Annoncering

Collapse
No announcement yet.

EFB-OB nedtakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    EFB-OB nedtakt

    Det er nogen gange meget lærerigt at se kampen første gang, efter man kender resultatet. Man er ikke så følelsesmæssigt påvirket og ser lidt mere klart J. Jeg synes, at jeres dom og bedømmelse af holdets indsats i går er lidt hård (og det er ikke fordi jeg ikke er hård i min bedømmelse, som I ved!)

    Indtil 25 minut spiller OB ok med. Der er i perioder mere bevægelse foran boldholderen. Så bliver det lidt hektisk i optakten til straffesparket. Kirkeskov udløser faktisk straffesparket med en elendig boldomgang med boldtab til følge langt fremme i venstre side.

    Kirkeskov er simpelthen ikke en dygtig nok spiller til det her niveau. Lige så snart han bliver det mindste presset, laver han en fejlaflevering. Det må være den ringeste signing i nyere tid i OB. Den falder 100% tilbage på JH.
    Thomas Mikkelsen ser skidt ud i denne kamp – men han er oppe mod Gomez, som er sindssygt dygtig – så han var bare meget overmatchet i denne kamp – mindre eller slet ikke i andre.

    Det er rigtigt, at OB ikke kommer frem til det store i første halvleg. Men jeg synes, at OB er OK med i kampen de første 45 minutter. De første 20 minutter af 2. halvleg spiller vi også OK. Så laver Toppel 2 store fejl, hvor den ene desværre ødelægger kampen for OB. De sidste 20 minutter har vi også optræk til nogle chancer. Så holdet falder ikke helt sammen. Det ser jeg som et positivt træk.

    Der mangler lige det sidste kvalitet i de offensive aktioner – f.eks. Mikkelsens hovedstød. Samtidig gives der jo generelt langt færre store chancer væk end mod SIF. Så her ser jeg en klar forbedring. Jeg ser slet ikke et hold i opløsning i denne kamp. Der er mere – men stadig ikke nok – bevægelse foran boldholderen.

    Som OP også fremhæver, er det 2 dårlige beslutninger, der koster de 2 mål. Indtil det andet mål bliver vi jo på ingen måde revet rundt. Jeg ser ikke det apatiske hold som under TB, hvor det ikke så ud som om, der var en plan, som spillerne magtede at udføre. I 86. minut kaster spillerne sig ned i glidende tacklinger på kanten af EFB feltet for at vinde en anden-bold. Holdet presser op på målmanden i 87. minut og vinder bolden og tilkæmper sig et frispark lige uden for feltet. i 3 minutters overtid har OB mange med fremme i et kontraangreb og Falk får afsluttet. Det er meget bedre mental tilstand end længe set! Glem nu ikke hvor jammerlig mental tilstand OP modtog holdet i! Jeg ser allerede nu store forbedringer på det punkt.

    Det er ikke mod EFB, som offensivt er langt bedre end deres placering, at OB skal hente pointene. Det er mod SIF, SDJ, FCV og Hobro (som jeg nu ser langsomt men sikkert glide ned gennem tabellen – mit bud: deres optur er slut!). Når Falk er helt klar, skal vi nok få skabt lidt mere. Forhåbentligt kan det give 2-3 sejre ud af 6 mere i efteråret. Hobro hjemme, SDJ ude, SIF ude. Det vil give OP et pointgennemsnit på 1,5 og OB op på 18 point måske 19 eller 20 med en enkelt eller 2 uafgjorte i de andre kampe.

    SDJ, Hobro og SIF har et uhyggeligt giftigt program – jeg tror, at deres høst bliver minimal, da de kun har hinanden én gang inden jul – så lad os nu lige give OP indtil jul, inden der går negativ selvsving i forum :o) Jeg er helt enig i, at der er store mangler på holdet. Kirkeskov (involveret idet første mål), Toppel (involveret i det andet mål) og Mikkelsen fra startopstillingen har ikke niveauet til, at vi kan blive nr. 7.

    Jeg er dog fortrøstningsfuld med hensyn til overlevelse – og det må være det - og kun det - der skal fokuseres på og kæmpes for i år!

