Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Nu er jeg ikke Plum, men det lidt jeg har kigget på OS&Es regnskaber, så virker de meget lukkede. Jeg gætter på, at det ikke er muligt at se de ting, du efterlyser, udfra de tal som vi almindelige dødelige har adgang til, men må høre Plum ad. Ærgerligt, for jeg gad virkelig godt se de oplysninger - men er selvfølgelig klar på, at de er en del af en forretning.

    Kigger man på 1) en ny træner, der har været god til at udvikle hold med unge spillere på lave budgetter, 2) en ny assistent, der har track record for det samme, 3) underskud i mange-millioner-klassen gennem de seneste år + 4) den ikke overvældende kvalitet af spillere, der blev hentet ind i seneste transferperiode - så peger de ting ikke ligefrem på nogen voldsom forbrugsfest til sommer.

    Jeg håber, at der er et skud eller to i bøssen på nogle afgørende pladser, men ellers synes jeg mere det peger på at udvikle egne folk for at holde budgettet nede. Hvis det er sandt, så kan det være ufattelig vigtigt at ramme rigtigt her til sommer med de få skud i bøssen, der er.
    den vurdering er jeg enig i. Der er ganskevist flere spillere der har udtrykt st det kommer til at ske store ting til sommer. Vi ved også at en omorganisering og udskiftning af mange personer i set-uppet omkring både proff-truppen og de bedste ungdomshold er i fuld gang. Det må siges at være et relativt stort indgreb som er ved at ske, og som er fuldt udført til sommer.
    Der er dog næppe et transfer vindue uden tilgange og afgange og med de korte kontrakter/lejemål og udløb der er, må der naturligvis ske noget på den side også.
    Last edited by manner; 09-05-2015, 06:04.
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Thorborg 3C sælger Wupti til Dansk Supermarked..
      håber at det får ham i gavehumør

      Comment


        Vidste ikke lige hvor denne skulle smides. Men BIF er ved at løbe tør for penge igen

        http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...llionunderskud

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Vidste ikke lige hvor denne skulle smides. Men BIF er ved at løbe tør for penge igen

          http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...llionunderskud
          http://finans.dk/protected/finans/er...txref=fpfinans
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Nu er jeg ikke Plum, men det lidt jeg har kigget på OS&Es regnskaber, så virker de meget lukkede. Jeg gætter på, at det ikke er muligt at se de ting, du efterlyser, udfra de tal som vi almindelige dødelige har adgang til, men må høre Plum ad. Ærgerligt, for jeg gad virkelig godt se de oplysninger - men er selvfølgelig klar på, at de er en del af en forretning.

            Kigger man på 1) en ny træner, der har været god til at udvikle hold med unge spillere på lave budgetter, 2) en ny assistent, der har track record for det samme, 3) underskud i mange-millioner-klassen gennem de seneste år + 4) den ikke overvældende kvalitet af spillere, der blev hentet ind i seneste transferperiode - så peger de ting ikke ligefrem på nogen voldsom forbrugsfest til sommer.

            Jeg håber, at der er et skud eller to i bøssen på nogle afgørende pladser, men ellers synes jeg mere det peger på at udvikle egne folk for at holde budgettet nede. Hvis det er sandt, så kan det være ufattelig vigtigt at ramme rigtigt her til sommer med de få skud i bøssen, der er.
            Beklager at jeg ikke har set mit navn nævnt.
            Jeg har printet regnskabet ud og ser om jeg kan finde noget fornuftigt at sige i løbet af weekenden.
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Fedt, Plum. Det tror jeg vi er mange der glæder sig til at læse :-)

              Comment


                Jeg tvivler stærkt på, at man kan adskille de enkelte enheder i OSE, og jeg er ikke 1 sekund i tvivl om, at præsentationer/pressemeddelelser omkring regskaber fortæller den historie, som ledelse/ejere ønsker at fortælle, frem for at redegøre for tilstanden i eksempelvis OCC vs. OB.

