Oprindeligt indsendt af SU1978
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Brønshøj-OB i DBU Pokalen (24. September)
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægI 1997 så jeg, sammen med nogle stykker OB falde fuldstændigt sammen som hold i en udekamp imod Aarhus Fremad. Vi tabte 2-0 i den mest gyselige fodboldkamp, jeg nogensinde har set i mit liv; hvor selv Lars Høgh kagede usikkert rundt; Ulrik Laursen smækkede den ene håbløse indlæg ud over baglinien efter det andet og Erik Bo var, ja, på banen, og siden har dén kamp ligesom været pejlemærket for, hvornår OB er VIRKELIGT dårlige. Det kan godt ske at KAMPEN, som den kaldes i vores kredse, var bedre end sit rygte, men det er bare blevet symbolet på, hvornår OB var blevet så dårlige, at det var point of no return.
Nu så jeg ikke selv kampen i dag, gudskelov, grundet en anden aftale, men en anden person, der var med dengang i Århus for mange år siden rangerer aftenens kamp på siden af dén.
Så selv om jeg ikke har set aftenens kamp (jeg har den på harddisk-optageren), så vil jeg alligevel påstå, at vi har ramt point of no return. Hvis vi skal have noget håb om at få flere procenter ud af en forvejen skrantende trup, så skal vi have nyt blod. Og hvis ikke vi kan skifte hele truppen ud, så skal vi altså skifte træneren ud. Det kan være det slet ikke er løsningen og at truppen er totalt fejlcastet; og vi ryger ud uanset hvem vi ansætter, men i denne situation, der kan der altså ikke være nogen tvivl i mine øjne.
Det var ligesom da vi tabte 0-1 til Nordsjælland og Lars Olsen røg. Det var point of no return. Udelukkende fordi MÅDEN man tabte på fortalte den reelle sandhed om truppens tilstand. Troels Bech har tabt omklædningsrummet. Og dermed tabt muligheden for at vende skuden. Det værste er jo, at man, endnu engang kan finde sig selv i at sige, at NU kan vi ikke synke lavere, hvorefter vi gør, og så er der de samme folk, der siger "Hulk hulk hulk, støt nu holdet for helvede" og andet gejl, der i den sidste ende kommer til at klinge meget hult for hvert nederlag og ikke mindst piv-elendige præstation, som holdet spytter ud.
Jeg kunne se kampen og få bekræftet hvad min, ja, bror har sagt om kampen, men på et eller andet plan så har jeg ikke lyst til at få mit indre flået ud igen og få bekræftet, at vores hold i øjeblikket har en total mangel på tro og rygrad; som der oftest skal stråle ud fra det daglige arbejde som træneren gør med dem.
Èn ting er at tabe. En anden ting er at ligne et hold, der absolut ingen interesse har i at prøve at vende modgangen. Trænerens ansvar; måske ikke nødvendigvis SKYLD, men ANSVAR ikke destomindre.
Fyr Troels Bech.
MvH ChrisOB
Jeg husker selv den famøse kamp mod Aarhus Fremad som bare var én kamp den sæson i en lang perlerække af skandaløse OB-præstationer. Jeg kan mærke at vi denne sæson er i gang med at ramme lignende tendenser med Brønshøjkampen som pt lavpunkt, men kampen i Slagelse var jo mindst ligeså håbløs. Troels Bech famler fortsat løs og hvis man bare går et års tid tilbage da vi røg ud af pokalen med vores idealopstilling mod FCK's 2.hold vil man bemærke at det var mange af de samme problemer vi/TB kæmpede med.
http://www.ob.dk/artikel/skuffende-og-frustrerende.aspx
Vi har simpelthen brug for ny inspiration på den trænerbænk (Ove P. hvis han kan overtales). Ikke at alting dermed fra dag et nødvendigvis bliver 100% godt! men lige nu har vi seriøst INTET at miste og personligt har jeg en stor tiltro til at netop en rutineret og snu trænerkapacitet som Ove vil kunne hive de ekstra procenter ud af vores hold som vil kunne give et håb om at vi kan overleve denne kritiske sæson.
Comment
-
Det slog mig at der ingen holdgejst er - da alle med lidt teknik trak selv for ene mand at afgøre kampen - der var ingen tro at spore på, at der var hjælp at hente fra medspillerne !
Nej, det er ikke TBs skyld alene - men nøgtern set er det den nemmeste udvej at fyre ham - vi kan jo ikke fyre holdet!JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
JM Barometer 12 3 4 5 6 7 8 9 10
Comment
-
Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlægSpot on!.
