Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Lader til at pengene er brugt til at renovere OCC ..

    https://ose.dk/aarsregnskab-2023/

    omkostninger før der kommer indtjening ..
    Ærgerligt at pengene ikke bliver brugt på fodbolddelen. Det kan godt være at folk ikke er pjattede med Jesper Hansen. Men han mente ifølge SFÅ interview i sidste uge at fodboldklubben burde løsrives fra OSE og det havde han åbenbart også foreslået Thorborg i sin tid.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Lader til at pengene er brugt til at renovere OCC ..

      https://ose.dk/aarsregnskab-2023/

      omkostninger før der kommer indtjening ..
      Alt det OCC renovering bliver vel afskrevet over nogle år. Drift er 43 mill+.
      Vi må da håbe at det OSE snart bliver en fordel for OB og det ikke bare konstant er “ulven kommer”

      Kan du ikke lige specificere hvad der ligger imellem “Resultat af primær drift” og “Resultat før skat” ?
      Er det bare afskrivninger eller ligger der andet? Bare siden forskellen er 18 mill i år, 8,5 sidste år og 10,5 forrige år
      Last edited by fmprOB; 03-04-2024, 10:44.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Ærgerligt at pengene ikke bliver brugt på fodbolddelen. Det kan godt være at folk ikke er pjattede med Jesper Hansen. Men han mente ifølge SFÅ interview i sidste uge at fodboldklubben burde løsrives fra OSE og det havde han åbenbart også foreslået Thorborg i sin tid.
        Til dels enig. Vi skal dog stadig lige huske at vi brugte minimum 13-14 mill i Januar på transfer

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Til dels enig. Vi skal dog stadig lige huske at vi brugte minimum 13-14 mill i Januar på transfer
          Og hvad har det giver os?

          Som Tipsbladet præcist anfører: vi har det dyreste hold i bund-6 og klart det dårligste hold (ingen af de andre hold er så vage og uklare i udtrykket som os; vi har ingen enhed, pil Rami ud og der er intet)

          Den måde vi gør tingene på i OB virker ikke, og har ikke virket i små 15 år. At gøre det samme om og om og om igen og forvente et anderledes resultat er idiotisk.

          Om vi sælger for det end eller andet er underordnet, og stadig tror folk, at det næste salg eller den næste transfer eller den næste træner ændrer alt.

          Der værste er, at alternativet til det vi har nu (ejer og ledelse) givetvis vil være endnu dårligere (udenlandsk ejer osv).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Og hvad har det giver os?

            Som Tipsbladet præcist anfører: vi har det dyreste hold i bund-6 og klart det dårligste hold (ingen af de andre hold er så vage og uklare i udtrykket som os; vi har ingen enhed, pil Rami ud og der er intet)

            Den måde vi gør tingene på i OB virker ikke, og har ikke virket i små 15 år. At gøre det samme om og om og om igen og forvente et anderledes resultat er idiotisk.

            Om vi sælger for det end eller andet er underordnet, og stadig tror folk, at det næste salg eller den næste transfer eller den næste træner ændrer alt.

            Der værste er, at alternativet til det vi har nu (ejer og ledelse) givetvis vil være endnu dårligere (udenlandsk ejer osv).
            2 klare forstærkninger...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              2 klare forstærkninger...
              Og har det bragt holdet et bedre sted hen? Vinder vi flere kampe; bygger vi noget op?

              Det er hele min pointe.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                2 klare forstærkninger...
                Myhra ser superstabil ud. Synes Gomez ser dog lidt mere ordinær ud. Problemet er, at mannsagtens kan være en forstærkning i OB - men stadig ikke god nok i forhold til, hvad der er brug for for at rykke sig nok. Tænker OB skal hente 3-4 klare forstærkninger til sommer og det er nok urealistisk. Og så ender vi samme sted: vi har max 3-4 gode spillere på en gang i truppen. Det er ikke nok til at komme i top 6. Det er det samme hver gang. Det ligner skruen uden ende det her.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                  Og har det bragt holdet et bedre sted hen? Vinder vi flere kampe; bygger vi noget op?

                  Det er hele min pointe.
                  er det ikke også dig der siger at det ikke er nok at skifte træneren?

                  Og så forventer du at 2 nye signings ændre det hele på et par måneder?

                  Selvfølgelig har de 2 i sig selv ikke ændret alt. Ligesom Krogh ikke er en magisk tryllekur.

                  Uanset hvad kommer det til at tage tid. Fordi det har været et stort rod igennem så mange år.

