Annoncering

Collapse
No announcement yet.

evaluering af efteråret 2014 - og Oves første tid i klubben

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    evaluering af efteråret 2014 - og Oves første tid i klubben

    8 kampe under Oves ledelse har kastet 13 ud af 24 mulige point af sig, dvs. 1.625 p/kamp - holder vi det snit overlever vi også.
    En målscore på 9-9 og 3 clean sheets er det blevet til.

    Under bech holdt vi buret rent en enkelt gang og havde en målscore på 10-14.
    Det blev til 6 point ud af 27 mulige med et snit på 0,66p/kamp

    Syntes bestemt pilen peger i den rigtige retning både resultat mæssigt og spillet og indstillingen på banen - der er stadig nogle grimme udfald, men det går den rigtige vej.

    Jeg er der hvor jeg tør tror på overlevelse - selv uden forstærkninger af truppen. Men men men håber i den grad Jesper finder et par nye folk, for FCV kunne jo også finde på at forstærke sig.

    Overordnet set mener jeg ikke efteråret er godkendt, men det er i den grad den første halvdel der trækker ned..

    #2
    Hvad kunne det ikke have blevet til med Ove P fra sæsonstart?
    og hvis han havde haft en finger med i transfervinduet kunne det måske have været endnu bedre..

    jeg siger at efteråret er bestået knap og nap.. Troels Bech har det meste af skylden for vi ligger hvor vi gør. Resten falder på mange dårlige indkøb og spildte transferpenge fra JH.
    Fra det øjeblik af at spillerne vidste hvad de skulle har de gjort det godt..

    Comment


      #3
      Ove gør status

      http://www.ob.dk/artikel/ob-tv-ove-p-goer-status.aspx

      Comment


        #4
        Længe leve brandslukker Ove P. Uden ham havde den stensikkert stået på 1. division næste sæson. Nu tror jeg bestemt på overlevelse og måske mere til. Synes det er utroligt som stemningen på et hold kan vende så hurtigt

        Første del af efteråret er dumpet med et brag synes jeg, mens sidste del tilgenhæld ligner en imponerende genrejsning af holdet. Lad os håbe drengene fortsætter og der ikke går AGF i den

        Comment


          #5
          Stor cadeau til Ove og faktisk også til den sportslige ledelse for, endelig, at se realiteterne i øjnene, og hive den mand ind der virkelig var brug for. Jeg vil ikke tage stilling til noget på den lange bane endnu, men indtil videre ser det overordenligt fornuftigt ud. Måske har vores 4 sejre under Ove været mod de to oprykkere og et kraftigt decimeret FCN-hold, men jeg føler mig på ingen måde overbevist om at vi havde trukket os sejrrigt ud af de opgør med Troels ved roret. Faktisk tværtimod.

          Comment


            #6
            Jeg synes det er utroligt hvordan vi har rykket os. Under Troels synes jeg vi var ligeså suverænt det næstdårligste Hold som at silkeborg er det dårligste. Nu har vi efter hans 3 første kampe som var forfærdelige rykket os til vi i min optik også spiller bedre end vi gjorde i sidste sæson hvor vi blev nr. 8. Det er en markant forbedring på så kort tid og det er oven i købet et dårligere hold vi stiller med i år end sidste sæson. Stærkt af Ove!!!

            Comment


              #7
              http://www.fyens.dk/sport/OB-traener...rtikel/2621891
              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                Stor cadeau til Ove og faktisk også til den sportslige ledelse for, endelig, at se realiteterne i øjnene, og hive den mand ind der virkelig var brug for. Jeg vil ikke tage stilling til noget på den lange bane endnu, men indtil videre ser det overordenligt fornuftigt ud. Måske har vores 4 sejre under Ove været mod de to oprykkere og et kraftigt decimeret FCN-hold, men jeg føler mig på ingen måde overbevist om at vi havde trukket os sejrrigt ud af de opgør med Troels ved roret. Faktisk tværtimod.
                enig - og så er det jo også en kvalitet i sig selv, at vi kan vinde de kampe vi skal vinde - kønt har det ikke været - men sejrene er kommet i hus. Under troels tabte vi til de direkte modstandere for derefter at vinde over tophold, og lige netop i vores situation er det nok vigtigere at vi vinder over sif og holder dem fra at komme i gang, frem for en eller anden sejr over fcm eller bif...

