Oprindeligt indsendt af Plum
Se indlæg
Som jeg tidligere har skrevet, synes jeg,at der er mange ligheder mellem OB de seneste år og Esbjerg i årene frem til de rykkede ned.*Måske OB har skelet til det, når de kun laver en et årig kontrakt:-)
Jeg savner godt nok lidt selverkendelse lidt længere oppe i systemet hos OB. Der er blevet trådt godt og grundigt i spinaten ift så mange ting siden Lars Olsen-fyringen, og de betingelser TB har haft kontra de målsætninger man meldte ud har virket tåbelige. Hvis ledelsen tror, at man nu kan slippe af sted med lidt snak om, at der er brug for ny energi, så tror jeg, vi kan gå en hård tid i måde.
OB er som klub nødt til at stille sig frem og erkende, at man har fejlet, og at man har fejlet big time de seneste år. Fair nok at TB skal tage noget af ansvaret. Men hvis man ikke længere oppe i systemet erkender sit ansvar for de seneste års resultater og sætter lidt mere kød på strategien, end at man vil lave flere mål, så forstår jeg godt folk ikke står i kø med ekstra kapital. Det handler om troværdighed. Det er sgu ok at fejle, men hvis man ikke vil erkende det og vise man kan lære af sine fejl, så bliver der længere vej til ny opbakning fra sponsorer, fans mv.
Mht OPs kontraktlængde, så tror jeg såmænd ligeså godt, det kan være ham der har ønsket det. Han er før smuttet fra en klub, fordi setuppet ikke har været tilfredsstillende. Måske vil han lige sikre sig, at han ikke også bliver røvrendt og sørger derfor for at have en kattelem.
Og så i øvrigt velkommen til OP. Jeg tror det er et fornuftigt valg.
Comment