Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Jeg er enig og husker det klart som TB sagde at “hvis man henter 1 divisionspillere, så får man et første divisionshold “ og før det har han sagt at “uanset hvor mange kopper 50 grader varmt vand man hælder i gryden kommer det aldrig til koge” … det kan næsten ikke misforstås
    Især det med 50 grader varmt vand er jo en kendsgerning og der er da noget rigtigt vedrørende det med 1. divisionsspillere, men her er der dog mange eksempler på fremragende superligaspillere der tilfældigvis spiller i 1. division i en periode. Thomas Jørgensen og Magnus Jensen er gode aktuelle eksempler på spillere som vist begge spillede i 1. division da vi selv var i den liga og desværre var det ikke os der fik fingre i dem på det tidspunkt.

Leave a comment:

• Wessels er en mur
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Jeg er enig og husker det klart som TB sagde at “hvis man henter 1 divisionspillere, så får man et første divisionshold “ og før det har han sagt at “uanset hvor mange kopper 50 grader varmt vand man hælder i gryden kommer det aldrig til koge” … det kan næsten ikke misforstås
    Tror heller ikke at der er nogen der har forventet at vi skulle bygge et hold af lutter 1. Divisions spillere. Men havde man nu hentet Erenbjerg, havde det jo ikke været mere 50 grader varmt vand, end at hente Bürgy, Sørensen, Therkildsen, Yttergård.
    Randers havde også succes med Tammer Bany. Sammi Jalal har været fin for Viborg. SønderjyskE har også ramt noget med Cherif. Silkeborg havde også noget succes med både Adamsen og McCowatt.
    Dertil kan man lægge hvor god en forretning det har været for andre skandinaviske klubber at hente Laurs Skjellerup og Henrik Meister i lavere danske rækker. Der er jo talent at hente
    Last edited by Wessels er en mur; 08-08-2026, 16:05.

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Er ret sikker på, at det begror sig på en misforståelse så.
    som jeg husker det sagde TB, at OB ikke spille hente spillere med 1 divisions niveau, da vi selv lå i 1 division.
    Da vi så ikke kunne bruge dem når vi rykkede op.

Tror aldrig det har handlet om hvilken række spillere spiller i, men niveauet.

Tror i øvrigt også at det stadig er TBs mantra, at man som udgangspunkt ikke vil hente spillere med niveau til 12-8 pladsen i superligaen.
    derfor tingene tager tid.

Leave a comment:

• Mfriise
    replied
    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Kan desværre ikke huske præcist om han har nævnt det i en artikel, eller i et interview i en podcast, bare at han har nævnt det ved et par lejligheder. Hvis jeg husker rigtigt nævnte han det i hvert fald da vi selv lå dernede.
    Jeg er også godt klar over at spillere i 1. Division ikke er nogen man henter for en slik. Jeg har bare svært ved at forstå at man partout ikke vil hente en spiller derfra, når man i stedet ender op med en spiller som Therkildsen
    Er ret sikker på, at det begror sig på en misforståelse så.
    som jeg husker det sagde TB, at OB ikke spille hente spillere med 1 divisions niveau, da vi selv lå i 1 division.
    Da vi så ikke kunne bruge dem når vi rykkede op.

Tror aldrig det har handlet om hvilken række spillere spiller i, men niveauet.

Tror i øvrigt også at det stadig er TBs mantra, at man som udgangspunkt ikke vil hente spillere med niveau til 12-8 pladsen i superligaen.
    derfor tingene tager tid.
    Last edited by Mfriise; 08-08-2026, 15:31.

Leave a comment:

• Wessels er en mur
    replied
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Slighty off topic.

1. Hvornår har Troels Bech sagt at man ikke vil hente fra 1. Div?

2. Har du set hvad klubberne er begyndt at tage for spillerne dernede? Jeg tror der er flere, der får et chok, hvis de tror at 1. Division klubberne bliver benovet over at OB vil købe en af deres spillere.
    Kan desværre ikke huske præcist om han har nævnt det i en artikel, eller i et interview i en podcast, bare at han har nævnt det ved et par lejligheder. Hvis jeg husker rigtigt nævnte han det i hvert fald da vi selv lå dernede.
    Jeg er også godt klar over at spillere i 1. Division ikke er nogen man henter for en slik. Jeg har bare svært ved at forstå at man partout ikke vil hente en spiller derfra, når man i stedet ender op med en spiller som Therkildsen

Leave a comment:

Working...
X