Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg kan heller ikke gennemskue det her. Det er normalt at de ansvarlige forsøger at dæmpe tallenes tale, men altså et større underskud er et større underskud. Koncertdelen kan vel ikke skabe et stort underskud - har ikke bemærket ret mange koncerter og stilen er ret OBsk - på det jævne. Og altså uden at satse - eller har de ret så for mig ligegyldige koncerter jeg har bemærket også været ligegyldige for for mange andre.
    Ideen med JVB var at arrangere koncerter på stadion - det er godt nok længe siden Roger Waters spillede der - vel den sidste. Arena Fyn er der vel flere. Smart nok at leje koncertsted af sig selv. Men det skal da kunne køres med lidt overskud.
    Er det ikke lidt Komiske Ali at tale om flere tilskuere. Ved det ikke, men det virker bestemt ikke sådan.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Det ved vi i løbet af en uges tid

      Spændende
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        det er sådan rent papirs penge. At truppen er værdisat i regnskabet til X antal millioner.. Nu er de bare værdisat til X millioner minus 5

        Hvis nu at selve driften kørte rundt i 0(nul) ville det hedde 5 mill i underskud efter renter og afskrivninger

        Blev du klogere? Håber det hjalp
        Hvis værdien hidtil har stået som i de gode dage , så er fem mill i nedskrivning vel ikke i nærheden nok til at den står noteret til en realistisk værdi ?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Kan du forklare hvordan man nedskriver på goodwill, og hvordan den værdisættes
          Goodwil fremkommer typisk hvis man giver en overpris for en virksomhed i en handel eller hvis man forventer en højere indtjening på et nyt produkt, udviklet patent eller lignende. Det kan også ske ved en kapialudvidelse.
          Goodwill afskrives lineært over tid ligesom et anlægsaktiv, f.eks. en maskine. Hvis maskinen koster 1 mio. og man forventer en levetid på 10 år afskriver man 100.000 om året men hvis man må indse at det ikke har den forventede værdi må man afskrive ekstraordinært hvilket så er sket med kr. 5 mio, for fodbolddelen.

          Hvis nu at Thorborg m.fl. har vurderet at OB var kr. 5 mio. værd for 5 år siden men forventede at det ville være kr. 10 mio i dag og derfor gav kr. 10 mio for det i sin tid er der en ekstra værdi på kr. 5 mio der så er goodwill. Nu har de så fundet ud af at det ikke var kr. 10 mio værd så de må nedskrive værdien igen.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Hvis værdien hidtil har stået som i de gode dage , så er fem mill i nedskrivning vel ikke i nærheden nok til at den står noteret til en realistisk værdi ?
            Tror umiddelbart ikke det er første nedskrivning på truppen siden 2012.. Så nu passer det vel meget godt tænker jeg..

            Jeg er nu mere interesseret i at høre driftresultaterne. Samlet og individuelt

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Tror umiddelbart ikke det er første nedskrivning på truppen siden 2012.. Så nu passer det vel meget godt tænker jeg..

              Jeg er nu mere interesseret i at høre driftresultaterne. Samlet og individuelt
              m

              Ja det ville jeg satme også gerne høre om
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Goodwil fremkommer typisk hvis man giver en overpris for en virksomhed i en handel eller hvis man forventer en højere indtjening på et nyt produkt, udviklet patent eller lignende. Det kan også ske ved en kapialudvidelse.
                Goodwill afskrives lineært over tid ligesom et anlægsaktiv, f.eks. en maskine. Hvis maskinen koster 1 mio. og man forventer en levetid på 10 år afskriver man 100.000 om året men hvis man må indse at det ikke har den forventede værdi må man afskrive ekstraordinært hvilket så er sket med kr. 5 mio, for fodbolddelen.

                Hvis nu at Thorborg m.fl. har vurderet at OB var kr. 5 mio. værd for 5 år siden men forventede at det ville være kr. 10 mio i dag og derfor gav kr. 10 mio for det i sin tid er der en ekstra værdi på kr. 5 mio der så er goodwill. Nu har de så fundet ud af at det ikke var kr. 10 mio værd så de må nedskrive værdien igen.
                Tak 👍🏻 Det giver mening når det står der “sort på hvidt” .... næsten
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Lidt mere detaljeret her

                  http://www.ob.dk/artikel/utilfredsst...ort-event.aspx

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Goodwil fremkommer typisk hvis man giver en overpris for en virksomhed i en handel eller hvis man forventer en højere indtjening på et nyt produkt, udviklet patent eller lignende. Det kan også ske ved en kapialudvidelse.
                    Goodwill afskrives lineært over tid ligesom et anlægsaktiv, f.eks. en maskine. Hvis maskinen koster 1 mio. og man forventer en levetid på 10 år afskriver man 100.000 om året men hvis man må indse at det ikke har den forventede værdi må man afskrive ekstraordinært hvilket så er sket med kr. 5 mio, for fodbolddelen.

