Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Spændende indlæg! Mange gode pointer. Men du har dog også en meget ensrettet virksomhedsvinkel. Jeg er langt fra sikker på, at det er for “farligt” at være firstmover på sportslige tiltag. Jeg vil mene at det er logisk at det er smart, at have gode træningsforhold, at spillestilen passer til træningsforhold, at man har en kampbane, som understøtter den spillestil man har. Samtidig er de færreste danske klubber jo firstmovers globalt. Men mange danske klubber er bedre til at opsnuse og implementere internationale tendenser. Det virker som om OBs bestyrelse og NT sidder og gnider sig i hænderne over, at man er de bedste på Fyn. Så skal det jo gå galt.
    Det er jo fordi ejer og bestyrelse samt CEO kører det som en virksomhed. Må jo sætte os i deres sted for at forstå dem.

    Når jeg tænker firstmoover tænker jeg ikke det sportslige men de eksempler der har rykket dem. BIF var den anden klub i verden der blev børsnoteret efter Tottenham.
    Jeg ved ikke hvor mange andre klubber i verden der bruger andre virksomheder til at understøtte forretningsmodellen fodbold men har ikke hørt om mange andre klubber der ejer akademier i andre lande …
    Last edited by Plum; 19-07-2024, 20:52.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      NT er jo kun blevet primær ejer fordi der ikke var andre der ville betale gildet.
      Hver gang der manglede penge i kassen har NT betalt for hans del men når der ikke er andre der vil betale deres del og NT derfor kommer med de nødvendige penge så bliver de andre jo stille og roligt udvandet.

      Så vidt jeg husker overtog NT CC Nielsens andel fordi der ikke var andre, herunder arvingerne ikke var interesserede

      Like or not, OB havde noget været et markant ringere sted uden NT uagtet at jeg og mange andre kan bande ham langt væk fra tid til anden …

      På cvr.dk kan man se ejerstrukturen og med lidt detektivarbejde kan man følge ejerstrukturen tilbage fra at man etablerede sig som et A/S selvom det nok kræver en tur på det lokale bibliotek.

      Men når det så er sagt så er jeg enig omkring last-mover om end det nok er 3.-4. Mover ..

      Da man kom med strategien for OB2026 havde jeg håbet på noget nyt ..’
      BIF fik et kæmpe forspring da de gik på Børsen
      FCK fik et kæmpe forspring da de “fik” Parken og fik bl.a. Lalandia til at sponsorere fodbolden.
      FCN har rykket på de udenlandske akademier
      FCM på at bruge data ..

      OB har ikke formået at finde en vinkel der rykker klubben ..

      Og når jeg så skriver 3.-4. så skal betydningen findes i at der også i Corporate verden er startegi i ikke at være firstmover fordi det er forbundet med mange risici.

      Generelt har NT og resten af bestyrelsen taget en defensiv tilgang til risikovurdering af driften i OB. Nogen vil mene at man er tilfreds med 8. pladsen, det tror jeg ikke er så vigtigt men det er vigtigt at styre de risici der er i klubben Ob og det må man konstatere ikke er opfyldt.
      At have en defensiv risikoudvikling kan som sådan være fint nok men der skal være en udvikling for ikke at gå i stå/blive overhalet og der må man konstatere at der ikke har været tale om udvikling men afvikling ..
      Der er skrevet masser af startegibøger om dette og endda lavet et par spil.
      Mange steder kan man tage en bestyrelsesuddannelse, det vil jeg opfordre til

      Ejeren ville normalt smide bestyrelsen på porten for sådan en udvikling men det kan jobbørs svært i OB så mn har fyret direktøren og så givet mere ansvar til den. nye direktør - som jeg ser det..
      Det er korrekt, dog har NT og et par af arvingerne et firma sammen, der investerer i spillerrettigheder. Men det har bestemt ikke været en god forretning for dem

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Det er korrekt, dog har NT og et par af arvingerne et firma sammen, der investerer i spillerrettigheder. Men det har bestemt ikke været en god forretning for dem
        Nej, det kan jeg godt huske vi har drøftet tidligere ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          "- Den nye aftale vidner om, at vi er en eftertragtet samarbejdspartner. Nye expekt er kendt for mange kreative aktiviteter, og de vil fremover være med til at løfte fanoplevelsen på Nature Energy Park."

