Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - BIF, 4. maj 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Jeg tror at det folk forsøger at få dig til at svare på er, om du mener at JH har fået nok ud af pengene, i forhold til hvad han havde at gøre med.
    Man kan godt lave gode indkøb med få penge og dårlige indkøb med mange penge, det handler om det forholdsmæssige....
    Har JH forvaltet ressourcerne godt?
    Hvis ikke han har det, ville enhver anden træner så også have forvaltet ressourcerne skidt ... det er lidt det du skriver og den logik forstår jeg ikke.
    Og så er det som jeg hele tiden har sagt, en hypotetisk diskussion. Vi aner ikke, hvilke penge JH har haft at gøre med.
    Forstår slet ikke din sidste sætning. Mener du sportsdirektør i stedet for træner?

    Og jeg vil igen holde fast i, at da vi ikke aner, hvor mange penge, hvilket lønbudget eller hvor meget skade TC og PH har lavet, så kan vi faktisk ikke vurdere JH. Og da vi heller aldrig vil finde ud af om en anden sportsdirektør ville have gjort det anderledes så er det en ligegyldig og hypotetisk diskussion.

    Min påstand har hele tiden været: Jeg tror ikke, at det var gået stort anderledes på fodboldbanen med en anden sportsdirektør ved roret. Ergo må min konklusion være; JH har fået det forventelige ud af de ressourcer (som vi intet aner om) og de forhold som han blev mødt med.

    Og jeg mener ikke, at JH har noget at gøre med udfaldet af kampen af OB - BIF, og jeg mener slet ikke, at man på baggrund af den kamp kan konkludere, at han har gjort sig fortjent til en fyring. Det var i øvrigt min oprindelige pointe.
    Last edited by jonashj0305; 05-05-2015, 23:56.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
      Og så er det som jeg hele tiden har sagt, en hypotetisk diskussion. Vi aner ikke, hvilke penge JH har haft at gøre med.
      Forstår slet ikke din sidste sætning. Mener du sportsdirektør i stedet for træner?

      Og jeg vil igen holde fast i, at da vi ikke aner, hvor mange penge, hvilket lønbudget eller hvor meget skade TC og PH har lavet, så kan vi faktisk ikke vurdere JH. Og da vi heller aldrig vil finde ud af om en anden sportsdirektør ville have gjort det anderledes så er det en ligegyldig og hypotetisk diskussion.

      Min påstand har hele tiden været: Jeg tror ikke, at det var gået stort anderledes på fodboldbanen med en anden sportsdirektør ved roret. Ergo må min konklusion være; JH har fået det forventelige ud af de ressourcer (som vi intet aner om) og de forhold som han blev mødt med.

      Og jeg mener ikke, at JH har noget at gøre med udfaldet af kampen af OB - BIF, og jeg mener slet ikke, at man på baggrund af den kamp kan konkludere, at han har gjort sig fortjent til en fyring. Det var i øvrigt min oprindelige pointe.
      Jonas er du Jesper Hansens Mand? intet andet giver mening

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        naturligvis kan transferen vurderes på samme måde som Steve de Ridder og Pape Diouf i FCK. Fine og dyre navne med ringe eller ingen succes i København
        Ja, ærgerligt for dem, men intet med OB at gøre...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
          Det er klart, men det synes jeg efterhånden jeg har erklæret mine tanker omkring. Det er en hypotetisk diskussion, og selvom en anden sportsdirektør formentlig havde hentet andre navne, så havde det været den samme diskussion, fordi kvaliteten af spillerne havde været den samme.
          Jep, det var som heller ikke for at vi skulle blive ved...

          Det er jo så som du siger, hypotetisk, du aner det ikke...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Ja, ærgerligt for dem, men intet med OB at gøre...
            det var blot et eksempel på at ingen sportsdirektør er "pletfri" trods langt større budget
            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
              90 % er fuldstændig grebet ud af luften.. Det er jo latterligt..
              Og min påstand er stadig, at du kan være så dygtig en sportsdirektør, som muligt, men hvis klubben ikke er gearet til dig, jamen så fejler du uanset hvad (bare se Rene Meulensteen i Brøndby).

              Jeg vil ikke udtale mig om holdudtagelser mm. i forbindelse med ovennævnte hjemmekampe, fordi jeg intet aner om træningsindsatser, småskader mm op til kampene. Selvfølgelig har resultaterne været utilfredsstillende i de seneste hjemmekampe, men det ændrer ikke på, at OP har rykket holdet fra en 11. plads til en 8. plads, velvidende, at han ikke er den permanente løsning i vores klub.