                    Hvis nu at Thorborg m.fl. har vurderet at OB var kr. 5 mio. værd for 5 år siden men forventede at det ville være kr. 10 mio i dag og derfor gav kr. 10 mio for det i sin tid er der en ekstra værdi på kr. 5 mio der så er goodwill. Nu har de så fundet ud af at det ikke var kr. 10 mio værd så de må nedskrive værdien igen.
                    Men Jesper Hansen præsenterer det som noget positivt, hvilket det vel ikke er ... hvis man da ikke synes det er smart at spillerne er blevet mindre værd.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                      Men Jesper Hansen præsenterer det som noget positivt, hvilket det vel ikke er ... hvis man da ikke synes det er smart at spillerne er blevet mindre værd.
                      Men det er vel positivt at værdierne/aktiverne er vurderet realistisk
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Men Jesper Hansen præsenterer det som noget positivt, hvilket det vel ikke er ... hvis man da ikke synes det er smart at spillerne er blevet mindre værd.
                        Jeg har ikke set regnskaberne da jeg ikke har adgang til dem herhjemme og først så at de var kommet efter jeg gik fra arbejde i går men jeg mener ikke at spillernekontrakter var optaget til mere end 10 mio i sidste regnskabsår så jeg tror ikke det er dem der er nedskrevet - det er givetvis mere de fysiske faciliteter og den forventede indtjening på bolddelen der skønnes mindre værd end tidligere.

                        Hvis der er en reel værdi i selskabet som ikke kan måles i fysiske aktiver eller likvider er det reelt at have goodwill men goodwill er også noget man ligesom med maskiner afskriver på over tid og derfor har en løbende udgiftspost i længere tid.
                        Hvis JH mener at der er plads indenfor hans rammer til en ekstraordinær afskrivning i dette regnskabsår er det en udgiftspost han ikke vil have senere = med mere råderum senere så på den måde kan det godt være positivt.

                        umiddelbart lyder det som om han klarer sig bedre end det budget han har fået udstikket hvilket passer meget godt med hans tidligere udtalelser om at der er penge men den rigtige spiller ikke er fundet. Det kan godt være at der er et underskud på 5 mio men hvis han i hans budget har lov til at tabe 10 mio har han stadig gjort det bedre end forventet og vælger så at bruge hans råderum på afskrivninger.

                        Personligt klandrer jeg ham så for ikke at finde bedre spillere for de penge og dels undrer jeg mig over den tidligere snak om balance ... den har Ole Bang vel lige sagt vi ikke kan medmindre vi kommer i top3.

                        Hvor store underskud lavede KB dengang vi investerede i spillere og lå i top3?

                        Er der ikke en revisor der kan kommentere mere præcist? Min regnskabskyndighed er primært at “finde huller i osten” i kreditøjemed og der eliminerer vi typisk goodwill i egenkapitalen....

                        Så i øvrigt lige denne: http://www.ose.dk/om-ose/aarsregnskab-2017.aspx

                        tyder på overskud på den primære drift og det er afskrivninger, renter og ikke mindst transfers der har givet underskud (uden at vide hvordan transfers har bidraget)
                        Last edited by Plum; 17-03-2018, 08:16.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Sidste år var meldingen ellers : " En slankning af hele organisationen er dog slået igennem på regnskabstallene for de seneste par år, og udsigterne for 2017 er bedre, selv om OS&E-direktør Ole Bang Nielsen ikke ligefrem tør love overskud i år."

                          https://www.fyens.dk/erhverv/OSE-i-roedt-Mindre-omsaetning-og-stoerre-underskud/artikel/3140209
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Jeg har ikke set regnskaberne da jeg ikke har adgang til dem herhjemme og først så at de var kommet efter jeg gik fra arbejde i går men jeg mener ikke at spillernekontrakter var optaget til mere end 10 mio i sidste regnskabsår så jeg tror ikke det er dem der er nedskrevet - det er givetvis mere de fysiske faciliteter og den forventede indtjening på bolddelen der skønnes mindre værd end tidligere.

                            Hvis der er en reel værdi i selskabet som ikke kan måles i fysiske aktiver eller likvider er det reelt at have goodwill men goodwill er også noget man ligesom med maskiner afskriver på over tid og derfor har en løbende udgiftspost i længere tid.
                            Hvis JH mener at der er plads indenfor hans rammer til en ekstraordinær afskrivning i dette regnskabsår er det en udgiftspost han ikke vil have senere = med mere råderum senere så på den måde kan det godt være positivt.

                            umiddelbart lyder det som om han klarer sig bedre end det budget han har fået udstikket hvilket passer meget godt med hans tidligere udtalelser om at der er penge men den rigtige spiller ikke er fundet. Det kan godt være at der er et underskud på 5 mio men hvis han i hans budget har lov til at tabe 10 mio har han stadig gjort det bedre end forventet og vælger så at bruge hans råderum på afskrivninger.

                            Personligt klandrer jeg ham så for ikke at finde bedre spillere for de penge og dels undrer jeg mig over den tidligere snak om balance ... den har Ole Bang vel lige sagt vi ikke kan medmindre vi kommer i top3.

