Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvad ønsker I at der sker i transfervinduet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Helt og aldeles subjektivt og ikke fodboldfagligt: Synes Zanka er en klaphat og overratet, og ønsker ham ikke i striwerne.

    MvT
    *2
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #47
      Jeg ønsker at:

      Emil Larsen bliver
      Kadrii bliver klar og fit for fit
      N'Koum finder en ny klub (feks. AGF eller Brøndby!)
      Vi signer en defensiv midtbane i Djemba-Djemba-ligaen
      Vi signer en ny angriber der kan score og sælger Bodul'
      Vadoc finder sit top-niveau

      Det er mine ønsker, alle er nok ikke realistiske

      Comment


        #48
        Men hey, nu er jo OB jo også i en position, hvor de kan tillade sig at kigge den anden vej hvis Zanka endelig skulle byde sig til, for de vader i defensive kvalitetspillere. Eller noget.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
          Jeg har nu altså lidt svært ved at se, hvorledes man kan tage overskrifterne og blive en stor profil i ligaen, og tiltrække opmærksomhed fra en stor udenlandsk klub, og på så godt et FCK-hold, hvis ikke man selv leverer varen? Også selvom man har gode spillere omkring sig, der kan give et løft og nogle resultater, der måske gør at den personlige fejl ikke kostede for klubben, på bundlinien.

          Omvendt, kan man så også sagtens agitere for at det alt andet lige må være sværere, og at det kræver lidt mere, end de mange fejl og hjerneblødninger, du beskriver, at beholde sin plads på så godt et hold, med så mange dygtige spillere at tage af.

          Igen, jeg har ikke fulgt Zanka i PSV, og baserer derfor mine udtalelser på det, jeg ved selvsyn så til ham i FCK. Uagtet at du også her finder hans bundniveau så ekstremt lavt, så har jeg stadig tilgode at se Zanka præstere så elendigt som AMC, KL og Høegh hver især på skift (og samtidig) har gjort de sidste 2 sæsoner. OB's defensiv pt. stikker for mig ud, som den svageste jeg kan huske siden klubbens seneste nedrykning.

          Det vil jeg - trods alt - mene at en in-form Zanka kunne være med til at ændre på.
          Jeg så stort set alle FCK-kampe i de år Zanka for alvor spillede sig på holdet, og jeg vil holde fast i at han:

          a) Var overvurderet
          b) Aldrig skulle have været på landsholdet.
          c) Ikke på noget tidspunkt udviste overskud som holdspiller
          d) Lavede alt for mange personlige fejl
          e) Snakkede for meget med munden, og for lidt med fødderne
          f) Ikke kan styrke os i vores nuværende position.

          Det kan godt være, at han på en god dag er bedre end Høegh (jeg mener ikke han er bedre end Larsen), men fandeme nej, om jeg vil bytte en fynbo og et af vores egne talenter for en selvglad (og garanteret dyr) københavner, der ikke engang spiller fast på PSVs reservehold. Hvis, og jeg siger hvis, der skal hentes defensive forstærkninger så skal de være, hvis ikke bedre, så i hverfald mere stabile end Zanka.

          Stabilitet er nøgleordet. Vi har brug for det. Zanka har aldrig leveret det. Det er sagen i en nøddeskal for mig. Uanset hvad man så måtte synes om ham som person.
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            #50
            Jeg har _aldrig_ set det store i Zanka. Røv-arrogant i sin attitude på både banen og væk fra banen, har kostet en del mål på "jeg-er-så-god"-koks. Ellers tak.

            Comment


              #51
              Jeg vil godt heller ikke blive glad for at se Zanka i den striwede...

              Udover den MEGET berettigede kritik de seneste to indlæg kommer med, er manden jo også et svin på en fodboldbane, hvilket også kostede en lang karantæne her i efteråret...