              " Og min påstand er stadig, at du kan være så dygtig en sportsdirektør, som muligt, men hvis klubben ikke er gearet til dig, jamen så fejler du uanset hvad (bare se Rene Meulensteen i Brøndby)."

              Skal jeg forstå ovenstående sådan at du mener JH er for stor en kapacitet til OB , som altså ikke er gearet til ham ?
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                det var blot et eksempel på at ingen sportsdirektør er "pletfri" trods langt større budget
                Det er jeg helt enig i, og for mit eget vedkommende er det da også noget jeg har med i "regnskabet"...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  " Og min påstand er stadig, at du kan være så dygtig en sportsdirektør, som muligt, men hvis klubben ikke er gearet til dig, jamen så fejler du uanset hvad (bare se Rene Meulensteen i Brøndby)."

                  Skal jeg forstå ovenstående sådan at du mener JH er for stor en kapacitet til OB , som altså ikke er gearet til ham ?
                  Nej, det var et ydmygt forsøg på at lave en sammenligning. Måske var den dårlig.
                  Vores klub er som jeg ser det en syg patient, der er på rette vej, og jeg tror ikke en anden sportsdirektør kunne gøre det bedre end JH. Som jeg har understreget utallige gange efterhånden.

                  Jeg gentager: jeg tror ikke en anden sportsdirektør kunne gøre det bedre end JH

                  Havde vi ikke lukket diskussionen?

                  Comment


                    Jesus fucking christ, han skriver at han ikke kan se nogen anden sportsdirektør gøre det mærkbart bedre eller værre med det budget, JH har haft i OB.

                    Luk den dog der.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                      Jesus fucking christ, han skriver at han ikke kan se nogen anden sportsdirektør gøre det mærkbart bedre eller værre med det budget, JH har haft i OB.

                      Luk den dog der.
                      Tak. Du siger det mere præcist end jeg selv formår, åbenbart.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                        Øh ja? Det er da meget underforstået, at der selvfølgelig foreligger en gameplan forud for, hver kamp?

                        Et motivationsproblem? Igen udtaler du dig om truppens mentale tilstand, som du absolut intet aner om, fordi jeg igen antager, at du ikke har din daglige gang i Ådalen (ligesom jeg i øvrigt heller ikke har, hvilket måske svarer dit noget kryptiske spørgsmål om jeg havde været tilstede ved taktikmødet.)

                        OP har jo faktisk rykket holdet fra en 10. plads til en øjeblikkelig 8. plads, så han har vel flyttet holdet? Og igen synes jeg faktisk anden halvleg viste at holdet spiller som en enhed, og at spillerne bærer en KÆMPE del af ansvaret for ikke at være klar fra start.

                        Og så udtaler du dig igen om Oves evner som træner, og jeg orker ikke at diskutere det mere, da vi intet aner om det.. Og at anklage Ove "Tysk-fodbold" Pedersen for at være vattet er håbløst useriøst.
                        Og du udtalte dig som om du kendte mere til game planen end andre - deraf mit spm. om du var til stede ved taktikmødet.

                        Ja, et motivationsproblem. Det kan man jo høre på Ari's gentagne klichéer hver gang vi taber hjemme under OveP. ("Igen var vi ikke klar...bla bla bla") Spelmann er offentlig ude og efterlyse hjælp fra sine medspillere til at lægge tryk på modstanderen(!) Kan det være et vink med en vognstang til cheftræneren om at der render altså en halv startopstilling rundt som ikke har fattet en meter af game planen? (Hvis højt pres-spil altså er en del af den - men kun hvis man kommer bagud med 2 *suk* )

                        Hvis spillerne i gentagne tilfælde ikke er klar, så handler det om at OveP ikke har formået at bestå sin fornemmeste opgave, nemlig at få hamret situationens alvor ind i hovedet på spillerne.

                        Ved flere lejligheder mod bl.a BIF ser man Azer, Jonasson m.fl. lunte hjem, når de blev fanget i omstillinger, og nåede man op på noget der mindede om topfart i jagten på BIF's fremadstormende angribere, så opgav man når de nærmede sig feltet. Man fortsatte ikke sit løb i sprint, helt ned til eget mål, for at afværge en farlig retur - men nej, man står opgivende og kigger fodbold. Det er hele kernen i det her. OB fungerer ikke som enhed der løber de ekstra meter for hinanden - det handler ikke om talent, men om indstilling!