                Comment


                  #9
                  han nærmer sig da med hastige skridt
                  http://www.fyens.dk/sport/OB-traener...rtikel/2622228
                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #10
                    Helt klart sket en ændring med Ove, det helt afgørende tror jeg er den mere enkelte tilgang til tingene... Det har givet mere overskud til de ting vi helt klart skulle forbedre, fremfor at meget energi er gået med visioner som ikke kunne lade sig gøre i vores tilstand... Vi har dog kun lige fået den ene fod ud af startblokken, men hold da op hvor er foråret noget mere velkommen nu...

                    Azer er kommet stærk igen under Ove, Ari er gået fra elendig til mere anonym, Kryger har fået lavet kasser, DH er rigtig godt på vej, Spelmann får mere ud af arbejds raseriet, mfl... og se så at få forlænget med Azer i øvrigt!!!

                    Vi endte med at komme i + på boldkontrollen på hjemmebane, uden nederlag i 5 kampe, målscorer på 8-3, mere kunne vi ikke bede om...

                    Anderledes skidt ser det ud på udebane, det er dog også dels stærkere hold vi har mødt, der ligner vi lidt mere det sædvanlige, men nu må vi også holde benern på jorden, det bliver skridt for skridt, men dog pæne skridt vi har taget også...

                    Man skal selvfølgelig passe på med at lade sig rive med, vi hare ikke haft det sværeste program, men meget andet har måske været det for os i stedet, men sjovt lige at se en stilling alene for de 8 runder hvor Ove har været her...

                    1. FCM 7 6 1 0 16-5 11 19 2,71
                    2. FCK 7 5 2 0 8-2 6 17 2,43
                    3. BIF 7 4 1 2 9-6 3 13 1,86
                    4. RFC 8 4 2 2 8-4 4 14 1,75
                    5. OB 8 4 1 3 9-9 0 13 1,63
                    6. EFB 7 3 2 2 13-8 5 11 1,57
                    7. SDR 8 2 5 1 8-7 1 11 1,38
                    8. AaB 8 3 2 3 8-7 1 11 1,38
                    9. FCN 7 1 2 4 4-7 -3 5 0,71
                    10. HOB 7 1 1 5 8-16 -8 4 0,57
                    11. FCV 7 1 1 5 5-16 -11 4 0,57
                    12. SIF 7 0 0 7 3-12 -9 0 0,00
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Helt klart sket en ændring med Ove, det helt afgørende tror jeg er den mere enkelte tilgang til tingene... Det har givet mere overskud til de ting vi helt klart skulle forbedre, fremfor at meget energi er gået med visioner som ikke kunne lade sig gøre i vores tilstand... Vi har dog kun lige fået den ene fod ud af startblokken, men hold da op hvor er foråret noget mere velkommen nu...

                      Azer er kommet stærk igen under Ove, Ari er gået fra elendig til mere anonym, Kryger har fået lavet kasser, DH er rigtig godt på vej, Spelmann får mere ud af arbejds raseriet, mfl... og se så at få forlænget med Azer i øvrigt!!!

                      Vi endte med at komme i + på boldkontrollen på hjemmebane, uden nederlag i 5 kampe, målscorer på 8-3, mere kunne vi ikke bede om...

                      Anderledes skidt ser det ud på udebane, det er dog også dels stærkere hold vi har mødt, der ligner vi lidt mere det sædvanlige, men nu må vi også holde benern på jorden, det bliver skridt for skridt, men dog pæne skridt vi har taget også...

                      Man skal selvfølgelig passe på med at lade sig rive med, vi hare ikke haft det sværeste program
                      , men meget andet har måske været det for os i stedet, men sjovt lige at se en stilling alene for de 8 runder hvor Ove har været her...

