Vi må håbe at de sparede penge på højre back anvendes til at forstærke holdet på andre positioner - umiddelbart ligner det en spare transfer a la tidligere tider.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
isoleret set (og med det forbehold at jeg intet kender til ham) så er det en skuffende tilgang, når man går og drømmer om vi skal tage det næste skridt.Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlægVi må håbe at de sparede penge på højre back anvendes til at forstærke holdet på andre positioner - umiddelbart ligner det en spare transfer a la tidligere tider.
Og derfor mener jeg heller ikke vi kan dømme den her tilgang i sig selv. Vi er nødt til at se hvad man ellers bringer ind (og selvfølgelig nødt til at se hvad han rent faktisk kan)
Men man har udefra set valgt at styrke bunden, det er naturligvis også en måde at styke holdet på. Men jeg vil mene han skal være på et højere nievau end det vi så fra Grubbe for at det giver nogen mening.
Han er ikke bragt ind for at starte, pladsen er McCoys - men han skal trods alt kunne presse McCoy, og bringes i spil uden at niveauet falder for meget.
Comment
-
Ja, sådan helt vildt sexet er det jo ikke ligefrem.... Min første tanke er, at han må være i periferien af periferien, men dem skal der jo også være nogle af. Reserven til en start 11er plads skal jo ikke kun presse, men også selv presses. Det er nok hvad jeg kan svinge mig op på af "begejstring" lige her ved første øjekast.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Er det urealistisk at hente en Victor Kristiansen hjem til superligaen?
Manden er faldet markant i niveau over de sidste par år. Måske skal han et skridt ned for at tage et skridt op. Han er lige rykket ned i league one med sin klub, og ikke videre populær i klubben.
Måske er han ikke god nok, men tjener helt sikkert fint i England hvilket er et problem.
- Likes 1
Comment
-
Altså, jeg brugte også i går på at undre mig. Nu har jeg sovet lidt på det, og også researchet lidt, og nu er jeg egentlig fortrøstningsfuld nok.Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægJa, sådan helt vildt sexet er det jo ikke ligefrem.... Min første tanke er, at han må være i periferien af periferien, men dem skal der jo også være nogle af. Reserven til en start 11er plads skal jo ikke kun presse, men også selv presses. Det er nok hvad jeg kan svinge mig op på af "begejstring" lige her ved første øjekast.
For det første, så mener jeg ikke de der sammenligner Peter Therkildsen og Nicklas Mouritsen har ret, da det ikke helt samme cases. Therkildsen vil jeg mene har præsteret nok til at blive solgt til udlandet af flere gange, og at han så ikke har braget igennem i Djurgården eller Widsla er naturligvis ikke optimalt, men så havde han nok ikke været endt i OB. Hans karriere op til nu er noget mere imponerende end Mouritsens alene fordi han kontinuerligt har præsteret på en højere hylde end Mouritsen inklusive udlandet.
For det andet, så er Peter Therkildsen typemæssigt muligvis meget bedre castet til Zorniger end en boldbesiddelselsesfokuseret Ajaxakademist som Owusu nok er. Therkildsen lyder til at være en spiller der præsterer gennem sit energiniveau og sin fysik, og så er hans teknik lidt sekundær. (Lidt a la McCoy). Desuden så kan Therkildsen fremvise et CV der inkluderer samtlige defensive pladser i en 4-back kæde, hvilket også bidrager til den ønskede alsidighed i holdet.
og sidst, men ikke mindst. I et marked hvor pris og kvalitet sjældent hænger sammen fordi priserne er stukket af, så var Therkildsen gratis (sign on fee). Han kommer “hjem” til Danmark, kan forhåbentligt presse McCoy og skabe reel konkurrence på om højrebacken, der så falder ud til den dygtigste backs fordel. Det er en spiller vi ikke død og pine skal forløse til noget kæmpestort, fordi vi ikke har vundet enorme ressourcer op i PT. Efter hvad jeg hører, er han en loyal klubmakker, med et stort løbepensum og arbejdsvilje. Hvilket vi vel kan arbejde med.
Jeg forventer ikke han revolutionerer Ådalen, men jeg tror folk skal give ham en chance for at komme og bidrage til at løfte bundniveauet. Han kommer med noget andet end Grubbe, der måske også er kørt lidt sur i sin situation - forståeligt nok - og her kommer så en makker med noget at bevise og noget at vinde. Det giver en anden dynamik.
