Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Thomas Thomasberg ny cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

og det er ganske fint - så har vi fået endnu en middelmådig træner ind. Tænker nok han skal sikre os overlevelse, nogle flere 8. pladser, måske en top 6 (han er jo mere pragmatisk - som Michelsen, den hidtil eneste der har trukket OB i det forjættede land) - hvis ellers han får nogle forstærkninger.

Holdet var ikke godt nok sidste sæson, og det er kun blevet svækket siden.
    Thomasberg har vundet mere end Zorninger har som træner, og så endda i en bedre liga.
    Hvad bedre kan en klub af OBs størrelse skaffe, hvis mesterskab og pokaltitel indenfor de sidste 4-5 år er middelmådigt?

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Thomasberg har vundet mere end Zorninger har som træner, og så endda i en bedre liga.
      Hvad bedre kan en klub af OBs størrelse skaffe, hvis mesterskab og pokaltitel indenfor de sidste 4-5 år er middelmådigt?
      Folk vil nok mene mesterskabet kom ud fra en god trup, istedet for at se hvad træneren udførte…

Comment

kan hører i SFÅ præsentationen af Thomasberg at Troels bryder ind da der snakkes målsætninger og top 6...og igen forsøger at tale forventningerne ned; "det skal sgu være svært", "vi skal stå på tæer" osv. lyder ikke til vi skal regne med de der forstærkninger.
        Nej, det er også svært, når lønkronerne brændes af på den ene træner efter den anden, der skal frelse klubben.

Identitet-OB: her er nøglerne, træner, frels os - vi kan ikke give dig nogle ressourcer, og du har ét år, inden vi nok fyrer dig og gør det samme igen. I kan bare sende et konsulent-honorar, OB, hvis I gerne vil bruge jobbeskrivelsen næste gang.

Comment

"altså hvis de ikke kan se sig selv i det, så skal de have lov til at sige op."

de har lov til at sige op...flot Troels. Mon ikke det er det de håber på - så kan de spare et par kroner i kompensation hvis de selv går.
          Jeg kan næsten ikke være i mig selv efter sådan en udtalelse.

Comment

ren tolkning / gætværk på det Troels siger til SFÅ, men for mig lyder det til at Zorniger er blevet bedt om at tone kritikken af transfers ned i det offentlige - holde det mere internt. Og det kunne eller ville han ikke.

Comment

Oprindeligt indsendt af SAN Se indlæg

Han er endt i top 6 siden han var i Hobro som han vidste fik en 7 plads med.
              .Men i alle klubber havde han bedre forudsætninger.

Comment

altså nu vandt han mesterskabet med FCM - der er altså markant forskel.

Pokaltitel er flot - men det var selv OB under Alm tæt på at vinde, det kan ske.

Jeg tror Thomasberg er en fin træner, middelmådig - men fin. Lidt mere af det vi har været vandt til i OB. Michelsen, Krogh, Alm...nu har jeg ikke nærstuderet hans karriere men han virker bare generelt lidt mere kedelig, eller et mere positivt ladet ord; stabil. Både når det kommer til spillet på banen og sådan ifht medier.

Og der skuffer det mig bare; Zorniger så jeg som et gearskifte - en udmelding om at nu skulle der rykkes, OB skulle til at have nogle ambitioner. Men som altid holdt man igen - hvilket naturligvis har gjort det sværere at få spillet til at virke på banen (for vi manglede jo i den grad at se noget Zorniger bold)

Og nu virker det så til at Thorbord igen har fået sin "firmaets mand" en type der ikke laver alt for meget rav i den i det offentlige når div. løfter igen igen bliver brudt.

Comment

altså nu vandt han mesterskabet med FCM - der er altså markant forskel.

Pokaltitel er flot - men det var selv OB under Alm tæt på at vinde, det kan ske.

Jeg tror Thomasberg er en fin træner, middelmådig - men fin. Lidt mere af det vi har været vandt til i OB. Michelsen, Krogh, Alm...nu har jeg ikke nærstuderet hans karriere men han virker bare generelt lidt mere kedelig, eller et mere positivt ladet ord; stabil. Både når det kommer til spillet på banen og sådan ifht medier.

Og der skuffer det mig bare; Zorniger så jeg som et gearskifte - en udmelding om at nu skulle der rykkes, OB skulle til at have nogle ambitioner. Men som altid holdt man igen - hvilket naturligvis har gjort det sværere at få spillet til at virke på banen (for vi manglede jo i den grad at se noget Zorniger bold)

Og nu virker det så til at Thorbord igen har fået sin "firmaets mand" en type der ikke laver alt for meget rav i den i det offentlige når div. løfter igen igen bliver brudt.
                  Jeg tolker det helt klart som man drosler ned for ambitionerne.
                  Thorborg er fint tilfreds med 8.pladsen fremadrettet.

