Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    DBU har fremlagt tallene for, hvor mange penge de danske klubber har smidt efter agenter i 2015.

    http://www.dbu.dk/~/media/Files/DBU_...relse-2015.pdf

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Præcist - det påfaldende at JH, som ellers altid er lidt ulden i munden, bliver så skarp i tonen, når talen falder på træningsanlæg. Man fornemmer, at JH presser på og er lidt frustreret over, at der ikke sker mere.
      jeg opfatter det lidt som at bolden er spillet videre til det kommunale system som så gerne skal gribe den og finde ud af hvad der er mulighed for og hvordan. Der et en vis tyngde i JHs ord nu hvor OB skuden er ved at vende, og der er faste planer og strategier der følges.
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Sponsor kroner i SL. OB har dog ikke offentliggjort deres

        http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-04-...er-som-brondby

        Men mon ikke at beløbet er ca 40 mill kroner ud fra de andre tal i artiklen(lyder dog højt)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Sponsor kroner i SL. OB har dog ikke offentliggjort deres

          http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-04-...er-som-brondby

          Men mon ikke at beløbet er ca 40 mill kroner ud fra de andre tal i artiklen(lyder dog højt)
          Jfr bilder vist har det fra EB så er det omkring 30 og dermed under EFB

          http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder...sorindtaegter/
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Jfr bilder vist har det fra EB så er det omkring 30 og dermed under EFB

            http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder...sorindtaegter/
            Nægter jeg simpelthen at tro på

            Comment


              Jeg tør godt lukke den her: Hvad OB får i sponsorindtægter ved EB ikke noget som helst om og reelt er der ingen udover nogle få medarbejdere i OSE som bør vide noget om det.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
                Jeg tør godt lukke den her: Hvad OB får i sponsorindtægter ved EB ikke noget som helst om og reelt er der ingen udover nogle få medarbejdere i OSE som bør vide noget om det.
                Man at vi er over en klub som Efb er da sikkert som amén i kirken

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
                  Jeg tør godt lukke den her: Hvad OB får i sponsorindtægter ved EB ikke noget som helst om og reelt er der ingen udover nogle få medarbejdere i OSE som bør vide noget om det.
                  Det eneste der får mig til at tro, at der muligvis er noget om snakken er netop at vi er lavere rangerede end Esbjerg. Hvis tallene udelukkende baserede sig på rent gætværk, så ville enhver rationel analyse konkludere at vi ville have større sponsorindtægter, da vi på stort set alle parametre er en større klub.

                  Comment


                    Anslåede budgetter i SL (kilde Tipsbladet og FS)

                    FCK 120-130 mill
                    BIF 85-95 mill
                    FCM 66-75 mill
                    FCN 35-40 mill
                    AGF 35-40 mill
                    EfB 30-35 mill
                    RFC 30-35 mill
                    OB 30-35 mill
                    AaB 25-30 mill
                    SdrjyskE 9-21 mill
                    VFF 18-19 mill
                    Hobro 10-12 mill
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Anslåede budgetter i SL (kilde Tipsbladet og FS)

                      FCK 120-130 mill
                      BIF 85-95 mill
                      FCM 66-75 mill
                      FCN 35-40 mill
                      AGF 35-40 mill
                      EfB 30-35 mill
                      RFC 30-35 mill
                      OB 30-35 mill
                      AaB 25-30 mill
                      SdrjyskE 9-21 mill
                      VFF 18-19 mill
                      Hobro 10-12 mill
                      Sgu lidt skuffende at AGF og især FCN angiveligt ligger foran os. Og holder de tal vand viser det jo også noget om hvor lang vej vi har før vi igen kan kalde os tophold.....sådan mere permanent og ikke bare "poppe" op en enkelt sæson

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Anslåede budgetter i SL (kilde Tipsbladet og FS)

                        FCK 120-130 mill
                        BIF 85-95 mill
                        FCM 66-75 mill
                        FCN 35-40 mill
                        AGF 35-40 mill
                        EfB 30-35 mill
                        RFC 30-35 mill
                        OB 30-35 mill
                        AaB 25-30 mill
                        SdrjyskE 9-21 mill
                        VFF 18-19 mill
                        Hobro 10-12 mill
                        Jeg aner ikke, hvor Tipsbladet har de tal fra. Deres tal undrer mig altid.
                        Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvordan de konstant har FCN på 4.-5. pladsen, når de har så ringe tilskuertal og så unge spillere; deres omsætning burde være lavere og omkostninger ligeså. AGF, Esbjerg og AaB har vi nogenlunde tal på fra sidste år - deres 'personaleomkostninger' ligger på 44 mio (AGF), næsten 45 mio (AaB) og 49 mio (EfB), men det er så sandsynligvis med trænerstab, ledelse und alles, men dog ikke med transfer. Sønderjyskes '9-21' mio siger vist mest om, hvor usikre Tipsbladet er; jeg har venner i Haderslev, der siger nærmere 20-25; og så er de spændt op til bristepunktet. Et år som i år med ekstra TV-indtægter og flere tilskuere luner meget i Haderslev.