          Ved køb af en børnebillet får man en voucher på 20 kroner at spille for eller hvilke kreative ting er de kendt for (udover nogle møgirriterende reklamer)
          Last edited by Online; 26-08-2024, 15:08.

          Comment


            jeg kan huske for ikke SÅ mange år siden det hed sig at FCK, eller hvem der nu blev mestre, var sikret ca 160 mill for at kvalle til Champions League. Nu hørte jeg lige Laudrup sige at det er min. 250 mill hvis FCM kvaller.

            Det jo vanvittigt

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              jeg kan huske for ikke SÅ mange år siden det hed sig at FCK, eller hvem der nu blev mestre, var sikret ca 160 mill for at kvalle til Champions League. Nu hørte jeg lige Laudrup sige at det er min. 250 mill hvis FCM kvaller.

              Det jo vanvittigt
              Så må vi krydse fingre for at det ikke sker

              Hører også at pengene vælter ind i OSE kassen lige pt. Minteh klausulen var åbenbart endnu større end de detaljer der har været fremme i pressen og forretningen kører på skinner.
              Hvis man sælger Slots og Rami burde man med afstand aflevere det bedste regnskab i OBs historie….

              Hører også lidt om nye hybridtræningsbane(r) ikke er langt væk. Uden dog at jeg kender hvor lang tids ventetid der er på dem…

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Så må vi krydse fingre for at det ikke sker

                Hører også at pengene vælter ind i OSE kassen lige pt. Minteh klausulen var åbenbart endnu større end de detaljer der har været fremme i pressen og forretningen kører på skinner.
                Hvis man sælger Slots og Rami burde man med afstand aflevere det bedste regnskab i OBs historie….

                Hører også lidt om nye hybridtræningsbane(r) ikke er langt væk. Uden dog at jeg kender hvor lang tids ventetid der er på dem…
                lyder godt - fint hvis man fortsætter udviklingen og ikke lader sig nøje med nyt græs på stadion

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                  "- Den nye aftale vidner om, at vi er en eftertragtet samarbejdspartner. Nye expekt er kendt for mange kreative aktiviteter, og de vil fremover være med til at løfte fanoplevelsen på Nature Energy Park."

                  Ved køb af en børnebillet får man en voucher på 20 kroner at spille for eller hvilke kreative ting er de kendt for (udover nogle møgirriterende reklamer)
                  Tak

                  https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fa...mani-i-protest

                  "OB ønsker ikke at stille op til et interview, men i et skriftligt svar lyder det sådan her:

                  - Vi spiller i NordicBet Ligaen, der er navngivet af en bettingvirksomhed, og vi har gennem de seneste knap 20 år haft et glimrende samarbejde med Danske Spil som bettingpartner.

                  - At vi nu har skiftet én bettingpartner ud med en anden, er ikke noget, vi ønsker at indgå en større dialog omkring."


                  Øøøhhh, så klubben mener Danske Spil, som giver milliarder tilbage til det danske samfund kan sidestilles med en amerikansk koncern fra Las Vegas !

                  Hvis man endelig skal støttes af gamblingindustrien vil jeg da til enhver tid foretrække DS. Men de spytter nok ikke så meget i klubkassen... så hellere undvære pengene og satse på flere lokale sponsorer.​

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                    Tak

                    https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fa...mani-i-protest

                    "OB ønsker ikke at stille op til et interview, men i et skriftligt svar lyder det sådan her:

                    - Vi spiller i NordicBet Ligaen, der er navngivet af en bettingvirksomhed, og vi har gennem de seneste knap 20 år haft et glimrende samarbejde med Danske Spil som bettingpartner.

                    - At vi nu har skiftet én bettingpartner ud med en anden, er ikke noget, vi ønsker at indgå en større dialog omkring."


                    Øøøhhh, så klubben mener Danske Spil, som giver milliarder tilbage til det danske samfund kan sidestilles med en amerikansk koncern fra Las Vegas !

                    Hvis man endelig skal støttes af gamblingindustrien vil jeg da til enhver tid foretrække DS. Men de spytter nok ikke så meget i klubkassen... så hellere undvære pengene og satse på flere lokale sponsorer.​
                    For en sjælden gangs skyld er vi 100% enige. Det er simpelthen usselt og svarene, de kommer med, er ganske håbløse og grænsende til det arrogante.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      For en sjælden gangs skyld er vi 100% enige. Det er simpelthen usselt og svarene, de kommer med, er ganske håbløse og grænsende til det arrogante.

                      Comment

                      Working...
                      X