                  - personligt syntes jeg at kunne se fremgang på banen...men om det ultimativt er nok er stadig alt for tidligt at sige

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                    Myhra ser superstabil ud. Synes Gomez ser dog lidt mere ordinær ud. Problemet er, at mannsagtens kan være en forstærkning i OB - men stadig ikke god nok i forhold til, hvad der er brug for for at rykke sig nok. Tænker OB skal hente 3-4 klare forstærkninger til sommer og det er nok urealistisk. Og så ender vi samme sted: vi har max 3-4 gode spillere på en gang i truppen. Det er ikke nok til at komme i top 6. Det er det samme hver gang. Det ligner skruen uden ende det her.
                    syntes Gomez viser noget fart og styrke som er tiltrængt. Men nej de 2 signings i sig selv rykker selvfølgelig ikke OB - men havde du forventet det da de blev hentet?

                    BW gik i gang med en større udrensning sidste sommer - mange fine spillere ind. Desværre også mange hvor man har skudt fordi - så ja der skal ske en del igen til sommer.

                    Oven på den forestilling i går er det godt nok svært at bevare positiviteten, men hvis vi snakker om at "rykke" os "bare" betyder top 6 - så er der ikke SÅ langt igen. Vi skal simpelthen være mere solide og stabile - noget jeg syntes Krogh og hans team har rykket holdet på. Men der er jo tydeligvis stadig alt for store udfald.

                    Vi skal kunne vinde på hjemmebane, og vi skal kunne vinde mere end 1 kamp i træk

                    Men så mener jeg heller ikke afstanden til bunden af top 6 er større.

                    Skal vi VIRKELIGT rykke os - og begynde at blande os lige i udkanten af medaljerne, så er der meget lang vej igen.

                    Først og fremmest skal vi lige have reddet røven - er lidt ligeglad med hvordan det sker, vi skal bare ende over stregen. Og så begynder endnu en genopbygning...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      er det ikke også dig der siger at det ikke er nok at skifte træneren?

                      Og så forventer du at 2 nye signings ændre det hele på et par måneder?

                      Selvfølgelig har de 2 i sig selv ikke ændret alt. Ligesom Krogh ikke er en magisk tryllekur.

                      Uanset hvad kommer det til at tage tid. Fordi det har været et stort rod igennem så mange år.

                      - personligt syntes jeg at kunne se fremgang på banen...men om det ultimativt er nok er stadig alt for tidligt at sige
                      Empirien siger at et trænerskifte ikke virker. Vi må tale forbi hinanden.

                      Min nedslående pointe er den, at vi i små 15 år har skruet på næsten alle variable: hundredevis af transfers, adskillige trænere, assistenter, sportschefer- og direktører, forskellige systemer og halvfærdige strategier.

                      Intet har gjort en forskel. Det eneste, vi ikke har ændret er ejerskab og ledelse. Det er den eneste konstant de sidste små 15 år.

                      Når systemet er ødelagt, så nytter det ikke noget at hælde flere penge i det, og det er - sandsynligvis, jeg håber jo at tage fejl - fuldstændigt ligegyldigt om vi henter spiller x eller y eller træner z eller w.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                        Empirien siger at et trænerskifte ikke virker. Vi må tale forbi hinanden.

                        Min nedslående pointe er den, at vi i små 15 år har skruet på næsten alle variable: hundredevis af transfers, adskillige trænere, assistenter, sportschefer- og direktører, forskellige systemer og halvfærdige strategier.

                        Intet har gjort en forskel. Det eneste, vi ikke har ændret er ejerskab og ledelse. Det er den eneste konstant de sidste små 15 år.

                        Når systemet er ødelagt, så nytter det ikke noget at hælde flere penge i det, og det er - sandsynligvis, jeg håber jo at tage fejl - fuldstændigt ligegyldigt om vi henter spiller x eller y eller træner z eller w.
                        nej jeg er sådan set enig. Et træner skifte fixer nødvendigvis ikke alt.

                        Men det lød til at du forventede at 2 signings i vinter vinduet skulle kunne det...

                        jeg ved ikke om systemet er ødelagt. Hvis det passer hvad Thorborg har udtalt at en 6. plads skal være en dårlig sæson - så har de bare ikke gjort det godt nok. Mit take på det er at de i det mindste prøver; man fik Gaarde ind til at finde træner og sportsdirektør. Så kan man mene det er en fallit erklæring og / eller at det ikke gik godt nok. Men det virker da trods alt til at de har erkendt at de ikke havde kompetencerne til det selv.

                        BW har ikke været en entydig succes men jeg tror (og håber) stadig på det kan komme til at lykkedes. Sommerens vindue var for rodet men syntes at det man lavede i vinters trods alt igen indikerer at man retter til og lærer.

