Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Thomas Thomasberg ny cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Bingo! Præcis som jeg frygtede i mit lange skriv fra den anden tråd, nemlig at fyringen af Zorniger og uoverensstemmelserne bunder i, at den øverste ledelse har skruet ned for ambitionerne og i særdeleshed tempoet og dermed tidshorisonten. Nu skal vi ikke længere "angribe superligaen", men stå på tæer for at nå top-6 Troels' forkærlighed for billedsprog og retoriske finurligheder er sådan set bare en mere kultiveret variant af Jesper Hansens "uld i mund". Zorniger har med al tydelighed sine svagheder, men hvor var hans direkte kommunikation dog forfriskende. Alt det her ville bare være markant nemmere at sluge, hvis man tonede rent flag og sagde, at "gearskiftet var mere udfordrende end forventet, og det var mere end klubben/organisationen kunne bære. Vi vil hellere udvikle os langsomt, men sikkert mod at blive en fast del af top-6 henover de kommende sæsoner" (i ubestemt flertal; kan være tættere på 5 sæsoner end 3)."
    Stadion bliver sgu tidligst klar til 2030, så OB kan sagtens nå en tur mere ned i 1. division, ingen grund til hastværk og panik.

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
      Velkommen TT, min overall favorittræner i OB som ikke var fynbo men dansk var Ove Pedersen, jeg synes egentlig TT er lidt samme type.
      Det bliver godt er jeg sikker på.
      Hans laveste pointsnit er 1,4 mener jeg at have hørt i dagens SFÅ, hvilket gav minimum 31 point i alle grundspil..

Jwg tror også det kommer til at bliver godt, og at vi får en træner ind som ikke træder på omgivelserne, så spillerne kan få lov til at spille fodbold.

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Bingo! Præcis som jeg frygtede i mit lange skriv fra den anden tråd, nemlig at fyringen af Zorniger og uoverensstemmelserne bunder i, at den øverste ledelse har skruet ned for ambitionerne og i særdeleshed tempoet og dermed tidshorisonten. Nu skal vi ikke længere "angribe superligaen", men stå på tæer for at nå top-6 Troels' forkærlighed for billedsprog og retoriske finurligheder er sådan set bare en mere kultiveret variant af Jesper Hansens "uld i mund". Zorniger har med al tydelighed sine svagheder, men hvor var hans direkte kommunikation dog forfriskende. Alt det her ville bare være markant nemmere at sluge, hvis man tonede rent flag og sagde, at "gearskiftet var mere udfordrende end forventet, og det var mere end klubben/organisationen kunne bære. Vi vil hellere udvikle os langsomt, men sikkert mod at blive en fast del af top-6 henover de kommende sæsoner" (i ubestemt flertal; kan være tættere på 5 sæsoner end 3)."
        Allerede før der blev meldt top6 ud har der været talt om at man skal strække sig for at nå det.
        De fleste er enige om at der er flere hold der skal spille om en plads da FCM, FCK, AGF, BIF og FCN formentligt sætter sig på de første 5.
        Altså kæmper vi med Randers, Viborg og SønderjyskE samt ACH der kommer med et kæmpe budget og investeringslyst om den sidste plads.
        Det er de klubber vi skal måle os imod … jeg er den første til at sige at transfers hjælper med den mission men det er ikke det eneste der skal til og det er ikke det der garanterer det.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Allerede før der blev meldt top6 ud har der været talt om at man skal strække sig for at nå det.
          De fleste er enige om at der er flere hold der skal spille om en plads da FCM, FCK, AGF, BIF og FCN formentligt sætter sig på de første 5.
          Altså kæmper vi med Randers, Viborg og SønderjyskE samt ACH der kommer med et kæmpe budget og investeringslyst om den sidste plads.
          Det er de klubber vi skal måle os imod … jeg er den første til at sige at transfers hjælper med den mission men det er ikke det eneste der skal til og det er ikke det der garanterer det.
          naturligvis - der er ikke noget garanteret, og der vil være mange om budet.

