Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd : BIF - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det er optimalt at få point med hjem fra Brøndby, når man er så underlegen i en time, og dybest set kun har en lille håndfuld spillere, der enten præsterede på niveau eller som ikke havde diverse skavanker, der hæmmede dem, og burde have været bagud 3-0 ved halvtid mod et på dagen bedre spillende hold.

    Jeg synes Lasse Nielsen er vores de facto anfører; én der viser attitude, selv i modgangen, og selv om han også selv havde et par gevaldige svipsere. At Skulason render rundt med det anførerbind er beyond me. Han er jo ikke anfører. Og da slet ikke, når man er så dårlig til at sætte sig igennem i duellerne, placerer sig så mange gange forkert både i forhold til spil og modstander, og slet ikke besidder de boldmæssige evner til at være nogen som helst spilfordeler. En sådan man kan jo ikke sætte noget som helst eksempel for de unge spillere.

    Vi har stadig flere udfordringer end lyspunkter, og derfor er vi stadig en klar nedrykningsfavorit. Fordi vores hold ikke består af 11 Lasse Nielsen'er eller Falks.

    MvH ChrisOB
    Jeg er helt enig med dig (og andre) i at Lasse Nielsen klart var holdets vigtigste spiller i dag som han var det kamp efter kamp som anfører for FCV.
    Nu bliver det så spændende om han går ned som alle andre gør efter nogen tid (også Ari og Spellman, som ER gode spillere).
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      Det er nok rigtigt, men Røde Romario var kun god i de første to kampe. Jeg husker det sådan at det var det år det gik galt, men så gik det kun næsten galt.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
        Det er nok rigtigt, men Røde Romario var kun god i de første to kampe. Jeg husker det sådan at det var det år det gik galt, men så gik det kun næsten galt.
        Røde Romario (Erik Bo A) blev købt som redningsbomber i 1998-1999 og DET crashede. Søren Andersen var året senere, og det var en succes. Han lavede 14 mål i sæsonen.

        http://www.superstats.dk/stilling/in...ar=1999%2F2000

        Comment


          Absolut positivt:

          Vi kommer ud til kampen som sædvanlig, hvis ikke værre, men Bech formår simpelthen at skifte ind, han har tydeligvis hørt efter på træneruddannelsen, og får, som om han aldrig har lavet andet, kommunikeret ud at han vil lave ændringer... Ud af en perlerække af navne på bænken, der i øvrigt er så lang øjet rækker, formår han så ydermere at finde de rigtige at sætte ind...

          På banen er vi ført an af en ny udnævnt anfører, der allerede burde have været det fra dag ét, for han overgår langt AMC på alle fronter, og i dag fejler han kun 10 ud af 10 aktioner fordi alle 22 spillere på banen havde selvlysende sko på, og så bliver det svært at hitte ud af for en mand der aldrig orienterer sig om hvad der foregår i over 1 meters højde...

          Det var sgu stærkt at se vi sled os til point i dag, som det så ydmygt er blevet sagt flere steder i aften, mere af det, så kommer pointene...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Jeg er helt enig med dig (og andre) i at Lasse Nielsen klart var holdets vigtigste spiller i dag som han var det kamp efter kamp som anfører for FCV.
            Nu bliver det så spændende om han går ned som alle andre gør efter nogen tid (også Ari og Spellman, som ER gode spillere).
            Det kan godt være, at de er "gode spillere", men jeg har hele tiden ment, at de to dér har store udfordringer med at ramme det niveau på pasningsspillet, der skal til for at vi kan spille os ud af pressede situationer eller få roen tilbage i holdet. Og Ari's klejne fysiske statur er altså et problem, uanset hvordan man vender og drejer det. Man ser det gang på gang, han selv når han er ihærdig, så har han store problemer med at sætte sig igennem fysisk. Og det skal man altså kunne gøre inde på den centrale midt. Azer Busuladzic er et eksempel på en spiller, der kan lidt af begge ting. Han kan sætte sig igennem fysisk qua sin statur, og han er rolig på bolden. Det er den slags spillere, der får os ud af det her.