    #2
    Meget enig. Syntes MK var ringe i GF hvor han også kostede. Derfor er jeg meget uenig med TB , som ville håbe ham fordi han var irriterende at spille imod. Ari er heller ikke sikker nok på bolden til at. Spille centralt. Håber OP sender Ari på VB, og Giver MD en chance som 6'er. At kalde en 7 plads for en målsætning, var nok mere for at have en begrundelse for at fjerne TB, mere end vores trup med de seneste 4 indkøbsansvarlige har niveau til. Vi er bedre end de 2 oprykkere. Og på niveau med Slagelse og nordtyskerne. Hvis OP holder 1,5 i snit, så er det godkendt med den ringe trup. Herefter må pengemændene bestemme sig for om de unge fynboer fremover skal gå klædt i striber eller københavnske farver, svenske eller sågar rød sort. Hvis de vil klubben og øens hold, så skal der penge og en kompetent sportschef til.

    Comment


      #3
      Nu så jeg ikke kampen i går (arbejde), men øv hvor det nogle gange hamrende ærgerligt at få ret i sin første reaktion mht Kirkeskov:
      http://forum.ob.dk/showthread.php?37...v-til-OB/page5 (post #45)

      Jeg håber da stadig, at jeg kommer til at æde mine ord og se Kirkeskov sprudle...men håbet er godt nok ikke ret stort...

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Nu så jeg ikke kampen i går (arbejde), men øv hvor det nogle gange hamrende ærgerligt at få ret i sin første reaktion mht Kirkeskov:
        http://forum.ob.dk/showthread.php?37...v-til-OB/page5 (post #45)

        Jeg håber da stadig, at jeg kommer til at æde mine ord og se Kirkeskov sprudle...men håbet er godt nok ikke ret stort...
        Når OB som klub balancerer på en knivsæg, er der bare ikke råd til så store fejlindkøb - hverken økonomisk eller spillemæssigt.

        Comment


          #5
          Tak for det skriv, Claudes! Vi er ret enige, især med den nederste sætning.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Når OB som klub balancerer på en knivsæg, er der bare ikke råd til så store fejlindkøb - hverken økonomisk eller spillemæssigt.
            Nej, det er virkelig skidt, at stort set kun Lasse N af de nye rigtigt har slået til. Silkeborg-kampen var første gang, at jeg for alvor tænkte, at vi kan rykke ned - fordi nr. 12 spillede os ned i store dele af kampen. Nu har vi virkelig ryggen imod muren. Men det er der på en måde også noget mærkeligt positivt ved: nu ved jeg, at vi kommer til at kæmpe og slås for overlevelse. Det er mere simpelt at forholde sig til end uldne 7.pladser.

            Comment


              #7
              Lige med hensyn til fejlkøb/ ligegyldige køb , der ligger vi i en liga for os selv uopnåelig for de øvrige i superligaen .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #8
                Sidder med meget de samme tanker som dig, claudes - i sekunderne før Emils hjernedøde aktion var jeg på nippet til at skrive i kamptråden, at "det går jo egentlig meget godt" - bevares, vi skabte ikke meget fremad bortset fra den store chance til Spelman, men vi blev heller ikke, og det forekom egentlig vigtigere, revet rundt bagude. Efter 0-1 ændrede kampen karakter, nu var det os, der skulle skabe kampen, og det har vi p.t. bare ikke holdet til.

                Jeg "glæder" mig for så vidt også over, at det var to individuelle koks, der kostede målene, for det er trods alt lettere at forholde sig til, end hvis det havde været resultatet af mere strukturelle svigt, ligesom det var glædeligt - nu uden anførselstegn - at den opgivende attitude, der ellers har præget holdet så snart det mødte den mindste modgang, tilsyneladende er lagt på hylden.

                Deler i øvrigt også din fornemmelse af, at Hobro nok skal være meget glade for de points, de har fået indtil nu. Deres stime lakker mod enden, og vi skal på ingen måde opgive håbet om at indhente og overhale dem i god tid inden sæsonen slutter.