                        - syntes også det virker til man gør en hel del for at forbedre forholdene uden for banen - men der er lang vej igen og det er desværre ikke noget de får ordnet på en enkelt sommerpause.

                        Jeg tror stadig det kan blive godt med BW som sportsdirektør, nu med Nagel også er en del af holdet. Krogh tror jeg stadig på men det er naturligvis ikke ham alene der kommer til at vende skuden omkring. Det er hele holdet bagved.

                        - Og så tænker jeg også de skal have kigget den der "strategi" efter i sømmene. Måske opdaterer den en smule.

                        Ejerforholdene er der jo ikke meget at gøre ved. Og har da slet ikke lyst til at skulle have udenlandske ejere ind.

                        Indtil nu har vi haft ét vindue med et stort salg - mon ikke der bliver lidt mere at "lege" med når/hvis man fortsætter den tendens. BW skal bevise at han kan hive de store beløb hjem...men igen - det kommer ikke til at ske over et par måneder.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                          Empirien siger at et trænerskifte ikke virker. Vi må tale forbi hinanden.

                          Min nedslående pointe er den, at vi i små 15 år har skruet på næsten alle variable: hundredevis af transfers, adskillige trænere, assistenter, sportschefer- og direktører, forskellige systemer og halvfærdige strategier.

                          Intet har gjort en forskel. Det eneste, vi ikke har ændret er ejerskab og ledelse. Det er den eneste konstant de sidste små 15 år.

                          Når systemet er ødelagt, så nytter det ikke noget at hælde flere penge i det, og det er - sandsynligvis, jeg håber jo at tage fejl - fuldstændigt ligegyldigt om vi henter spiller x eller y eller træner z eller w.
                          Men hvad er det i ejerskabet der er forkert? (Jeg har selv masser men vil gerne høre andre).
                          Hvordan man end vender og drejer det så er der fra bestyrelsen, herunder ejerskabet givet et top6 budget som adskillige sportschefer, direktører mm ikke har kunnet give mere end en enkelt top6 placering, skabe et hold.

                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Og har det bragt holdet et bedre sted hen? Vinder vi flere kampe; bygger vi noget op?

                            Det er hele min pointe.
                            Gomez og Myhra var holdets bedste igår, der skal bare hentes mere af den kaliber.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Men hvad er det i ejerskabet der er forkert? (Jeg har selv masser men vil gerne høre andre).
                              Hvordan man end vender og drejer det så er der fra bestyrelsen, herunder ejerskabet givet et top6 budget som adskillige sportschefer, direktører mm ikke har kunnet give mere end en enkelt top6 placering, skabe et hold.
                              jeg tænker en af tingene er forholdene udenfor banen hvor der ikke er gjort nok. Så kan det godt være der har været top 6 budget men hvis det andet er så langt bagefter hvad andre klubber har at tilbyde.

                              - Så tænker jeg også at der har manglet en overordnet strategi - vi har skiftet meget i udtrykket og spillestil; Kent N til Jakob Michelsen osv. tænker der skal være et mere overordnet udtryk man gerne vil have - så det ikke ændre sig ALT for meget med hver ny træner. Ville jo også være fint at man ikke skal skifte hele holdet hver gang der kommer ny træner - fordi spillerne er købt ind til en anden spillestil.

                              Syntes måske også man har haft svært ved at vælge en vej; man vil det hele - spille med i toppen, have de unge talenter ind på holdet (give dem meget spilletid) osv. Silkeborg valgte at gå med Kent og hans stil - og de troede nok på det til at man rykkede ned og kunne bygge stilen op. Spillet/stilen fik prioritet over resultater. Der syntes jeg lidt OB vil det hele og måske derfor ikke rigtigt rykker sig.

                              Og netop fordi vi ikke er så attraktive så tænker jeg også vi (ihvertfald tidligere) har betalt en overpris for at hente spillere til.

                              Og ja så er der et top 6 budget - men det er jo ikke markant større så når der er et eller to hold der overpræsterer og vi ikke engang præsterer til par så bliver det svært.

                              Mest af alt tror jeg det er den manglende kommunikation fra Thorborg og den uoverensstemmelse mellem hvad han siger og hvad man føler der bliver gjort. Vil man toppen igen - så skal det følges op. Det virker til at man håbe man lige kan fedte sig med i top 6 uden at investere alt for meget for at nå der.

                              - og det blev der nok sat lidt en fed streg under i sommers; med salg for tæt på 100 mill...og ikke ligefrem overvældende investeringer i truppen.

                              Comment


                                Vi kunne godt bruge Keld i klubben nu.

                                https://borsen.dk/nyheder/perspektiv...dan-gjorde-han

                                Comment

                                Working...
                                X