Oprindeligt indsendt af jamborg
Se indlæg
Det handler om at man kan se man bevæger sig i den rigtige retning.
For den enkelte sæson - men da særligt på den længere bane.
Klubben melder top 6 ud - og slutter nr 7 eller 8. For mig er det ikke en katastrofe i sig selv, er man tilfredse med sin træner og udviklingen af spillet mener jeg heller ikke det er den slags manglende resultater der bør være grundlag for at man igen skifter retning. Men netop for at man kan bruge det internt; "vi nåede ikke målet, hvorfor? Hvad kan man gøre anderledes" og så prøver man igen næste sæson.
Tag denne sæson; Min påstand er at man allerede har sat en evt top 6 overstyr. Matematisk er det naturligvis ikke sandt. Men Viborg har allerede åbnet et pænt hul - hvilket gør det svært at indhente dem, OB skal faktuelt hente point mod sidste sæsons top 4 + FCK hvis de skal gøre sig nogen forhåbninger om at indfri målsætningen. Man har med andre ord gjort det overordenligt svært for sig selv.
Ikke alle omstændigheder man er herre over og kan gøre noget ved. Men jeg håber da man bliver skarpere på sin evaluering fremover - så man ikke står og skifter træner efter 1 kamp. Det er i sig selv et kæmpe selvmål. Så håber jeg også man har lært at spillerne faktisk koster lidt mere end man gik og troede. Det er da ting jeg håber man tager til sig når det engang matematisk viser sig at man igen har pisset en sæson væk efter få runder.
Men har du ikke andet end; "vi skal bygge videre på det der er godt"-målsætninger, det er så ukonkret at der jo ingen grund er til at evaluere og se om ting kunne gøres anderledes.

Leave a comment: