Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Dvalishvili :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Kan kun give Oblisk ret.

    Men nu ordner Lado alligevel noget personligt i Legia.

    Så længe han er der kan han alligevel ikke træne i OB, så vidt jeg ved kan man i hvert fald ikke være to steder på en gang.

    Og mon ikke man kan nå at træne ham ind på holdet på de 7 - 8 dage han kan træne med, hvis vi antager at det hele er i orden til fredag, hvilket der er nogenlunde muligheder for.

    Comment


      Nogen der ved om han deltager i træningen?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
        Fint velskrevet indlæg, med nogle gode pointer. (Man skulle næsten tro du var Troels Bech...) Om klubben er syg? Tjah, ihvertfald økonomisk og ledelsesmæssigt er den - men "beauty is in the eye of the beholder."

        Det er dog ikke unormalt at fans udråber en frelser og lægger alting over på dennes skuldre - især ikke når man kan se at holdet har åbenlyse mangler. De argentinske fans udråbte også deres frelser ved VM i sommer. Det var heller ikke langtfra at de fik ham - og selvom Messi fik den gyldne bold så ved enhver med forstand på fodbold at Mascherano havde så absolut den største andel i at Albiceleste nåede finalen med hans sublime indsats som styrmand på en stenhårdt-arbejdende midtbane. (Nu følger jeg selv FCB tæt og synes han er fuldstændig fejlplaceret i deres midterforsvar når man kun har - den ellers glimrende - Sergio Busquets til at sikre den def. midtbane.) Argentina's åbenlyse problem var dog deres mangel på en RIGTIG playmaker a la deres seneste Riquelme - en ÆGTE 10'er. Det 'er og bliver Messi ALDRIG! Det ser man også i Barcelona hvor han enten fungerer bedste på h.wing eller som "falsk 9'er." Messi er jo for det meste DYBT AFHÆNGIG af genialiteter fra Xavi og Iniesta.

        Nå det var et sidespring...

        På den anden side er det også tankevækkende hvor hurtigt nogle fans glemmer hvad ens klub stiller dig i udsigt hvis bare du husker at komme på stadion hver uge med dit sæsonkort og køber masser af merchandise bagefter i fanshoppen. "Bliv en del af øjeblikket..." Joda, proff. fodbold er en forretning. Også for Odense Boldklub.

        Det er ihvertfald umådelig svært at tage den (sportslige) ledelse's udmeldinger om 2 mesterskaber samt 1 CL-deltagelse inden 2015 alvorligt - især når de faktuelle omstændigheder har slået usvigeligt fast at de på daværende tidspunkt havde historiens største spiller/transferbudget til rådighed, og i grunden også havde masser af talent/kvalitet i truppen til at opnå disse målsætninger med.

        Samtidig må man se hvordan en anden klub (med en anden farve på striberne) her i landet, med samme (eller endda dårligere?) forudsætninger som OB, i mellemtiden vinde mesterskabet 2 gange... Og yderligere to har denne taget på godt og vel 2 årtier - hvor OB må nøjes med at bryste sig af et par pokaltitler...

        Vi kan da godt blive enige om at der utvivlsomt findes en masse herinde som ikke har (h)år nok på bagen til at have oplevet +20 års mesterskabstørke på egen krop - men der findes immervæk også mange der ikke kun lige baserer sine betragtninger og argumentation på de sidste par sæsoners sportslige/økonomiske deroute, samt den ulidelige processnak som fans af klubben er blevet holdt hen med...

        Nu ved jeg ikke hvilken kategori du selv tilhører, men du bør under alle omstændigheder lige perspektivere dit syn på "folk" herinde en smule.
        Ved ikke helt, hvordan jeg skal forstå din replik. Jeg sammenstiller to ting: optimismen omkring en ting; nemlig signingen af Lado og så pessimismen på klubbens vegne generelt. Jeg finder det påfaldende, at det stærkeste kort i forsøget på at få os op, hvor vi skal være - den forstærkede satsning på talentudvikling - ikke får folk generelt til at se lidt positivt på klubbens fremtid, men at det derimod er signingen af en lottokupon, som mange sætter deres lid til. Som vi forsøger at redde os lige p.t. kan jeg godt have min tvivl om Lados muligheder for at indfri forhåbningerne, eftersom vi lever på omstillinger og et stærkt forsvar og ikke just belejrer modstanderens felt. Men jeg håber da. Hvor folk herinde ser sig selv i den forbindelse, kan jeg ikke svare for.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
          Jeg finder det påfaldende, at det stærkeste kort i forsøget på at få os op, hvor vi skal være - den forstærkede satsning på talentudvikling - ikke får folk generelt til at se lidt positivt på klubbens fremtid, men at det derimod er signingen af en lottokupon, som mange sætter deres lid til.
          Syntes nu jeg har set masser af positive udmeldinger grundet det større sats på talentudvikling.

          Comment


            Det handler vel også lidt om at det ikke kommer som den helt store overraskelse, vi har jo også råbt på de unge i årevis nu, så måske folk bare er i et roligt tilfredsheds mod, fremfor det mere excentriske...
            Og det er jo heller ikke et emne hvor de store sammenstød kommer i debatten, alle er stille og roligt godt tilfredse... :-)
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Og nu har vi heller ikke 2-3 gode unge angribere i truppen. (Ved godt vi har 1)

              Så derfor er det jo fint nok og købe en angriber ind der ved hvor målet står.