                Comment


                  #9
                  Jeg er helt enig, og skrev det også i kamptråden igår, noget jeg blev hånet en del for. Men jeg mener faktisk, at der var fremskridt. Der var bedre organisation og mere ro på holdet, EFB kommer ikke frem til noget, og jeg så både et mere aggressivt pres, og nogle fornuftige ideer i omstillingerne. Det er en rigtig god ide, at Emil er kommet ind mere centralt. Jeg sidder og forestiller mig en juletræsopstilling (4-3-2-1) med Emil og Falk som frie bevægelige spillere lige bag Lado, og bag dem tre solide hårdtarbejdende midtbanespillere og så en firebackkæde med offensive backer.

                  Men da EFB scorer rammer det os hårdt, og de mentale sår bryder op. Og det tager altså tid at reparere. Men hvad havde folk forventet? At en udskiftning af træner ville forvandle holdet til mesterskabskandidater? Nej da, ting tager tid.

                  Comment


                    #10
                    Vi har set den samme kamp Claudes, stort set.

                    Jeg mener dog stadig, at det er en stor fejl at bruge Emil som hængende. Han er nogenlunde lige så farlig som et vådt franskbrød på den plads, fordi man konstant kan have to-tre mand om ham. Mikkelsen kæmpede forgæves i går som eneangriber, fordi Gomez åd ham til aftensmad. Der kunne det have været rart med en offensivspiller mere, der kunne have støttet ham. Jeg forstår ikke, at Lado skulle være på tribunen. Det kan godt være OP ikke "kender ham", men han er dog en angriber, og må formodes at kunne bruges som en sådan.

                    Derudover så jeg gerne nogle dygtigere boldspillere på midten. Ari og Spelmann er garanter for fight, men hold nu op, hvor de smider mange bolde væk.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

                    Comment


                      #11
                      Derudover:

                      Det kan godt være Toppel laver et par store fejl tilsidst, hvoraf den ene koster dyrt. Men det må forventes, at spillet bliver mere hektisk, og at der begås flere fejl, når man forsøger at indhente en føring.

                      Den helt store fejl igår var Emils straffespark. Det var så kongetåbeligt. En glidende tackling bagfra i eget felt giver vel 75% chance for et straffespark. Det var dén hjerneblødning, der tippede kampen.
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Det er nogen gange meget lærerigt at se kampen første gang, efter man kender resultatet. Man er ikke så følelsesmæssigt påvirket og ser lidt mere klart J. Jeg synes, at jeres dom og bedømmelse af holdets indsats i går er lidt hård (og det er ikke fordi jeg ikke er hård i min bedømmelse, som I ved!)

                        Indtil 25 minut spiller OB ok med. Der er i perioder mere bevægelse foran boldholderen. Så bliver det lidt hektisk i optakten til straffesparket. Kirkeskov udløser faktisk straffesparket med en elendig boldomgang med boldtab til følge langt fremme i venstre side.

                        Kirkeskov er simpelthen ikke en dygtig nok spiller til det her niveau. Lige så snart han bliver det mindste presset, laver han en fejlaflevering. Det må være den ringeste signing i nyere tid i OB. Den falder 100% tilbage på JH.
                        Thomas Mikkelsen ser skidt ud i denne kamp – men han er oppe mod Gomez, som er sindssygt dygtig – så han var bare meget overmatchet i denne kamp – mindre eller slet ikke i andre.

                        Det er rigtigt, at OB ikke kommer frem til det store i første halvleg. Men jeg synes, at OB er OK med i kampen de første 45 minutter. De første 20 minutter af 2. halvleg spiller vi også OK. Så laver Toppel 2 store fejl, hvor den ene desværre ødelægger kampen for OB. De sidste 20 minutter har vi også optræk til nogle chancer. Så holdet falder ikke helt sammen. Det ser jeg som et positivt træk.

                        Der mangler lige det sidste kvalitet i de offensive aktioner – f.eks. Mikkelsens hovedstød. Samtidig gives der jo generelt langt færre store chancer væk end mod SIF. Så her ser jeg en klar forbedring. Jeg ser slet ikke et hold i opløsning i denne kamp. Der er mere – men stadig ikke nok – bevægelse foran boldholderen.

