Oprindeligt indsendt af mhbp
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2026/2027
Collapse
X
-
Selvfølgelig er det da det. Ligesom sportsdirektørerne i AGF og FCK godt er klar over, at det er bedst at være på plads i god tid før de første Europakampe. Det er bare ikke så nemt. Truppen er ikke, hvor den skal være, men mon ikke de ledende folk i klubben har lige så godt styr på værdien af at have en trup klar til sæsonstart, som du har?
- Likes 2
-
mon dog ikkeOprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægEfter 1.runde ligger vi til nedrykning. Håber det ser anderledes ud efter 32 runder.
jeg hopper helt sikkert med på toget med bekymringer hvis vi ligger sidst med 0 point efter 3 runder (måske endda efter 2...)
Men efter 1. runde med et 1-0 nederlag, ude mod en top 6 klub fra sidste sæson og med så mange spillere ude...det er lige lidt for tidligt for mig at falde i et alt for dybt, sort hul. Trods alt
Comment
-
Dét tror jeg ikke!Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
Selvfølgelig er det da det. Ligesom sportsdirektørerne i AGF og FCK godt er klar over, at det er bedst at være på plads i god tid før de første Europakampe. Det er bare ikke så nemt. Truppen er ikke, hvor den skal være, men mon ikke de ledende folk i klubben har lige så godt styr på værdien af at have en trup klar til sæsonstart, som du har?
Jeg er overbevidst om at jeg der knap nok vil kunne kalde mig mandagstræner ved langt mere om hvordan en superligaklub skal køres. Naturligvis. Jeg havde sørget for at truppen stod klar fra dag 1. af - men massevis af store profiler. Ingen problemer der.
Naturligvis ved de det. Derfor kan jeg jo godt være frustreret over hvor lang tid det tager, og en strategi / plan der åbenlyst ikke er gået som ønsket.
Comment
-
Jeg syntes faktisk at FCKs sportsdirektør forklarer det super godt her. Og TB står jo i nøjagtig samme situationOprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...ogsa-utalmodig
- Likes 3
Comment
-
Jeg køber forklaringen.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Jeg syntes faktisk at FCKs sportsdirektør forklarer det super godt her. Og TB står jo i nøjagtig samme situation
https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...ogsa-utalmodig
Men kunne man så ikke tilsvarende have ventet med at sælge Ejdum, NB og Bojang? Måske endda forlænget med Owusu for ét år?
Det er dét, jeg ikke fatter; at man har solgt ud i vildskab på et tidligt tidspunkt vel vidende, at der ikke var erstatninger klar. Jeg finder det direkte pinligt.
- Likes 4
Comment
-
Og den køber jeg fuldstændig. Men…Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Jeg køber forklaringen.
Men kunne man så ikke tilsvarende have ventet med at sælge Ejdum, NB og Bojang? Måske endda forlænget med Owusu for ét år?
Det er dét, jeg ikke fatter; at man har solgt ud i vildskab på et tidligt tidspunkt vel vidende, at der ikke var erstatninger klar. Jeg finder det direkte pinligt.
1) Der lander et kæmpe bud på Ejdum på 26 mill + 4 mill klausuler. Næsten dobbelt af hvad der ellers havde været. Og man havde en aftale med hans bagland… Den kan jeg sgu godt forstå. Det er kun destinationen der var forkert
2) Bürgy havde vidst en klausul. Så OB havde intet valg som jeg hører det. Intet at gøre her hellere
3) Bojang vælger så at gå i en form for strejke for at fremtvinge et skifte. Han kunne ikke benyttes under alle omstændigheder. Hvad skal de gøre?
4) Owusu ville jo have en kæmpe lønforhøjelse og en meget længere kontrakt end 1 år. Og så ville han skygge for vores pt største akademi talent McCoy. Jeg forstår dem godt
Det er jo skaderne der udgør problemet i denne “ Perfect Storm”. Hvis Falk, Anssi, WCM og Julius ikke var blevet skadet havde det jo set meget anderledes ud. Så havde man kunne ride stormen af indtil markedet virkelig åbner sig. Så havde man kunne stille en start 11 sådan her
Myhra
McCoy Julius Gomez Sørensen
Ouedraogo
Falk Fiete
Keskinen
Jona Ganuas
Bænk: Yttergård, Therkildsen, Anssi, WMC, Bonde, Legolas mfl
Så havde vi ikke haft denne store polemik og kunne vente på de stærkeste forstærkninger muligt
- Likes 12
Comment
-
Måske, og kun måske, giver det en højere pris at sælge tidligt - hvis vi skal være gode købmænd, skal vi spille spillet. Ellers rammer vi aldrig parOprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Jeg køber forklaringen.
