Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2015 - ønsker og muligheder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Umiddelbart har vi signet erstatning for Ruud; jeg kan godt forstå ønskerne, men det er svært at forestille sig, at der sker ret meget i Ådalen over vinteren - med mindre vi ligger til nedrykning og klubben vil lave 'AaB' (tænker da de for nogle år siden lejede Duncan og Lumb i foråret).

    Der er kommet mange nye spillere ind, og nu også en ny træner. Med mindre tingene virkelig er gået totalt i lort (vi bliver isoleret i bunden med SIF), så giver det mening at lade truppen få noget ro.
    Helt enig.

    Når vi når vintervinduet, er det heller ikke sikkert, der internt vides om Ove fortsætter efter sommer. Vi skal jo ikke købe 3 "Ove-spillere" for at skifte træner lige bagefter. Det er så heller ikke mit indtryk, at Ove har voldsomme ønsker, eftersom han har udtalt sig positivt om truppens potentiale allerede inden han blev ansat.

    Når det er sagt, skal vi stadig signe Gilberto Macena, han passer ind, lige meget hvem fanden der er træner.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
      Helt enig.

      Når vi når vintervinduet, er det heller ikke sikkert, der internt vides om Ove fortsætter efter sommer. Vi skal jo ikke købe 3 "Ove-spillere" for at skifte træner lige bagefter. Det er så heller ikke mit indtryk, at Ove har voldsomme ønsker, eftersom han har udtalt sig positivt om truppens potentiale allerede inden han blev ansat.

      Når det er sagt, skal vi stadig signe Gilberto Macena, han passer ind, lige meget hvem fanden der er træner.
      Gilberto er som Ruud skabt til OB
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        #18
        Helt på linie med Nixcha, men jeg dog svært ved at se truppen skulle få ro... der er en større udskiftning på vej igen, det første skifte er allerede klar fra nytår, og der er kontraktudløb, og nogen penge der skal tjenes på et Falk salg, mens tid er... men selvfølgelig, lidt ro på bagsmækken resten af efteråret ville da absolut være en god ting...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          det er jeg fuldstændig enig med dig i ang. Spellman, 100% ærlig indsats hver gang, og det er dejligt befriende at han ikke peger på dommeren eller andre efter en skidt holdmæssig indsats
          Kan godt følge jer mht Spellmanns fightervilje . Men vores midtbane fungerer ikke med ham og Ari , jeg syntes vi mangler en mere boldfast spiller med bedre blik for medspillere og for at sætte vores angribere/kanter i scene .
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Helt på linie med Nixcha, men jeg dog svært ved at se truppen skulle få ro... der er en større udskiftning på vej igen, det første skifte er allerede klar fra nytår, og der er kontraktudløb, og nogen penge der skal tjenes på et Falk salg, mens tid er... men selvfølgelig, lidt ro på bagsmækken resten af efteråret ville da absolut være en god ting...
            nej der går nok desværre et stykke tid endnu inden vi rigtigt begynder at få ro på. Og der kommer givetvis til at ske en del til sommer igen igen. Men til vinter tror jeg heller ikke på den store aktivitet - igen medmindre som andre har nævnt, at det ser virkeligt sort ud.

            - men det optimale må være at få styr på hvem træneren er efter sommerpausen, før man begynder at rekonstruere truppen igen. Så lad os håbe Ove virkeligt for vendt bøtten for os, så der ihvertfald kan komme ro på ifht at undgå nedrykning.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              nej der går nok desværre et stykke tid endnu inden vi rigtigt begynder at få ro på. Og der kommer givetvis til at ske en del til sommer igen igen. Men til vinter tror jeg heller ikke på den store aktivitet - igen medmindre som andre har nævnt, at det ser virkeligt sort ud.