                        Som OP også fremhæver, er det 2 dårlige beslutninger, der koster de 2 mål. Indtil det andet mål bliver vi jo på ingen måde revet rundt. Jeg ser ikke det apatiske hold som under TB, hvor det ikke så ud som om, der var en plan, som spillerne magtede at udføre. I 86. minut kaster spillerne sig ned i glidende tacklinger på kanten af EFB feltet for at vinde en anden-bold. Holdet presser op på målmanden i 87. minut og vinder bolden og tilkæmper sig et frispark lige uden for feltet. i 3 minutters overtid har OB mange med fremme i et kontraangreb og Falk får afsluttet. Det er meget bedre mental tilstand end længe set! Glem nu ikke hvor jammerlig mental tilstand OP modtog holdet i! Jeg ser allerede nu store forbedringer på det punkt.

                        Det er ikke mod EFB, som offensivt er langt bedre end deres placering, at OB skal hente pointene. Det er mod SIF, SDJ, FCV og Hobro (som jeg nu ser langsomt men sikkert glide ned gennem tabellen – mit bud: deres optur er slut!). Når Falk er helt klar, skal vi nok få skabt lidt mere. Forhåbentligt kan det give 2-3 sejre ud af 6 mere i efteråret. Hobro hjemme, SDJ ude, SIF ude. Det vil give OP et pointgennemsnit på 1,5 og OB op på 18 point måske 19 eller 20 med en enkelt eller 2 uafgjorte i de andre kampe.

                        SDJ, Hobro og SIF har et uhyggeligt giftigt program – jeg tror, at deres høst bliver minimal, da de kun har hinanden én gang inden jul – så lad os nu lige give OP indtil jul, inden der går negativ selvsving i forum :o) Jeg er helt enig i, at der er store mangler på holdet. Kirkeskov (involveret idet første mål), Toppel (involveret i det andet mål) og Mikkelsen fra startopstillingen har ikke niveauet til, at vi kan blive nr. 7.

                        Jeg er dog fortrøstningsfuld med hensyn til overlevelse – og det må være det - og kun det - der skal fokuseres på og kæmpes for i år!
                        Jeg må erkende at jeg ikke ser fremgang.
                        Spillet er, om muligt, endnu mere usammenhængende, tilfældigt, upræcist og defensivt end under Bech.
                        Vi skaber så godt som intet og EFB har trods alt en del okay chancer, samtidig formår vi på ingen måde at holde i bolden, eller at komme med det mindste efter vi er kommet bagud.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                          Vi har set den samme kamp Claudes, stort set.

                          Jeg mener dog stadig, at det er en stor fejl at bruge Emil som hængende. Han er nogenlunde lige så farlig som et vådt franskbrød på den plads, fordi man konstant kan have to-tre mand om ham. Mikkelsen kæmpede forgæves i går som eneangriber, fordi Gomez åd ham til aftensmad. Der kunne det have været rart med en offensivspiller mere, der kunne have støttet ham. Jeg forstår ikke, at Lado skulle være på tribunen. Det kan godt være OP ikke "kender ham", men han er dog en angriber, og må formodes at kunne bruges som en sådan.

                          Derudover så jeg gerne nogle dygtigere boldspillere på midten. Ari og Spelmann er garanter for fight, men hold nu op, hvor de smider mange bolde væk.
                          Det er klart, at Emil skal søge de ledige rum, det dur ikke, at han kun løber centralt hele tiden. Men der er mulighed for, at bruge Emil langt mere offensivt som dybdeløbsspiller.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            1. Indtil 25 minut spiller OB ok med. Der er i perioder mere bevægelse foran boldholderen. Så bliver det lidt hektisk i optakten til straffesparket. Kirkeskov udløser faktisk straffesparket med en elendig boldomgang med boldtab til følge langt fremme i venstre side.

