Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Thomas Thomasberg ny cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Jeg kan sagtens se en masse fornuftigt i at få en trænertype som Thomasberg ind. Jeg tænker han er mere pragmatisk og bedre til at få det bedste ud af det materiale han har, hvad enten det er i Hobro, Randers, FCM elle OB og med garanti med langt mindre brok over de spillere han har.

En stærk defensiv og skarphed på kontra og dødbolde er mere driftssikkert i superligaen, end den mere kompromisløse stil Zorniger slog sig op på. Når vores ledelse ikke kan give Zorniger præcis det hold der skal til for at kunne udføre hans “spillestil”, så er det fint at gå med en trænertype som mindre offensivt kører sine spillere og ledelse under bussen.

Samtidig tror jeg ikke vi skal tolke Thomasbergs mere underspillede jyske retorik som om at han ikke kan banke i bordet og iøvrigt har en kæmpe vindermentalitet både som spiller og træner. Og når det kommer til vores træningsfaciliteter så kommer han jo fra FCM, hvor de befinder sig på en helt anden planet hvad faciliteter angår, så måske han også kan give noget input på det punkt.

Og jeg er helt enig med dig i det sidste du skriver mht. resultater frem for “smuk fodbold” og det danske landshold er pt. et fremragende eksempel og både Tjekkiet og Skotland viste meget fint hvordan man med simple midler og den rette taktik og indstilling kunne køre Brian Riemers hold ud på røv og nøgler.

Det der primært gør mig trist ved fyringen af Zorniger er at det for mig endnu engang understreger hvor inkompetent vores øverste ledelse er (Thorborg, Enrico) når det kommer til at drive en professionel fodboldklub og de famler rundt gang på gang.

Men velkommen til Thomasberg og jeg håber virkelig at det er det helt rigtige match denne gang og ellers prøver vi bare med en ny som vi plejer ;-)
    Helt enig, jeg håber også at de begynder at kigge noget mere på dem selv og andre arbejdsgange mv. Men det er måske for naivt at tror på :)

Comment

Velkommen til TT, jeg håber og tror på det er det der skal til denne gang, men vil da også se det før jeg tror det. Forstærkninger skal der til uanset og om så løbet imod top 6 er kørt til vinterpausen eller lige efter, så er det jo ikke første gang vi ikke når det mål, men truppen er da et ok sted, samlignet med tidligere år.

Ved ikke om han har noget netværk at trække på, så man kunne finde noget kvalitet idet. Om spillestilen bliver defensiv, champagne, eller midt imellem, kan jeg sagtens leve med, bare vi får noget struktur på holdet og ser noget udvikling.

Vinder vi mandag, er det en fantastisk start, men den bliver meget svær.

Han må vel også kunne komme med gode input, eftersom han været i FCM og de er jo lysår foran os, på vel alle parametere.

Velkommen til, jeg håber vi snart kan vinde 2 i træk, lidt mere kontinuerligt og hvem ved, måske vi rammer en stime på 3, kan ikke huske hvornår det er sket i den bedste række.

Comment

Working...
      X