Men man viser at man mener det når man går ud og forstærker truppen, det vi er ude i nu er jo at håbe de andre er dårligere end os så vi kan snige os med. Vi krydser fingrene og håber det går - igen. Det er den "strategi" man har kørt gang på gang. Ligesom når man har ventet til sidst i vinduet og håbet på en god spiller faldt ned i OB-turbanen. Det er bare aldrig sket.

Hvis man vil top 6, hvis man vil være ambitiøs - så kræver det investeringer. Men det er ingen garanti, vi spiller jo om det.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

naturligvis - der er ikke noget garanteret, og der vil være mange om budet.

Men man viser at man mener det når man går ud og forstærker truppen, det vi er ude i nu er jo at håbe de andre er dårligere end os så vi kan snige os med. Vi krydser fingrene og håber det går - igen. Det er den "strategi" man har kørt gang på gang. Ligesom når man har ventet til sidst i vinduet og håbet på en god spiller faldt ned i OB-turbanen. Det er bare aldrig sket.

Hvis man vil top 6, hvis man vil være ambitiøs - så kræver det investeringer. Men det er ingen garanti, vi spiller jo om det.
            Jeg er ikke uenig men jeg tror på at TB mere end “håber”.

Jeg tror og håber på, at TB vitterligt går efter spillere som er for gode til OB, så man på længere sigt får spillere der er bedre end det vi skal bruge nu og her.
            Spillere som Maxsø der åbenlyst håber på noget i udlandet og alternativt BIF men hvis intet af det virker, så er der en kontrakt i OB. Så kan det godt være at han ikke VIL OB men er prof nok til at gøre hvad der kræves.
            Har TB linet 10 af den type op til den sidste uge at tage de to-tre stykker vi har behov for og har råd til, så må vi bare håbe at vi kanonere te det tabte ved at blive det bedre.

Men det ER “tro, håb og kærlighed” til klubben og så et lille evidens i at TB har hentet et par gode spillere til klubben.

Men kommer der ikke nogen eller er de der kommer ikke markant bedre end det vi har sagt farvel til, så dumper han fælt.

Jeg tror på at det hold vi trods alt har nu er bedre end SIF og Lyngby så jeg er ikke bange for en nedrykning men 10-7 er stadig kedeligt ..

Der mangler stadig en Præstationsspiller for at vi har en fuldtallig trup.
            Der er stadig en ubalance i unge spillere vs erfarne spillere, så jeg tror på både af- og tilgange + erstatninger for flere salg.
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
              Velkommen TT, min overall favorittræner i OB som ikke var fynbo men dansk var Ove Pedersen, jeg synes egentlig TT er lidt samme type.
              Det bliver godt er jeg sikker på.
              Det er ikke nogen dårlig sammenligning. TT er helt sikkert en mere gammeldags træner end mange af de andre, han er også Superligaens ældste, og står for noget solidt håndværk på nogle klassiske dyder, men ikke så nytænkende i sin måde at se fodbold på.

Jeg tror han kommer til at levere kontinuerligt stabile midterplaceringer, 5-9 hvor man ikke er i nærheden af at rykke ned, spiller noget solid og ikke særligt berusende fodbold, og når han forlader klubben om en 2-3 år, så vil han blive husket som ham den lidt kedelige træner der ikke rigtigt var med til at rykke klubben, men som stabiliserede holdet i den der Randers/Viborg/Silkeborg kategori.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Det er ikke nogen dårlig sammenligning. TT er helt sikkert en mere gammeldags træner end mange af de andre, han er også Superligaens ældste, og står for noget solidt håndværk på nogle klassiske dyder, men ikke så nytænkende i sin måde at se fodbold på.

