Oprindeligt indsendt af John Doe
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Træningen sæson 26/27
Collapse
X
-
Der er plads til 4 baner. Men det koster jo penge. Mon ikke OB prøver at få kommunen til at betale.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Og så er der 2 baner at skifte imellem. Og der er vel mulighed for at lave 1-2 mere som kunne være klar næste forår. Burde der ikke være m2 græs nok til dette?
Og det tager ca 4 år før de tager telefonen.
Comment
-
Det kommer kommunen ikke til at betale. Det må de klare selv hvis de ønsker flere baner derovre.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Der er plads til 4 baner. Men det koster jo penge. Mon ikke OB prøver at få kommunen til at betale.
Det tror jeg de nemt klarer for egne midler. Så stor en investering er det vel heller ikke.
Men kunne da blive super fedt derovre med 4 baner og så måske et klubhus med omklædningsrum osv. Ikke at det skal erstatte Ådalen helt. Men være et super godt supplement og kan måske gøre at de kan træne på græs helt indtil vinterpausen
- Likes 2
Comment
-
Hvis OB ( NT) kan få kommunen til at betale ved at trække sagen i langdrag - så er det helt sikkert det man vil forsøge - se blot på sagaen om Stadion.
Træningsanlægget burde være forbedret for adskillige sæsoner siden - men man foretager sig kun det absolut nødvendige ( og billigste) - det samme kan på sin vis p.t. siges om transferpolitikken.
Hvis alle andre i rækken opgraderer og investerer i træningsanlæg, stadion og spillertrup - er det IKKE bæredygtigt at fortsætte på ensartet niveau - vi er nu nede på det 7. største budget på spillertruppen i ligaen - og kigger mere ned end op
- Likes 3
Comment
-
Det tænker jeg ikke er lovligt, da det ville være et kommunalt sponsorat af en kommerciel forretning og det ville stensikkert pisse mange mennesker af!Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlægHvis OB ( NT) kan få kommunen til at betale ved at trække sagen i langdrag - så er det helt sikkert det man vil forsøge - se blot på sagaen om Stadion.
Træningsanlægget burde være forbedret for adskillige sæsoner siden - men man foretager sig kun det absolut nødvendige ( og billigste) - det samme kan på sin vis p.t. siges om transferpolitikken.
Hvis alle andre i rækken opgraderer og investerer i træningsanlæg, stadion og spillertrup - er det IKKE bæredygtigt at fortsætte på ensartet niveau - vi er nu nede på det 7. største budget på spillertruppen i ligaen - og kigger mere ned end op
Hvis kommunen skal hjælpe med sport, skal det være til amatører, ikke for at please en milliardærs pengepung!Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
-
Ja det tror jeg så ikke på. De har fået sat grunden til rådighed. Kommunen går ikke ind og hjælper mere her. OB måtte også betale Bane 2 da de fik lagt kunstOprindeligt indsendt af Jebola Se indlægHvis OB ( NT) kan få kommunen til at betale ved at trække sagen i langdrag - så er det helt sikkert det man vil forsøge - se blot på sagaen om Stadion.
Jeg er sikker på at hvis man vurderer at Falens underlag er perfekt til træning ift Ådalen vil man bruge nogle millioner på det. I 2024 regnskabet var der jo afsat 10 mill til træningsfaciliteter. Det kan de vel gøre igen. Tror nemlig ikke at de alle blev brugt. Der skal laves vandingsanlæg på de sidste 2 baner og så burde man vel sætte en form for beskyttelses hegn op.
Så kunne man lave et klubhus med omklædningsfaciliteter og toiletter samt en stor lukket garage til diverse maskiner der skal bruges til at vedligeholde det.
Det burde man vel godt kunne lave til 10 mill hvis ikke det hele skal bygges i guld. De penge er man vel i plus med ift budget når vinduet lukker..
- Likes 1
Comment
-
Så længe OB ikke selv melder noget ud omkring deres tanker eller planer omkring træningsbane situationen i OB, så et det jo forståeligt at folk kommer med tanker om hvorfor OB ikke selv tager mere hånd om deres træningsbaner. Det er jo håbløst og det har været voldsomt i helt ufatteligt mange år. Med den samme ledelse.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Der er plads til 4 baner. Men det koster jo penge. Mon ikke OB prøver at få kommunen til at betale.
- Likes 4
Comment
-
De skulle have udstykket Ådalen til lejligheder for længe siden og så lagt et større splinternyt og moderne træningsanlæg ude af Nyborgvej et sted.Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
Så længe OB ikke selv melder noget ud omkring deres tanker eller planer omkring træningsbane situationen i OB, så et det jo forståeligt at folk kommer med tanker om hvorfor OB ikke selv tager mere hånd om deres træningsbaner. Det er jo håbløst og det har været voldsomt i helt ufatteligt mange år. Med den samme ledelse.
Det er dét mange af de andre klubber gør, stort anlæg med hegn og vagter - det var de sgu nok ikke blevet populære på.
