Oprindeligt indsendt af Rangers94
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.
Collapse
X
-
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
Har Kong Thorborg ikke en bank hvor koncernen kan låne til en lav rente? Eller gik den rabundus?
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
Har Kong Thorborg ikke en bank hvor koncernen kan låne til en lav rente? Eller gik den rabundus?
https://facitbank.dk/
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlægJeg mener, at renteudgifterne steg massivt sidste eller forrige år, da stort set alle koncernens kort- og langfristede lån blev omlagt (variabelt til fast)
Edit: man har åbenbart ændret strategi/"satset" så andelen af fastforrentede år er faldet og renteeksponering vurderes at være betydelig !
Leave a comment:
-
Jeg mener, at renteudgifterne steg massivt sidste eller forrige år, da stort set alle koncernens kort- og langfristede lån blev omlagt (variabelt til fast)
Edit: man har åbenbart ændret strategi/"satset" så andelen af fastforrentede år er faldet og renteeksponering vurderes at være betydelig !Last edited by Online; 28-03-2025, 11:09.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Ja. Helt sikkert. Men det viser så også bare at de tjener gode penge driftsmæssigt. Det har jeg altid har været det vigtigste for mig igennem 25 år og ikke lige hvad egenkapitalen siger og årets result er efter afskrivninger.
Det ligner at de har fået styr på forretningen og at vi går bedre tider i møde rent økonomisk. Spørgsmålet er vel bare om det går stærkt nok ift konkurrenterne
Tjaa - det er svært helt at gennemskue regnskabet - der mangler oplysninger. Jeg tænker at periodiseringen af Minteh indtægterne er ret afgørende - f.eks.: hvis vi modtager salgssummen i 3 rater a 20 mio kr. - så har vi et år tilbage. Hvis du sammenholder det med at faldskærmspengene kun er i år - så SKAL vi rykke op for ikke at have et stort hul på bundlinien om et år, med mindre spillertruppen så er fuldt afskrevet, eller diverse bonusaftaler fra Minteh redder vores bagdel. Ellers redder vi kun bundlinien (uden yderligere investeringer) ved at sælge spillere ( Luca, Ejdum etc.)
Hvis fodbolddelens økonomi alene skal bære vores udvikling og vi skal holde den kommende placering i superligaen - skal der langt større investeringer/indtægter til. Ellers vil konkurrenterne løbe endnu længere væk.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Der er givetvis afskrevet en del på
spillerafgangen i sommers ..
Det ligner at de har fået styr på forretningen og at vi går bedre tider i møde rent økonomisk. Spørgsmålet er vel bare om det går stærkt nok ift konkurrenterne
Leave a comment:
-
Nu kender jeg ikke deres renteudgifter. Men de har da 26 mill i overskud på driften og samlet ca 70 mill de sidste 2 år. Så selvom en del bliver spist i renter må man forvente at det meste er afskrivninger. Så driftmæssigt ser det jo rigtig godt ud. Hellere likvid end solid sagde min gamle revisor engang.
Kunne godt lyde som om at de har endnu en hotel udvidelse igang
spillerafgangen i sommers ..
Leave a comment:
-
Nu kender jeg ikke deres renteudgifter. Men de har da 26 mill i overskud på driften og samlet ca 70 mill de sidste 2 år. Så selvom en del bliver spist i renter må man forvente at det meste er afskrivninger. Så driftmæssigt ser det jo rigtig godt ud. Hellere likvid end solid sagde min gamle revisor engang.
Tænker ikke lige OB bliver en god forretning alene, men skal håbe resten af OSE kan generere nok penge over i fodbolddelen.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
- Likes 1
Leave a comment:
Leave a comment: