Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Jeg har ikke set regnskaberne da jeg ikke har adgang til dem herhjemme og først så at de var kommet efter jeg gik fra arbejde i går men jeg mener ikke at spillernekontrakter var optaget til mere end 10 mio i sidste regnskabsår så jeg tror ikke det er dem der er nedskrevet - det er givetvis mere de fysiske faciliteter og den forventede indtjening på bolddelen der skønnes mindre værd end tidligere.

    Hvis der er en reel værdi i selskabet som ikke kan måles i fysiske aktiver eller likvider er det reelt at have goodwill men goodwill er også noget man ligesom med maskiner afskriver på over tid og derfor har en løbende udgiftspost i længere tid.
    Hvis JH mener at der er plads indenfor hans rammer til en ekstraordinær afskrivning i dette regnskabsår er det en udgiftspost han ikke vil have senere = med mere råderum senere så på den måde kan det godt være positivt.

    umiddelbart lyder det som om han klarer sig bedre end det budget han har fået udstikket hvilket passer meget godt med hans tidligere udtalelser om at der er penge men den rigtige spiller ikke er fundet. Det kan godt være at der er et underskud på 5 mio men hvis han i hans budget har lov til at tabe 10 mio har han stadig gjort det bedre end forventet og vælger så at bruge hans råderum på afskrivninger.

    Personligt klandrer jeg ham så for ikke at finde bedre spillere for de penge og dels undrer jeg mig over den tidligere snak om balance ... den har Ole Bang vel lige sagt vi ikke kan medmindre vi kommer i top3.

    Hvor store underskud lavede KB dengang vi investerede i spillere og lå i top3?

    Er der ikke en revisor der kan kommentere mere præcist? Min regnskabskyndighed er primært at “finde huller i osten” i kreditøjemed og der eliminerer vi typisk goodwill i egenkapitalen....

    Så i øvrigt lige denne: http://www.ose.dk/om-ose/aarsregnskab-2017.aspx

    tyder på overskud på den primære drift og det er afskrivninger, renter og ikke mindst transfers der har givet underskud (uden at vide hvordan transfers har bidraget)
    Jo, men man kan jo ikke sige "vi havde overskud før visse udgifter" ... i så fald er det også gældende, at der var underskud før visse indtægter :D.
    Overordnet set er det vel heller ikke positivt, at OB er blevet mindre værd.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Tilskuertal....nogen der kan forklare mig følgende sætning fra regnskabsnyheden på ob.dk

      På tilskuersiden har OB også taget vigtige skridt i den rigtige retning. Tilskuertallene har til OB’s hjemmekampe vist en fremgang på næsten 20 procent i den første halvdel af den nye sæson 2017/2018

      Det stemmer på ingen måde overens med min opfattelse og hurtige hovedregning.


      Last edited by SU1978; 18-03-2018, 14:10.

      Comment


        Er nok gået fra 100 betalende dagsgæster til 120. Det øvrige er kort og fribilletter.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          Er nok gået fra 100 betalende dagsgæster til 120. Det øvrige er kort og fribilletter.
          ha ha jo det kan der være noget om. Men når man ikke kender forudsætningerne for den beregning, så virker det ret hokus pokus, når man ser oversigten over tilskuertallene.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Tilskuertal....nogen der kan forklare mig følgende sætning fra regnskabsnyheden på ob.dk

            På tilskuersiden har OB også taget vigtige skridt i den rigtige retning. Tilskuertallene har til OB’s hjemmekampe vist en fremgang på næsten 20 procent i den første halvdel af den nye sæson 2017/2018

            Det stemmer på ingen måde overens med min opfattelse og hurtige hovedregning.


            Uden at have regnet efter, så tror jeg det passer meget godt, når man kun regner kampene fra efteråret med, som jo er indenfor regnskabsåret. Vi har ca. 5500 i snit nu, og regner vi de sløje kampe fra foråret her fra, skal vi nok komme op omkring en 6500. Vi havde 5300 i snit sidste sæson, så sammenligner man det med efteråret, passer en stigning på 20% meget godt.

            Det må dog i den grad siges, at være en ordentlig omgang spin og venden tallene til egen fordel. Det er i hvert fald meget belejligt at dreje tallene sådan, at man sammenligner dem med en halvsæson, hvor man har haft besøg af FCK og Brøndby, men ikke har haft de forventet sløjeste kampe imod Lyngby og Helsingør. Et reelt tal kan vi jo først rigtigt se nu, hvor vi har haft besøg af alle hold, og der siger udviklingen, at vi er steget lige godt 3%, altså meget langt fra de omtalte 20%. Det kan kun tolkes som en kæmpe omgang spin fra OS&Es side, og forekommer mig som en kende utroværdigt. Hvilket desværre ikke overrasker mig.

            At tale tilskuerudviklingen om må tolkes som en griben ud efter halmstrå i mangel af bedre historier at fortælle om udviklingen i OB. Faktum er jo desværre at bundniveauet er blevet væsentligt lavere, hvor vi i sidste sæson havde små 3500 til den mindst besøgte kamp, skraber vi bunden i den her sæson med små 1700 mod Lyngby. Det er bekymrende, sibirisk kulde eller ej. Med et nært forestående nedrykningsspil, skal snittet nok komme ned under det vi så i sidste sæson. Jeg glæder mig til at se, hvordan de vil spinne den om 12 måneder.