Comment
-
Ved ikke om det kan gøres for 10. Som du selv skriver handler det om hvad standard man laver tingene i.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Ja det tror jeg så ikke på. De har fået sat grunden til rådighed. Kommunen går ikke ind og hjælper mere her. OB måtte også betale Bane 2 da de fik lagt kunst
Jeg er sikker på at hvis man vurderer at Falens underlag er perfekt til træning ift Ådalen vil man bruge nogle millioner på det. I 2024 regnskabet var der jo afsat 10 mill til træningsfaciliteter. Det kan de vel gøre igen. Tror nemlig ikke at de alle blev brugt. Der skal laves vandingsanlæg på de sidste 2 baner og så burde man vel sætte en form for beskyttelses hegn op.
Så kunne man lave et klubhus med omklædningsfaciliteter og toiletter samt en stor lukket garage til diverse maskiner der skal bruges til at vedligeholde det.
Det burde man vel godt kunne lave til 10 mill hvis ikke det hele skal bygges i guld. De penge er man vel i plus med ift budget når vinduet lukker..
Omklædningsrum bad og toiletter løber bare hurtigt op.
Jeg ved Fcm bruger 25 millioner på 2 træningsbaner på deres anlæg i Ikast.
Det er så også 2 baner med hybrid græs, og varme under begge træningsbaner.
Og de har et hjernedødt lækkert anlæg i forvejen med Dome og træningscenter i forvejen.
Comment
-
Banerne er der jo i forvejen. Så der skal graves et vandingsanlæg ned. Der kommer helt sikkert ikke varme. Og så skal der en form for hegn op og måske bander.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Ved ikke om det kan gøres for 10. Som du selv skriver handler det om hvad standard man laver tingene i.
Omklædningsrum bad og toiletter løber bare hurtigt op.
Jeg ved Fcm bruger 25 millioner på 2 træningsbaner på deres anlæg i Ikast.
Det er så også 2 baner med hybrid græs, og varme under begge træningsbaner.
Og de har et hjernedødt lækkert anlæg i forvejen med Dome og træningscenter i forvejen.
Ja det koster nok et par millioner mon ikke. Så ville der være 8 mill til at lave et klubhus på 300-400 m2.
Det kunne sagtens lade sig gøre hvis det er det man ville og jeg er helt sikker på at det er med i deres overvejelser. Men det er også en kamel at sluge hvis Ådalen ligepludselig ikke centrerer omkring superliga holdet. Tror lige så meget at det er der den ligger begravet
- Likes 2
Comment
-
Og måske man bare skulle til at få slugt den kamel - kan man ikke få de ønskede træningsforhold i ådalen, så er det jo tåbeligt at blive ved med at holde fast i det. Ja man investerede i et superligahus, det var måske dumt - men at holde fast i en dum investering gør det jo ikke bedre.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Banerne er der jo i forvejen. Så der skal graves et vandingsanlæg ned. Der kommer helt sikkert ikke varme. Og så skal der en form for hegn op og måske bander.
Ja det koster nok et par millioner mon ikke. Så ville der være 8 mill til at lave et klubhus på 300-400 m2.
Det kunne sagtens lade sig gøre hvis det er det man ville og jeg er helt sikker på at det er med i deres overvejelser. Men det er også en kamel at sluge hvis Ådalen ligepludselig ikke centrerer omkring superliga holdet. Tror lige så meget at det er der den ligger begravet
- Likes 3
Comment
-
Kan man løbe ind i noget lokalplanssnask, hvis man bygger et så stort klubhus derOprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Banerne er der jo i forvejen. Så der skal graves et vandingsanlæg ned. Der kommer helt sikkert ikke varme. Og så skal der en form for hegn op og måske bander.
Comment
-
Jeg forstår ikke at en garvet forretningsmand som NT ikke kan se, hvor tåbeligt det er, at grundvilkåret for at træne godt nok året rundt ikke er til stede. Jeg tænker at det sagtens kan betyde 5% i forhold til modstanderne. Der er da ikke noget at sige til at man ikke præsterer til par, når man kæmper på ulige omstændigheder. Det svarer til at halvdelen af computerne i hans virksomheder ikke virker store dele af året.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
Og måske man bare skulle til at få slugt den kamel - kan man ikke få de ønskede træningsforhold i ådalen, så er det jo tåbeligt at blive ved med at holde fast i det. Ja man investerede i et superligahus, det var måske dumt - men at holde fast i en dum investering gør det jo ikke bedre.
- Likes 2
Comment
-
Lidt fra dagens træning:
De havde kun 16 spiller til rådighed, så en hel flok akademis spiller var med, også unge Abdou Dare, som spiller cf i U19. Men ved ikke om de overvejer at tage ham med fredag.
Det bliver et tæt kapløb om Askou bliver klar til fredag og er ikke sikker at det lykkes. Han løb lidt med fysioen og gik ind derefter.
Falk og Suhonen trænede også kun med fysioen.
På A-hold var det Therkildsen som spillede på siden af Gomez i midtforsvar."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
- Likes 1
Comment
Comment