Oprindeligt indsendt af Kaspernon
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2026/2027
Collapse
X
-
Er du enig i, at man i løbet af de 10 transfervinduer skal prøve at arbejde sig henimod at have flere rigtig GODE spillere i truppen samtidig og ikke kun 2-3 stykker, som reelt har niveauet til det du skriver? Hvis ja: kan det ske med akademi og heldig (dygtig) billige rekruttering alene?Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
Tak for indspark
Enig i det meste, glimrende sammenligning mht. at top6 er en form for oprykning, det er godt set
OB er en midter-klub, glem de store triumfer de næste par år
OB har solgt en stor profil og købt en der forhåbentlig bliver en profil, det balancerer - men at vi skal have kanter er udfordrende i forhold til transfers her og nu og derudover så mangler der tilgang af kvalitet i de bagerste rækker (dog ikke målmand)
'Oprykning' forestiller jeg mig tager ca. 5 år / 10 transfer-vinduer, kommer vi på den hylde så kan ob overraske en gang imellem med pokal, medaljer og/eller euro-turneringer
Comment
-
Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
Du har nogle gode pointer i forhold til det øgede budget, kender ikke baggrunden for forhøjelsen helt præcist
Indspark
- Hvem siger at OB kender alle konkurrenternes budget?
- Det kan være at man oplever markent højere priser på de spillere som man vil have fat på, men som man ikke kunne forudse på forhånd
- En ting der presser klubben er trænerskiftet, da man nu køber kanter, det er en meget dyr ændring og hertil en ekstra trænerløn
Jeg tænkte på sportslig fremgang, kender ikke OB's økonomi i detaljer
Mht, panik før lukketid, så læs min debat med Mfriise, den afspejler min holdning til markant at øge budgettet uden at der ligger en indtægt til grund
At det går dårligt for OB på banen for tiden er jeg enig i, men trænerskiftet giver, helt naturligt, nogle bølgeskulp - det kan være at det koster en top6 placering - men jeg synes ikke at det er udtryk for stilstand eller at vi er på vej til nedrykning eller noget i den stil
Midtjylland, FCN og FCK har indtægter som OB ikke kan komme i nærheden af, de har en forretning på helt andre vilkår end OB og jeg kan ikke se at det ændrer sig foreløbigt
AGF er også udenfor rækkevidde indenfor de næste 5-10 år, Viborg har overperformet, eller de gør noget som man ikke kender til, hertil er Horsen kommet i SL med en rig onkel, lur mig om ikke de er helt nede igen om 2-5 år
- så en top6 er meget svær for OB, det er det med at stå på tæer ....
For mig er det urealistisk at OB kan forøge sit budget markant på ingen tid - det vil tage år at blive en naturlig del af top6
Forstår godt et den er svær at acceptere for mange fans
Indspark
- Det kan være at man oplever markent højere priser på de spillere som man vil have fat på, men som man ikke kunne forudse på forhånd
- En ting der presser klubben er trænerskiftet, da man nu køber kanter, det er en meget dyr ændring og hertil en ekstra trænerløn
Jeg tror ikke, at klubberne kender hinandens budgetter, men jeg er sikker på, at de har gode pejlemærker, når de skal tilbyde spillerne kontrakter og hvad de er oppe imod.
De oplever uomtvisteligt højere priser på de spillere de gerne vil have fat i, netop fordi klubberne OB vil konkurrere med, hele tiden skruer op, i forskellige tempi, naturligvis, hvilket jo underbygger min argumentation omkring OB's stagnation. De har jo offentligt udtalt, at de nu skal kæmpe mod Horsens ligeså.
Selvfølgelig, er trænerskiftet med til at nulstille hele processen igen, MEN det er jo OB som har valgt at nulstille igen igen igen.
Træneren er hverken købt, eller har sagt op. Det er OB's eget valg, at stå med den rodekasse, det medfølger af skifte træner og dermed fra det ene system til andet, hvilket også underbygger min argumentation om, at OB heller ikke konkurrerer på parameteret kontinuitet, må vi jo formode.
Jeg har ekstremt svært ved at få øje på den sportslige fremgang i det her, som du fremhæver, at OB's skulle være i færd med.
"Mht, panik før lukketid, så læs min debat med Mfriise, den afspejler min holdning til markant at øge budgettet uden at der ligger en indtægt til grund"
Netop hele pointen i mine indlæg og sikkert og Mr. Friise, er, at du/Thorbog vil bruge pengene på forkant, eller når de er der, og ikke på bagkant, eller en formodning om, at de kommer mange gange igen.