Jeg husker selv den famøse kamp mod Aarhus Fremad som bare var én kamp den sæson i en lang perlerække af skandaløse OB-præstationer. Jeg kan mærke at vi denne sæson er i gang med at ramme lignende tendenser med Brønshøjkampen som pt lavpunkt, men kampen i Slagelse var jo mindst ligeså håbløs. Troels Bech famler fortsat løs og hvis man bare går et års tid tilbage da vi røg ud af pokalen med vores idealopstilling mod FCK's 2.hold vil man bemærke at det var mange af de samme problemer vi/TB kæmpede med.
http://www.ob.dk/artikel/skuffende-og-frustrerende.aspx
Vi har simpelthen brug for ny inspiration på den trænerbænk (Ove P. hvis han kan overtales). Ikke at alting dermed fra dag et nødvendigvis bliver 100% godt! men lige nu har vi seriøst INTET at miste og personligt har jeg en stor tiltro til at netop en rutineret og snu trænerkapacitet som Ove vil kunne hive de ekstra procenter ud af vores hold som vil kunne give et håb om at vi kan overleve denne kritiske sæson.
Ser nu hellere en anden afløser end Ove P, såfremt vi skifter. Ikke at jeg kan nævne én specifik, men med Ove P stopper al udvikling af holdet.
Jeg tvivler på, at TB kommer ikke til at skabe noget som helst i OB, andet end talenter som får spilletid (Og hurra for det!!). Tror bare ikke, at en Ove P vil være den rigtige langsigtede løsning.
Skal vi skifte til ny træner, skal det være én der kan bidrage på den lange bane.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mågen Se indlægMen Ove P er en bundholds-/overlevelsestræner. Ikke en træner, der udvikler vores hold, skaber spændende fodbold eller følger moderne fodboldaspekter.
Ser nu hellere en anden afløser end Ove P, såfremt vi skifter. Ikke at jeg kan nævne én specifik, men med Ove P stopper al udvikling af holdet.
Jeg tvivler på, at TB kommer ikke til at skabe noget som helst i OB, andet end talenter som får spilletid (Og hurra for det!!). Tror bare ikke, at en Ove P vil være den rigtige langsigtede løsning.
Skal vi skifte til ny træner, skal det være én der kan bidrage på den lange bane.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mågen Se indlægMen Ove P er en bundholds-/overlevelsestræner. Ikke en træner, der udvikler vores hold, skaber spændende fodbold eller følger moderne fodboldaspekter.
Synes det er ret luksuriøst lige nu, at tale om stor udvikling og spændende fodbold, lige nu har vi kniven for struben og storfavoritter til nedrykning.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlægøhh jo det kan der være en pointe i, selvom han nu byggede et fint EFB mandskab op omkring 04 (så vidt jeg husker), men anyway, han er rigtig stærk i netop det markerede, og er det ikke præcist, hvad vi har brug for?
Synes det er ret luksuriøst lige nu, at tale om stor udvikling og spændende fodbold, lige nu har vi kniven for struben og storfavoritter til nedrykning.
Jeg er ikke i tvivl om, at vi vil redde os en sæson mere i superligaen, med Ove P som træner. Men bagsiden af dette er, at vi skal ændre strategi/vision om eller udskyde denne med flere år.
Hvis det kun er den kortsigtede løsning, så skift for pokker træner lige nu. Men der kommer også en sæson 15/16.
Jeg håber, at vi får 6 point i de kommende to kampe, for at der kan komme ro på og Jesper Hansen i ro og mag kan finde en træner til næste sommer, der både formår at sælge billetter på tv-skærmen, tænke langsigtet og kunne videreføre sine evner til spillerne på banen. Pt har TB vel de to områder på plads, men har fejlet fælt på det med at "videreføre sine evner til spillerne".... :(
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mågen Se indlægOg det du skriver er præcist den balance der skal findes: Ønsker vi den langsigtede løsning, med de bump på vejen der vil komme eller går vi direkte over til brandslukning og spiller 100% for overlevelse.
Jeg er ikke i tvivl om, at vi vil redde os en sæson mere i superligaen, med Ove P som træner. Men bagsiden af dette er, at vi skal ændre strategi/vision om eller udskyde denne med flere år.
Hvis det kun er den kortsigtede løsning, så skift for pokker træner lige nu. Men der kommer også en sæson 15/16.
