Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Evaluering af vinter 2015 transfervinduet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jeg er også meget tilfreds med vinduet. Havde dog håbet på en midtbane spiller af høj klasse på toppen af kransekagen..
    hvis vi ikke kan overleve med dette hold er der sgu noget galt..

har JH egentlig "lukket" vinduet?
    nogen spændende uden kontraker da?

- ham den danske midtbane der har været i italien og fået ophævet sin kontrakt - (kristensen???)

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

- ham den danske midtbane der har været i italien og fået ophævet sin kontrakt - (kristensen???)
      Nu behøver det vel ikke at være en dansker
      Der må findes masser af emner uden kontrakt pt i europa

måske Kalilou Traoré hvis er ikke er mærket af sine tidligere skader. Ikke et ønske. Bare et eksempel

Comment

De angribere vi har hentet, besidder nogle forskellige kvaliteter, som giver Ove gode forudsætninger for at tilpasse sig modstanderen og få sat lidt ekstra krydderi på en slatten offensiv indtil videre denne sæson. Derudover er jeg meget begejstret for HJ, som er en solid, defensivspiller som også er ganske gode venner med bolden, og det er altså en kvalitet som vores andre midterforsvarer ikke besidder i samme grad. Skogseid synes jeg Ove har fremhævet en del her i opstarten, så det lyder også til at han er en fin signing. Derudover har han holdt på Falk og Emil, som utvivlsomt stadig er vores bedste spillere
        Jeg giver JH et 10-tal for dette vindue. 12-tallet var givet hvis vi havde hentet en dygtigere målmand. Det var og vil fortsat være mit højeste ønske i næste vindue. Ellers rigtig stærkt arbejde JH!!

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Patrick Olsen. Synes da godt man kunne hive ham hjem til en prøvetræning, hvis han skulle være interesseret i det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Jeg er faktisk meget enig med dig hele vejen .
            Isoleret set er vinduet godkendt ift at redde røven i denne sæson .
            Men det er meget kortsigtet og flere af indkøbene er hentet til pladser hvortil der også blev indkøbt spillere til i sommers .

Jeg er tilfreds med indkøbene , men er bekymret for hvordan det løses til sommer hvor vi har en stribe kontrakt udløb og vel bør rense ud endnu engang i forfejlede indkøb .

Til sommer kan vi være uheldige at stå foran at skulle hente
            Målmand
            Højre back
            En eller flere centrale midtbanespillere
            En eller to kantspillere
            En eller to angribere .

Noget af det kan løses med forlængelser af kontrakter/frikøb
            Ser jo gerne vi forlænger med Azer hurtigst muligt, men der er du jo nok ikke enig... og måske Toppel, der er en kabale der med Radza, hvor klar er han, men under alle omstændigheder er turen ved at være kommet til målmandsposten, en ny ind, og så evt. Toppel som reserve et års tid...

Var der noget med en klausul på Skogseid..?
            En enkelt central midt vil jeg mene, men så dukker der spekulationer op igen, for en mand som Spelmann kan også nemt ske at vil prøve noget andet, men som det ser ud pt. vil Azer, Spelmann, en ny spiller, Desler, og Hallgrim være fint... med de 4 første som de egentligt foretrukne... det hele er selvfølgelig ud fra vi finder den rigtige osv... ellers har vi vel en ledig back plads på det tidspunkt, og flytte affaldet ned på...
            Ja kantspillere bliver den centrale for mig, jeg går 100 ud fra der skal findes mindst én ny til sommer, og så forventer jeg at Lucas begynder at vise tænder dette forår, han bliver aldrig en Falk, men det er der nok ikke så mange muligheder for at finde alligevel, men Lucas skal gerne begynde så småt at vise han kan træde til og være en potentiel fremtid, men det kræver også spilletiden kommer selvfølgelig...