                Comment



                  http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...-vi-skal-spare

                  Comment


                    Thorborg om Wupti salg

                    http://finans.tv2.dk/2015-05-20-rigm...aelge-wupticom

                    Comment


                      Nu er det første gang at jeg ser og hører et interview med ham. Må sige at han virker meget munter og ligetil, hvor mange andre mænd med hans "status" kan virke noget tørre og kedelige!
                      By the Way, er der nogen herinde der ved hvilken bil Niels kører rundt i privat til hverdag? Et lille side spørgsmål, da jeg så en temmelig fed Mercedes til morges med en mand bag rattet der godt kunne ligne Niels, (var lidt svært at se da ruderne var tonede) :)

                      Comment


                        Mener at primært kører i Audi S8, men jeg kan ikke udelukke at han også har en Mercedes.

                        Det jeg kender til ham, er han altid munter og ligetil - Dog altid meget professionel.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Berg Se indlæg
                          Mener at primært kører i Audi S8, men jeg kan ikke udelukke at han også har en Mercedes.

                          Det jeg kender til ham, er han altid munter og ligetil - Dog altid meget professionel.
                          Har også set ham i en Audi bling bling whatever

                          Comment


                            Og en Aston Martin

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                              Og en Aston Martin
                              Skal jo have lidt at skifte imellem.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Nu er jeg ikke Plum, men det lidt jeg har kigget på OS&Es regnskaber, så virker de meget lukkede. Jeg gætter på, at det ikke er muligt at se de ting, du efterlyser, udfra de tal som vi almindelige dødelige har adgang til, men må høre Plum ad. Ærgerligt, for jeg gad virkelig godt se de oplysninger - men er selvfølgelig klar på, at de er en del af en forretning.

                                Kigger man på 1) en ny træner, der har været god til at udvikle hold med unge spillere på lave budgetter, 2) en ny assistent, der har track record for det samme, 3) underskud i mange-millioner-klassen gennem de seneste år + 4) den ikke overvældende kvalitet af spillere, der blev hentet ind i seneste transferperiode - så peger de ting ikke ligefrem på nogen voldsom forbrugsfest til sommer.

                                Jeg håber, at der er et skud eller to i bøssen på nogle afgørende pladser, men ellers synes jeg mere det peger på at udvikle egne folk for at holde budgettet nede. Hvis det er sandt, så kan det være ufattelig vigtigt at ramme rigtigt her til sommer med de få skud i bøssen, der er.
                                Nej det har ikke været muligt at isolere tingene bortset fra omsætningen og deres begrundelse om enkeltstående forhold der har ledt til den negative drift har jeg svært ved helt at finde ud over en retsag, højere eksterne omkostninger og negative transfers (i alt ca 25 mio hvis vi tager det HELE med) så umiddelbart er det acceptabelt at køre med en eller anden form for underskud i en periode ellers kommer der flere penge udefra hvis jameren ikke skal fortsætte ... Skal så siges at der er meget jeg ikke har indsigt i ...

                                Jeg tager udgangspunkt i koncernregnskabet da den sportslige del ikke er udspecificeret (og dog). Koncernen består af OS&E der er moderselskab og består af OCC og OB samt datterselskabet JVB og et 30% ejerskab af Danbillet.

                                Kommentarerne i regnskabet lægger vægt på at udviklingen i den grundlæggende primære drift er positiv men koncernen har været ramt af ekstraordinære forhold der samlet trækker resultatet ned.
                                Den positive udvikling i driften kommer både fra OB og de øvrige kommercielle aktiviteter.
                                OCC har lavet bedste resultat i mange år på trods af at markedet er under pres.
                                Messedelen viser fremgang og et forbedret resultat trods skærpet konkurrence og omsætningen i F&B(?) er stigende om end indtjeningen ikke er forbedret grundet konkurrencesituationen.
                                Mht OB så har 2014 resultatet ligesom 2013 ikke givet de forventede sportslige resultater og da den nye sæson blev indledt med skuffende resultater ledte det til fyringen af TB.
                                Resultaterne økonomisk i 2014 (kalenderår) ha betydet færre TVindtægter ligesom tilskurertal og entreindtægter var under pres.
                                Dog er det lykkedes at fastholde og udbygge kredsen af sponsorer hvilket er positivt.

                                OS&E kom ud med et underskud efter skat på DKK 29 mio. mod DKK 35 mio. i 2013
                                Egenkapitalen er DKK 46,7 mio. mod DKK 48,3 mio. i 2013.
                                Ansvarligt lån er DKK 35 mio. mod DKK 30 i 2013

                                Der forventes et bedre resultat for 2015 end i 2014 og bestyrelsens forventning til OB er at holdet skal fastholde en placering i midterfeltet (hvilket for mig er (6-8. pladsen).

