Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Tipsbladets liste over klubbernes budgetter fra i fredags (5/2-16). Kan ikke se den har været postet endnu:

    FCK 120-130
    Brøndby 85-95
    FC Midtjylland 66-75
    FC Nordsjælland 35-40
    AGF 35-40
    Esbjerg 30-35
    Randers FC 30-35
    OB 30-35
    AaB 25-30
    Sønderjydske 19-21
    Viborg 18-19
    Hobro 10-12


    Det undrer mig lidt, at vi er rykket under FCN og AGF, og at Esbjerg og Randers er helt på omgangshøjde.
    Jeg tænker, at Izunna må have været en ønskespiller for Kent, og at vi har brugt en pæn del af råderummet på ham. Derfor var der ikke så meget at skyde med til at forstærke bredden i angrebet, som jeg havde ønsket, eller til at hente en keeper mere, som en del andre har ønsket.
    Er også lidt overrasket... sidste år ved denne tid var vi 4. højest, med 40 millioner, og jeg havde da nok troet at budgettet stadig var der omkring(Tænker på det med at det skulle vende i sommeren 15 med de her egentlige sparetider)

    Og så var der en enkelt der bad om en midterforsvarer mere...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      pænt skræmmende. Og deprimerende...
      Jeg må jo nok give mig i den debat vi havde den anden dag... Randers kan godt være med...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Er også lidt overrasket... sidste år ved denne tid var vi 4. højest, med 40 millioner, og jeg havde da nok troet at budgettet stadig var der omkring(Tænker på det med at det skulle vende i sommeren 15 med de her egentlige sparetider)

        Og så var der en enkelt der bad om en midterforsvarer mere...
        Nogle gange har der også været budgetter ude der gav det samlede sportslige budget incl trænere osv..
        Dette her kan kun være en vurdering af det samlede lønbudget til spillerne

        Comment


          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
          Tipsbladets liste over klubbernes budgetter fra i fredags (5/2-16). Kan ikke se den har været postet endnu:

          FCK 120-130
          Brøndby 85-95
          FC Midtjylland 66-75
          FC Nordsjælland 35-40
          AGF 35-40
          Esbjerg 30-35
          Randers FC 30-35
          OB 30-35
          AaB 25-30
          Sønderjydske 19-21
          Viborg 18-19
          Hobro 10-12


          Det undrer mig lidt, at vi er rykket under FCN og AGF, og at Esbjerg og Randers er helt på omgangshøjde.
          Jeg tænker, at Izunna må have været en ønskespiller for Kent, og at vi har brugt en pæn del af råderummet på ham. Derfor var der ikke så meget at skyde med til at forstærke bredden i angrebet, som jeg havde ønsket, eller til at hente en keeper mere, som en del andre har ønsket.
          Har du en kilde? - kan ikke finde den i Tipsbladet.

          Jeg har svært ved at forstå, hvis vi skulle have lavere udgifter end FCN og AGF; så gør de i hvert fald noget mærkeligt:-)
          Selv om der kan være unøjagtigheder mellem klubberne, der ligger i den store klump i midten; så giver det måske meget godt et billede af, at der er 3 store, 3 små og resten er ligger meget tæt i midten. Vi kan altså ikke købe os fra Randers, EfB, AGF, FCN og AaB.

          Comment


            Men altid fedt at se FCM kører et setup det er 35-40 mill større og deres generelle indtægter før transfers er lavere.. Selvfølgelig hjælper deres EL eventyr men puha hvis de får et år uden europa og store spillersalg.....

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Er også lidt overrasket... sidste år ved denne tid var vi 4. højest, med 40 millioner, og jeg havde da nok troet at budgettet stadig var der omkring(Tænker på det med at det skulle vende i sommeren 15 med de her egentlige sparetider)

              Og så var der en enkelt der bad om en midterforsvarer mere...
              Eftersom vi har kunnet hente to af AABs bærende spillere, som de var interesserede i at forlænge med, er det svært at forestille sig, at vi ikke kører med et noget højere lønsetup end de gør. Hvorfor fanden skulle nogle spillere ellers skifte fra en potentiel titelbejler til "evigt-på-vej-op-i-top-seks"-Odense, med al respekt?
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Har du en kilde? - kan ikke finde den i Tipsbladet.

