Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Dagens træning (17/11-14)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Dagens træning (17/11-14)

Jeg fik endelig muligheden for at tage forbi en træning i Ådalen, så det gjorde jeg. Træningen blev så flyttet til Dyrskuepladsen. Det opdagede jeg ved, at de kom løbende forbi mig i samlet flok, i det jeg drejede ind til Ådalen. Jeg nåede dog alligevel at fange det meste af træningen.

Den første del, som varede ca. 30 min., var mest af fysisk karakter og med en observerende Ove P. Den bestod af diverse forskellige øvelser med løb, hop etc. Mest interessant her at notere var, at Emil blev sat til at øve eksplosivitet, mens de andre fortsatte med en anden øvelse.

Herefter trådte Ove til, og der blev opdelt tre hold med seks på hver. To hold der mest bestod af "1. holdet", også et tredje hold med Bodul og andre spillere, der ikke pt. er rigtig tæt på holdet. Øvelsen gik ud på at øve overtalssituationer, hvor banen blev delt op i tre dele (forsvar, midtbane, angreb). Angrebet var låst på deres del. Midtbanen måtte bevæge sig i midten og i angrebet. Forsvaret var også låst, tror jeg. Det blev derfor ofte fire mod to, altså angreb + midt versus forsvar. Her spillede alle holdene mod hinanden. Holdet der ikke var i aktion havde korte boldøvelser, hvor der blevet øvet afleveringer af forskellig karakter.
    Værd at bemærke fra denne øvelse var hvor meget Lasse Nielsen kommanderede og dirigerede sit hold. Til at starte med troede jeg det var en af assistenterne, der dirigerede spillet, men nej. Det var LN der styrede sit hold. Det er også det indtryk jeg har fra kampene og jeg tror det betyder rigtig meget at have en der konstant holder "snakken" kørende og medspillerne på tæerne.

Efterfølgende blev der kørt ung mod gammel på 2/3 af banen. Inden "kampen" startede udlovede Ove P. en præmie, hvortil Emil straks svarede "Er det is? Skal vi have is?!". Ove meldte tilbage at det ikke var is og at det i stedet var en "præmie" til taberne.
    Herfra noterede jeg mig, at Emil gjorde det rigtig godt og scorede et lækkert, lækkert mål, hvor den blev sat (næsten) helt oppe i krydset. TM spillede i midterforsvaret pga. mangel på forsvarsspillere på det gamle hold, og fik efterfølgende ros af LN for sin indsats dernede. Haha (og nu ingen gode idéer, Ove). Det gamle hold vandt, hvorfor de unge var så heldige at vinde et par ekstra løb efterfølgende.
    Herefter var det på med løbeskoene og afsted mod Ådalen. Inden de fik lov at løbe skulle de dog lige på eftersøgning af en bold, da Ove havde noteret sig, at der manglede en i nettet: "Ingen går før vi har fundet den sidste bold!".

Generelt set var det nok en af de lettere træninger, som jeg fik set. Men alligevel synes jeg, at folk virkede koncentrerede og gik til den. De fleste af øvelserne blev introduceret på dansk, hvorfor Bodul og Lado ikke altid var helt skarpe fra start. Det undrer mig godt nok lidt, at man ikke bare kører det på engelsk, eller om ikke andet lige sikrer sig, at Bodul og Lado er med. Her var Azer dog god til at oversætte for i hvert fald Bodul.
    De gange Lado fik bolden i feltet kom han til afslutninger, og fik også scoret et par mål. Men det så ikke for skarpt ud, når han fik den længere væk fra feltet. Hvilket også passer meget godt med hvad man har set i kampene. Jeg synes ikke Bodul gjorde det dårligt. I hvert fald ikke sådan, at man tænkte at han rendte rundt med en dårlig attitude.

PS: Jeg synes det er retti' fedt at kunne læse de her reportager fra andre fans. Specielt for "os", der ikke er bosat på øen. Så tak til dem, der jævnligt tager en tur forbi Ådalen!

Last edited by bernz; 17-11-2014, 20:07.
    "En fodboldspiller dur ikke, hvis han ikke kan løbe Fyn rundt uden at trække vejret." -Richard Møller Nielsen
    RBerntsen || Æ Å 1887 || TPoFFaST

Tak for info, dejligt at høre om træningen, fra en anden bosat i hovedstaden..

Måske Emil skulle skære ned på både is og varm kakao, så han rent faktisk kunne sætte en mand af..

Comment

Tak for update
      OBeliever

Comment

takker

Comment

Tak

Comment

tak for update og efterårsbilleder; lækkert m nyt!

Comment

"Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Kamphaner, de skulle hellere bruge energien i kamp.

http://www.bt.dk/fodbold/afsloering-...il-ob-traening
                Last edited by Familien L; 18-11-2014, 14:57.

Comment

Sjovt. Det lå overhovedet ikke i luften i det jeg så i går. Der var stemningen god og EL var i rigtig godt humør.
                  "En fodboldspiller dur ikke, hvis han ikke kan løbe Fyn rundt uden at trække vejret." -Richard Møller Nielsen

Comment

Oprindeligt indsendt af bernz Se indlæg
                    Sjovt. Det lå overhovedet ikke i luften i det jeg så i går. Der var stemningen god og EL var i rigtig godt humør.
                    Det kan jo komme ud af den blå luft, hvis en spiller får en stempling eller lign. Ikke at jeg siger, det er sket, men når JH bekræfter det, så er der sket et eller andet.

Det er naturligvis ikke fedt, hvis spillere ligefrem flæsker hinanden; men det er jo ikke uhørt, at temperamenterne kommer i kog til træning.

Comment

Tak for update! Måske lidt zoom på kameraet kunne være en ide :)

Nogen der har set dagens "slagsmål" mellem 2x Emil?

Comment

Oprindeligt indsendt af Familien L Se indlæg
                        Kamphaner, de skulle hellere bruge energien i kamp.

http://www.bt.dk/fodbold/afsloering-...il-ob-traening
                        træls at det var BT der fik den historie. JH lander den sikkert blødt med en forklaring om at det er fint med tænding på til træningen, og at det viser at motivationen er i top 👌
                        Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Ja mangel på cacao og is kan gøre enhver mand skør!

Comment

Oprindeligt indsendt af Lindberg Se indlæg
                            Tak for update! Måske lidt zoom på kameraet kunne være en ide :)
                            Det er bare taget med min telefon, og digitalt zoom er noget bras. Så derfor blev det lidt på afstand.

Comment

Bitsch fight - me like..
                              Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

Comment

Working...
                              X