                            2. Kirkeskov er simpelthen ikke en dygtig nok spiller til det her niveau. Lige så snart han bliver det mindste presset, laver han en fejlaflevering. Det må være den ringeste signing i nyere tid i OB. Den falder 100% tilbage på JH.
                            Thomas Mikkelsen ser skidt ud i denne kamp – men han er oppe mod Gomez, som er sindssygt dygtig – så han var bare meget overmatchet i denne kamp – mindre eller slet ikke i andre.

                            3. Det er rigtigt, at OB ikke kommer frem til det store i første halvleg. Men jeg synes, at OB er OK med i kampen de første 45 minutter. De første 20 minutter af 2. halvleg spiller vi også OK. Så laver Toppel 2 store fejl, hvor den ene desværre ødelægger kampen for OB. De sidste 20 minutter har vi også optræk til nogle chancer. Så holdet falder ikke helt sammen. Det ser jeg som et positivt træk.

                            4. Der mangler lige det sidste kvalitet i de offensive aktioner – f.eks. Mikkelsens hovedstød. Samtidig gives der jo generelt langt færre store chancer væk end mod SIF. Så her ser jeg en klar forbedring. Jeg ser slet ikke et hold i opløsning i denne kamp. Der er mere – men stadig ikke nok – bevægelse foran boldholderen.

                            5. Som OP også fremhæver, er det 2 dårlige beslutninger, der koster de 2 mål. Indtil det andet mål bliver vi jo på ingen måde revet rundt. Jeg ser ikke det apatiske hold som under TB, hvor det ikke så ud som om, der var en plan, som spillerne magtede at udføre. I 86. minut kaster spillerne sig ned i glidende tacklinger på kanten af EFB feltet for at vinde en anden-bold. Holdet presser op på målmanden i 87. minut og vinder bolden og tilkæmper sig et frispark lige uden for feltet. i 3 minutters overtid har OB mange med fremme i et kontraangreb og Falk får afsluttet. Det er meget bedre mental tilstand end længe set! Glem nu ikke hvor jammerlig mental tilstand OP modtog holdet i! Jeg ser allerede nu store forbedringer på det punkt.

                            6. Det er ikke mod EFB, som offensivt er langt bedre end deres placering, at OB skal hente pointene. Det er mod SIF, SDJ, FCV og Hobro (som jeg nu ser langsomt men sikkert glide ned gennem tabellen – mit bud: deres optur er slut!). Når Falk er helt klar, skal vi nok få skabt lidt mere. Forhåbentligt kan det give 2-3 sejre ud af 6 mere i efteråret. Hobro hjemme, SDJ ude, SIF ude. Det vil give OP et pointgennemsnit på 1,5 og OB op på 18 point måske 19 eller 20 med en enkelt eller 2 uafgjorte i de andre kampe.

                            7. SDJ, Hobro og SIF har et uhyggeligt giftigt program – jeg tror, at deres høst bliver minimal, da de kun har hinanden én gang inden jul – så lad os nu lige give OP indtil jul, inden der går negativ selvsving i forum :o) Jeg er helt enig i, at der er store mangler på holdet. Kirkeskov (involveret idet første mål), Toppel (involveret i det andet mål) og Mikkelsen fra startopstillingen har ikke niveauet til, at vi kan blive nr. 7.
                            Så vil jeg da lige komme og afbryde den gode stemning, for en gangs skyld...

                            1. "Indtil 25 min. er OB ok med............"
                            Det lyder godt nok som den samme gamle sang, og hvis det er noget, så er det bekymrende, set i lyset af en sejr i sidste runde, ny træner, ny gejst, osv... men så ryger vi tilbage i den samme grøft igen... vi kan ikke bruge de 25 min. til noget, vi kan ikke engang bruge en sejr til noget...

                            2. Jeg har måtte æde en af de grimmere, omkring Kirkeskov, og det gør da heller ikke den samlede situation bedre, at må erkende at vb´en stadig er et af de absolut ømmeste punkter... Det så super lovende ud i hans første kamp, ok i den næste, og så har han ellers bare været fra en anden planet siden, det har godt nok været skuffende, helt basale færdigheder er en mangelvare...
                            Ja, Mikkelsen vs. Gomes... Den ene hylde fra 1. Division Vs. en højere hylde fra 1. Division... nogen(dig selv?) nævnte vist nok det ville koste, men nu er det en undskyldning..?