Jeg håber, at vi får 6 point i de kommende to kampe, for at der kan komme ro på og Jesper Hansen i ro og mag kan finde en træner til næste sommer, der både formår at sælge billetter på tv-skærmen, tænke langsigtet og kunne videreføre sine evner til spillerne på banen. Pt har TB vel de to områder på plads, men har fejlet fælt på det med at "videreføre sine evner til spillerne".... :(
vi overlever ikke denne gang med tb som træner!!!
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlægVil du også vinde i Lotto?
vi overlever ikke denne gang med tb som træner!!!
Jeg prøver blot at sætte det lidt i perspektiv: Skal vi blot tage en træner, for at få en ny træner eller skal vi prøve noget nyt: tænke os om, inden vi ansætter en træner.
Ove P er en sikker løsning. Man ved hvad man får og især ved man også hvad man ikke får. Han vil ikke udvikle holdet i moderne fodbolds forstand, men vil sikre os resultater til overlevelse.
Hvis det bliver en Ove P så håber jeg på en kort kontrakt frem til sommeren, hvor en ny, moderne og langtidsholdbar træner kan køres ind.
Men ideelt set, så hyrer man en J.Thorup/Wieghorst type til at tage over for TB i morgen. Tvivler blot på, at en sådan findes lige nu.
Jeg er imod TB som træner og jeg er imod Ove P som en løsning på lang sigt. Der må findes en mere moderne træner derude, som kan få vendt skuden
Comment
-
Vi er p.t. et bundhold, der skal kæmpe, og kæmpe hårdt, for at overleve, og man kan med megen rimelighed spørge om ikke en no- nonsense, rugbrød-og-hårdt-arbejde trænertype som Ove P er bedre til det job end en intellektuel, studentikos Troels B -type. Du kan sagtens have ret i, at han måske ikke er sagen på længere sigt, men som brandslukker i vores nuværende situation er han imo et godt bud.
Comment
-
TV2 Fyn har snakket med Erik Nielsen efter nederlaget i går.
http://www.tv2fyn.dk/article/481137?...video_id=76554Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlægTV2 Fyn har snakket med Erik Nielsen efter nederlaget i går.
http://www.tv2fyn.dk/article/481137?...video_id=76554
Han fremhæver, at det ser ud til, at Troels Bech ikke længere formår at motivere spillerne, og at der går rygter om skænderier i omklædningsrummet. Ifølge Tonni Munk Jensen er OB nødt til at reagere, når det går så skidt og derfor giver NordicBet kun pengene to gange igen, hvis Troels Bech bliver den træner, som bliver fyret først i Superligaen.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mågen Se indlægJa tak - kan du fixe en lottogevinst for mig?
Jeg prøver blot at sætte det lidt i perspektiv: Skal vi blot tage en træner, for at få en ny træner eller skal vi prøve noget nyt: tænke os om, inden vi ansætter en træner.
Ove P er en sikker løsning. Man ved hvad man får og især ved man også hvad man ikke får. Han vil ikke udvikle holdet i moderne fodbolds forstand, men vil sikre os resultater til overlevelse.
Hvis det bliver en Ove P så håber jeg på en kort kontrakt frem til sommeren, hvor en ny, moderne og langtidsholdbar træner kan køres ind.
Men ideelt set, så hyrer man en J.Thorup/Wieghorst type til at tage over for TB i morgen. Tvivler blot på, at en sådan findes lige nu.
Jeg er imod TB som træner og jeg er imod Ove P som en løsning på lang sigt. Der må findes en mere moderne træner derude, som kan få vendt skuden
Jeg er bare kommet der til at Troels skal væk nu og hver dag der går med TB er en dag tættere på nedrykning. Og derfor mener jeg at vi skal regne til Ove P. for at høre om han kan starte i morgen. Giv ham den løn han forlanger om det så bliver frem til sommer eller næste sommer. Ja det er ligemeget. Er helt med på at han ikke kan føre os til en top 4 plads men vi rykker ikke ned med Ove P.
Så brug tiden fornuftigt mens vi har Ove som brændslukker til at få fundet den rette træner, tilret ambitioner og få klubben på ret køl. Der er rigtig meget der skal gøres for at få stabiliseret klubben.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægEr der nogen som har hørt noget om dette:
Han fremhæver, at det ser ud til, at Troels Bech ikke længere formår at motivere spillerne, og at der går rygter om skænderier i omklædningsrummet. Ifølge Tonni Munk Jensen er OB nødt til at reagere, når det går så skidt og derfor giver NordicBet kun pengene to gange igen, hvis Troels Bech bliver den træner, som bliver fyret først i Superligaen.Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
Comment