              Jeg kan slet ikke se hvad han skulle kunne give OB, andet end problemer...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #52
                Jeg kan godt følge dit argument om stabilitet. Med Zanka synes der dog stadig, noget at bygge på jvf. hans stadige, relativt unge alder. Jeg synes at KL er den ringeste af dem vi har - dernæst AMC som imo. er passé. KL er langsom og hans omgang med bolden, lader for meget tilbage at ønske. Bevares, han er god i luften, men placeringsevnen trækker ned i det samlede billede. Høegh har omvendt, noget af den fanden-i-voldsk hed som de to andre mangler. Det samme gælder en spiller som Zanka. En type der kan sætte sig igennem. KL smælder ikke igennem, og senest så vi hvordan han kostede mod FCK, hvor han fuldstændig kikser en clearing fordi han mangler attituden.

                Jeg har også set mange FCK-kampe og flere af dine kritikpunkter kan jeg ikke følge. Det stemmer ikke overens, med de resultater han personligt fik ud, af sine præstationer for Løverne.

                Argumentet om at Zanka end ikke, er at finde blandt PSV's reserver, køber jeg ikke. Jeg kunne også sætte navn på en nuværende FCK spiller, der til sidst ikke kunne komme på 2. holdet, i OB. Godt og vel et års tid senere hentede FCK ham i Tippeligaen, hvor han med et fingerknips, var blevet en kæmpe profil. Højdepunktet kom kort tid efter, da han i CHL på FCK's mest succerige hold nogensinde (og sammen med netop Zanka), stod overfor, på tidspunktet, verdens ubetinget bedste klubhold, anført af verdensmestrene Xavi og Iniesta - ej at forglemme uforlignelige Lionel Messi. Jeg håber virkelig man i dét øjeblik, følte sig godt og grundigt dum på direktionsgangen i Ådalen.

                Comment


                  #53
                  Zankas kvaliteter kan man altid diskutere, men han virker lidt irrelevant. For det første sker der næppe noget i midterforsvaret her til vinter; for det andet har vi to unge lovende forsvarere i DH og KL. De har været(og er for KLs vedkommende) inde omkring U-landshold, og jeg kan ikke se, at de skulle være så langt efter Zanka, at det er relevant.
                  Hvis/Når der skal nyt i midterforsvaret, ville det så ikke være mere relevant med noget rutine? Foråret må vise, om der kan findes et makkerpar, der dur (indtil videre synes jeg faktisk - overraskende og ærgerligt, fordi jeg har stot tiltro til KL - at Daniel Høegh og Diarra i de sidste to kampe er noget af det mest lovende, vi har set i lang tid); ellers kunne der godt være brug for en ny 'general' med erfaring og nærkampstyrke.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Zankas kvaliteter kan man altid diskutere, men han virker lidt irrelevant. For det første sker der næppe noget i midterforsvaret her til vinter; for det andet har vi to unge lovende forsvarere i DH og KL. De har været(og er for KLs vedkommende) inde omkring U-landshold, og jeg kan ikke se, at de skulle være så langt efter Zanka, at det er relevant.
                    Hvis/Når der skal nyt i midterforsvaret, ville det så ikke være mere relevant med noget rutine? Foråret må vise, om der kan findes et makkerpar, der dur (indtil videre synes jeg faktisk - overraskende og ærgerligt, fordi jeg har stot tiltro til KL - at Daniel Høegh og Diarra i de sidste to kampe er noget af det mest lovende, vi har set i lang tid); ellers kunne der godt være brug for en ny 'general' med erfaring og nærkampstyrke.
                    Enig. Man kan diskutere om Zanka er over- eller undervurderet, eller hans kvaliteter generelt, men midterforsvaret er på ingen måde det sted vi har de største mangler.

                    Hvis jeg var sportsdirektør havde jeg hentet en ny angriber, en målmand og en højre back. I den rækkefølge. Og så havde jeg solgt Vadocz og Bodul.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

                    Comment


                      #55
                      Jamen Zanka er skam heller ikke det eneste saliggørende. Jeg synes blot han er et godt bud på en spiller med international erfaring, og som før har vist hvilket niveau han kan anlægge og være med på. Derudover er han dansk, kender Superligaen indgående og har en attraktiv alder, så der også er noget at bygge på i fremtiden.