              - men det optimale må være at få styr på hvem træneren er efter sommerpausen, før man begynder at rekonstruere truppen igen. Så lad os håbe Ove virkeligt for vendt bøtten for os, så der ihvertfald kan komme ro på ifht at undgå nedrykning.
              Enig... og tænker også at noget afgørende bliver om man denne gang vil være lidt mere på forkant med sådan de helt akutte ting... eller om man vil vente så længe som muligt igen...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Enig... og tænker også at noget afgørende bliver om man denne gang vil være lidt mere på forkant med sådan de helt akutte ting... eller om man vil vente så længe som muligt igen...
                ville da være rart om de kom lidt mere på forkant, tror dog bare det er blevet vanskeliggjort i stor grad af vores nuværende placering og det spil der er blevet vist.
                - det bliver svært at opgradere. selv hvis pengene skulle være der til næste sommer så længe vi stadig er i overhængende fare for at rykke ned.
                Men det kan næppe være gået deres næser forbi at falk og emil skal sælges til sommer....eller have deres kontrakter forlænget.
                (og angrebet ser noget tyndt ud endnu, målmandsposten skal der vel også kigges på....ousager er ikke god nok til at være 2. valg.....og er toppel god nok til 1.?, midtbanen har også haft problemer med at hænge ordenligt sammen....hold op der er mange punkter på JHs liste....)

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  ville da være rart om de kom lidt mere på forkant, tror dog bare det er blevet vanskeliggjort i stor grad af vores nuværende placering og det spil der er blevet vist.
                  - det bliver svært at opgradere. selv hvis pengene skulle være der til næste sommer så længe vi stadig er i overhængende fare for at rykke ned.
                  Men det kan næppe være gået deres næser forbi at falk og emil skal sælges til sommer....eller have deres kontrakter forlænget.
                  (og angrebet ser noget tyndt ud endnu, målmandsposten skal der vel også kigges på....ousager er ikke god nok til at være 2. valg.....og er toppel god nok til 1.?, midtbanen har også haft problemer med at hænge ordenligt sammen....hold op der er mange punkter på JHs liste....)
                  Både midtbane og angreb sejlede slemt da JH tiltrådte og det gør den i høj grad stadig . Jeg har ingen tiltro til at JH kan finde noget brugbart , men har et stort håb om at OP kan udpege de rette spillere som passer ind uanset om han bliver længere end til sommer eller ej .

                  1/3 inde i sæsonen er den angriber man ventede og ventede med at købe end ikke i truppen til morgendagens kamp , skræmmende ..

                  Hans indkøb til højre back er opgivet efter få kampe .

                  Og i Aarhus griner de stadig af os efter købet af Kirkeskov .

                  Vores få midler vi havde til rådighed er spildt på nytteløse indkøb , dog med undtagelse af Lasse Nielsen .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Både midtbane og angreb sejlede slemt da JH tiltrådte og det gør den i høj grad stadig . Jeg har ingen tiltro til at JH kan finde noget brugbart , men har et stort håb om at OP kan udpege de rette spillere som passer ind uanset om han bliver længere end til sommer eller ej .

                    1/3 inde i sæsonen er den angriber man ventede og ventede med at købe end ikke i truppen til morgendagens kamp , skræmmende ..

                    Hans indkøb til højre back er opgivet efter få kampe .

                    Og i Aarhus griner de stadig af os efter købet af Kirkeskov .

                    Vores få midler vi havde til rådighed er spildt på nytteløse indkøb , dog med undtagelse af Lasse Nielsen .
                    jeg har stor tiltro og håb til Ove.....MEN hvis ikke man vil signe ham længere end til sommer, så mener jeg det vil være hul i hovedet at involvere ham i truppens sammensætning fremadrette.

                    Og ang JH så har han heller ikke overbevidst mig endeligt.....tror dog bare ikke vi kommer uden om at han må have fået en klar opgave, at skære til og det ret kraftigt. Det må have været 1. prioritet og så ender man så her...i overhængende fare for nedrykning og med endnu en trænerfyring.