                        Jeg tror, uden at vide en skid, at vi ligger i den øvre ende af et tæt midterfelt med Randers, Esbjerg, AGF og AaB.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          Sgu lidt skuffende at AGF og især FCN angiveligt ligger foran os. Og holder de tal vand viser det jo også noget om hvor lang vej vi har før vi igen kan kalde os tophold.....sådan mere permanent og ikke bare "poppe" op en enkelt sæson
                          Kan meget let forstå at FCN har lettere ved at trække sponsorer til end OB .
                          De sidste 5-6 år har OB været kuldsejlet og rodet rundt uden hoved og hale i ledelsen , sportsligt har vi været en jammer med sportsdirektører som mildt sagt har været / er utroværdige . En interessant spiller de senere år , som vi har valgt at skubbe ud af klubben . Der er intet ud over vores placering som eneste klub på Fyn som gør os interessante for sponsorer . Kun nærmest gratis biletter gør at vi har et ok tilskuer snit , for vores såkaldte fanskare er helt til grin .
                          Last edited by Magge; 11-04-2016, 14:05.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Kan meget let forstå at FCN har lettere ved at trække sponsorer til end OB .
                            De sidste 5-6 år har OB været kuldsejlet og rodet rundt uden hoved og hale i ledelsen , sportsligt har vi været en jammer med sportsdirektører som mildt sagt har været / er utroværdige . En interessant spiller de senere år , som vi har valgt at skubbe ud af klubben . Der er intet ud over vores placering som eneste klub på Fyn som gør os interessante for sponsorer . Kun nærmest gratis biletter gør at vi har et ok tilskuer snit , for vores såkaldte fanskare er helt til grin .
                            Vidunderligt negativt indspark, som liiige kammer lidt over, da du sætter os op imod FCN. Ja, de har haft bedre sportslige resultater end os i de senere år; men gratis billetter eller ej så er der nok flere OB-fans end FCN-fans; der er simpelthen en bredere fan-base at trække fra.
                            Sangen om den sportslige ledelses utroværdighed er efterhånden en smule hul: hvad er det for guld og grønne skove, du (nu) er blevet lovet?
                            Vi har klart været i lortet og kæmper fortsat for at komme op ad det: det koster på fan-side, på det økonomiske osv. Det er og bliver sejt at komme op ad sumpen, men vi har efterhånden nok kvalitet til at ligge med i midten, hvilket er fremskridt.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Vidunderligt negativt indspark, som liiige kammer lidt over, da du sætter os op imod FCN. Ja, de har haft bedre sportslige resultater end os i de senere år; men gratis billetter eller ej så er der nok flere OB-fans end FCN-fans; der er simpelthen en bredere fan-base at trække fra.
                              Sangen om den sportslige ledelses utroværdighed er efterhånden en smule hul: hvad er det for guld og grønne skove, du (nu) er blevet lovet?
                              Vi har klart været i lortet og kæmper fortsat for at komme op ad det: det koster på fan-side, på det økonomiske osv. Det er og bliver sejt at komme op ad sumpen, men vi har efterhånden nok kvalitet til at ligge med i midten, hvilket er fremskridt.

                              Hvis jeg som sponsor havde hørt et blålys berette om at strategien er at hente profiler udefra til at støtte de unge fynboer , hvorefter Kirkeskov , Kryger og Thomas Mikkelsen bliver præsenteret . Eller der bliver erklæret fuld tillid til et forsvar som lige har lukket et utal af mål ind . Eller der stolt bliver præsenteret en målmand som normalt er udenfor vores rækkevidde , og den målmand viser sig at være en af de dårligste ligaen nogensinde har set . Så ville jeg sgu tvivle på den sportslige ledelses dømmekraft og dermed overveje næste sæsons sponsorat .
                              Ligeledes med bestyrelsens søgen efter en direktør i 14 mdr , hvorefter man præsenterer PH . .

