Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• jojo
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Rasmus Jønsson var også en ægte "succeshistorie" under Kent.
    Jeg kunne faktisk godt lide ham El-Makrini, han var udemærket, men han havde jo også været en katastrofe hvis han havde spillet i Alms tid. Kent Nielsens tid var stabilt meget kedelig da det skreg til himlen, at man ikke ville investere det i holdet, som det krævede at spille det spil han ville. Havde Alm haft det materiale Kent Nielsen havde, så var OB rykket ud med et brag allerede der.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Onyzko, Møller-Christensen, Ruud, Chris Sørensen, H.H Andreassen, Henrik Hansen, og så, de offensive der nævnes. Det var dog defensiven der skaffede point til OB, det gik bare helt galt da man hyrede Kent Nielsen og hans buddy Kenneth Emil Petersen, derfra blev det mere og mere håbløst. Kenneth Emil er den største katstrofe i OB jeg kan huske.
    Rasmus Jønsson var også en ægte "succeshistorie" under Kent.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Som jeg forstod situationen om Traoré havde han nogle disciplinære problemer ifht. Indtagelse af rusmidler. Blandt andet blev der dækket over en sådan svirretur, med et “spejl der faldt ned og ramte foden”.

Mendy virkede underligt ligeglad med hele projektet. Man kunne ikke betvivle hans meritter, som langt hen ad vejen var knaldgode, han gad os bare ikke.

Der kom problemer med Utaka og Demba-Nyrén, der følte sig for gode til OB, og tydeligvis slog hurtigt op i banen, når tingene ikke kørte.

Rygterne dengang gik på, at der havde været klikkedannelse med den afrikanske enklave, der fik meget vide beføjelser af Lars Olsen, og kunne spille som en sæk kartofler til træning og stadig være sikre navne på holdkortet.

Så kom Kent Nielsen, og inden vi havde set os om, var vi AaB 2. Andreas Johansson, Caca, KEP, AK Jacobsen - og det virkede bare ikke optimalt.
    Nu kom Kent først 2015 til OB, der var Caca og Johansson allerede fortid i klubben. Silberbauer havde vi også for en kort tid med i truppen Men i hele tid virkede det alt meget hovedløst og uden en klar ide, strategi eller linje i beslutninger.

Leave a comment:

• jojo
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Man kan jo nærmest ikke huske, hvem der spillede dengang efterhånden. Men det var jo helt tydeligt at det stille og roligt gik ned af bakke fra den tabte kamp mod FCK i den 2. Sølvsæson. Den tredje sølvsæson var jo forfærdelig. Mendy og Traore var gode eksempler på, at der var noget helt galt med rekrutteringen. Mendy var en katastrofe. Han gad jo ikke OB. Traore var der jo et eller andet galt med mentalt. Var der ikke også noget med en afdanket Andreas Johanson?
    Onyzko, Møller-Christensen, Ruud, Chris Sørensen, H.H Andreassen, Eric Djemb-Djemba, Henrik Hansen, og så, de offensive der nævnes. Det var dog defensiven der skaffede point til OB, det gik bare helt galt da man hyrede Kent Nielsen og hans buddy Kenneth Emil Petersen, derfra blev det mere og mere håbløst. Kenneth Emil er den største katastrofe i OB jeg kan huske.
    Last edited by jojo; 14-02-2025, 20:20.

Leave a comment:

• Sorrig og Glæde
    replied

Man kan jo nærmest ikke huske, hvem der spillede dengang efterhånden. Men det var jo helt tydeligt at det stille og roligt gik ned af bakke fra den tabte kamp mod FCK i den 2. Sølvsæson. Den tredje sølvsæson var jo forfærdelig. Mendy og Traore var gode eksempler på, at der var noget helt galt med rekrutteringen. Mendy var en katastrofe. Han gad jo ikke OB. Traore var der jo et eller andet galt med mentalt. Var der ikke også noget med en afdanket Andreas Johanson?
    Det er rigtigt. Vi var uhyrligt langt efter FCK i den tredje sølvsæson, og holdet var i den anden sæson blevet fyldt op med anti-OB dna som Djemba-Nyren og Caca. Det var nogle rædselsfulde indkøb, som hurtigt forsvandt igen. Jeg drømmer som alle andre om medaljer igen, men for alt i verden ikke om det dér cirkus. Husker de år, som om vi altid var sure på spillere og trænere. Eller også var det bare mig?

Leave a comment:

• Christian89
    replied

Som jeg forstod situationen om Traoré havde han nogle disciplinære problemer ifht. Indtagelse af rusmidler. Blandt andet blev der dækket over en sådan svirretur, med et “spejl der faldt ned og ramte foden”.

