Oprindeligt indsendt af Kappen1975
Se indlæg
Zorniger blev loved forstærkninger om at skabe et slagkraftigt hold for kampen om pladserne i Top 6. Men i sred af det sendte man med Leeroy vores bedste defensivspiller væk og svækkede desuden midtforsvaret
for at skære det ud i pap så alle kan være med, taler jeg ud fra sandsynligheder og baseret på analyse af den adfærd og de udtalelser, ledelsen har vist i forbindelse med ansættelsen, omkring fyringen og i tidligere tider inden Zorniger. Nuvel. Vi havde sandsynligvis været i top-6 vil jeg vove påstå, fordi vi så havde hentet de forsvarsspillere, som Zornigers sværm havde krævet. I stedet skulle han implementere presfodbold og stå højt på banen med Bürgy, der kun er marginalt hurtigere end en snegl, og som jeg husker det i øvrigt, var én af dem der mere eller mindre udtrykte tilfredshed med at Zorniger gik på kompromis med sin høje forsvarslinje, fordi vi lukkede alt for mange mål ind især mod topholdene. Alternativerne var Bojang der to år forinden havde spillet på dårlige baner og uden taktisk skoling i Gambia, og Gomez der har brug for at blive holdt i hånden af en taktisk snu forsvarsspiller, som Bürgy ikke kunne siges at være. Ej at forglemme, at den forsvarsspiller skulle kunne agere en art spilfordeler, hvad ingen af vores forsvarsspillere kunne finde ud af undtaget Bürgy, som for hver god aflevering lavede tre dårlige eller bare direkte kostede et mål, som han så ofte gjorde. Jeg har talt stolpe op og stolpe ned om vores ledelses uheldige historik med at begå flere løftebrud end Helle Thorning Schmidt og Jakob Ellemann til sammen (sat på spidsen), og da vil jeg foreløbig henvise til
Comment