                      Og så fik jeg ellers indtrykket af at du havde erklæret dig enig, i min primære anke, som netop er en defensiv, der alt for ofte har sejlet rundt, de seneste to sæsoner - og uagtet hvem, af de 3 nuværende der på skift har lignet et spil kegler? Men hvis du mener at m.forsv. i OB ikke rigtig har brug for et alvorligt løft, så er vi bare alt for langt fra hinanden.

                      Men kunne det f.eks tænkes at en forsvarsgeneral, som Nixcha (og jeg selv) nævner, der leverer varen og ikke har en stribe hjerneblødninger på sit CV i OB, kunne give den nødvendige ro til de øvrige på holdet, der således kunne slække lidt på håndbremsen, fordi de ikke løber rundt med en konstant frygt for, hvornår det går galt i nede bagi? Det er set før at en solid støtte, er med til at give den fornødne ro og selvtillid og dermed løfte hele holdets bundniveau. Her kunne Kannibalen fra Vestegnen være oplagt at nævne.

                      Jeg er 100% overbevist om at den centrale bag-akse i OB, akut mangler en styrmand af højere kvalitet end AMC, KL og Høegh nogensinde kan opnå. Øvrige positioner er imo. sekundære da Falk sagtens kan spilles i front, når nu klubben kan tage karbad i midtbanespillere. Jeg mener også at det - trods alt - er mere sandsynligt at eks.vis Bodul (via et par succesfulde kampe og deraf større selvtillid) finder noget af målnæsen frem i foråret, end at AMC/KL/Høegh lige pludselig hæver sit generelle niveau, til højder vi endnu ikke har set fra deres side.
                      Last edited by Z.A.E; 09-01-2014, 16:48.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                        Jamen Zanka er skam heller ikke det eneste saliggørende. Jeg synes blot han er et godt bud på en spiller med international erfaring, og som før har vist hvilket niveau han kan anlægge og være med på. Derudover er han dansk, kender Superligaen indgående og har en attraktiv alder, så der også er noget at bygge på i fremtiden.

                        Og så fik jeg ellers indtrykket af at du havde erklæret dig enig, i min primære anke, som netop er en defensiv, der alt for ofte har sejlet rundt, de seneste to sæsoner - og uagtet hvem, af de 3 nuværende der på skift har lignet et spil kegler? Men hvis du mener at m.forsv. i OB ikke rigtig har brug for et alvorligt løft, så er vi bare alt for langt fra hinanden.

                        Men kunne det f.eks tænkes at en forsvarsgeneral, som Nixcha (og jeg selv) nævner, der leverer varen og ikke har en stribe hjerneblødninger på sit CV i OB, kunne give den nødvendige ro til de øvrige på holdet, der således kunne slække lidt på håndbremsen, fordi de ikke løber rundt med en konstant frygt for, hvornår det går galt i nede bagi? Det er set før at en solid støtte, er med til at give den fornødne ro og selvtillid og dermed løfte hele holdets bundniveau. Her kunne Kannibalen fra Vestegnen være oplagt at nævne.

                        Jeg er 100% overbevist om at den centrale bag-akse i OB, akut mangler en styrmand af højere kvalitet end AMC, KL og Høegh nogensinde kan opnå. Øvrige positioner er imo. sekundære da Falk sagtens kan spilles i front, når nu klubben kan tage karbad i midtbanespillere. Jeg mener også at det - trods alt - er mere sandsynligt at eks.vis Bodul (via et par succesfulde kampe og deraf større selvtillid) finder noget af målnæsen frem i foråret, end at AMC/KL/Høegh lige pludselig hæver sit generelle niveau, til højder vi endnu ikke har set fra deres side.
                        Der hvor jeg for alvor var enig med dig, var i at vi bruger for mange centrale midtbanespillere ude af position og at det var håbløst at sende Reginiussen på porten. Derudover var jeg enig med dig i, at hvis der skal hentes en midterforsvarer, skal han være stærk, stabil, gerne erfaren generelt og måske med international erfaring (der hvor jeg for alvor var Uenig, var i at Zanka lever op til nogen af disse krav). Jeg er også enig med dig i, at forsvaret gerne måtte styrkes. Men for mig at se, har vores midterforsvar stadig et pænt stort potentiale. Vi har tre rigtig gode, unge midterforsvarere i Høegh, Larsen og Diarra, og en gammel ræv i AMC.