                              Skulle jeg smide penge i et procjekt kræver det tillid og tiltro til den ledelse som driver procjektet . Derudover skal grundstenene til en fornuftig opbygning af det sportslige være på plads .

                              Derfor kan jeg godt forstå hvis det kniber med at få sponsorere med på vognen . Det er blevet bedre de sidste par vinduer , men derfor kan de senere års morads godt have kostet på sponsor siden , lige som det har kostet på fansiden . Det er ikke noget jeg ved , men tror ikke det er umuligt .
                              Jeg tror OB som brand og attraktivt sponsor mål har lidt mange knæk de seneste 5-6 år , hvor vi såvel på ledelses plan som sportslig har kørt slingrekurs uden gennemslagskraft og appel til andre end garvede/trofaste lokale fans og sponsorer .

                              For mig som fan vil jeg aldrig vende ryggen til OB og jeg vil stadig så vidt det overhovedet er muligt møde op til alle kampe .
                              Selvfølgelig har vi større fanbase end FCN og flere fans , men imponerende er vi så langt fra desværre .


                              Det handler på ingen måde om at blive lovet noget , for jeg skal ikke loves noget eller lokkes på stadion af fine ord , jeg er der uanset hvem vi møder , hvor i rækken vi ligger , målsætning og hvilke spillere vi har .
                              Last edited by Magge; 13-04-2016, 06:45.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Omsider har jeg fået fingrene i regnskabet for 2015 og helt overordnet ser det jo fornuftigt ud set i forhold til tidligere og som også er udmeldt.



                                Hermed et par citater ”” og observationer:



                                ”2015 har bragt Odense Sport & Event A/S et markant skridt tættere nærmere balance i regnskabet”

                                ”Den positive udvikling i driften kommer primært fra OB Superliga” *

                                ”Odense Sport & Event forventer et forbedret resultat for regnskabsåret 2016 i forhold til 2015”

                                ”I forhold til Odense Boldklub er forventningen, at holdet skal i top-6 i Superligaen i sæsonen 2016/2017, så holdet kan kvalificere sig til at spille med om mesterskabet, når den nye turneringsstruktur igangsættes fra sommer 2016.”



                                Omsætning er steget fra kr. 189,4 mio. til kr. 210 mio.

                                Messe, konference og hotelaktiviteter står for kr. 137 mio. hvilket er en fremgang på kr. 25 mio.

                                *Sportslige aktiviteter står for kr. 72,4 mio. hvilket er en tilbagegang på kr. 3 mio.

                                Resultatet af den primære drift er positiv kr. 288.000 mod underskud i 2015 på kr. 22 mio. og kr. 36,5 mio. i 2013

                                Der er gennemsnitligt 173 ansatte i koncernen i forhold til 182 i 2014 hvilket har været med til at reducere personaleomkostningerne fra kr. 103 mio. til kr. 97 mio.

                                I 2015 var der et overskud på transferaktiviteter på kr. 1,6 mio. i forhold til et underskud i 2014 på kr. 11,5 mio.

                                Transferindtægterne var i alt på kr. 12,5 mio. men afskrivning er på kontraktrettigheder er på kr. 5 mio. og omkostninger og bogført ved værdi af salg er kr. 6 mio.

                                Kontraktrettighederne er i dag kr. 10,4 mio. mod kr. 6,7 mio. i 2014

                                OS&E har et tilgodehavende hos OB amatørklubben på kr. 2,1 mio. et tilgodehavende der er nedbragt siden sidste år.

                                Der er et ansvarligt lån på kr. 35 mio. stillet til rådighed af 3. mand (kr. 2 mio.) og 3 tilknyttede virksomheder (kr. 33 mio.) Hvilket er det samme som sidste år. Begge lån står tilbage for øvrige kreditorer hvorfor det i mange tilfælde kan tælles med i egenkapitalen der pt er på kr. 42,6 mio.



                                Jeg har ikke lavet en decideret regnskabsanalyse men f.eks. egenkapital består f.eks. af goodwill på kr. 53 mio. fordelt med kr. 46 mio. på OS&E og JVB for resten.

                                Goodwillen er beregnet ud fra en forventet provenue fra salg ud fra fremtidsberegninger på en forventet indtjening de kommende 4 år. Her lægges der vægt på at OB bliver i superligaen f.eks.



                                Soliditetsgraden er opgjort til 13,2 og resten af nøgletallene er påvirket af de negative resultater.
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X