- Likes 1
Comment
-
ja...til dels - vi skulle jo gerne have forstærket holdet, særlig forsvaret hvor man kommer fra en sæson hvor der blev lukket alt for meget ind plus man gerne vil tage et step op.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Og den køber jeg fuldstændig. Men…
1) Der lander et kæmpe bud på Ejdum på 26 mill + 4 mill klausuler. Næsten dobbelt af hvad der ellers havde været. Og man havde en aftale med hans bagland… Den kan jeg sgu godt forstå. Det er kun destinationen der var forkert
2) Bürgy havde vidst en klausul. Så OB havde intet valg som jeg hører det. Intet at gøre her hellere
3) Bojang vælger så at gå i en form for strejke for at fremtvinge et skifte. Han kunne ikke benyttes under alle omstændigheder. Hvad skal de gøre?
4) Owusu ville jo have en kæmpe lønforhøjelse og en meget længere kontrakt end 1 år. Og så ville han skygge for vores pt største akademi talent McCoy. Jeg forstår dem godt
Det er jo skaderne der udgør problemet i denne “ Perfect Storm”. Hvis Falk, Anssi, WCM og Julius ikke var blevet skadet havde det jo set meget anderledes ud. Så havde man kunne ride stormen af indtil markedet virkelig åbner sig. Så havde man kunne stille en start 11 sådan her
Myhra
McCoy Julius Gomez Sørensen
Ouedraogo
Falk Fiete
Keskinen
Jona Ganuas
Bænk: Yttergård, Therkildsen, Anssi, WMC, Bonde, Legolas mfl
Så havde vi ikke haft denne store polemik og kunne vente på de stærkeste forstærkninger muligt
Skaderne har helt sikkert gjort at presset er større, men selv uden dem havde det da været rart at få et par ind af døren i opstartsfasen. Nu skal nye spillere køres ind mens sæson kører og der spilles om point. Ikke ligefrem optimalt. Særligt fordi Julius i den start 11 også vil være på vej ud. Og vb til stadighed er et svagt punkt.
De enkelte salg er hver for sig fine nok, men at Ejdum ville videre kommer jo ikke som en overraskelse, Owusu har man selv valgt at sige farvel til, Yaya har man nok også haft en rimelig ide om det ikke blev til en forlængelse - ellers har man jo sovet i timen. Og så har man igen i vinters skubbet "lektierne" foran sig - det ender jo med at bide os i røven nu. At Bürgy får et bud er vel nærmest den eneste de ikke har kunnet se komme; BP skulle stoppe, Askou har jo tydeligvis ikke villet forlænge, Yaya bør man jo også have haft snakke med og kunnet fornemme hvor det bar henad.
Så ja man er hårdt ramt af omstændighederne, en del uden for klubbens kontrol. Men syntes sgu også der er noget der er selvforskyldt
- Likes 3
Comment
-
Yaya harde i.flg. TB haft snakke med de seneste ca. 6 mdr. uden at kunne blive enige. Så de er nok blevet enige om at vejene skulle skilles nu så OB kunne få en sum for ham.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
ja...til dels - vi skulle jo gerne have forstærket holdet, særlig forsvaret hvor man kommer fra en sæson hvor der blev lukket alt for meget ind plus man gerne vil tage et step op.
Skaderne har helt sikkert gjort at presset er større, men selv uden dem havde det da været rart at få et par ind af døren i opstartsfasen. Nu skal nye spillere køres ind mens sæson kører og der spilles om point. Ikke ligefrem optimalt. Særligt fordi Julius i den start 11 også vil være på vej ud. Og vb til stadighed er et svagt punkt.
De enkelte salg er hver for sig fine nok, men at Ejdum ville videre kommer jo ikke som en overraskelse, Owusu har man selv valgt at sige farvel til, Yaya har man nok også haft en rimelig ide om det ikke blev til en forlængelse - ellers har man jo sovet i timen. Og så har man igen i vinters skubbet "lektierne" foran sig - det ender jo med at bide os i røven nu. At Bürgy får et bud er vel nærmest den eneste de ikke har kunnet se komme; BP skulle stoppe, Askou har jo tydeligvis ikke villet forlænge, Yaya bør man jo også have haft snakke med og kunnet fornemme hvor det bar henad.
Så ja man er hårdt ramt af omstændighederne, en del uden for klubbens kontrol. Men syntes sgu også der er noget der er selvforskyldt
Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Det er det mest idiotiske udtryk længe, og der er en god håndfuld klubber, der er bedre til det spil, end vi er, og jeg er helt overbevist om, at vi skal gå en anden vej, hvis det nogensinde skal blive til noget.Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
Måske, og kun måske, giver det en højere pris at sælge tidligt - hvis vi skal være gode købmænd, skal vi spille spillet. Ellers rammer vi aldrig par
Det prøver AZ jo også desperat at råbe op om, og jeg håber at han råber vildere og vildere!
- Likes 2
Comment
Comment