            Enten det, eller en spiller med større fysisk styrke og et løbepensum som Spellman og Ari.

            Så det her handler om at truppen OG holdet er dårlig sat sammen af både tidligere og nuværende ledelser, samt nuværende træner. De passer ikke sammen - og så får vi et hold, der nok godt kan li' hinanden indbyrdes, men som bare ikke passer sammen. I modgang bliver der ikke løbet de ekstra meter. Hobro var presset i bund i det sidste kvarter og var under pres indtil de scorede til 2-0, og det overlevede de, fordi alle VILLE det.

            Løbe de ekstra meter for hinanden, være i stand til at spille sig ud af presset og slå kontraer med flere mand; Hobros anfører og centerforsvarer tog hele 2 gange i starten af 2. halvleg et løb frem i feltet, og det gav så scoringen til 2-0. En anfører, der TØR, en anfører der hiver sine medspillere med, skaber samhørighed på banen.

            Så når forskellige folk tager i Ådalen og rapporterer om god stemning, så er det sikkert også rigtigt; den gode stemning giver så bare ikke dén samhørighed, der gør et halvtidsprof hold i stand til at vinde hele 3-0 i Parken.

            Jeg savner gnist; sammenhæng i alle kæder; og dén skal træneren så starte med at levere, og så skal holdet og truppen også passe sammen og have de rigtige ledertyper på holdet. Lasse Nielsen er én sådan; Ari Skulason ikke.

            Vi lignede et hold, der VILLE det imod AaB. Men meget sigende vandt vi ikke trods 22 afslutninger. Så tager vi til Brøndby og får så et point med en indsats, der i det store hele, specielt i 1. halvleg var helt på linie med den "indsats" vi leverede i Slagelse. Det kan man så vælge at tolke som noget positivt; og det er da positivt, men reelt står vi stadig i lort til halsen; fordi vi kan ikke blive ved med at regne med at modstanderne er uskarpe hver gang og/eller lade sig overrumple i overtiden. Spiller vi sådan i Randers næste gang (hvis ikke der når at blive konflikt inden dag), så får vi tæv.

            Fordi holdet ikke hænger homogent sammen. Skylden og ansvaret ligger hos både nuværende og tidligere sportslige ledelser, både dem på og udenfor kridtstregerne. Denne trup og dette hold er ikke godt nok til at holde sig oppe over 33 kampe. Med mindre vi begynder at levere flere indsatser som den mod AaB.

            Jeg tvivler bare lidt på, at vi kan gøre det mere end 1 ud af 8-10 kampe. Og så får man altså ikke mange point.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Dejligt at fighte sig til point! Det er seriøst langtid siden man har stået i den situation at skulle lave det afgørende mål i 92' minut! Dejlig forløsning.
              Ros til TB, toppel, Kryger, tm, LN!
              men ris til Skulason, Bodul, kirkeskov til tider.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af forever ob Se indlæg
                Over stregen !
                Uanset udfaldet af mandagskampen, er vi dog under igen...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Det er over hele linien den er gal. Kasper Larsen ser jo ud som om, han slet ikke tror på sig selv eller sin evne til at placere sig rigtigt. Emil Larsen er et kapitel for sig selv; hans lyst til at være i OB ligner efterhånden den samme lyst, jeg har til at få et los i løgene.

                  Det hænger bare ikke sammen. Og da slet ikke i modgang. Lasse Nielsen kan ikke vække 8-10 søvngængere og en Rasmus Falk på 90 procent, så ét eller andet mangler der. I alle kæder. Kasper Larsen ville have godt af en tur på bænken og lange samtaler om, hvad det er, han vil med sit fodboldspil. Skulason skal ikke være anfører, og efterhånden synes jeg slet ikke, han skal spille, fordi han har præsteret endnu dårligere på venstre back. Martin Spellman kan løbe, fighte og slå ud med armene, men hvad kan han egentlig mere? Kirkeskov fik en god debut, men i dag var det heller ikke godt nok. Azer kan kun klare en time ad gangen, men han er i det mindste et lyspunkt. Han ligner en tovejsspiller. Toppel kan ikke noget med fødderne, og laver ofte for mange afgørende fejl, men man kan ikke tage fra ham, at han også tager sin del af æren for at holde Brøndby væk fra scoringer. Daniel Høegh har også placeringsproblemer en gang imellem, og var ikke lige så dårlig som Kasper Larsen.

