje på Zohore siden han i sidste sæson i reservekamp mod BIF ikke engang gad vende sig rundt når Mattson skreg af ham og luntede rundt resten af kampen. Lader til det går bedre, men han stadig ikke har fattet at Ronaldos succes skyldes mange timers hård ekstratræning.

                              Momo virker bare til at være en diamant vi aldrig fik slebet til. Jeg er ved at miste troen på, at vi får noget ud af ham nogensinde. JBL virker bare til at være den nye Timmi. Der hænger åbenbart en forbandelse over unge VB's med nr. 20 på ryggen.

                              Azer - trods alt federe at han er frustreret end han er ligeglad.

                              Mange, mange tak for opfølgende info!

                              MvT
                              Jeg tror Zohore er hæmmet af han kom for hurtigt frem. Det må være svært at tackle han næsten fik samme spilletid som 16-17 årig som han står til at få i dag. Indimellem løber han jo nærmest gennem 2-3 mand og får bolden med, så det burde jo kunne blive til mere. Men det kræver mere hårdt arbejde fra ham. I første omgang på træningsbanen. Tror han kan drage god fordel af Kent Nielsens evne til mandskabspleje.

                              Enig ift Azer. Dagens træningskamp viser han har vinderinstinkt. Men hvor Lasse Nielsen brugte den indebrændthed han må have til at give den ekstra gas i tacklinger og konstruktive tilråb til medspillere, så synes jeg Azer brugte lidt for meget energi på dommeren.

                              JBL har bedre fart, teknik og vilje end Timmi. Jeg tror stadig på ham.

                              Comment

                              Working...
                              X