Så glæder jeg mig til at se, hvilke andre kaniner, der bliver hevet op af hatten.
- Likes 2
Comment
-
Han er helt sikkert mere end god nok (men måske meget ude af kampform pga skader?), og derfor tror jeg også at en retur til FCK er langt mere oplagt, så de fx kan sende Meling videre. Desværre ligger landet sådan at en spiller med potentiale og kvalitet som VK skal falde igennem i en klub et hak eller to bedre/større/mere profileret end os (a la Fiete der var i Kiel) før vi bliver aktuelle.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægEr det urealistisk at hente en Victor Kristiansen hjem til superligaen?
Manden er faldet markant i niveau over de sidste par år. Måske skal han et skridt ned for at tage et skridt op. Han er lige rykket ned i league one med sin klub, og ikke videre populær i klubben.
Måske er han ikke god nok, men tjener helt sikkert fint i England hvilket er et problem.
Comment
-
Ja!Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægEr det urealistisk at hente en Victor Kristiansen hjem til superligaen?
Måske FCK og FCM kan lokke, men der er ingen chance for at han så meget som vil overveje OB, tænker jeg.
- Likes 1
Comment
-
Tak for en super analyseOprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Altså, jeg brugte også i går på at undre mig. Nu har jeg sovet lidt på det, og også researchet lidt, og nu er jeg egentlig fortrøstningsfuld nok.
For det første, så mener jeg ikke de der sammenligner Peter Therkildsen og Nicklas Mouritsen har ret, da det ikke helt samme cases. Therkildsen vil jeg mene har præsteret nok til at blive solgt til udlandet af flere gange, og at han så ikke har braget igennem i Djurgården eller Widsla er naturligvis ikke optimalt, men så havde han nok ikke været endt i OB. Hans karriere op til nu er noget mere imponerende end Mouritsens alene fordi han kontinuerligt har præsteret på en højere hylde end Mouritsen inklusive udlandet.
For det andet, så er Peter Therkildsen typemæssigt muligvis meget bedre castet til Zorniger end en boldbesiddelselsesfokuseret Ajaxakademist som Owusu nok er. Therkildsen lyder til at være en spiller der præsterer gennem sit energiniveau og sin fysik, og så er hans teknik lidt sekundær. (Lidt a la McCoy). Desuden så kan Therkildsen fremvise et CV der inkluderer samtlige defensive pladser i en 4-back kæde, hvilket også bidrager til den ønskede alsidighed i holdet.
og sidst, men ikke mindst. I et marked hvor pris og kvalitet sjældent hænger sammen fordi priserne er stukket af, så var Therkildsen gratis (sign on fee). Han kommer “hjem” til Danmark, kan forhåbentligt presse McCoy og skabe reel konkurrence på om højrebacken, der så falder ud til den dygtigste backs fordel. Det er en spiller vi ikke død og pine skal forløse til noget kæmpestort, fordi vi ikke har vundet enorme ressourcer op i PT. Efter hvad jeg hører, er han en loyal klubmakker, med et stort løbepensum og arbejdsvilje. Hvilket vi vel kan arbejde med.
Jeg forventer ikke han revolutionerer Ådalen, men jeg tror folk skal give ham en chance for at komme og bidrage til at løfte bundniveauet. Han kommer med noget andet end Grubbe, der måske også er kørt lidt sur i sin situation - forståeligt nok - og her kommer så en makker med noget at bevise og noget at vinde. Det giver en anden dynamik.
Så glæder jeg mig til at se, hvilke andre kaniner, der bliver hevet op af hatten.
Comment
-
Med mindre at FCK ikke tør signe med spilleren, de er presset, de skal præstere fremadrettet ...Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
Han er helt sikkert mere end god nok (men måske meget ude af kampform pga skader?), og derfor tror jeg også at en retur til FCK er langt mere oplagt, så de fx kan sende Meling videre. Desværre ligger landet sådan at en spiller med potentiale og kvalitet som VK skal falde igennem i en klub et hak eller to bedre/større/mere profileret end os (a la Fiete der var i Kiel) før vi bliver aktuelle.
Comment
Comment