                            Hvor store underskud lavede KB dengang vi investerede i spillere og lå i top3?

                            Er der ikke en revisor der kan kommentere mere præcist? Min regnskabskyndighed er primært at “finde huller i osten” i kreditøjemed og der eliminerer vi typisk goodwill i egenkapitalen....

                            Så i øvrigt lige denne: http://www.ose.dk/om-ose/aarsregnskab-2017.aspx

                            tyder på overskud på den primære drift og det er afskrivninger, renter og ikke mindst transfers der har givet underskud (uden at vide hvordan transfers har bidraget)
                            Nu er jeg heller ikke revisor men har set en del regnskaber i min tid..

                            Det ser helt klart ud til at man har haft 2,3 mill i overskud på den daglige drift..
                            Hvor vi andre så ville have haft et årsresultat på 2,3 mill før renter og afskrivninger har de et før afskrivninger og transferaktiviteter..

                            Så det betyder at man har tabt 17,8 mill på periodiske afskrivninger, ekstraordinære afskrivninger og transfers.
                            Det betyder ikke at vi har brugt flere penge på transfers end vi har tjent.
                            Nærmere at transferindtægter bare er en del af omsætningen og indgår i driftresultatet. Det gør transferudgifterne åbenbart ikke

                            Så min konklusion må være at man nok rent pengemæssigt(likviditet) har tabt 2-4 mill og resten er papirspenge.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Jeg har ikke set regnskaberne da jeg ikke har adgang til dem herhjemme og først så at de var kommet efter jeg gik fra arbejde i går men jeg mener ikke at spillernekontrakter var optaget til mere end 10 mio i sidste regnskabsår så jeg tror ikke det er dem der er nedskrevet - det er givetvis mere de fysiske faciliteter og den forventede indtjening på bolddelen der skønnes mindre værd end tidligere.

                              Hvis der er en reel værdi i selskabet som ikke kan måles i fysiske aktiver eller likvider er det reelt at have goodwill men goodwill er også noget man ligesom med maskiner afskriver på over tid og derfor har en løbende udgiftspost i længere tid.
                              Hvis JH mener at der er plads indenfor hans rammer til en ekstraordinær afskrivning i dette regnskabsår er det en udgiftspost han ikke vil have senere = med mere råderum senere så på den måde kan det godt være positivt.

                              umiddelbart lyder det som om han klarer sig bedre end det budget han har fået udstikket hvilket passer meget godt med hans tidligere udtalelser om at der er penge men den rigtige spiller ikke er fundet. Det kan godt være at der er et underskud på 5 mio men hvis han i hans budget har lov til at tabe 10 mio har han stadig gjort det bedre end forventet og vælger så at bruge hans råderum på afskrivninger.

                              Personligt klandrer jeg ham så for ikke at finde bedre spillere for de penge og dels undrer jeg mig over den tidligere snak om balance ... den har Ole Bang vel lige sagt vi ikke kan medmindre vi kommer i top3.

                              Hvor store underskud lavede KB dengang vi investerede i spillere og lå i top3?

                              Er der ikke en revisor der kan kommentere mere præcist? Min regnskabskyndighed er primært at “finde huller i osten” i kreditøjemed og der eliminerer vi typisk goodwill i egenkapitalen....

                              Så i øvrigt lige denne: http://www.ose.dk/om-ose/aarsregnskab-2017.aspx

                              tyder på overskud på den primære drift og det er afskrivninger, renter og ikke mindst transfers der har givet underskud (uden at vide hvordan transfers har bidraget)
                              2009 : 10,6 mill
                              2010 : 8,6 mill
                              2011 : 22,3 mill
                              2012 : 26 mill
                              2013 : 34 mill
                              2014 : 29 mill
                              2015 : 6,6 mill
                              2016 : 12 mill
                              2017 : 15,5 mill

                              Fandt iøvrigt denne sjove artikel : https://www.bt.dk/fodbold/ekspert-ob...gsaa-underskud
                              Og denne : https://www.tv2fyn.dk/artikel/odense...orste-regnskab
                              Last edited by Magge; 17-03-2018, 10:21.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                2009 : 10,6 mill
                                2010 : 8,6 mill
                                2011 : 22,3 mill
                                2012 : 26 mill
                                2013 : 34 mill
                                2014 : 29 mill
                                2015 : 6,6 mill
                                2016 : 12 mill
                                2017 : 15,5 mill

                                Fandt iøvrigt denne sjove artikel : https://www.bt.dk/fodbold/ekspert-ob...gsaa-underskud
                                Og denne : https://www.tv2fyn.dk/artikel/odense...orste-regnskab
                                En spiller til f.eks 5 millioner betyder ikke nødvendigvis et øget underskud. Det rette køb, kan sælges og bringe os op i tabellen, måske få flere på stadion og skabe en positiv spiral. JH skære ned og det udhuler over tid.

                                Comment

                                Working...
                                X