                    Og Lado....ja jeg har længe været stærkt utilfreds med at man venter så langt ind i sommervinduet før man henter nyt ind. Jeg kan sagtens forstå at man håber at lande noget fra en højere hylde...men hvad hjælper det hvis manden ikke er klar til at spille pga manglende form, men det er åbenbart vores lod

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      jeg har stor tiltro og håb til Ove.....MEN hvis ikke man vil signe ham længere end til sommer, så mener jeg det vil være hul i hovedet at involvere ham i truppens sammensætning fremadrette.

                      Og ang JH så har han heller ikke overbevidst mig endeligt.....tror dog bare ikke vi kommer uden om at han må have fået en klar opgave, at skære til og det ret kraftigt. Det må have været 1. prioritet og så ender man så her...i overhængende fare for nedrykning og med endnu en trænerfyring.

                      Og Lado....ja jeg har længe været stærkt utilfreds med at man venter så langt ind i sommervinduet før man henter nyt ind. Jeg kan sagtens forstå at man håber at lande noget fra en højere hylde...men hvad hjælper det hvis manden ikke er klar til at spille pga manglende form, men det er åbenbart vores lod
                      Man kan sagtens med rette mene at OP ikke skal have indflydelse på truppen hvis han kun er " vikar" frem til sommer , men jeg tror han har langt bedre indsigt i markedet og hvilke spillere som passer ind end JH har .
                      Hvis der ventes for længe med at have en afgørelse på trænersituationen fra sommer når en evt ny træner ikke at sætte sit præg på truppen til sommer og dermed kan vi endnu engang ende med at stå med en usammenhængende trup fra næste sæson . Eller Gud forbyde det en trup sammensat af JH , hvilket han med alt ønsket tydelighed har vist han ikke magter .

                      Angående de opgaver han har haft med at skære ind til benet , ja det har helt sikkert været missionen , men det fritager han ikke for at hente de rette spillere til de rette pladser . Hellere købe 2-3 forstærkninger end 4-6 middelmådige som har svært ved at spille sig ind i start 11'eren .

                      1 spiller af alle JH's indkøb har reelt forstærket os , resten er fyld som ikke flytter os væk fra krisen .
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                        Helt enig.

                        Når vi når vintervinduet, er det heller ikke sikkert, der internt vides om Ove fortsætter efter sommer. Vi skal jo ikke købe 3 "Ove-spillere" for at skifte træner lige bagefter. Det er så heller ikke mit indtryk, at Ove har voldsomme ønsker, eftersom han har udtalt sig positivt om truppens potentiale allerede inden han blev ansat.

                        Når det er sagt, skal vi stadig signe Gilberto Macena, han passer ind, lige meget hvem fanden der er træner.
                        Ser det helt sort ud med placeringen til vinter kunne det jo tænkes at man lejede nogle "store" spillere der sidder på bænken eller lign. For et halvt år til at hive os op over stregen og give dem spilletid.. Ikke at klubbens økonomi er til det men måske bestyrelsen vil spæde lidt til for at sikre overlevelse på den korte bane...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Kontraktudløb til Nytår:

                          Forsvar: Gundelach

                          Midtbane: Isaac Oliseh

                          Angreb: Søren Frederiksen, Tim Janssen, Nordstrand, Jesper Bech, Mikkel Vestergaard

                          -

                          Kontraktudløb til sommer:

                          Forsvar: Jim Larsen, Albrechtsen, Stenderup, Jonas Knudsen, Lumb, Bozga, Marxen, Simon Jakobsen, D. A. Pedersen

                          Midtbane: Augu, Wichman, Femi, Izunna, Mikkel Thygesen, Bergvold, Lorentzen, Ticinovic, Kamper, Bjarnason, Dennis Sørensen, Salami, Scheel

                          Angreb: Ahlman, Fall, Bechman, Morten Bech
                          Jeg mener heller ikke der skal laves de store udskiftninger på holdet til vinter. Vi får en tilgang af Hallgrimur også kan vi skrive med Nordstrand eller Macena.
                          Der ud over skal der tænkes frem ad og en del af disse spillere vil kunne gå ind i start 11 hos os. Jeg tror det vil være bedst for alle parter at vi får sendt Emil og falk videre til sommer. Selv om falk er vores bedste spiller og jeg gerne så ham i OB de næste 12 - 15 år. Ja så er det nok bedst for hans udvikling at komme til udlandet, hvor Holland kunne være en god liga.