                  Det virker som om Kasper Larsen spiller som en ung "gammel AMC". Der er ting i hans redskabskasse, men det virker nogen gange som om, at han glemmer at bruge dem rigtigt. Hans udvikling lader til at være gået i stå, og han bygger ikke til på sit spil.

                  Så lige nu står vi, dybest set, kun med 3-4 spillere, som virker til at have redskaberne til at hive os ud af dette spillemæssige og indstillingsmæssige hurlumhej. Falk, Lasse Nielsen, Toppel, Azer. Spillere med fodboldmæssige og indstillingsmæssige evner, der går ud over de andres.

                  Det er simpelthen for lidt til at skabe et sammenhængende hold. Måske det hele starter ude fra bænken og bevæger sig ud af?

                  MvH ChrisOB
                  Jeg er fuldstændig enig. Det er lykkes at afskibe så mange gode spillere og indkøbe tilpas dårlige, at det hele sejler pga. mangel på kvalitet. Bech kan tale nok så meget om, at "vi skal ud på træningsbanen og øve os", men faktum er at langt hovedparten af spillene simpelthen ikke er bedre end til 1. division (hvorfra mange også kommer). Dét er vores største problem og desværre uløseligt med den måde klubben drives på pt., hvor man er i gang med at spare sig ihjel.
                  OB: Danske mestre i 2075/6

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                    Dejligt at fighte sig til point! Det er seriøst langtid siden man har stået i den situation at skulle lave det afgørende mål i 92' minut! Dejlig forløsning.
                    Ros til TB, toppel, Kryger, tm, LN!
                    men ris til Skulason, Bodul, kirkeskov til tider.
                    Og så specielt mod BIF dermange gange har taget point på os i de sidste minutter .... Fordi OB stoppede med at spille..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Hvordan gjorde Lucas Jensen det egentlig?
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Hvordan gjorde Lucas Jensen det egentlig?
                        Jeg var positivt overrasket
                        Everything will be okay in the end. If it's not okay it's not the end.

                        Comment


                          Jeg var også Brøndby Stadion igår, og generelt set er jeg bare rystet over så dårligt dansk topfodbold er blevet! FCk's 0-3 blamage siger bare det hele, der nu støtter op om, at man med gamle dyder kan komme langt i suppen! Det er SÅ pinligt at halvprof'ere kan slå det ene fuldtidsprofesionelle hold efter det andet!
                          Nå men mht. kampen igår og OB, var dette mine betragtninger.
                          De bliver kørt rundt de første 15/20 min, fordi der ingen sammenhæng er mellem kæderne! Der bliver ydet intet fælles modpres, og det skyldes især man ikke fungerer som en samlet flok! Der er nogle spillere som ikke gider, og efter igår må Bodul ha' spillet sin sidste kamp, for manden laver INTET defensivt/presmæssigt. En anden der virkelig irriterede mig igår, var Emil Larsen. Udover at være utrolig uskarp, så er han den største luksusspiller i suppen, og det holder bare ikke! Hele hans attitude er simpelthen fornærmende, og jeg fatter ikke TB ikke flåede ham ud, men der var selvfølgelig nogle at vælge imellem. Spellman gad ikke rigtigt, som han ellers plejer, da pladsen ikke passede herren, men det hjalp da han blev flyttet ind på midten, og kryger overtog pladsen i højresiden. Jeg synes folk herinde overdriver Azers præstation igår, for også han manglede noget i prespillet! Det blev lidt mussetacklinger - der skal altså smadres mere igennem tak! Men som omdrejningspunkt spilmæssigt fremad er han klart den bedste, og jeg kan også normalt godt lide ham. Kirkeskov var heller ikke i mine øjne så dårlig igår, og især i første halveg knokler han løs - det kunne de andre lære noget af. Bagkæden kæmper det de kan, men hold nu k... hvor er de ringe til at bringe bolden fremad, og her er det især de 2 unge der fejler hårdt! Høgh venter alt for længe med at spille bolden videre, og det koster HVER gang. Det skal han have justeret. Larsen var rystende usikker i sine indgreb, og ligner en mand, der ikke rigtigt tror på det mere. LN er fin nok og kæmper helt vildt.
                          Toppel redder men han mangler altså at give forsvaret ro, som gode målmænd formår.
                          Ari var helt forfærdelig igår, og jeg synes helt klart midtbanen mod Randers skal hedde Spellman & Azer.
                          Falk er ikke helt i gear, og det forstås. pga. skade.