Lidt ærgerligt man ikke går efter en europæisk plads i denne sæson hvor der er 5 pladser på højkant.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Jeg tolker det helt klart som man drosler ned for ambitionerne.
                    Thorborg er fint tilfreds med 8.pladsen fremadrettet.

Lidt ærgerligt man ikke går efter en europæisk plads i denne sæson hvor der er 5 pladser på højkant.
                    svært at se det som ret meget andet.

Men lad os se - vinduet er åbent en måned endnu, hvis man mener man vil noget - så skal vi også kunne se det ifht forstærkninger.

Comment

kan hører i SFÅ præsentationen af Thomasberg at Troels bryder ind da der snakkes målsætninger og top 6...og igen forsøger at tale forventningerne ned; "det skal sgu være svært", "vi skal stå på tæer" osv. lyder ikke til vi skal regne med de der forstærkninger.
                      Bingo! Præcis som jeg frygtede i mit lange skriv fra den anden tråd, nemlig at fyringen af Zorniger og uoverensstemmelserne bunder i, at den øverste ledelse har skruet ned for ambitionerne og i særdeleshed tempoet og dermed tidshorisonten. Nu skal vi ikke længere "angribe superligaen", men stå på tæer for at nå top-6 Troels' forkærlighed for billedsprog og retoriske finurligheder er sådan set bare en mere kultiveret variant af Jesper Hansens "uld i mund". Zorniger har med al tydelighed sine svagheder, men hvor var hans direkte kommunikation dog forfriskende. Alt det her ville bare være markant nemmere at sluge, hvis man tonede rent flag og sagde, at "gearskiftet var mere udfordrende end forventet, og det var mere end klubben/organisationen kunne bære. Vi vil hellere udvikle os langsomt, men sikkert mod at blive en fast del af top-6 henover de kommende sæsoner" (i ubestemt flertal; kan være tættere på 5 sæsoner end 3)."

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Helt væk?

Den mest forhadte træner er Andreas Alm og den træner er Richard Møller Nielsen. Alle elsker Kim Brink fordi han er fynbo og alle hader BW fordi han er svensker.
                        Hvor passer Bruce Rioch og Zorniger ind i den ligning? De var mig bekendt relativt meget i plus da de startede?

Jeg synes i øvrigt også at mindes at der var ret stor begejstring da BW blev ansat. Høtyvene kom først da der gik cirkus og mærkelige transfers i den. men jeg kan nemt tage fejl.

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Bingo! Præcis som jeg frygtede i mit lange skriv fra den anden tråd, nemlig at fyringen af Zorniger og uoverensstemmelserne bunder i, at den øverste ledelse har skruet ned for ambitionerne og i særdeleshed tempoet og dermed tidshorisonten. Nu skal vi ikke længere "angribe superligaen", men stå på tæer for at nå top-6 Troels' forkærlighed for billedsprog og retoriske finurligheder er sådan set bare en mere kultiveret variant af Jesper Hansens "uld i mund". Zorniger har med al tydelighed sine svagheder, men hvor var hans direkte kommunikation dog forfriskende. Alt det her ville bare være markant nemmere at sluge, hvis man tonede rent flag og sagde, at "gearskiftet var mere udfordrende end forventet, og det var mere end klubben/organisationen kunne bære. Vi vil hellere udvikle os langsomt, men sikkert mod at blive en fast del af top-6 henover de kommende sæsoner" (i ubestemt flertal; kan være tættere på 5 sæsoner end 3)."
                          Er det ikke altid sådan med TB når han svarer på et spørgsmål, åbner det 10 nye spørgsmål?

Jeg er definitivt alt alt alt for dum til at forstå hvad han siger. Og det må jeg så leve med.

Comment

ren tolkning / gætværk på det Troels siger til SFÅ, men for mig lyder det til at Zorniger er blevet bedt om at tone kritikken af transfers ned i det offentlige - holde det mere internt. Og det kunne eller ville han ikke.
                            kan høre sidst i SFÅ at Martin Davidsen har lidt samme tolkning.

Comment

Syntes ikke at det handler så meget om hvad han har vist før som det handler om hvordan han gør det.
                              Strategien går primært på hvordan OB vil spille .. faktisk ikke meget om hvor de skal spille/ende.
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Velkommen TT, min overall favorittræner i OB som ikke var fynbo men dansk var Ove Pedersen, jeg synes egentlig TT er lidt samme type.
                                Det bliver godt er jeg sikker på.

Comment

Working...
                                X