                        Jeg behøver ikke at færdes dagligt i Ådalen for at kunne udtale mig, om tingenes tilstand. Det kan sagtens være at moralen synes høj, til træning og der bliver løbet igennem af alle mand, men det bliver hurtigt glemt, så snart der fløjtes op til kamp i weekenden! I enkelte tilfælde kan det svipse med paratheden - men det er nærmest blevet en syge under OveP.
                        Last edited by Z.A.E; 07-05-2015, 13:50.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                          Og du udtalte dig som om du kendte mere til game planen end andre - deraf mit spm. om du var til stede ved taktikmødet.

                          Ja, et motivationsproblem. Det kan man jo høre på Ari's gentagne klichéer hver gang vi taber hjemme under OveP. ("Igen var vi ikke klar...bla bla bla") Spelmann er offentlig ude og efterlyse hjælp fra sine medspillere til at lægge tryk på modstanderen(!) Kan det være et vink med en vognstang til cheftræneren om at der render altså en halv startopstilling rundt som ikke har fattet en meter af game planen? (Hvis højt pres-spil altså er en del af den - men kun hvis man kommer bagud med 2 *suk* )

                          Hvis spillerne i gentagne tilfælde ikke er klar, så handler det om at OveP ikke har formået at bestå sin fornemmeste opgave, nemlig at få hamret situationens alvor ind i hovedet på spillerne.

                          Ved flere lejligheder mod bl.a BIF ser man Azer, Jonasson m.fl. lunte hjem, når de blev fanget i omstillinger, og nåede man op på noget der mindede om topfart i jagten på BIF's fremadstormende angribere, så opgav man når de nærmede sig feltet. Man fortsatte ikke sit løb i sprint, helt ned til eget mål, for at afværge en farlig retur - men nej, man står opgivende og kigger fodbold. Det er hele kernen i det her. OB fungerer ikke som enhed der løber de ekstra meter for hinanden - det handler ikke om talent, men om indstilling!

                          Jeg behøver ikke at færdes dagligt i Ådalen for at kunne udtale mig, om tingenes tilstand. Det kan sagtens være at moralen synes høj, til træning og der bliver løbet igennem af alle mand, men det bliver hurtigt glemt, så snart der fløjtes op til kamp i weekenden! I enkelte tilfælde kan det svipse med paratheden - men det er nærmest blevet en syge under OveP.
                          Læser jeg dit indlæg rigtigt, hvis jeg mener du skriver at vi mangler parathed, og at det først er opstået under Ove P?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            Læser jeg dit indlæg rigtigt, hvis jeg mener du skriver at vi mangler parathed, og at det først er opstået under Ove P?
                            parathed er blevet bedre under OP - om det så er godt nok? Svaret er overhovedet ikke. Men heller ikke så let for OP når spillerne ved, at han snart er væk. Reserverne kan resignere, i stedet for at spille for en fast startplads.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              parathed er blevet bedre under OP - om det så er godt nok? Svaret er overhovedet ikke. Men heller ikke så let for OP når spillerne ved, at han snart er væk. Reserverne kan resignere, i stedet for at spille for en fast startplads.
                              Jeg har i hvert fald svært ved at genkende at det skulle være Oves skyld... Ansvar, jovist, men det har da været noget vi har brokket os over siden Lars Olsen...

                              men jeg har sikkert misforstået indlægget...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                                Læser jeg dit indlæg rigtigt, hvis jeg mener du skriver at vi mangler parathed, og at det først er opstået under Ove P?
                                Fra start... Ja, det er sket ofte. Det synes jeg godt man kan tillade sig at hævde, når man ser nærmere på kampene, sammenholdt med anførerens udtalelser, og at Ove regeringsperiode ikke er ret lang.

                                OB har manglet parathed før, men det oplever de fleste hold vel i perioder..? Under Lars Olsen, som du vistnok selv også nævner, var problemet vel nærmere at man ikke var istand til at lukke kampene, pga. man trak sig for tidligt tilbage, for at forsvare en for smal føring. Under Troels Bech, virkede det mere som om at man ofte var boldbessidende og skabte en del chancer, men var frygteligt ineffektive og uskarpe foran mål - sammenholdt med at defensiven ofte sejlede rundt grundet mangl. organisation og for dårlige spillere på pladserne. (Høegh, KL, Diarra)

                                Comment

                                Working...
                                X