Det kan man godt, og under alle andre omstændigheder en sund måde at anskue tingene på.
Problemet, er bare, at alle de klubber, som du nævner vi ikke kommer i nærheden af, alle har gjort det på bagkant med risiko og i forventningen om højere placering i ligaen, og dermed Europæisk gruppespil, som så kan finansiere den foregående sæson, og så rigeligt næste igen.
I moderne fodbold, er der ingen ekstra indtægter der lige pludseligt dumper ned, med mindre man deltager i det forjættede land, bare engang i mellem, eller har en rig onkel. OB har jo det sidste, men han er vist den nærige er de to onkler, der er rige.
Den er den risikovillighed, mange af os fans efterspørger, som vores konkurrenter tilsyneladende er villige til og bare derfor bygger på, år efter år og kommer længere foran OB.
Så selvfølgelig er det svært at acceptere, for hvad vil Thorbog med klubben ? Vil han spise et publikumssnit på 10tusinde, Danmarks 3 største by med så stolt en historie, af, med bundplaceringer hvert år?
Så synes jeg OB skal gå ud og melde det ud, eller bakke deres tomme buldrende tønde løfter op med reel handling..
... og det er vist ikke for tidligt vil jeg nok gå så langt og sige.
Toget er kørt for længst og OB står tilbage på perronen og glor forvirret på tidsplanen hvornår det næste går, eller om det mon er togets skyld...
De skal tage sig sammen...
- Likes 3
Comment
-
Har på intet tidspunkt været i tvivl om, at mange fans tænker at den rige onkel må til lommerne, det er der rigtigt mange herinde som har givet udtryk forOprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
Indspark
Jeg tror ikke, at klubberne kender hinandens budgetter, men jeg er sikker på, at de har gode pejlemærker, når de skal tilbyde spillerne kontrakter og hvad de er oppe imod.
De oplever uomtvisteligt højere priser på de spillere de gerne vil have fat i, netop fordi klubberne OB vil konkurrere med, hele tiden skruer op, i forskellige tempi, naturligvis, hvilket jo underbygger min argumentation omkring OB's stagnation. De har jo offentligt udtalt, at de nu skal kæmpe mod Horsens ligeså.
Selvfølgelig, er trænerskiftet med til at nulstille hele processen igen, MEN det er jo OB som har valgt at nulstille igen igen igen.
Træneren er hverken købt, eller har sagt op. Det er OB's eget valg, at stå med den rodekasse, det medfølger af skifte træner og dermed fra det ene system til andet, hvilket også underbygger min argumentation om, at OB heller ikke konkurrerer på parameteret kontinuitet, må vi jo formode.
Jeg har ekstremt svært ved at få øje på den sportslige fremgang i det her, som du fremhæver, at OB's skulle være i færd med.
"Mht, panik før lukketid, så læs min debat med Mfriise, den afspejler min holdning til markant at øge budgettet uden at der ligger en indtægt til grund"
Netop hele pointen i mine indlæg og sikkert og Mr. Friise, er, at du/Thorbog vil bruge pengene på forkant, eller når de er der, og ikke på bagkant, eller en formodning om, at de kommer mange gange igen.
Det kan man godt, og under alle andre omstændigheder en sund måde at anskue tingene på.
Problemet, er bare, at alle de klubber, som du nævner vi ikke kommer i nærheden af, alle har gjort det på bagkant med risiko og i forventningen om højere placering i ligaen, og dermed Europæisk gruppespil, som så kan finansiere den foregående sæson, og så rigeligt næste igen.
I moderne fodbold, er der ingen ekstra indtægter der lige pludseligt dumper ned, med mindre man deltager i det forjættede land, bare engang i mellem, eller har en rig onkel. OB har jo det sidste, men han er vist den nærige er de to onkler, der er rige.
Den er den risikovillighed, mange af os fans efterspørger, som vores konkurrenter tilsyneladende er villige til og bare derfor bygger på, år efter år og kommer længere foran OB.
Så selvfølgelig er det svært at acceptere, for hvad vil Thorbog med klubben ? Vil han spise et publikumssnit på 10tusinde, Danmarks 3 største by med så stolt en historie, af, med bundplaceringer hvert år?
Så synes jeg OB skal gå ud og melde det ud, eller bakke deres tomme buldrende tønde løfter op med reel handling..