                        Jeg tror mere, at vores forsvarsproblemer bunder i, at vi:
                        a) Har en træner der aldrig har haft organisation af et forsvar som sin styrke.
                        b) Har haft en midtbane der i lange perioder ikke har støttet op om forsvaret (vi har især manglet en decideret DM)
                        c) Har haft alt for meget usikkerhed og udskiftning i forsvaret, især på målmandsposten.
                        d) At vores målmænd generelt har haft for lavt niveau i lange perioder.
                        e) At Ruud ikke har haft reel konkurrence på sin plads, og har spillet under niveau i rigtig mange kampe.
                        f) At vi ikke har haft en fast og stabil VB siden Chris (som heller ikke var noget at råbe hurra for til sidst)

                        Jeg tror på, at vi allerede har de midterforsvarere vi skal bruge og hvis ikke, så skal de i hvert fald ikke erstattes af Zanka.

                        Derimod er jeg uenig i, at Falk sagtens kan spille i angrebet. Han er en fremragende offensivspiller, men han er ikke, og har aldrig været, nogen goalgetter. Onde tunger ville påstå, at han er nogenlunde lige så skarp som en brødkniv. Af træ.
                        Jeg tror overhovedet ikke på Bodul længere, omend jeg da bestemt er klar på at lade ham overbevise mig om noget andet her i foråret.
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          #57
                          Ok, jeg fornemmer vi er ved at være på bølgelængde. Hvorvidt det var håbløst at smide Reginiussen for porten ved jeg ikke, men hans afgang undrede mig. Har du en idé om hvad der gik galt?

                          Jeg forstår ikke helt at du omtaler Diarra, som m.forsv.? Bortset fra en enkelt optræden som MF, har jeg kun set ham som v/h back, og de har for det meste, været tvivlsomme. Hans præstation som MF, husker jeg som værende ok. Måske han bedre egner sig dér? Svært at sige. Jeg ser det gerne prøvet mere af i foråret, men jeg frygter han får en tilværelse, som h.back hvis ikke der hentes en ordentlig erstatning for Ruud. (Som jeg er enig i har været LANGT under middel igennem lang tid.) Der er bare stadig for mange ubekendte i defensiven, så akut forstærkning i MF må til - ellers frygter jeg endnu et forår, hvor OB skal skule mod bunden - ikke toppen.

                          Hvor langt Falk skal frem, ved jeg ikke helt. Han er til tider uskarp, men h.midt er heller ikke sagen for ham. Bevares hans arbejdsraseri, er forbilledligt, men det kommer mere til gavn hvis han kan udføre det, fra en central postion. Jeg så ham helst i en fri rolle, som en hængende angriber, bagved en targetmand og med en Emil L. type på hver kant. For meget af Falk's kreativitet bliver "kvalt", hvis han skubbes ud på kanten. Jeg beklager hvis min definition af "i front" var mangelfuld.

                          Ang. Bodul, så har jeg ret beset også mistet troen på ham. Desværre, for jeg havde håbet på meget mere... Men det var nu også blot en illustration for sandsynligheden i, at de nuværende tre MF næppe når et acceptabelt niveau, her i foråret, som at Bodul begynder at finde garnet.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                            Ok, jeg fornemmer vi er ved at være på bølgelængde. Hvorvidt det var håbløst at smide Reginiussen for porten ved jeg ikke, men hans afgang undrede mig. Har du en idé om hvad der gik galt?