                          TB får reddet noget med sine indskiftninger, men jeg synes helt klart OB ligner noget jeg så sidst TB var træner = spillertrup der langsomt hænger mindre og mindre sammen, og spillere der underpræsterer. Han er ikke manden til fremtidens hold!

                          Håber opstillingen mod Randers bliver:

                          Toppel
                          Kryger LN Høgh Kirkeskov

                          Falk Spellman Azer Lucas J.

                          Greve TM

                          Comment




                            Han var klart et friskt pust sammenlignet med Emil
                            Last edited by Valluga; 11-08-2014, 07:45.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Valluga Se indlæg
                              Jeg var også Brøndby Stadion igår, og generelt set er jeg bare rystet over så dårligt dansk topfodbold er blevet! FCk's 0-3 blamage siger bare det hele, der nu støtter op om, at man med gamle dyder kan komme langt i suppen! Det er SÅ pinligt at halvprof'ere kan slå det ene fuldtidsprofesionelle hold efter det andet!
                              Nå men mht. kampen igår og OB, var dette mine betragtninger.
                              De bliver kørt rundt de første 15/20 min, fordi der ingen sammenhæng er mellem kæderne! Der bliver ydet intet fælles modpres, og det skyldes især man ikke fungerer som en samlet flok! Der er nogle spillere som ikke gider, og efter igår må Bodul ha' spillet sin sidste kamp, for manden laver INTET defensivt/presmæssigt. En anden der virkelig irriterede mig igår, var Emil Larsen. Udover at være utrolig uskarp, så er han den største luksusspiller i suppen, og det holder bare ikke! Hele hans attitude er simpelthen fornærmende, og jeg fatter ikke TB ikke flåede ham ud, men der var selvfølgelig nogle at vælge imellem. Spellman gad ikke rigtigt, som han ellers plejer, da pladsen ikke passede herren, men det hjalp da han blev flyttet ind på midten, og kryger overtog pladsen i højresiden. Jeg synes folk herinde overdriver Azers præstation igår, for også han manglede noget i prespillet! Det blev lidt mussetacklinger - der skal altså smadres mere igennem tak! Men som omdrejningspunkt spilmæssigt fremad er han klart den bedste, og jeg kan også normalt godt lide ham. Kirkeskov var heller ikke i mine øjne så dårlig igår, og især i første halveg knokler han løs - det kunne de andre lære noget af. Bagkæden kæmper det de kan, men hold nu k... hvor er de ringe til at bringe bolden fremad, og her er det især de 2 unge der fejler hårdt! Høgh venter alt for længe med at spille bolden videre, og det koster HVER gang. Det skal han have justeret. Larsen var rystende usikker i sine indgreb, og ligner en mand, der ikke rigtigt tror på det mere. LN er fin nok og kæmper helt vildt.
                              Toppel redder men han mangler altså at give forsvaret ro, som gode målmænd formår.
                              Ari var helt forfærdelig igår, og jeg synes helt klart midtbanen mod Randers skal hedde Spellman & Azer.
                              Falk er ikke helt i gear, og det forstås. pga. skade.