Mendy virkede underligt ligeglad med hele projektet. Man kunne ikke betvivle hans meritter, som langt hen ad vejen var knaldgode, han gad os bare ikke.

Der kom problemer med Utaka og Demba-Nyrén, der følte sig for gode til OB, og tydeligvis slog hurtigt op i banen, når tingene ikke kørte.

Rygterne dengang gik på, at der havde været klikkedannelse med den afrikanske enklave, der fik meget vide beføjelser af Lars Olsen, og kunne spille som en sæk kartofler til træning og stadig være sikre navne på holdkortet.

Så kom Kent Nielsen, og inden vi havde set os om, var vi AaB 2. Andreas Johansson, Caca, KEP, AK Jacobsen - og det virkede bare ikke optimalt.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Hvilke spillere tænker du på?

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det er trænerens ansvar at udtage holdet og stå for det taktiske.
    Man bliver ikke ved med at udtage folk der ikke leverer til par.
    Det er faktisk ret simpelt.

Hvis der er 10 spillere i truppen der har et problem med træneren er han måske ikke den rette.
    Han blev så også fyret.

Denne gang har man så valgt at fyre de 10 spillere. Kun tiden kan vise om det er en god beslutning.
    Ind til videre ser det lovede ud.

Om træneren er langtidsholdbar er jeg ikke overbevist om endnu. Men måske kan han overraske.
    SK er næppe den eneste træner der faldet i den gryde med at bruge profilerede spillere uagtet at de måske ikke har leveret varen, og levet op til den tiltænkte rolle på holdet. Henrik Clausen har før beskrevet i SFÅ at man som træner nærmest får en ubændig trang til at stille med det hold der efter alle solemærker at dømme burde være det stærkeste truppen kan præstere. For sent (måske først efter TBs ansættelse) kom satsningenog blev der satset på de unge mod RFC hvor holdet jo nærmest præsterede det umulige, med noget der lignede hollandsk totalfodbold med helbanepres på banen. Personligt tror jeg ikke det havde været nok i en hel SL-sæson, men det er jo bare min måde at vurdere tingene på.
    Last edited by manner; 14-02-2025, 15:10.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Hvis der er 10 spillere i truppen der har et problem med træneren er han måske ikke den rette.
    Han blev så også fyret.

Denne gang har man så valgt at fyre de 10 spillere. Kun tiden kan vise om det er en god beslutning.

Om træneren er langtidsholdbar er jeg ikke overbevist om endnu. Men måske kan han overraske.
    Indtil videre fordi at det er i 1. div. Er sq ret sikker på at situationen var anderledes i SL .. der er han godt hjulpet ..

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Det er begge parters ansvar. Hvis man, som BW også gjorde det, henter for mange spillere som ikke har den rette mentalitet til en holdsport, har træneren ikke en chance.

Han blev så også fyret.

Leave a comment:

• Plum
    replied

Det er begge parters ansvar. Hvis man, som BW også gjorde det, henter for mange spillere som ikke har den rette mentalitet til en holdsport, har træneren ikke en chance.
    Hvilke spillere tænker du på?

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Beklager, havde lovet at holde mig fra at skrive indlæg inden TB (igen) forsvinder, men det her er da direkte fordummende
    Bare rolig, du har ikke lovet noget. Du lavede blot en aftale med dig selv om du ikke gad bruge din tid her mere. Det holdt så ikke længe, hvis noget overhovedet.

Leave a comment:

replied

Beklager, havde lovet at holde mig fra at skrive indlæg inden TB (igen) forsvinder, men det her er da direkte fordummende

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
    https://fyens.dk/sport/svoemmehal-og...0062457aa4a9-7 Er der noget OB relateret i dette ?
    Jeg bider mærke i overskriften. Svømmehal og atletikstadion må vente.
    Men lad os nu se. Nu har Thorborg jo lige reddet en robotvirksomhed for 360 millioner kroner.
    Det er mere end han har postet i OB de sidste 25 år.

Efterhånden forstår jeg OB bliver holdt som gidsel mellem flere parter. Ønsker mere og mere The big bang.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

At man ikke træner godt nok og at der er spillere på holdet der får særhensyn er vel først og fremmest trænerens ansvar .. er sportsdirektøren ikke tilfreds bør træneren fyres og det sket jo så ikke.
    Men som jeg husker det kom det allerede frem dengang at NT m.fl. i ledelsen var utilfreds med Lars Olsen efter man tabte den kamp med FCK der (måske) tabte mesterskabet.
    At han ikke blev fyret der eller senest efter sæsonen forstår jeg stadig ikke ..

Leave a comment:

Working...
X