Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - FCN 23/11/2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Tak til Ove P for genoplivning af vores hold efter den TB-lidelsenstid. Videre til Silkeborg!
    Enig, der er stadig laaaang vej igen, men Ove har simpelthen fået noget mere struktur på holdet både defensivt og offensivt. Der er stadig plads til mange forbedringer, men jeg er helt som forventet meget mere tryg ved Ove som træner og meget tyder på at spillerne har det på samme måde. Dejligt at kommer over stregen og nu skal vi arbejde hårdt på at udbygge afstanden ned til FcV og SIF samt forhåbentlig æde os ind på Hobro m.fl..

    Comment


      #47
      Vigtig sejr, der bringer os over stregen. Lidt sjovt at høre AC efter kampen sige han er skuffet, fordi vi ikke har nogen ting fremadrettet. Vi fører boldbesiddelsen, vi fører skudstatistikken 15-10, vi fører store chancer hvor der burde være scoret 3-1, og har derudover nogle kontrachancer vi burde have fået mere ud af. Jeg siger ikke vi var klart bedre end FCN, men er meget uenig med AC's udtalelser, lugter lidt af en dårlig taber.

      Også forstår jeg ikke at Esben Hansen, kan sige at denne kamp var langt bedre fra vores side end mod Hobro. Hobro-kampen spiller vi dem ud af banen den første halve time, hvor de så får scoret på deres første chance, som dårligt nok var en chance. Derefter får de en udvisning og vi styrer resten af kampen. Synes vores kamp mod Hobro var langt bedre og mere underholdene end i dag.

      Men som sagt, dejligt med 3 point, og den 3. hjemmebanesejr i træk. Bundniveauet hos mange af spillerne ser ud til at være løftet under Ove P., de sidste 4-5 kampe har der ikke været spillerpræstationer langt under deres niveau. Holder vi dette bundniveau resten af sæsonen, så rykker vi ikke ud. Der er lang vej endnu, men synes både Silkeborg, FCV og Hobro er et stykke under vores niveau, og tror ikke de henter mange point udover i deres indbyrdes opgør

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Fandme glad for hans mål i dag. Men håber stadig at vi slipper Bodul her til vinter og henter en ny der er bedre end dem vi har..

        kan dog godt skifte mening hvis Lado laver hattrick mod SIF
        bodul har også lavet 2 mål mod sønderjydske i en kamp....ændrede desværre ikke det store.

        - Håber også vi får lado rigtigt op i omdrejninger, meeeeen håber alligevel Jh holder øjnene åbne ifht en angriber.

        - kryger gør det sådan set også ret godt som angriber, men skulle muligheden for Gil eller en anden kompetent spiller byder sig så kan vi godt bruge lidt mere kvalitet ;)

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
          Vigtig sejr, der bringer os over stregen. Lidt sjovt at høre AC efter kampen sige han er skuffet, fordi vi ikke har nogen ting fremadrettet. Vi fører boldbesiddelsen, vi fører skudstatistikken 15-10, vi fører store chancer hvor der burde være scoret 3-1, og har derudover nogle kontrachancer vi burde have fået mere ud af. Jeg siger ikke vi var klart bedre end FCN, men er meget uenig med AC's udtalelser, lugter lidt af en dårlig taber.

          Også forstår jeg ikke at Esben Hansen, kan sige at denne kamp var langt bedre fra vores side end mod Hobro. Hobro-kampen spiller vi dem ud af banen den første halve time, hvor de så får scoret på deres første chance, som dårligt nok var en chance. Derefter får de en udvisning og vi styrer resten af kampen. Synes vores kamp mod Hobro var langt bedre og mere underholdene end i dag.

          Men som sagt, dejligt med 3 point, og den 3. hjemmebanesejr i træk. Bundniveauet hos mange af spillerne ser ud til at være løftet under Ove P., de sidste 4-5 kampe har der ikke været spillerpræstationer langt under deres niveau. Holder vi dette bundniveau resten af sæsonen, så rykker vi ikke ud. Der er lang vej endnu, men synes både Silkeborg, FCV og Hobro er et stykke under vores niveau, og tror ikke de henter mange point udover i deres indbyrdes opgør
          enig - syntes også det var en underlig udtalelse fra AC, men ham om det. Vi var ikke markant bedre end dem, men burde alligevel have lukket kampen noget før. Omvendt kunne de sagtens have fået noget med, mest pga vores manglende effektivitet.

          Mht Hobro kampen så tror jeg du giver svaret selv. Som du siger spillede vi rigtigt godt den første halve time, men derefter 11 mod 10 er det lidt svært for alvor at bedømme.

          Men 3 sejre på hjemmebane i streg - det sgu længe siden sidst.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            enig - syntes også det var en underlig udtalelse fra AC, men ham om det. Vi var ikke markant bedre end dem, men burde alligevel have lukket kampen noget før. Omvendt kunne de sagtens have fået noget med, mest pga vores manglende effektivitet.

            Mht Hobro kampen så tror jeg du giver svaret selv. Som du siger spillede vi rigtigt godt den første halve time, men derefter 11 mod 10 er det lidt svært for alvor at bedømme.

            Men 3 sejre på hjemmebane i streg - det sgu længe siden sidst.
            Havde TB været træner, så havde vi tabt 2-1. Der er simpelthen kommet mere struktur på holdet. Der er langt fra perfekt, men klar fremgang. DH spiller en god kamp, men han skal lære ikke at lave dumme frispark lige uden for feltet - specielt ikke når det er unødvendigt. Godt at OP får det maksimale af 4 dårlige sportschefers indkøb. Nu ved jeg ikke hvormeget TB har været inden over indkøb, men jeg vælger at tro at han har en del af skylden for at vi har en trup med 8 forkerte spillere.

            Comment


              #51
              Dejlig sejr, vigtige points. Oven i hatten spiller vi en rigtigt god 1.halvleg, hvor vi decideret sidder på et ungt FCN-mandskab og nemt kunne have ført med mere.
              Jeg forstår ikke, at der kan være tvivl om, at vi er bedre end FCN i dag. Det var tydeligt i første halvleg, 2.halvleg er mere lige, men de bliver holdt nede på en minimum af chancer, og selv i 2.halvleg har vi største tilbud, samlet set. Og ja, jeg så godt Uffe Bech skovle en mega-chance væk ved at lægge bolden bag sin frie medspiller, men undskyld mig, dem havde vi selv et par stk af. Vi var ikke effektive i 2.halvleg, og Oves fingre har vel snart kun knoglerester stikkende ud af enderne, men FCN fik kun etableret et tungt pres i en 5-10 min. kort inde i 2.halvleg, resten styrer vi ok.
              Jeg er faktisk enig med Esben Hansen i, at denne her præstation var bedre end imod et defensivt indstillet Hobro. Her var vi reelt oppe imod stærkere modstand, først og fremmest langt teknisk bedre boldspillere, som vi formåede at lægge pres på, få bolden fra og i lange perioder dominere boldbesiddelse imod. Det var meget opmuntrende.

              Og ja, det var et meget ungt FCN-hold, som mangler stamspillere. Primært manglede de Bech, der kommer ind og reelt ikke gør en forskel, og John. Resten af deres hold er altså ikke meget bedre, end dem vi så. At vi som bundhold styrer det meste af kampen og vinder fortjent er opmuntrende - vi vinder ikke på held, billigt straffe, udvisning eller lign. - vi var simpelthen bare bedre. Nu skal vi heller ikke falde i den fælde aldrig at anerkende nogetsomhelst fra vores hold, når de faktisk leverer en god præstation.

              Og så var det fedt at se ret mange på Stiften give den gas, på sådan en rå-kold, småvåd novemberdag. Noget videre i orden af de aktive:-)
              Last edited by nixcha; 23-11-2014, 17:28.

              Comment


                #52
                http://www.fyens.dk/sport/OB-traener...rtikel/2613632

                Mange roser til Lado idag

                Comment


                  #53
                  Fcn's træner fortryder ikke at han startede med bech ude

                  http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...te-ude/5319834

                  Comment


                    #54
                    Hvad sker der for Toppel, syntes han havde nogle skræmmende dårlige indgreb i dag, i sær i anden halvleg, 2 gange bliver den spillet ind over, hvor kassen er tom... puuuh vigtig sejer og dejligt med spiller der også vil det her!! Selvom stemningen til tider var lidt mut på Stiften i dag, så var det fedt med gang i den de sidste 10-15 minutter!!!

