Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Det ville være fint, hvis du også læste mit indlæg. Jeg forholder mig jo ikke til, om jeg er enig eller uenig i virkningen efter de to forbehold, der stilles op. Det ender med at blive for hypotetisk at svare på.

Mit spørgsmål går mere på, hvorfor der er denne evindelige vinkel på dårligdomme i OB og for OB - endda med en række forbehold. Man kunne jo også have valgt at fokusere på, at udenlandske ejere i danske fodboldklubber i høj grad har været forbundet med dårlige resultater. Esbjerg, Vendsyssel og AaB er gode eksempler på det.
    måske fordi det er OB vi holder med?

Og fordi det ikke går specielt godt i OB...

Og ja der er på ingen måde garanti for det går godt med udenlandske ejere, en del eksempler på det ikke går. Men hvad er pointen så? Skal vi læne os tilbage, folde hænderne og vente på det brænder sammen i andre klubber - så vi igen kan indtage vores retmæssige placering som nr 8 i suppen?

Jeg har ingen drømme om en amerikansk investeringsfond der kommer og køber OB, men hvor meget bedre er det med en dansk forretningsmand der ikke vil noget med klubben?

Fortællingen har igennem en del år snart været at OB havde det 6. største budget - den fortælling er man så småt begyndt at pille ved og gør man ikke noget så bliver vi stille og roligt overhalet af mere veldrevne klubber og måske et par klubber der økonomisk doper sig en kortvarrig periode.

Og så skal vi ikke længere stå på tæer for at nå top 6. Så bliver det for at nå en 8. plads, eller overleve - det bliver til en stille død.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Så kom Randers på Japanske hænder. Spændende hvad de bringer til bordet.
    Mon vi ser et par japanere på holdet i fremtiden.

Leave a comment:

• Kappen1975
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Læs mit indlæg! Jeg tager to forbehold. Hvis de er opfyldt kan det blive pænt presset at være NT. Eller er du uenig i det?
    Det ville være fint, hvis du også læste mit indlæg. Jeg forholder mig jo ikke til, om jeg er enig eller uenig i virkningen efter de to forbehold, der stilles op. Det ender med at blive for hypotetisk at svare på.

Mit spørgsmål går mere på, hvorfor der er denne evindelige vinkel på dårligdomme i OB og for OB - endda med en række forbehold. Man kunne jo også have valgt at fokusere på, at udenlandske ejere i danske fodboldklubber i høj grad har været forbundet med dårlige resultater. Esbjerg, Vendsyssel og AaB er gode eksempler på det.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Skal de nu ikke lige overtage klubben, inden vi reelt prædiker om muligheden for, at løbet er kørt for OB?
    Læs mit indlæg! Jeg tager to forbehold. Hvis de er opfyldt kan det blive pænt presset at være NT. Eller er du uenig i det?

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

De har også alle i gennemsnit scoret 50 millioner for at komme videre... og tror desværre ikke at det kommer til at kaste mange points af til os ! Se bare på FCMs bænk i dag
    Bare vent og se når Troels er færdig med at handle

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    AGF
    FCK
    FCM
    FCN
    Alle i Conference gruppespil. Det må koste kræfter så ny mulighed for OB til at hente point mod dem i efteråret.

Mon det snart bliver vores tur?
    De har også alle i gennemsnit scoret 50 millioner for at komme videre... og tror desværre ikke at det kommer til at kaste mange points af til os ! Se bare på FCMs bænk i dag

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    AGF
    FCK
    FCM
    FCN
    Alle i Conference gruppespil. Det må koste kræfter så ny mulighed for OB til at hente point mod dem i efteråret.

Mon det snart bliver vores tur?

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

syntes der var flere positive elementer før vi gik på sommerferie; det kørte bestemt ikke som ønsket under Zorniger - men jeg havde en klar forventning om at der skulle investeres mere i truppen, så den passede bedre til det man forsøgte at opnå rent udtryksmæssigt.

Men nu her, hele ansættelsen af Zorniger, det sidste år, fyringen efter én runde - det er satme noget rod og oven i det så havde man ikke styr på hvad det koster at hente spillere ind. Syntes godt nok det giver den sportslige ledelse nogle hak i tuden.
    100% enig!

Var optimistisk i sommerpausen. Det fik hurtigt en ende efter 1 kamp.

TT er kommet på sit livs opgave i OB. Nu må vi se hvad han er lavet af.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Tror vi taler forbi hinanden... jeg mener lønninger/personale omkostninger, ikke transferbudget.
    ja ok - vi får se hvad det bliver til.