... og det er vist ikke for tidligt vil jeg nok gå så langt og sige.
Toget er kørt for længst og OB står tilbage på perronen og glor forvirret på tidsplanen hvornår det næste går, eller om det mon er togets skyld...
De skal tage sig sammen...
Men hvad er sandsynligheden for at kommer til at ske ???
- Likes 1
Comment
-
Jeg har mistet troen/håbet for længst og har også bevidnet hvor divisions agtigt klubben er drevet i over et årti, at jeg er af den klare opfattelse, der skal nogle investorer ind med nye visioner og ideer, og med reel indflydelse.Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
Har på intet tidspunkt været i tvivl om, at mange fans tænker at den rige onkel må til lommerne, det er der rigtigt mange herinde som har givet udtryk for
Men hvad er sandsynligheden for at kommer til at ske ???
.. og så skal OB skilles fra OSE koncernen, så kræfterne fokuseres 100% på fodbold og ikke den næste catering ordre.
Jeg køber i hvert fald ikke Enrico's argument om synergier i koncernen, som fx at OB kan låne græsslå maskingen fra Golfklubben. Det ser godt i et Excel ark at små ressourcer kan flyttes rundt og hvis det skulle kunne gøre en forskel for fodboldklubben OB, så mangler jeg at se effekten.
Til syvende og sidst, pizza bunde, syltetøjs glas, TB's ord gymnastik, så kan vi kun måle OB på det de præsterer inde for kridt stregerne og der har de dumpet så eklatant, at hele bundtet havde fået en raket i røven for længst.
.. og ja, det er en bitter tone jeg skriver i og havde jeg haft så meget som et halmstrå at gribe ud efter, så ville ordlyden været en anden - men det er der ikke !
jeg har hørt og set, det samme år efter år og jeg gider ikke at høre på dem mere.
Præstér på banen og vis jeres ord med handling
- Likes 1
Comment
-
Absolut enig - præcist og korrekt.Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
Jeg har mistet troen/håbet for længst og har også bevidnet hvor divisions agtigt klubben er drevet i over et årti, at jeg er af den klare opfattelse, der skal nogle investorer ind med nye visioner og ideer, og med reel indflydelse.
.. og så skal OB skilles fra OSE koncernen, så kræfterne fokuseres 100% på fodbold og ikke den næste catering ordre.
Jeg køber i hvert fald ikke Enrico's argument om synergier i koncernen, som fx at OB kan låne græsslå maskingen fra Golfklubben. Det ser godt i et Excel ark at små ressourcer kan flyttes rundt og hvis det skulle kunne gøre en forskel for fodboldklubben OB, så mangler jeg at se effekten.
Til syvende og sidst, pizza bunde, syltetøjs glas, TB's ord gymnastik, så kan vi kun måle OB på det de præsterer inde for kridt stregerne og der har de dumpet så eklatant, at hele bundtet havde fået en raket i røven for længst.
.. og ja, det er en bitter tone jeg skriver i og havde jeg haft så meget som et halmstrå at gribe ud efter, så ville ordlyden været en anden - men det er der ikke !
jeg har hørt og set, det samme år efter år og jeg gider ikke at høre på dem mere.
Præstér på banen og vis jeres ord med handling
Spin og løfter rækker ikke længere.
Handling kræves
Comment
-
Meget enig i, at BIF skal holdes ude af top-6 ligningen. De er bare for store "to fail". Om det er en indenlandsk lykkerider, eller et udenlandsk konglomerat, så er der (desværre) altid nogen, der vil investere penge i dem. Også selv om de kan se, at de forrige ejere kun har tabt penge på det.Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Du glemmer Bif - de er også langt foran på øko. Så der er en plads tilbage, som Horsens nu går efter, fordi NT ikke er villig til at smide millionerne og sandsynligvis ikke er villig til at sælge til nogen der er. Jeg tænker, at Horsens stikker af, som FCM også gjorde det, mens NT bruger 2-3 år på at gruble over, hvordan han kan få råd til en hybridbane i Ådalen og samtidig skabe sorte tal. For klubben skal være bæredygtig, så den også eksisterer, når NT er væk (hvor stor en procentdel af de mange fodboldklubber, som kører med underskud i europæisk fodbold er i øvrigt lukket de sidste 20 år?)