Angriber er som altid svævende, følger vi stilen så bliver en lejet vores topscorer, men klausulen udnyttes ikke, og angriber jagten starter... men nu er der da to denne gang, så måske den ene bider sig fast...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Til sommer kan vi være uheldige at stå foran at skulle hente
              Målmand
              Højre back
              En eller flere centrale midtbanespillere
              En eller to kantspillere
              En eller to angribere .

Noget af det kan løses med forlængelser af kontrakter/frikøb
              Ved ikke om det kan kaldes for uheldigt at skulle hente en målmand. Det tror jeg flere af os ser frem til

Hvis Skogseid smutter til sommer kan både Hallgrimur og Momo spiller pladsen. Og nogen vil måske det mene at Kryger også kan. Eller Kirkeskov for den sags skyld (hvis han stadig er at finde i klubben til den tid).

Hvad angår selve evalueringen af transfervinduet, så kan jeg ikke finde ud af om det er godt eller skidt at vi har fået Zohore indtil sommer.
              Der er pt lidt for mange ubekendte. Spiller han godt kan han være videre til sommer. Kan han overhovedet forstærke os? Måske lige nu, men hvad når Dalgård er klar?

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                Har mange af de samme tanker. Jeg er tilfreds, men ikke super duper fantastisk henrykt.

Hallgrimur bliver dog nok en væsentlig brik nu Kasper forsvinder. Kan godt være JH snakker om midtbane til Hallgrimur, men han er i hvert fald i top 3 i truppen som midterforsvarer, så det er meget fint.

Kender ikke Skogseid, men det er Ruud der har taget på tur med landsholdet. På papiret må det være en svækkelse.

Dalgaard og Zohore er en stor styrkelse af vores angreb, men de har begge deres svagheder. Bodul er heldigvis væk, men nu er vi med lidt god vilje 6 angribere (TM, LK, VD, KZ, TD og MG), det er for mange.........Håber foråret viser bare en, på så højt niveau, så vi uden at blinke, kan forlænge i mange år.

Og ja, der bliver gang i svingdøren til sommer.

JH er bestået, det store scoop er Kent.
                Ja, helt enig, det må være det han først og fremmest kommer til at fokusere på, og tænker ellers højrebacken, en fin back op til 3 af de 4 bagerste pladser, det kan han godt klemmes op på...

Det er også klart det jeg tænker, Ruud havde et godt efterår, men kan jo næsten kun blive positivt overrasket så, han skal da i hvert fald have chancen, der må være noget at komme efter...

Har det lidt sådan, for første gang i længere tid sidder jeg med en egentlig tro på noget større, om man vil, der må da være en eller anden der får gang i støvlerne for alvor, eller de alle til sammen scorer tilsvarende...

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Ser jo gerne vi forlænger med Azer hurtigst muligt, men der er du jo nok ikke enig... og måske Toppel, der er en kabale der med Radza, hvor klar er han, men under alle omstændigheder er turen ved at være kommet til målmandsposten, en ny ind, og så evt. Toppel som reserve et års tid...
                  Helt enig. Jeg syntes Azer har gjort det rigtigt fint.
                  Og Toppel bør max være reserve. Optimalt set var Radza klar til den rolle, men det er nok mere tvivlsomt.
                  Er Rønnow helt over sin skade? Han blev da anset som et stort talent på et tidspunkt, men har så været ude længe.

Comment

Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                    Helt enig. Jeg syntes Azer har gjort det rigtigt fint.
                    Og Toppel bør max være reserve. Optimalt set var Radza klar til den rolle, men det er nok mere tvivlsomt.
                    Er Rønnow helt over sin skade? Han blev da anset som et stort talent på et tidspunkt, men har så været ude længe.
                    Ja, det er tiden til en ny keeper ære i Odense

En eller anden herinde snakkede om den skade han havde var noget tilbagevendende, man nemt kommer til at døje med hele karrieren, husker ikke hvad det er, springerknæ..? Kender ikke status på ham, men kan se på Transfermarkt at han har været skadet i over et år nu, synes ellers han var ved at være i gang på et tidspunkt, men aner ikke hvordan det står til...