                            3. Vi blev tværet med 60-40 i boldkontrol i første halveg, anden halveg ligeså, vi har i de to kampe under Ove ikke ramt indenfor målrammen mere end hvad vi gjorde alene mod FcN... det er fattigt, meget fattigt!!!
                            Synes ikke Toppel skal have så meget af skylden for målet, jo den skulle have været længere væk, men ender på kanten af feltet, som sådan ikke farligt, men efterfølgende synes jeg LN kokser lige så meget i det som Toppel, og derefter mener jeg KL og endnu mere Kirke, må tage det største af skylden for det mål...

                            4. Der mangler MEGET kvalitet i de offensive aktioner... Der var ingen af vores offensive folk som formåede at ramme målet i går, hvis jeg da husker rigtigt, altså så forærer man jo modstanderen 0´et... At chancerne ikke blev helst så store, var også fordi det ikke kun var OB der kløjs i det, lidt mere flow i det for EfB da vi begyndte at se hektiske ud, og vi var blevet flået midt over med 3-4-5 mål...

                            5. Dårlige beslutninger koster mål, det har vi efterhånden lært på den særdeles hårde måde, det hjælper ikke noget at Ove kommer og fortæller at nu har vi tabt en kamp på den måde én gang til... men nej, vi bliver ikke revet rundt i den forstand, fordi vi møder et EfB hold i, om ikke krise, så i stærk modvind, men de gør det klogt, og så får de selvfølgelig det klodsede straffe...
                            2 kampe, det kan jeg slet ikke tage seriøst, vi er jo slet ikke med i disse kampe, selvom vi tror det, vi skal klare dette på enkeltmands præstationer og held, det er der ingen andre hold i suppen der skal/har skulle indtil videre... Ruud, Spelmann, TM, osv, har flere gange før Ove, løbet rundt og tacklet/presset i de sidste min... som vi på samme måde selvfølgelig også har været oppe og presse som hold, eller forsøge på det, samt forsøge at skabe noget de sidste 5 min. i en række kampe, selvom det ofte ikke bliver særlig kønt... Det er simpelthen ikke seriøst at snakke om store ændringer og meget bedre mental tilstand...

                            6. Vi skal hente point mod EfB, som mod alle andre... Der er en grund til de lå hvor de lå, fordi de kun havde vundet en enkelt kamp, inden i går, og det var dem det skulle afgøres mod(at vi kom over stregen, at vi scorede ekstra tv penge)... Der er ikke noget der hedder "Det er ikke mod EFB, at OB skal hente pointene" !!!
                            Nu er vi ovre den periode, som ligesom var der det skulle vende, med kampe mod de 2 bundhold, og en brugbar tv-bonus... nu ligger vi selv under stregen igen alligevel...
                            Mit bud- Superligaen forbliver lige så uforudsigelig som den har været i en række sæsoner nu, jeg troede hurtigt Hobro ville gå i stå, men selv de hænger i... Når Falk er helt klar, er der sgu nok ikke mange kampe tilbage af de 6 der resterer... og om han kan løfte holdet til 3 sejre, jeg tvivler...

                            7. Ja, de har en række svære kampe mod topholdene, sjovt nok møder alle 3 både FcK, BIF, FcM.... men i de runder skal vi jo samtidig selv hente point, hvis ikke det skal blive en gratis omgang... men ja, SELVFØLGELIG skal Ove da have til jul, og jeg vil da gerne give ham kontrakten ud, skulle ikke genere mig pt... jeg tænker ikke i de tanker... og det synes jeg egentlig ikke rigtig at der er så mange der gør..? men hvad forventes der omkring stemningen på Forum..? situationen taget i betragtning...

                            men enig i det sidste der, som jeg så kom til at slette... Vi skal kun se på overlevelse nu, vi har mødt alle hold en enkelt gang nu, og er under stregen... Det siger det hele...
                            Last edited by Kaspernon; 21-10-2014, 19:03.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Så vil jeg da lige komme og afbryde den gode stemning, for en gangs skyld...

                              1. "Indtil 25 min. er OB ok med............"
                              Det lyder godt nok som den samme gamle sang, og hvis det er noget, så er det bekymrende, set i lyset af en sejr i sidste runde, ny træner, ny gejst, osv... men så ryger vi tilbage i den samme grøft igen... vi kan ikke bruge de 25 min. til noget, vi kan ikke engang bruge en sejr til noget...

                              Selvfølgelig kan vi det. Det er klart det ødelægger lidt, når man laver en idiotisk personlig fejl (Emil) efter at have været med mod et stærkt hold på udebane.

                              Ja, Mikkelsen vs. Gomes... Den ene hylde fra 1. Division Vs. en højere hylde fra 1. Division... nogen(dig selv?) nævnte vist nok det ville koste, men nu er det en undskyldning..?

                              Nu er det meget nemmere at være forsvarer end angriber, og TM får heller ikke et par frispark han skal have.

                              3. Vi blev tværet med 60-40 i boldkontrol i første halveg, anden halveg ligeså, vi har i de to kampe under Ove ikke ramt indenfor målrammen mere end hvad vi gjorde alene mod FcN... det er fattigt, meget fattigt!!!

                              Selvfølgelig er Esbjerg langt bedre med bolden og mere i possession end vi er. De minder om Silkeborg - spiller godt mellem felterne, men er dårlige til at omsætte andet end foræringer til mål. Du havde vel ikke forventet at Spelmann og Ari overmatchede HHA, Lekven og Jeppe Andersen på boldsikkerheden???

                              Det er positivt, at Esbjerg dårligt spiller sig frem til en chance i hele kampen - alle deres chancer er foræringer på personlige fejl. Derudover står forsvaret solidt!


                              4. Der mangler MEGET kvalitet i de offensive aktioner... Der var ingen af vores offensive folk som formåede at ramme målet i går, hvis jeg da husker rigtigt, altså så forærer man jo modstanderen 0´et... At chancerne ikke blev helst så store, var også fordi det ikke kun var OB der kløjs i det, lidt mere flow i det for EfB da vi begyndte at se hektiske ud, og vi var blevet flået midt over med 3-4-5 mål...

                              Enig. Men Esbjerg havde jo aldrig vundet med 5 mål mod det her hold. Vi kunne lige så godt have scoret på de store chancer til Kasper, Spelmann og Kryger/Mikkelsen

                              5. Dårlige beslutninger koster mål, det har vi efterhånden lært på den særdeles hårde måde, det hjælper ikke noget at Ove kommer og fortæller at nu har vi tabt en kamp på den måde én gang til... men nej, vi bliver ikke revet rundt i den forstand, fordi vi møder et EfB hold i, om ikke krise, så i stærk modvind, men de gør det klogt, og så får de selvfølgelig det klodsede straffe...

                              Uenig. Vi møder et Esbjerghold i pointmæssig krise, men de har hele tiden spillet fin fodbold.

                              2 kampe, det kan jeg slet ikke tage seriøst, vi er jo slet ikke med i disse kampe, selvom vi tror det, vi skal klare dette på enkeltmands præstationer og held, det er der ingen andre hold i suppen der skal/har skulle indtil videre...

                              Alle andre hold i suppen lever på enkeltmandspræstationer og held i mange kampe. Vi er dog det dårligst spillende hold i superligaen, men det kan jo også give point.


                              6. Vi skal hente point mod EfB, som mod alle andre... Der er en grund til de lå hvor de lå, fordi de kun havde vundet en enkelt kamp, inden i går, og det var dem det skulle afgøres mod(at vi kom over stregen, at vi scorede ekstra tv penge)... Der er ikke noget der hedder "Det er ikke mod EFB, at OB skal hente pointene" !!!

                              Ja, men det kan man jo ikke hver gang. Du er nødt til at acceptere, at OB er blandt de 3-4 dårligste suppehold pt. Esbjerg er bedre end hvor de lå før kampen, og er et noget bedre hold end OB lige nu.
                              Vi spiller ad helvede til, ja. Men det kan man altså godt hente point på.

                              Comment

                              Working...
                              X