Hvad tror du der er mest realistisk vil blive resultatet i konkurrencen mellem Horsens og OB om den 6. top 6 plads, hvis investorerne i Horsens viser sig at have Bif-kaliber:
1. OB lægger stille rolig på de næste tre-fire år ved at hæve budgettet 5% hvert år med sorte tal og arbejder med at købe billigt ind (i 1-1,5 euro millioner klassen) og spiser sig langsomt men sikkert ind og bliver fast del af top 6, som NT har udmeldt er målsætningen (!)
2. Horsens køber stort ind (2 styk 15-20 mil kroner spillere hvert år) og kører med underskud på 40-60 mil i tre-fire år og kommer i top 6 allerede sæsonen 27-28.
Hvilken af de to klubber bliver først fast del af top 6 med de to tilgange?
Jeg tror så ikke, at vi vil komme i direkte problemer i Superligaen. Den umiddelbare fare består i, at vi bare sygner hen, og vedbliver med at være en nærmest ligegyldig metervare, i midten af ligaen. Nogle gang i kamp om at komme i top-6, og oftest i nogenlunde afstand til de to nedrykkere. En klub der to gange om året får besøg af henholdsvis BIF og FCK, med fyldte tribuner, men derudover en grå mus.
Horsens er for mig en "dark horse". Hvor længe vil investorerne komme midler i dem? Vil de også fortsætte, hvis Horsens klaret cuttet til top-6, men bliver en slags FCN-light, hvor det er umuligt at skabe en fodboldkultur omkring klubben (altså, have en tilstrækkelig stor tilskuermængde til hjemmekampene)? Skal de bare være en klub, der kan skaffe midler til ejerne via salg af spillere, der er på gennemrejse?
Usikkerhederne omkring Horsens irriterer mig. Og især irriterer nederlaget mod Horsens mig, da det 1 var en 6point kamp omkring at kunne komme i top-6 allerede i denne sæson, og da det 2 på længere sigt kan vise sig at være en kamp om en ledig plads i det fine selskab. Et selskab jeg ikke mener Horsens har satset på at komme ind i i år, men som de nu har en forbedret mulighed for at komme med i.
Comment
-
Jeg er mega bange for, at Horsens lugter blod, hvis de tager en top 6 placering i år - det MÅ simpelthen ikke ske. Jeg tror, at det bare gør ejerne endnu mere investeringsvillige og så er OB færdig! Og ja, vi har allerede foræret dem 3 point på hjemmebane - tænk hvis de også tager tre mod os i Horsens....og ja, de har nok ikke satset på top 6 i år - men hvorfor skulle de smide så mange penge efter at komme i SL, hvis de ikke er villige til at smide endnu mere for at tage det næste skridt næste år? Det virker til, at det er deres strategi. Bruge mange penge på spillere, som de etablerede top 6 klubber. Den prøver de at kopiere - vi prøver at kopiere Viborg, hvor alle i klubben skal være de dygtigste af de dygtigste for at lykkes.Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
Meget enig i, at BIF skal holdes ude af top-6 ligningen. De er bare for store "to fail". Om det er en indenlandsk lykkerider, eller et udenlandsk konglomerat, så er der (desværre) altid nogen, der vil investere penge i dem. Også selv om de kan se, at de forrige ejere kun har tabt penge på det.
Jeg tror så ikke, at vi vil komme i direkte problemer i Superligaen. Den umiddelbare fare består i, at vi bare sygner hen, og vedbliver med at være en nærmest ligegyldig metervare, i midten af ligaen. Nogle gang i kamp om at komme i top-6, og oftest i nogenlunde afstand til de to nedrykkere. En klub der to gange om året får besøg af henholdsvis BIF og FCK, med fyldte tribuner, men derudover en grå mus.
Horsens er for mig en "dark horse". Hvor længe vil investorerne komme midler i dem? Vil de også fortsætte, hvis Horsens klaret cuttet til top-6, men bliver en slags FCN-light, hvor det er umuligt at skabe en fodboldkultur omkring klubben (altså, have en tilstrækkelig stor tilskuermængde til hjemmekampene)? Skal de bare være en klub, der kan skaffe midler til ejerne via salg af spillere, der er på gennemrejse?
Usikkerhederne omkring Horsens irriterer mig. Og især irriterer nederlaget mod Horsens mig, da det 1 var en 6point kamp omkring at kunne komme i top-6 allerede i denne sæson, og da det 2 på længere sigt kan vise sig at være en kamp om en ledig plads i det fine selskab. Et selskab jeg ikke mener Horsens har satset på at komme ind i i år, men som de nu har en forbedret mulighed for at komme med i.
Comment
Comment