                          Hvis jeg var JH så ville jeg sende forespørgsler afsted mod hvertfald Izunna, Lorentzen og Kamper. Så snart han må. 3 rutinerede Superliga spillere som kan være med til at støtte vores unge spillere. Nogle af de andre er også gode muligheder, der er nogle gode vb'er i blandt men vil hellere satse på JBL.

                          En 4-4-2 start 11 fra næste sommer kunne se sådan ud.

                          Toppel
                          Hallgrimur Lasse Kasper/Daniel JBL
                          Kamper Izunna Ari/Azer/Desler Lorentzen
                          Lado/Mikkelsen Macena/Nordstrand

                          Comment


                            #28
                            Realistisk og yderst sandsynligt, at Falk forsvinder til januar. Og skrækindjagende, hvis man ser på pointhøsten med/uden ham de seneste par sæsoner.

                            Personligt synes jeg, det er meget vigtigere for klubben, at JH IKKE er en del af dens fremtid end hvilke spillere, der hentes ind i januar. Man bør derfor naturligt starte med at skille sig af med de spillere, han har hentet til klubben, inden de søger alternativer.

                            For mig at se er Ousager undervurderet i forhold til, hvor få kampe, han reelt set har sin ligaerfaring i. Det var svært at se, men han gjorde det faktisk relativt flot på et AGF-hold i total opløsning sidste år.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af OBlix Se indlæg
                              Realistisk og yderst sandsynligt, at Falk forsvinder til januar. Og skrækindjagende, hvis man ser på pointhøsten med/uden ham de seneste par sæsoner.

                              Personligt synes jeg, det er meget vigtigere for klubben, at JH IKKE er en del af dens fremtid end hvilke spillere, der hentes ind i januar. Man bør derfor naturligt starte med at skille sig af med de spillere, han har hentet til klubben, inden de søger alternativer.

                              For mig at se er Ousager undervurderet i forhold til, hvor få kampe, han reelt set har sin ligaerfaring i. Det var svært at se, men han gjorde det faktisk relativt flot på et AGF-hold i total opløsning sidste år.
                              Hvis vi ikke kan slippe af med JH uden for store omkostninger , så lad ham stå for indkøb af overtrækstrøjer , bolde og andre træningsartikler , han har jo vist et meget skarpt blik for at indkøbe træningskegler .
                              Så må en kommende træner have større ansvar mht spillerindkøb , og vi må se at finde et par gode scouts.

                              Att Plum : har du et overblik over JH's indkøb med kontraktudløb ?
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Hvis vi ikke kan slippe af med JH uden for store omkostninger , så lad ham stå for indkøb af overtrækstrøjer , bolde og andre træningsartikler , han har jo vist et meget skarpt blik for at indkøbe træningskegler .
                                Så må en kommende træner have større ansvar mht spillerindkøb , og vi må se at finde et par gode scouts.

                                Att Plum : har du et overblik over JH's indkøb med kontraktudløb ?
                                Plum er faldet totalt af på den...

                                (Ruud - 31/12/14)

                                Ousager - 30/06/15
                                Azer - 30/06/15

                                Lasse N - 30/06/16
                                Kryger - 30/06/16
                                Spelmann - 30/06/16
                                Lado - 30/06/16

                                Ari - 31/12/16

                                Kirke - 30/06/17
                                JBL - 30/06/17

                                Lucas - 30/06/18
                                Mikkelsen - 30/06/18

                                (Så er der dem som allerede er væk igen, det betyder ikke noget her, men i det samlede billede gør det selvfølgelig, Jeppe, O´ Brien, osv..)
                                Last edited by Kaspernon; 23-10-2014, 09:07.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X