                            Jeg forstår ikke helt at du omtaler Diarra, som m.forsv.? Bortset fra en enkelt optræden som MF, har jeg kun set ham som v/h back, og de har for det meste, været tvivlsomme. Hans præstation som MF, husker jeg som værende ok. Måske han bedre egner sig dér? Svært at sige. Jeg ser det gerne prøvet mere af i foråret, men jeg frygter han får en tilværelse, som h.back hvis ikke der hentes en ordentlig erstatning for Ruud. (Som jeg er enig i har været LANGT under middel igennem lang tid.) Der er bare stadig for mange ubekendte i defensiven, så akut forstærkning i MF må til - ellers frygter jeg endnu et forår, hvor OB skal skule mod bunden - ikke toppen.

                            Hvor langt Falk skal frem, ved jeg ikke helt. Han er til tider uskarp, men h.midt er heller ikke sagen for ham. Bevares hans arbejdsraseri, er forbilledligt, men det kommer mere til gavn hvis han kan udføre det, fra en central postion. Jeg så ham helst i en fri rolle, som en hængende angriber, bagved en targetmand og med en Emil L. type på hver kant. For meget af Falk's kreativitet bliver "kvalt", hvis han skubbes ud på kanten. Jeg beklager hvis min definition af "i front" var mangelfuld.

                            Ang. Bodul, så har jeg ret beset også mistet troen på ham. Desværre, for jeg havde håbet på meget mere... Men det var nu også blot en illustration for sandsynligheden i, at de nuværende tre MF næppe når et acceptabelt niveau, her i foråret, som at Bodul begynder at finde garnet.
                            Ang. Reginiussen tror jeg ikke der skete andet, end at han var ret dyr at have rendende, når han stod bag Høegh og AMC i køen til spilletid. Man tog en hurtig beslutning om at beholde de to, med KL som backup. Jeg vil mene, at det havde været klogere ikke at forlænge med AMC og beholde Reginiussen i stedet. Han var en langt bedre (og yngre) spiller.

                            Jeg er slet ikke enig med dig omkring Diarra. Her i efteråret synes jeg vi fik nogle ret overbevisende prøver på hans talent.
                            Enig i, at han startede svagt på venstre back, i hvert fald hvis planen er at vi skal spille med offensive backs ala Ruud. Men jeg synes ikke på noget tidspunkt han faldt igennem defensivt, heller ikke i starten. Og som tiden gik, og han fik spillet sig varm, synes jeg han viste mere og mere overskud i boldomgangen og afleveringsspillet. Han er ret højrebenet, og blev sendt i spil på venstre back, som sin første opgave i sit voksne fodboldliv (vi skal ikke glemme, at han er næsten et år yngre end Høegh), og jeg synes han klarede den defensive side af opgaven til mere end godkendt. I hele sin ungdomsskarrierre i PSG har han i øvrigt spillet primært som midterforsvarer, og sekundært def. midt.

                            Men hvad vigtigere er, så viste han en overbevisende udvikling hvor han mere og mere fik ro i sit spil, bedre placeringsevne, og mere overskud i det fremadrettede spil, som efteråret skred frem. Jeg tror vi har en usleben diamant i Diarra, der på sigt kommer til at spille fast i start-11eren. Om det så bliver på HB, CB eller DM må tiden vise, men som jeg ser ham lige nu kan han afgjort være i spil til alle tre pladser.

                            Jeg er til gengæld helt på linje med dig omkring Falk. Han skal ind og ligge bag en angriber. Han skal ikke spille som én af to i front (og da slet ​ikke alene), og selvom han er god på kanten, har man en fornemmelse af at hans talent ikke helt kommer til sin ret derude.

                            Den angriber (eller angribere) der skal ligge foran Falk, tror jeg så til gengæld man skal ud af huset for at finde. Lige nu ville jeg nok spille med Mos eller Skoubo, men Skoubo er kun til rådighed i ca. hver tredje kamp, og Mos tror jeg skal have en anden angriber at læne sig op ad for at han for alvor skal blive farlig. Bodul er tredje- eller fjerdevalg i min verden. Jeg tror faktisk hellere jeg ville spille med Djeppe...
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Ang. Reginiussen tror jeg ikke der skete andet, end at han var ret dyr at have rendende, når han stod bag Høegh og AMC i køen til spilletid. Man tog en hurtig beslutning om at beholde de to, med KL som backup. Jeg vil mene, at det havde været klogere ikke at forlænge med AMC og beholde Reginiussen i stedet. Han var en langt bedre (og yngre) spiller.