Leave a comment:

replied

altså tænker fint OB kunne bruge 20 mill. mere - men det er jo ikke penge der gør de løber fra OB her og nu...ikke engang nok til en Max Ejdum
    Tror vi taler forbi hinanden... jeg mener lønninger/personale omkostninger, ikke transferbudget.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Ja, lad os se, hvad der sker.

Mit umiddelbare GÆT er, at de får tilført +100 millioner og allokerer 20 millioner af dem til et øget spillerbudget.

RFC er værdisat til små 200 millioner, så en kommende marioritetsejer skal vel op med et trecifret beløb.

Da Heartland første gang investerede i FCM betalte de 125 millioner for 25% (for en værdisættelse på 500 millioner). Dog blev de penge brugt på deres nye træningsanlæg og VIP-loungen på stadion, ikke selve driften.
    altså tænker fint OB kunne bruge 20 mill. mere - men det er jo ikke penge der gør de løber fra OB her og nu...ikke engang nok til en Max Ejdum

Leave a comment:

replied

jeg aner det ikke - vi må se hvad der sker.

Jeg tror dog ikke det får den store betydning ifht OBs "ambitioner" - det løb er kørt for denne sæson. OB har ikke selv gjort nok, så om de bliver overhalet af en klub mere eller mindre...

Men kan selvf. gøre at kampen om 7. pladsen bliver noget mere vanskelig.
    Ja, lad os se, hvad der sker.

Mit umiddelbare GÆT er, at de får tilført +100 millioner og allokerer 20 millioner af dem til et øget spillerbudget.

RFC er værdisat til små 200 millioner, så en kommende marioritetsejer skal vel op med et trecifret beløb.

Da Heartland første gang investerede i FCM betalte de 125 millioner for 25% (for en værdisættelse på 500 millioner). Dog blev de penge brugt på deres nye træningsanlæg og VIP-loungen på stadion, ikke selve driften.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Fuldstændig enig

Det er virkeligt svært at finde "alle de gode ting", hvor nogle få bestemt er der.... men vægten har godt nok slagside
    syntes der var flere positive elementer før vi gik på sommerferie; det kørte bestemt ikke som ønsket under Zorniger - men jeg havde en klar forventning om at der skulle investeres mere i truppen, så den passede bedre til det man forsøgte at opnå rent udtryksmæssigt.

Men nu her, hele ansættelsen af Zorniger, det sidste år, fyringen efter én runde - det er satme noget rod og oven i det så havde man ikke styr på hvad det koster at hente spillere ind. Syntes godt nok det giver den sportslige ledelse nogle hak i tuden.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Tror de har været proaktive og ved hvad de skal gå efter de sidste par dage. Forhandlingerne med japanerne har jo stået på i meget lang tid, så mon ikke de har haft en plan A, B og C liggende klar alt efter udfaldet.

Hvorfor er der ellers pressekonference i morgen og den nye ejerstruktur meldes underskrevet? Ellers kunne de jo ligeså godt vente til efter vinduet, hvor der er lidt mere ro på.
    jeg aner det ikke - vi må se hvad der sker.

Jeg tror dog ikke det får den store betydning ifht OBs "ambitioner" - det løb er kørt for denne sæson. OB har ikke selv gjort nok, så om de bliver overhalet af en klub mere eller mindre...

Men kan selvf. gøre at kampen om 7. pladsen bliver noget mere vanskelig.

Leave a comment:

replied

Altså det er der måske en grund til.

Men jeg kan også godt fine nuancer, ting der går den rigtige retning. Syntes man er blevet bedre til at få akademister op, man mangler så at få sendt flere på lån, der mangler stadig noget med planlægning når man har så mange siddende på bænken som ikke kommer i nærheden af spilletid.
    Men en positiv tendens.

Men må også bare erkende at derefter bliver det hurtigt sværere at finde de positive tegn, og frygter vi bevæger os for lidt fremad. Pludselig er det ikke top 5 vi skal indhente men top 6 eller 7...og det er jo alt der taler ind i den (manglende) udvikling. Ledelsen, faciliteter, trup sammensætning / transfers, Cheftræner og gear skifte der fører til fyring et år efter og en helt ny retning spillemæssigt.
    Altså det er da ikke fedt at det ikke kører bedre - men det bliver jo påtalt fordi folk gerne ser OB et bedre sted hen. Fordi folk går op i det.

Fuldstændig enig

Det er virkeligt svært at finde "alle de gode ting", hvor nogle få bestemt er der.... men vægten har godt nok slagside

Leave a comment:

Working...
X