                              TB får reddet noget med sine indskiftninger, men jeg synes helt klart OB ligner noget jeg så sidst TB var træner = spillertrup der langsomt hænger mindre og mindre sammen, og spillere der underpræsterer. Han er ikke manden til fremtidens hold!

                              Håber opstillingen mod Randers bliver:

                              Toppel
                              Kryger LN Høgh Kirkeskov

                              Falk Spellman Azer Lucas J.

                              Greve TM
                              Meget enig i dine betragtninger. Især enig i, at vi skal tilbage i 4-4-2 og så skal forsvaret være som du skitserer. Hvad de 6 forreste angår vil jeg trods alt nok hellere have Emil med, frem for Greve, men forstår udemærket budskabet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Valluga Se indlæg
                                Jeg var også Brøndby Stadion igår, og generelt set er jeg bare rystet over så dårligt dansk topfodbold er blevet! FCk's 0-3 blamage siger bare det hele, der nu støtter op om, at man med gamle dyder kan komme langt i suppen! Det er SÅ pinligt at halvprof'ere kan slå det ene fuldtidsprofesionelle hold efter det andet!
                                Nå men mht. kampen igår og OB, var dette mine betragtninger.
                                De bliver kørt rundt de første 15/20 min, fordi der ingen sammenhæng er mellem kæderne! Der bliver ydet intet fælles modpres, og det skyldes især man ikke fungerer som en samlet flok! Der er nogle spillere som ikke gider, og efter igår må Bodul ha' spillet sin sidste kamp, for manden laver INTET defensivt/presmæssigt. En anden der virkelig irriterede mig igår, var Emil Larsen. Udover at være utrolig uskarp, så er han den største luksusspiller i suppen, og det holder bare ikke! Hele hans attitude er simpelthen fornærmende, og jeg fatter ikke TB ikke flåede ham ud, men der var selvfølgelig nogle at vælge imellem. Spellman gad ikke rigtigt, som han ellers plejer, da pladsen ikke passede herren, men det hjalp da han blev flyttet ind på midten, og kryger overtog pladsen i højresiden. Jeg synes folk herinde overdriver Azers præstation igår, for også han manglede noget i prespillet! Det blev lidt mussetacklinger - der skal altså smadres mere igennem tak! Men som omdrejningspunkt spilmæssigt fremad er han klart den bedste, og jeg kan også normalt godt lide ham. Kirkeskov var heller ikke i mine øjne så dårlig igår, og især i første halveg knokler han løs - det kunne de andre lære noget af. Bagkæden kæmper det de kan, men hold nu k... hvor er de ringe til at bringe bolden fremad, og her er det især de 2 unge der fejler hårdt! Høgh venter alt for længe med at spille bolden videre, og det koster HVER gang. Det skal han have justeret. Larsen var rystende usikker i sine indgreb, og ligner en mand, der ikke rigtigt tror på det mere. LN er fin nok og kæmper helt vildt.
                                Toppel redder men han mangler altså at give forsvaret ro, som gode målmænd formår.
                                Ari var helt forfærdelig igår, og jeg synes helt klart midtbanen mod Randers skal hedde Spellman & Azer.
                                Falk er ikke helt i gear, og det forstås. pga. skade.

                                TB får reddet noget med sine indskiftninger, men jeg synes helt klart OB ligner noget jeg så sidst TB var træner = spillertrup der langsomt hænger mindre og mindre sammen, og spillere der underpræsterer. Han er ikke manden til fremtidens hold!

                                Håber opstillingen mod Randers bliver:

                                Toppel
                                Kryger LN Høgh Kirkeskov

                                Falk Spellman Azer Lucas J.

                                Greve TM
                                Du gengiver fuldkommen kampen som jeg så den på TV. Samtlige spillerpræstationer er spot on - og jer er iøvrigt helt enig omkring opstillingen til næste kamp.

                                Comment

                                Working...
                                X