Jeg tror han kommer til at levere kontinuerligt stabile midterplaceringer, 5-9 hvor man ikke er i nærheden af at rykke ned, spiller noget solid og ikke særligt berusende fodbold, og når han forlader klubben om en 2-3 år, så vil han blive husket som ham den lidt kedelige træner der ikke rigtigt var med til at rykke klubben, men som stabiliserede holdet i den der Randers/Viborg/Silkeborg kategori.
                Kan han stabilisere og som rækkens nr. 5 eller 6 de næste 2-3 år så har han vel løst sin opgave og så er en anden træner der skal tage os op omkring bronzepladsen ..

Comment

altså nu vandt han mesterskabet med FCM - der er altså markant forskel.

Pokaltitel er flot - men det var selv OB under Alm tæt på at vinde, det kan ske.

Jeg tror Thomasberg er en fin træner, middelmådig - men fin. Lidt mere af det vi har været vandt til i OB. Michelsen, Krogh, Alm...nu har jeg ikke nærstuderet hans karriere men han virker bare generelt lidt mere kedelig, eller et mere positivt ladet ord; stabil. Både når det kommer til spillet på banen og sådan ifht medier.

Og der skuffer det mig bare; Zorniger så jeg som et gearskifte - en udmelding om at nu skulle der rykkes, OB skulle til at have nogle ambitioner. Men som altid holdt man igen - hvilket naturligvis har gjort det sværere at få spillet til at virke på banen (for vi manglede jo i den grad at se noget Zorniger bold)

Og nu virker det så til at Thorbord igen har fået sin "firmaets mand" en type der ikke laver alt for meget rav i den i det offentlige når div. løfter igen igen bliver brudt.
                  Det er så et gearskifte op. Fra en træner under middelmådig (mit postulat) til en der er middelmådig (dit postulat).

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Kan han stabilisere og som rækkens nr. 5 eller 6 de næste 2-3 år så har han vel løst sin opgave og så er en anden træner der skal tage os op omkring bronzepladsen ..
                    Enig, det ville være et godt skridt for OB, hvis man kan rykke bundniveauet derop. Bliver det sådan noget 5-7-9 som under Michelsen, så er det klart at det fremstår lidt mere undervældende.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Folk vil nok mene mesterskabet kom ud fra en god trup, istedet for at se hvad træneren udførte…
                      Det er simpelthen så morsomt det der. Hvis "folk" (eller bare dig) vil mene det er TT jo solgt til stanglakris på forhånd. Uanset hvad så vil intet være hans fortjeneste. Hvis han vinder er det fordi spillerne er for gode, hvis han taber er det fordi han er en dårlig træner.

Comment

Oprindeligt indsendt af Lunderbaum Se indlæg

Det er så et gearskifte op. Fra en træner under middelmådig (mit postulat) til en der er middelmådig (dit postulat).
                        Passer det at der har været så dårlige / hårde forhold under Zorniger, jamen så skulle manden ud - længere er den ikke. Jeg undre mig så over hvorfor det først sker nu.

Det jeg er skuffet over er at da man hentede Zorniger blev det for mig at se et symbol på at OB igen ville noget mere. Et symbol på nogle ambitioner.

Og det er Thomasberg bare ikke i min bog. Han er en fin træner, kald det stabil eller middelmådig - men jeg ser ham ikke som en der rykker os. Han er en superligatræner der har gået lidt på rundgang - dem har vi set så mange af. For mig bliver han symbolet på at man igen trækker i håndbremsen, skruer ned for ambitionsniveauet og vender tilbage til mere af det vi kender. Middelmådighed.

Comment

Oprindeligt indsendt af Lunderbaum Se indlæg

Det er simpelthen så morsomt det der. Hvis "folk" (eller bare dig) vil mene det er TT jo solgt til stanglakris på forhånd. Uanset hvad så vil intet være hans fortjeneste. Hvis han vinder er det fordi spillerne er for gode, hvis han taber er det fordi han er en dårlig træner.
                          det hænger vel rimeligt nok sammen. Han var en del af mesterskabet i FCM - men vandt det dog ikke egenhændigt. Han havde en markant bedre trup end i Randers, hvor han sjovt nok ikke vandt mesterskabet.

