Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jeg bebrejder OB, at vi solgte til BIF. Ja, at vi i det hele taget solgte.

Jeg har stor forståelse for Ejdum. Det er - desværre - langt bedre for ham at spille i en klub som BIF.

Han lød også arrogant i OB, han fik bare ikke så meget taletid, fordi der ikke er ret stor interesse for OB.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
      Jeg bebrejder OB, at vi solgte til BIF. Ja, at vi i det hele taget solgte.

Jeg har stor forståelse for Ejdum. Det er - desværre - langt bedre for ham at spille i en klub som BIF.

Han lød også arrogant i OB, han fik bare ikke så meget taletid, fordi der ikke er ret stor interesse for OB.
      Ejdums valg af BIF er ekstremt uforståeligt, men hvis han som Svendborg-dreng har lyst til at spille for Brøndby, så skal han da bare gøre det.

Brøndby-skiftet er et lille skridt op - bevares - men nu sidder han så “fanget” på en længere kontrakt i en anden dansk klub, hvor han skal tage næste skridt inden han tager til udlandet.

Selvfølgelig sælger OB spillere, der vil sælges - der er jo ikke fordi, man ikke har forhørt sig om muligheden for yderligere forlængelse. Max Ejdum kan spille, sidde på bænken, blive skadet - det rager mig en høstblomst. Han var undervældende i dag mod AC Horsens, men det er Brøndbys problem.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Ejdums valg af BIF er ekstremt uforståeligt, men hvis han som Svendborg-dreng har lyst til at spille for Brøndby, så skal han da bare gøre det.

Brøndby-skiftet er et lille skridt op - bevares - men nu sidder han så “fanget” på en længere kontrakt i en anden dansk klub, hvor han skal tage næste skridt inden han tager til udlandet.

Selvfølgelig sælger OB spillere, der vil sælges - der er jo ikke fordi, man ikke har forhørt sig om muligheden for yderligere forlængelse. Max Ejdum kan spille, sidde på bænken, blive skadet - det rager mig en høstblomst. Han var undervældende i dag mod AC Horsens, men det er Brøndbys problem.
        Jeg så ikke BIFs kamp mod ACH, men BOLD.dk har en lidt anden vurdering af Max' indsats i går.

"På en dag, hvor bundniveauet var højt, faldt nytilkomne Max Ejdum alligevel i øjnene.

Den 21-årige midtbanespiller fylder godt op på Brøndby-mandskabet.

Han er præcis, hvad Brøndby har haft brug for. En dynamisk spiller, der kan støbe kuglerne og samtidig optræde i en position foran Bartosz Slisz" er deres vurdering.
        .

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er åbenlyst noget vrøvl. BIF er - desværre - på enhver tækkelig måde et skridt op.

Ejdum blev af de fleste vurderet som en stor profil i kampen i går. Sammen med Frø i øvrigt.

Vi kan kun se indad.

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Jeg så ikke BIFs kamp mod ACH, men BOLD.dk har en lidt anden vurdering af Max' indsats i går.

"På en dag, hvor bundniveauet var højt, faldt nytilkomne Max Ejdum alligevel i øjnene.

Den 21-årige midtbanespiller fylder godt op på Brøndby-mandskabet.

Han er præcis, hvad Brøndby har haft brug for. En dynamisk spiller, der kan støbe kuglerne og samtidig optræde i en position foran Bartosz Slisz" er deres vurdering.
            .
            Jeg sad og så kampen halvt og noterede mig ikke, at han sprang positivt i øjnene - han var ikke piv-ringe, men han havde sådan en af de kampe som han også havde for OB, hvor han ikke lykkes med ret meget. Han blev fanget ude af position et par gange og hans drive med bolden blev stoppet af et solidt opsat ACH-hold, han måtte trække et nødvendigt gult kort for at stoppe en omstilling, hvilket også gjorde, at hans fysiske tilstedeværelse på midten forsvandt lidt.

Det kan være OB-brillerne, men jeg noterede mig godt at Frøkjær spillede en god kamp, han var god i presset, havde 3. sidste fod på det første mål og var generelt en offensiv katalysator for BIF i går på en dag, hvor tingene ikke spillede sønderligt godt for Brøndby, men hvor de alligevel vandt 2-0.

Derudover synes jeg, at Brøndby IF har noget godt i støbeskeen, hvis de kan holde sammen på de profiler de har på holdet nu - de er unge, de er dygtige og de udvikler sig helt sikkert.

Comment

Det er åbenlyst noget vrøvl. BIF er - desværre - på enhver tækkelig måde et skridt op.

Ejdum blev af de fleste vurderet som en stor profil i kampen i går. Sammen med Frø i øvrigt.