                Jeg har svært ved at forstå, hvis vi skulle have lavere udgifter end FCN og AGF; så gør de i hvert fald noget mærkeligt:-)
                Selv om der kan være unøjagtigheder mellem klubberne, der ligger i den store klump i midten; så giver det måske meget godt et billede af, at der er 3 store, 3 små og resten er ligger meget tæt i midten. Vi kan altså ikke købe os fra Randers, EfB, AGF, FCN og AaB.
                Hmm, du har ret. Jeg har kopieret fra et andet fodboldforum, hvor det blev bragt op, og jeg har så taget det for gode varer. Jeg kan heller ikke finde primærkilden.

                Argumentet havde dog ikke noget med OB at gøre, så jeg kan ikke se hvorfor tallene skulle være opdigtede, men det ville da forklare rangordenen.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Eftersom vi har kunnet hente to af AABs bærende spillere, som de var interesserede i at forlænge med, er det svært at forestille sig, at vi ikke kører med et noget højere lønsetup end de gør. Hvorfor fanden skulle nogle spillere ellers skifte fra en potentiel titelbejler til "evigt-på-vej-op-i-top-seks"-Odense, med al respekt?
                  Vi KAN vel være villige til at tilbyde en bedre kontrakt end AaB er, uden at det betyder at vores samlede budget er større...?

                  Mvh

                  MaxHH

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Eftersom vi har kunnet hente to af AABs bærende spillere, som de var interesserede i at forlænge med, er det svært at forestille sig, at vi ikke kører med et noget højere lønsetup end de gør. Hvorfor fanden skulle nogle spillere ellers skifte fra en potentiel titelbejler til "evigt-på-vej-op-i-top-seks"-Odense, med al respekt?
                    Nogle spillere elsker vel en udfordring? Nogle så måske mest på hvem træneren er? Og så vidt jeg ved er der i hvert fald én af de to AaBere, som er odenseaner, er en notorisk tryghedsnarkoman og hvis kæreste studerer i Odense...

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Nogle spillere elsker vel en udfordring? Nogle så måske mest på hvem træneren er? Og så vidt jeg ved er der i hvert fald én af de to AaBere, som er odenseaner, er en notorisk tryghedsnarkoman og hvis kæreste studerer i Odense...

                      MvH ChrisOB
                      Har nu også hørt små rygter om at han har fået tæt på en Falk løn. Er i tvivl om kildens troværdighed dog

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Har nu også hørt små rygter om at han har fået tæt på en Falk løn. Er i tvivl om kildens troværdighed dog
                        Uanset - der skal jo også en konkret grund til interessen, før man i det hele taget sætter sig til forhandlingsbordet.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Jeg glæder mig til at se hvad der sker til sommer.

                          Tror sparregangen bunder i at vi skulle have økonomien på ret køl, det er den kommet nu, derfor tror jeg også vi stille og roligt nærmer os top 3-4 i budget igen.
                          Nok ikke lige fra sommeren af, men vi vil bygge stille og roligt op, men gøre det så vi hvert år kan lave sorte tal på bundlinjen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Nogle gange har der også været budgetter ude der gav det samlede sportslige budget incl trænere osv..
                            Dette her kan kun være en vurdering af det samlede lønbudget til spillerne
                            Det har du ret i, mener dog det var over spillerlønninger den jeg husker... og ellers ved jeg heller ikke med sikkerhed hvad de seneste tal her dækker over, om det er rådighedsbeløbet eller om det er hvad vi pt. bruger...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Eftersom vi har kunnet hente to af AABs bærende spillere, som de var interesserede i at forlænge med, er det svært at forestille sig, at vi ikke kører med et noget højere lønsetup end de gør. Hvorfor fanden skulle nogle spillere ellers skifte fra en potentiel titelbejler til "evigt-på-vej-op-i-top-seks"-Odense, med al respekt?
                              De har sikkert haft deres grunde... men jeg er enig med dig, og meldingerne har jo også løbende gået på at AaB slet ikke har kunne være med når OB er kommet og har tilbudt AaBere en kontrakt...
                              Tager vi KN som eksempel, så husker jeg et par Gaarde interviews, hvor de større budgetter i OB blev nævnt, noget KN efterspurgte i AaB da de forhandlede om en forlængelse...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Det har du ret i, mener dog det var over spillerlønninger den jeg husker... og ellers ved jeg heller ikke med sikkerhed hvad de seneste tal her dækker over, om det er rådighedsbeløbet eller om det er hvad vi pt. bruger...
                                Tror de har taget de komplette trupper og sjusset sig frem i form af de forskellige løn info de har

                                Comment

                                Working...
                                X