Det betyder jo ikke at han er en dårlig træner, men når man står i spidsen for et af de to bedste og dyreste mandskaber så er det vel knap så stor en bedrift at trække et mesterskab hjem. Det er vel mere forventeligt.

Comment

Et par (syntes jeg) spændende ting ..

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ob-pressemoede

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...en-er-top-seks

– Det har da været inde i tankerne, men da jeg hørte om, hvad OB vil, hvordan de vil det, og hvad jeg kan bidrage til, synes jeg, at det var attraktivt​

“– Det er en helt naturlig del, at jeg vil være involveret i forhold til dem, der kommer ind. Det er dem, jeg skal arbejde med. Det er dem, der skal forbedre truppen.”.
                            ”– Så inden vi skal snakke transfers ind og ud, vil jeg gerne se det hele an.”.

Hvad synes du om truppen?

– Jeg havde ikke sagt ja, hvis jeg ikke synes, at truppen var god nok til at opnå det, vi vil”.

“Hvordan skal OB så spille under Thomasberg på sigt?

– Der er nogle grundlæggende ting omkring noget omstillingsspil, som man skal være dygtige til at angribe. Der er også rigtig mange mål i dødbolde, som jeg synes er vigtigt, og som jeg altid i mine klubber har været dygtig til, og det skal vi også være her.

– Så er der noget defensivt omkring noget presspil og intensitet, som vi gerne vil bringe frem. Jeg tror, at hvis man har set de klubber, jeg har været i, har man kunnet se, at det været vægtet højt. Det er også klubbens strategi”.

Comment

Passer det at der har været så dårlige / hårde forhold under Zorniger, jamen så skulle manden ud - længere er den ikke. Jeg undre mig så over hvorfor det først sker nu.

Det jeg er skuffet over er at da man hentede Zorniger blev det for mig at se et symbol på at OB igen ville noget mere. Et symbol på nogle ambitioner.

Og det er Thomasberg bare ikke i min bog. Han er en fin træner, kald det stabil eller middelmådig - men jeg ser ham ikke som en der rykker os. Han er en superligatræner der har gået lidt på rundgang - dem har vi set så mange af. For mig bliver han symbolet på at man igen trækker i håndbremsen, skruer ned for ambitionsniveauet og vender tilbage til mere af det vi kender. Middelmådighed.
                              Fuldstændig uenig. AZ har i min optik aldrig været dygtig nok til OB og jeg forstod aldrig hvad man skulle med en træner der rodede rundt på Cypern og i 3. Bundesliga. Hans mandskabspleje udadtil skreg jo undervejs til himlen.
                              Jeg kan af gode grunde ikke kommentere ret meget på TT da han ikke, før nu, har interesseret mig. Men han har da vundet det vigtigste i DK. Men det tæller så ikke, kan jeg forstå, da spillertrupperne de pågældende steder var alt for gode.
                              Uanset hvad så var fyrringen af AZ en tidlig julegave for mig.
                              Men TB har fandeme bare at skaffe 2 kompetente superligaspillere inden vinduet lukker. Gerne til forsvaret. Truppen er ikke dårlig. Den er tynd og skrøbelig lige nu.

Comment

det hænger vel rimeligt nok sammen. Han var en del af mesterskabet i FCM - men vandt det dog ikke egenhændigt. Han havde en markant bedre trup end i Randers, hvor han sjovt nok ikke vandt mesterskabet.

Det betyder jo ikke at han er en dårlig træner, men når man står i spidsen for et af de to bedste og dyreste mandskaber så er det vel knap så stor en bedrift at trække et mesterskab hjem. Det er vel mere forventeligt.
                                Det er bare en mærkelig præmis. Den kan garanteret vendes om. En milliard andre trænere havde måske ikke vundet mesterskabet. Tullberg gjorde det i hvert fald ikke i sidste sæson.

Comment

Working...
                                X