Vi kan kun se indad.

Når jeg siger Brøndby er et "lille" skridt op, så handler det om, at selvom klubbens, fanscenens og lønningsposens størrelse stiger, så blegner det samtidig ifht. til Hamborg, Watford eller Toulouse - bare for at nævne nogle af de destinationer en Ejdum måske kunne vælge. Han sidder stadig i Danmark, han spiller stadig i Superligaen og skal møde Horsens, Lyngby, Randers, Silkeborg, Viborg og også OB.

Brøndby er en større klub, med en markant større økonomi og opland end OB - det er klart, men siden 2010 (altså vores sidste Europæiske Gruppespil, har Brøndby været i ét Europa League-gruppespil, ellers er de blevet kylet ud i kvalen hver gang - hvilket jeg godt er klar over, er længere end OB er kommet.

Jeg tror Brøndby er ved at tage nogle afgørende skridt fremad med Thomas Nørgaard og deres noget mere sammenhængende transfervindue end tidligere. Brøndbys opstigning hænger naturligvis sammen med, at klubben har tabt over 250 millioner kroner før skat mellem 2022 og 2025 - og alt lægger i kakkelovnen til at Brøndby brager ud af 2026 med et kæmpe underskud, siden resultater og Europæisk bold har været skuffende, man har smidt Cooper og dyre indkøb på porten. Brøndby er ved at slå et kæmpe hul i jorden (ligesom Horsens), og det skal blive interessant at se, om de kan kapitalisere på de mange penge, man kaster i grams på Vestegnen.

Vi skal altid se indad - det gør de fleste klubber i øvrigt på det her niveau - men jeg holder på, at Brøndby selvfølgelig er et skridt op - men de når ikke FCK og FCM til sokkeholderne, når det kommer til at få resultater.

Comment

Jeg har ikke set OB se indad og handle på det i 15 år. Vi står aldeles i stampe.

Der blev talt om det berømte gearskifte ved tilgangen af AZ. Hvad der skete er symptomatisk for alt med OB.

Men lad os være enige om at være uenige. Jeg har været med i mange år, og jeg er bare træt og skuffet over klubben.

Comment

Jeg har ikke set OB se indad og handle på det i 15 år. Vi står aldeles i stampe.

Der blev talt om det berømte gearskifte ved tilgangen af AZ. Hvad der skete er symptomatisk for alt med OB.

Men lad os være enige om at være uenige. Jeg har været med i mange år, og jeg er bare træt og skuffet over klubben.
                  Vi kan sagtens være uenige, og jeg deler din træthed.

Jeg vil nok bare - måske især retrospektivt - dele de seneste 15 år op i fire fraktioner. Post-Olsen (2010 - 2012) - Sparetider (2012 - 2018) - Overkorrektionstiden (2018 - 2023) - Ctrl/Alt/Delete (2023 - )

Jeg har ikke givet op på Troels Bech-projektet, hvor vi resetter klubben, starter på én retning, giver klubben en kultur, strategi og en identitet, som skal kunne mærkes. Hvad der skete med Alexander Zorniger er derfor, i min optik, ikke super sammenligneligt med tidligere. Særligt fordi, jeg anskuer Zorniger som et forsøg på accelere nogle ting - hvilket jo også (i nogen grad) lykkes.

Hvis vi skal være super nøgterne, så er klubbens sportslige ambitioner jo blevet opnået lige siden Troels Bech overtog posten som sportsdirektør.

1. Ryk op fra Betinia
                  2. Vind Betinia
                  3. Etabler OB som et sikkert SL-hold

Derudover er Troels Bech jo lykkes med at forynge og forbedre truppen dramatisk fra den trup, der rykkede ned i sommeren 2024 til den trup, der er i Ådalen lige nu.
                  Transferindtægter er støt stigende samtidig med at man har bevaret sin konkurrencedygtighed i ligaen.
                  Stadion får ENDELIG lukket hjørnerne og en tiltrængt opgradering på flere parametre.
                  OB's stab er vokset og hvis man lige løfter sig i helikopteren over vores nuværende situation så har vi ikke været voldsomt plaget af skader i nogle år.

Det hele kan ikke tilskrives Troels Bech - eller Zorniger - eller Krogh - eller Thorborg.
                  Men samlet set er OB kontinuerligt blevet en bedre klub år for år siden nedrykningen (og rent indtægtsmæssigt også allerede under Wesström) - det er dér jeg hænger min hat.
                  Last edited by Christian89; i dag, 11:00.

Comment

Jeg har heller ikke helt givet op - heldigvis :).

Comment

Working...
                    X