                      1. FCM 7 6 1 0 16-5 11 19 2,71
                      2. FCK 7 5 2 0 8-2 6 17 2,43
                      3. BIF 7 4 1 2 9-6 3 13 1,86
                      4. RFC 8 4 2 2 8-4 4 14 1,75
                      5. OB 8 4 1 3 9-9 0 13 1,63
                      6. EFB 7 3 2 2 13-8 5 11 1,57
                      7. SDR 8 2 5 1 8-7 1 11 1,38
                      8. AaB 8 3 2 3 8-7 1 11 1,38
                      9. FCN 7 1 2 4 4-7 -3 5 0,71
                      10. HOB 7 1 1 5 8-16 -8 4 0,57
                      11. FCV 7 1 1 5 5-16 -11 4 0,57
                      12. SIF 7 0 0 7 3-12 -9 0 0,00
                      - det er rigtigt, men selv om JH stadig taler om 7. pladser, dog med stærkt fokus på stregen - så er fokus vel først og fremmest på stregen - og på at holde 2 hold under os. Om vi så ender 10 eller 7 mener jeg er af en noget mindre betydning.

                      Men forårs programmet ser sgu ret svært ud og med udlæg mod fcm og fck i de 2 første runder følger to kampe mod fcv - kampe der skal vindes. Derudover er der kampe mod sdjr (H), SIF(H) og Hobro (U) som må betragtes som nøglekampe.

                      - men skal vi klare os skal der nok også hentes nogle point mod top holdene trods alt.

                      Men stemningen forud for foråret er blevet betydeligt bedre. Nu skal vi bare vente (og håbe JH lander et par forstærkninger)

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Man skal selvfølgelig passe på med at lade sig rive med, vi hare ikke haft det sværeste program, men meget andet har måske været det for os i stedet, men sjovt lige at se en stilling alene for de 8 runder hvor Ove har været her...
                        Som du selv skriver, så har vi ikke haft det sværeste program, så jeg mener ikke rigtigt man kan bruge det til så meget.
                        Det har ikke set for godt ud i kampene mod EFB, Randers, SE og de to kampe mod SIF.
                        Så jeg mener det er for tidligt at evaluere på Oves tid i OB. Rent spillemæssigt i hvert fald.

                        Comment


                          #13
                          Tre umiddelbare forbedringer set fra den billige langside; selvtilliden, den defensive organisation samt et mindre tandløst angreb. Vi har så at sige fået sat en pløk i et ellers goldt gab og kan nu begynde at bide fra os.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Urten Se indlæg
                            Tre umiddelbare forbedringer set fra den billige langside; selvtilliden, den defensive organisation samt et mindre tandløst angreb. Vi har så at sige fået sat en pløk i et ellers goldt gab og kan nu begynde at bide fra os.
                            Vi producerer mere ja, men vores afslutninger er stadig for dårlige. Vi ku ha lukket kampen imod Hobro f.eks allerede i det første kvarter. Og imod AaB talte jeg 4 gange hvor vi kom bag deres forsvar, hvorefter den sidste aflevering kiksede, mens AaB scorede på deres. Vi skal have bedre afslutninger, bedre slutprodukter. Ellers noterer jeg altså en markant forbedring i løbevillighed, også når modstanderen scorer.

                            Spellman kan påstå, at de også var villige til at "dø" for hinanden under TB, men vi så det altså ikke særligt meget på banen. Det synes jeg vi gør mere nu.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #15
                              I dagens julekalender-nyhed på bold.dk opsummerer Gunnar Heidar Thorvaldsson sine erfaringer med Troels Bech og Ove P.:

                              "Ove er jo en typisk old school-træner, der kommer ind, når det går dårligt, og der var en lille krise i Esbjerg dengang. Han fik lidt fight ind i holdet, og det gik fint i en periode. Men efter et stykke tid med de samme rutiner gik det i stå, og han var ikke i stand til at løfte holdet til det næste niveau."
                              http://www.bold.dk/nyt/8-dec-forelsk...-p-den-vaerste

                              Sjovt nok var Thorvaldsson ikke nogen stor succés under Bech i Esbjerg, og det gik jo som bekendt heller ikke fantastisk for Esbjerg som helhed. Alligevel lader det til at en del spillere elsker Bech, mens Ove P. har knapt så mange fans. Lasse Nielsen har jo stort set sagt det samme for nylig, bare knapt så tydeligt af åbenlyse årsager.

                              Comment

                              Working...
                              X