                    En 0-1 eller 1-1 mod AAB også en 5-0 mod Silkeborg. så er jeg klar til vinter pausen.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      10. !!!! Ud af nedrykning steder. Til juni kun op!
                      Hello, Fellow :-)

                      In my oppinion it's better to write either in english or german than write in "Google-translated danish". Google doesn't do anything good for the danish language :-)
                      Mvh Kent

                      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                        Hello, Fellow :-)

                        In my oppinion it's better to write either in english or german than write in "Google-translated danish". Google doesn't do anything good for the danish language :-)
                        Sorry, men jeg ved ikke, om mit engelsk er virkelig bedre end min dansk.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Sorry, men jeg ved ikke, om mit engelsk er virkelig bedre end min dansk.
                          Syntes du klarer det fint

                          Men hvorfor er du interesseret i OB?

                          Comment


                            #58
                            Hold da kæft en spændende kamp set fra lægterne i dag. For første gang i meget lang tid skuffede OB ikke, hvor det ellers lå i kortene, at det skulle gå galt til sidst.

                            Der var så meget positivt at tage fat i, at det lover godt for fremtiden. 3 hjemmesejre i træk - hvilket i følge mine undersøgelser ikke er sket siden august 2011 - for over 3 år siden. Masser af gejst og kampånd. Fantastisk pres på FCNs boldholder de første 50 minutter, som fuldstændig ødelagde deres kombinationsspil.

                            Det sætter Troels Bechs ikke rædselsregime - men rædselsfulde regime i relief - hold da kæft, hvor har han da bare været ynkelig til at føre sine tanker ud i praksis (hvis de dog overhovedet eksisterer...) og få holdet til at præstere og agere som en enhed. Min egen lommefilosofiske tolkning af ham er, at for mange spillere simpelthen ikke har haft respekt nok for ham som leder af projektet. OP er bare en autoritet i dansk fodbold og der er han på resultater og ikke smarte TB-floskler - det kan spillerne mærke - han giver dem værktøjerne til at fungere som et hold, det fungerer efter kort tid - det skaber bare øjeblikkelig respekt og tro på tingene - det er naturligvis meget tidligt at konkludere noget - men alligevel: hold da op, hvor virker OP som en træner, der er dygtig til det der skal til, når man er et bundhold.

                            Det er jo et forvandlet hold - vi sidder og ser på. Det er tydeligt at se, hvad planen er offensivt i dag: Lange bolde ned bag deres meget flade forsvarsopstilling - ja generelle holdopstilling, hvor man enten kan løbe i dybden eller heade den bagud, hvor en OBer venter på at opsamle en returbold. Så står man pludselig 2 OBere mod én FCN forsvarer og kan bygge videre derfra. Det blev farligt uhyggeligt mange gange i dag.
                            Det kan godt være, at det ikke er uhyggeligt nyskabende - men dog ekstremt effektivt og det er det der er brug for på et bundhold.

                            Masser af bevægelse af spillerne uden bold på nær 20 minutter i 2. halvleg, hvor den gamle "syge" viste sit grimme ansigt. Men heldigvis trådte Falk i karakter og holdt på bolden for at skabe lidt ro.

                            Der er kvalitetsmangler på holdet - hvor nok Toppel er den svageste - ja, vel nærmest svageste 1. målmand i ligaen. Elendig boldomgang og sparketeknik. Derudover har vi jo i flere kampe set ham lave deciderede drops - det går bare ikke i længden.

                            Til sidst en Forumobservation: der er nærmest larmende tavshed på Forum, når OB har vundet - så er der ikke noget at brokke sig over - det er sgu lidt (meget) trist....

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Syntes du klarer det fint

                              Men hvorfor er du interesseret i OB?
                              Jeg kommer hver sommer til Fynshoved og også forsøge at få derudover et flere weekender om året at komme i Treforpark. "Stiften" er en oplevelse - bedre end alt i tysk fodbold - derfor jeg kan lide at køre langt. Altid OB.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                                Sorry, men jeg ved ikke, om mit engelsk er virkelig bedre end min dansk.
                                Okay....lige netop den her sætning er næsten perfekt dansk :D

                                Og som en anden spørger: Hvordan kan det være, du er interesseret i netop OB?
                                Mvh Kent

                                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                                Comment

                                Working...
                                X