              Man skal vel ikke juble over de unge i hver indlæg man laver for at man er glad for at det er dem vi begynder at satse på, eller hvad?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                Og nu har vi heller ikke 2-3 gode unge angribere i truppen. (Ved godt vi har 1)

                Så derfor er det jo fint nok og købe en angriber ind der ved hvor målet står.

                Man skal vel ikke juble over de unge i hver indlæg man laver for at man er glad for at det er dem vi begynder at satse på, eller hvad?
                Er sådan set enig med dig. Men ærgrer mig alligevel lidt over at Raben nu er 5. valg?? til angriber pladsen. Jeg synes han i reserveholdskampen mod EFB viste nogle gode takter, og hans teknik og hurtighed, samt hans målfarlighed burde kunne give nogle indhop på førsteholdet, hvilket der med købet af 2 nye angribere er lang udsigt til. Forlydender i sommerpausen fra folk herinde, var dog også at han var faldet meget i niveau det seneste år, så måske det bare var en enelige svale i mandags.

                Comment


                  Nu tror jeg ikke man skal lave den store rangering af dem endnu.

                  Lado bliver nok startende når han er klar til det.
                  Men derudover tror jeg faktisk at resten kan ændre sig fra kamp til kamp, to eller tre gode reserve kamp i træk fra f.eks. Raben, vil spille ham tættere på.
                  Ligesom dårlige kampe samt dårlige træninger vil gøre det modsatte.

                  Jeg er sikker på at Raben nok skal få sine minutter/kampe, om han så griber dem er jo en helt anden sag.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                    Er sådan set enig med dig. Men ærgrer mig alligevel lidt over at Raben nu er 5. valg?? til angriber pladsen. Jeg synes han i reserveholdskampen mod EFB viste nogle gode takter, og hans teknik og hurtighed, samt hans målfarlighed burde kunne give nogle indhop på førsteholdet, hvilket der med købet af 2 nye angribere er lang udsigt til. Forlydender i sommerpausen fra folk herinde, var dog også at han var faldet meget i niveau det seneste år, så måske det bare var en enelige svale i mandags.
                    Det så lovende ud mod Esbjerg - ud fra klippene, jeg så.

                    Jeg så ham nogle gange for u-holdet sidste år. Der tænkte jeg til gengæld, at der var lang vej endnu. Jeg har en eller anden ide om, at han måske havde noget skadesbøvl i den periode. Det kan selvfølgelig forklare de præstationer, jeg så.

                    Jeg tror vores unge kan lære rigtig meget af at have nogle erfarne at læne sig op ad. Jeg har kun set en træning med Lado.Men hvis det var standarden for hans træfsikkerhed, så tror jeg han kan styrke træningsmiljøet for angriberne.

                    Hvis Raben får et gennembrud eller noget der ligner på et tidspunkt, er det vel meget sandsynligt, at det tidligst kommer om et år eller to. Og så er det vel rigtig fint i mellemtiden gå op ad en spiller, der kan lære en masse fra sig, og måske på et tidspunkt få nogle indhop, så han stille og roligt kan integreres på holdet.

                    Er der nogen der har set Raben det seneste halve år, som har et bud på, hvor langt han er i sin udvikling?

                    Comment


                      For lige at bringe tråden tilbage på Lado
                      Er der nogen der har hørt om Velfærds Danmark er kommet videre med en arbejdes og opholds tilladelse??

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af de Claw Se indlæg
                        For lige at bringe tråden tilbage på Lado
                        Er der nogen der har hørt om Velfærds Danmark er kommet videre med en arbejdes og opholds tilladelse??
                        Mon ikke at det kommer på ob.dk den dag det sker. Så jeg gætter på at det ikke er sket endnu

                        Comment


                          Så landede min nye awaytrøje med #13 Dvalishvili. I kan tro jeg er fin :-)
                          Glæææææder mig til at se ham i kamp!

                          MvT
                          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                          Comment


                            Sådan der:
                            http://www.ob.dk/artikel/dvalishvili...paa-plads.aspx

                            Comment


                              Hold da op en ringe notits. Virkelig dårligt sprogbrug.

                              "OB's nye georgiske angriber Vladimir Dvalishvili har nu fået sin arbejds- og opholdstilladelse, så han for alvor kan begynde sit arbejde i Ådalen."
                              For alvor? Har han arbejdet for sjov?

                              "Dermed kan georgieren være inde i billedet til OB's næste kamp i Superligaen, hvor FCK kommer på besøg på TREFOR Park 31. august."

                              Kan være? Han er vel inde i billedet, ellers skulle han jo ikke være i OB's trup. Ligesom alle andre professionelle i OB.


                              "Dvalishvili kom til OB fra polske Legia Warszawa i slutningen af sidste år."

                              Det har været en virkelig velbevaret hemmelighed. Og så kan det godt undre mig lidt, at det har taget så lang tid at få en arbejdstilladelse. Hvad mon han har lavet i mellemtiden?

                              Comment


                                Eftersom han ikke har måtte lave noget, er det vel egentligt fair nok at skrive at han for alvor kan komme igang.

                                Comment

                                Working...
                                X