            Det kan jo selvfølgelig også være, at man regner på en helt anden måde, som jeg ikke kender til. Jeg læste i en artikel på TV2Fyn, at vi har 3. flest tilskuere til vores kampe, så det kan være at de har lavet talsystemet om imens jeg var ude og skide.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Uden at have regnet efter, så tror jeg det passer meget godt, når man kun regner kampene fra efteråret med, som jo er indenfor regnskabsåret. Vi har ca. 5500 i snit nu, og regner vi de sløje kampe fra foråret her fra, skal vi nok komme op omkring en 6500. Vi havde 5300 i snit sidste sæson, så sammenligner man det med efteråret, passer en stigning på 20% meget godt.

              Det må dog i den grad siges, at være en ordentlig omgang spin og venden tallene til egen fordel. Det er i hvert fald meget belejligt at dreje tallene sådan, at man sammenligner dem med en halvsæson, hvor man har haft besøg af FCK og Brøndby, men ikke har haft de forventet sløjeste kampe imod Lyngby og Helsingør. Et reelt tal kan vi jo først rigtigt se nu, hvor vi har haft besøg af alle hold, og der siger udviklingen, at vi er steget lige godt 3%, altså meget langt fra de omtalte 20%. Det kan kun tolkes som en kæmpe omgang spin fra OS&Es side, og forekommer mig som en kende utroværdigt. Hvilket desværre ikke overrasker mig.

              At tale tilskuerudviklingen om må tolkes som en griben ud efter halmstrå i mangel af bedre historier at fortælle om udviklingen i OB. Faktum er jo desværre at bundniveauet er blevet væsentligt lavere, hvor vi i sidste sæson havde små 3500 til den mindst besøgte kamp, skraber vi bunden i den her sæson med små 1700 mod Lyngby. Det er bekymrende, sibirisk kulde eller ej. Med et nært forestående nedrykningsspil, skal snittet nok komme ned under det vi så i sidste sæson. Jeg glæder mig til at se, hvordan de vil spinne den om 12 måneder.

              Det kan jo selvfølgelig også være, at man regner på en helt anden måde, som jeg ikke kender til. Jeg læste i en artikel på TV2Fyn, at vi har 3. flest tilskuere til vores kampe, så det kan være at de har lavet talsystemet om imens jeg var ude og skide.
              Runde 22-36 som løb fra 20/2 - 29/5 2017 : https://www.superstats.dk/tilskuere/...ar=2016%2F2017
              Runde 1-19 som løb fra 17/7 - 10/12 2017 : https://www.superstats.dk/tilskuere/...ar=2017%2F2018

              I kalenderåret 2017 er det et snit på 5.615
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                94 % af Odense kommune til OB i en 5 årig periode, fremadrettes skal de fordelese mere https://www.dr.dk/nyheder/regionale/...-sponsorkroner

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                  94 % af Odense kommune til OB i en 5 årig periode, fremadrettes skal de fordelese mere https://www.dr.dk/nyheder/regionale/...-sponsorkroner

                  5,5 millioner kroner i sponsorater over en 5-årig periode fra kommunen til eliteidræt er jo en joke. Jeg vil gerne se en sammenligning med Esbjerg, Vejle, Aarhus, Aalborg og Viborg.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                    5,5 millioner kroner i sponsorater over en 5-årig periode fra kommunen til eliteidræt er jo en joke. Jeg vil gerne se en sammenligning med Esbjerg, Vejle, Aarhus, Aalborg og Viborg.
                    Fuldstændig enig. Jeg forstår selvfølgelig godt OSE problematikken men støt da amatørklubberne som gør noget for eliteidrætten generelt. Her i blandt OB`s amatørafdeling

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                      5,5 millioner kroner i sponsorater over en 5-årig periode fra kommunen til eliteidræt er jo en joke. Jeg vil gerne se en sammenligning med Esbjerg, Vejle, Aarhus, Aalborg og Viborg.
                      Ja, det er 5,5 millioner for meget!
                      Kommunen skal ikke støtte private firmaer.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Ja, det er 5,5 millioner for meget!
                        Kommunen skal ikke støtte private firmaer.
                        Klart, problematikken opstår, hvis pengene overgår til OSE.

                        Men selvfølgelig skal en kommune støtte eliteidrætten såvel som breddeidrætten.

                        Jeg ved ikke, hvad kommunale sponsorater indebærer...

                        Kommunal støtte er jo en anden størrelse. Det vil jeg også meget gerne se en oversigt over.. I det hele taget er der meget, der ikke er med i den artikel.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Fuldstændig enig. Jeg forstår selvfølgelig godt OSE problematikken men støt da amatørklubberne som gør noget for eliteidrætten generelt. Her i blandt OB`s amatørafdeling
                          Præcis!

                          Og så er 5,5 millioner kroner over en 5-årig periode jo ingenting. I det hele taget burde journalisterne lige have trukket vejret en ekstra gang inden de bragte den artikel. Jeg er næsten ude i, at det er non-news

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                            Præcis!

                            Og så er 5,5 millioner kroner over en 5-årig periode jo ingenting. I det hele taget burde journalisterne lige have trukket vejret en ekstra gang inden de bragte den artikel. Jeg er næsten ude i, at det er non-news
                            5,5 millioner kunne have givet en hel del velfærd ...
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              5,5 millioner kunne have givet en hel del velfærd ...

                              Over en 5-årig periode.... Nej. Det kunne have givet nye støvsugere til ældreplejen i Villestofte, Hjallelse og Bellinge. Ej, seriøst, de 5,5 millioner kroner betyder så godt som ingenting.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                                Over en 5-årig periode.... Nej. Det kunne have givet nye støvsugere til ældreplejen i Villestofte, Hjallelse og Bellinge. Ej, seriøst, de 5,5 millioner kroner betyder så godt som ingenting.
                                Fed holdning ... det er altså ret vildt at påstå.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X