Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Hvilken dansk plug-and-play forsvarsgeneral kan vi i øjeblikket få indenfor vores økonomiske rammer - nogle bud ?Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Nu har vi jo 11 dage til sæsonstart, og vi har prædiket, at vi gerne vil i top-6.
Derfor finder jeg det rimelig vigtigt, at vi ikke får spillere ind, hvor det kræver et lille halvt års tid eller lign. for, at de vænner sig til ligaen.
Dermed ikke sagt, at alle spillere, vi køber bør kende ligaen. Men den forsvarsgeneral, som jeg regner med, at vi henter, ville det for mit vedkommende være at foretrække. Det skal gerne være en plug-and-play-løsning, og det mener jeg øger sandsynligheden for, at det bliver tilfældet.
Comment
-
Uha, den var straks sværereOprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Hvilken dansk plug-and-play forsvarsgeneral kan vi i øjeblikket få indenfor vores økonomiske rammer - nogle bud ?
Men der er Maxsø nok det bedste danske bud.
Nu skrev jeg, at vedkommende måske skulle være dansk. Og der må jeg indrømme, at mit kendskab ikke er helt stort nok udenfor de danske spillere.
Edit: Clint Leemans et bud på en ikke-dansk spiller, der kender ligaen, som vi også tidligere er sat i forbindelse med. Men håber vi sigter højere.Last edited by Kappen1975; i dag, 09:20.
Comment
-
Ifølge Leif så er Marcus Jensen til lægetjek i Portugal nu.
https://fyens.dk/ob/ob-talent-er-til...0062457aa4a9-7
Comment
-
Forsvarsmæssigt bedre ja, men fartmæssigt så halter han bagefter ligesom Bürgy. Og det er præcis på farten vi har været udfordret så mange gange i det midterforsvar.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Han er klasser over Bürgy. Måske samme fart. Men bedre hovedspil, meget bedre med begge fødder, en ægte leder og så har han jo altid været kendt for at kunne dirigere med sine medspillere i forsvaret så de også ser bedre ud.
Samlet set bare en meget meget bedre forsvarsspiller
Comment
-
Fint nok at få lidt penge for ham selvom det ikke er meget. Måske en god videresalg.Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlægIfølge Leif så er Marcus Jensen til lægetjek i Portugal nu.
Comment
-
Kan du vælge hvilket begreb du går med?Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Nu har vi jo 11 dage til sæsonstart, og vi har prædiket, at vi gerne vil i top-6.
Derfor finder jeg det rimelig vigtigt, at vi ikke får spillere ind, hvor det kræver et lille halvt års tid eller lign. for, at de vænner sig til ligaen.
Dermed ikke sagt, at alle spillere, vi køber bør kende ligaen. Men den forsvarsgeneral, som jeg regner med, at vi henter, ville det for mit vedkommende være at foretrække. Det skal gerne være en plug-and-play-løsning, og det mener jeg øger sandsynligheden for, at det bliver tilfældet.
At kende ligaen og vænne sig til ligaen er i min optik ikke det samme. En 2. Div spiller kan sagtens kende ligaen, men skulle vænne sig til ligaen. Mens en PL-spiller nok ikke kender ligaen, men nok ikke kræver tilvænning.
Man bør gå efter det sidste en der ikke kræver tilvænning. Nationalitet bør ikke spille en rolle, så længe vedkommende kan kommunikere med sine holdkammerater og dirigere fornemt.
Comment
-
Fedt for ham. Håber vi scorer en god aftale på hamOprindeligt indsendt af DD84 Se indlægIfølge Leif så er Marcus Jensen til lægetjek i Portugal nu.
Comment
-
Klart når man står højt. Men det er hypotetisk. Nægter at tro på at vi henter hamOprindeligt indsendt af MikaelS Se indlæg
Forsvarsmæssigt bedre ja, men fartmæssigt så halter han bagefter ligesom Bürgy. Og det er præcis på farten vi har været udfordret så mange gange i det midterforsvar.
- Likes 1
Comment
-
Hmm, jeg synes egentlig, at den her diskussion er ved at bevæge sig lidt væk fra pointen. Det var ikke min hensigt at gøre det til en debat om forskellen mellem at kende ligaen og at vænne sig til ligaen.Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
Kan du vælge hvilket begreb du går med?
At kende ligaen og vænne sig til ligaen er i min optik ikke det samme. En 2. Div spiller kan sagtens kende ligaen, men skulle vænne sig til ligaen. Mens en PL-spiller nok ikke kender ligaen, men nok ikke kræver tilvænning.
Man bør gå efter det sidste en der ikke kræver tilvænning. Nationalitet bør ikke spille en rolle, så længe vedkommende kan kommunikere med sine holdkammerater og dirigere fornemt.
Helt sikkert er det to forskellige begreber. Og måske får jeg ikke adskilt dem nok i tidligere opslag.
Når det er sagt, mener jeg stadig, at der er en klar sammenhæng mellem de to. Et godt kendskab til ligaen - modstandere, spillestil, tempo og kultur - vil ofte gøre tilvænningen lettere, selvom det naturligvis ikke er det samme. Det er jo heller ikke tilfældigt, at OB selv tilsyneladende arbejder ud fra en strategi, hvor man først kigger i Danmark, derefter Skandinavien og dernæst længere væk.
Og som du også skriver, skal vi selvfølgelig ikke gå på kompromis med kvaliteten alene for at få en spiller, der kender Superligaen. Kvaliteten kommer først. Mit argument er blot, at vi nu har sat os i en position, hvor skal have spillere ind, hvor tilvænning ikke skal tage lang tid. Og her kan kendskab til ligaen være en måde at øge sandsynligheden for, at man bidrager fra start.
- Likes 3
Comment
Comment