                              Jeg er slet ikke enig med dig omkring Diarra. Her i efteråret synes jeg vi fik nogle ret overbevisende prøver på hans talent.
                              Enig i, at han startede svagt på venstre back, i hvert fald hvis planen er at vi skal spille med offensive backs ala Ruud. Men jeg synes ikke på noget tidspunkt han faldt igennem defensivt, heller ikke i starten. Og som tiden gik, og han fik spillet sig varm, synes jeg han viste mere og mere overskud i boldomgangen og afleveringsspillet. Han er ret højrebenet, og blev sendt i spil på venstre back, som sin første opgave i sit voksne fodboldliv (vi skal ikke glemme, at han er næsten et år yngre end Høegh), og jeg synes han klarede den defensive side af opgaven til mere end godkendt. I hele sin ungdomsskarrierre i PSG har han i øvrigt spillet primært som midterforsvarer, og sekundært def. midt.

                              Men hvad vigtigere er, så viste han en overbevisende udvikling hvor han mere og mere fik ro i sit spil, bedre placeringsevne, og mere overskud i det fremadrettede spil, som efteråret skred frem. Jeg tror vi har en usleben diamant i Diarra, der på sigt kommer til at spille fast i start-11eren. Om det så bliver på HB, CB eller DM må tiden vise, men som jeg ser ham lige nu kan han afgjort være i spil til alle tre pladser.

                              Jeg er til gengæld helt på linje med dig omkring Falk. Han skal ind og ligge bag en angriber. Han skal ikke spille som én af to i front (og da slet ​ikke alene), og selvom han er god på kanten, har man en fornemmelse af at hans talent ikke helt kommer til sin ret derude.

                              Den angriber (eller angribere) der skal ligge foran Falk, tror jeg så til gengæld man skal ud af huset for at finde. Lige nu ville jeg nok spille med Mos eller Skoubo, men Skoubo er kun til rådighed i ca. hver tredje kamp, og Mos tror jeg skal have en anden angriber at læne sig op ad for at han for alvor skal blive farlig. Bodul er tredje- eller fjerdevalg i min verden. Jeg tror faktisk hellere jeg ville spille med Djeppe...
                              Meget enig i dit indlæg. Omkring Reginiussen som jeg selv heppede på før vi fik ham og heller ikke forstod at vi lod gå til fordel for AMC. Han havde en svag opstart grundet sin skade men den var jo kendt da man hentede ham ..

                              Diarra er ikke verdens bedste på VB men det er højrefodede spillere sjældent. Se bare Mendy der helt ærligt var en klassespiller men OB misbrugte ham og så ryger moral og indstilling .. det ar både synd og ærgerligt .. Diarra var i mine øjne langt bedre på HB den ene kamp han har fået end på VB de gange han har spillet der og helt enig i at ikke falder igennem defensivt om end han heller ikke brillerer på VB.
                              Er han ikke oprindeligt CV/DCM? Tror også på at han bliver rigtig god og om det så bliver i det centrale forsvar når AMC stopper, HM når Ruud stopper eller på den defensive midtbane løser et af de problemer vi har. Jeg ser frem til at se mere til ham.
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #60
                                Jesper Hansens forventninger:

                                http://www.fyens.dk/article/2436174:Sport--OB-boss-parat-til-at-saelge--Vi-vil-gerne-slanke-truppen

                                Jeg håber, at det er N'Koum og Vadocz, at der er tale om. Vi kunne dog stadig godt mangle en giftig angriber, hvis Kadrii ikke rammer noget, der minder om 75% ved forårets start.

                                Comment

                                Working...
                                X