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Ja, det er tiden til en ny keeper ære i Odense

En eller anden herinde snakkede om den skade han havde var noget tilbagevendende, man nemt kommer til at døje med hele karrieren, husker ikke hvad det er, springerknæ..? Kender ikke status på ham, men kan se på Transfermarkt at han har været skadet i over et år nu, synes ellers han var ved at være i gang på et tidspunkt, men aner ikke hvordan det står til...
                      Han er klar til kamp om 14 dage mener jeg at have læst

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Han er klar til kamp om 14 dage mener jeg at have læst
                        Bingo... http://www.bold.dk/nyt/glad-roennow-...mpe-om-14-dage

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                          Jeg er meget tilfreds.

Man har hentet en decideret højreback med masser af erfaring som erstatning for Ruud. Man har styrket kampen om midterforsvaret og den defensive midt med signingen af Hallgrimur, samtidigt med at han kan være backup på de fleste defensive pladser. Man har taget vores største archilleshæl alvorligt, og hentet både en "proven goalgetter" i Dalgaard, samt en spiller fra hylden lige under i Zohore.

Man har holdt på vores faste spillere, afskibet dyrt overskudsmateriel fra Poul Hansen-dagene (Bodul), hentet en toptræner fra sommer, samt forlænget med Greve.

Det er et stort 10-tal med pil op herfra.

Edit: Men jeg er enige med dem der siger, at den store eksamen kommer til sommer. Det bliver en udfordring af de helt store for JH. Men mon ikke der kommer et par forlængelser hen over foråret.
                          jeg er også tilfreds. OB har handlet ud fra den placering vi har og med ønsket om at rykke lidt fremad i tabellen. Zohores korte kontrakt tror jeg bl.a. er et udslag af at han ikke ønsker en tur i 1.div. Det tror jeg så gerne TD gør hvis det bliver aktuelt. Skogseid harlagt godt fra land med nogen fine indsatser hvor han har overrasket med mange gode offensive ting, ganske vist på tyndt grundlag, men det kendetegner også stærke spillere at de er motiverede mod svagere modstandere.
                          Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Ove evaluerer her

http://www.bold.dk/nyt/ove-p-blaaste...transfervindue

Han bekræfter desuden at der var god økonomi i det for OB at leje Kasper Larsen ud..
                            tør man gætte på 2-3 mill?
                            det kan have finansieret Håkon,Zohore og Dalgaard's evt sign on fee's samt agent udgifter uden problemer. Og så burde der være lidt i overskud.
                            Mon dog man kan få ret meget når det kun er 5 måneders kontrakter?
                            lønningerne burde så rigeligt være dækket at Ruud, Bodul og Larsens afgang..
                            Last edited by fmprOB; 07-02-2015, 21:28.

Comment

Jeg er ganske godt tilfreds med dette transfervindue. Det er vel første gang i 5-6 transfervinduer, at vi kommer styrket ud af vinduet, grundet den økonomiske nedskæring i klubben. Det er dejligt at det ser ud til vi igen kan begynde at bygge ovenpå, og forhåbentligt langsomt men sikkert klatre opad i tabellen de kommende sæsoner.
                              Nu skal vi dog først redde os i denne sæson. Men som sagt synes jeg vi er kommet styrket ud af vinduet, og derfor bør det vel gå bedre end i efteråret?

Silkeborg er den sikre nedrykker. Og så tror jeg både Hobro og FCV får det meget svært i foråret. Derudover har EFB både mistet Pusic, Gomez og Ankersen, så der skal heller ikke meget til før de kommer i fare for nedrykningen. Jeg er optimist og tror på en top 7.

Nå det er sagt, er mit primære mål bare overlevelse.

Comment

Tror man kan få 50 gange indsats igen på at Esbjerg.
                                Tror ikke på det hellere men er helt enig i din betragtning at Esbjerg måske kan få problemer

hvis vi får lidt stolpe ind her i foråret kunne jeg godt se os overhale dem i tabellen

Comment

Working...
                                X