                                Omsætningen er på koncernniveau steget fra DKK 174 til 189 mio. og bruttoresultatet er steget fra DKK 91 til DKK 100 mio. Forskellen sker grundet stigning i eksterne omkostninger der ikke er defineret.
                                Omsætningen er fordelt med DKK 113 mio. på OCC (fremgang på DKK 13 mio.) samt OB DKK 74,5 mio (fremgang på DKK 3,5 mio). og så en smule konsulentvirksomhed på DKK 2 mio.
                                Personaleomkostningerne er faldet fra DKK 113,6 mio. til 103 mio, hvilket er rene lønninger.

                                Resultatet af transferaktiviteter er negativ med DKK 11,5 mio. fordelt med salg for DKK 10,6 mio., afskrivning på rettigheder DKK 6,9 mio. (kontrakterne havde ikke den forventede værdi) samt omkostninger og bogført værdi ved salg DKK 15,3 mio. (der må også ligge køb i den post).
                                Så er de en særlig post på DKK 4mio hvilket er en retslig tvist der ikke er defineret nærmere og som jeg ikke kender til?
                                Sidst men ikke mindst er der finansielle omkostninger på DKK 10,7 mio. og alt i alt et resultat før skat på DKK – 36 mio.
                                Personligt har jeg svært ved at se de store ekstraordinære forhold hvis man havde forventet balance
                                Balancen er i alt DKK 346 mio. hvor det på aktivsiden primært er goodwill DKK 54 mio, kontraktrettigheder DKK 6,7 mio. (værdien af vores trup), byggeret DKK 3,7 mio. og grunde og bygninger DKK 201 mio, samt materiel og inventar DKK 9 mio.
                                Der er DKK 2,7 mio til gode fra OB Amatørafdeling (lån til amatørerne) samt varebeholdninger på DKK 6,3 mio. (næppe merchandice alt sammen ;-)
                                Udskudt skatteaktiv DKK 24 mio. (opsamlet underskud der kan modregnes i fremtidige overskud så vi slipper for skat).
                                Tilgodehavender fra salg på DKK 23 mio. samt andre tilgodehavender for DK 3 mio (fra sportslige aktiviteter)
                                På passivsiden (egenkapital og gæld) er der ud over egenkapitalen prioritetsgæld på i alt 110 mio, samt bankgæld 31 mio, og ”periodeafgrænsningsposter” for 27,5 mio. Det dækker over kommunens ret til at bruge Arena Fyn frem mod 2027.
                                Derudover er der ansvarligt lån på 35 mio. hvoraf 5 mio. er indskudt i 2015. Der er indskudt 2 mio. af ”3. mand” hvilket betyder af en der ikke har ejerandele i OS&E samt 3 mio. af tilknyttede virksomheder (den samme som har indskudt de første 30 mio og så kan man jo gætte :-) De ansvarlige lån står tilbage for øvrige kreditorer hvilket betyder at banken principielt kan medtage de ansvarlige lån som egenkapital.
                                Så er der leverandørgæld DKK 14 mio. mio. og forudbetalinger fra kunder DKK 31 mio. samt ”anden gæld” på 46 mio. (skatter, moms og feriepenge hvilket er meget normalt, rolig nu). Anden gæld dækker også over værdien af en renteswap der har en værdi af 28 mio.

                                Kommentarer:

                                Datterselskaberne er ikke taget op til værdi men JVB har givet udbytte på 1,6 mio (som i 2013)
                                Goodwillen er opstået i forbindelse med fusionen og virksomhedsopkøb og er et udtryk for den forventede indtjening. Værdien er bla. brugt til værdiansættelse i forbindelse med kapitalforhøjelsen i 2014.
                                Ud af tilgodehavenderne er der nedskrevet med 1,4 mio. grundet sandsynligt tab.
                                Under kontraktlige forpligtigelser er det nævnt at der i forbindelse med salg af kontraktrettigheder i enkelte tilfælde er betalinger der først udløses når en række betingelser er opfyldt.

                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X