Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

altså lige den del er jeg ikke så bekymret over. Naturligvis er de forberedte, de kan jo godt se de mangler der er - og ellers kan Zorniger.

Jeg er mere bekymret for om man sigter for højt, ifht hvad man kan tilbyde i form af økonomi, ambitioner osv. og der er det klart har man for store ambitioner ifht spillere og ikke vil betale, så kommer man til at vente igen og det kan så komme til at koste i sidste ende igen.

Og så kan det bekymre om Troels er for forhippet på at gøre plads til de unge. Ja der skal være plads - men det skal jo ikke være de 3-4 første indskiftere. Owusu / McCoy syntes jeg er et glimrende eksempel...der er plads til McCoy, han får spilletid hver gang og er et sted hvor Zorniger tydligvis har tiltro til ham. Men han er ikke bedre end Owusu endnu - ellers startede han jo, og ved ikke at forlænge med Owusu så er man allerede svækket ifht denne sæson.
    Jeg håber at Troels har de langsigtede briller på hver eneste gang at der skal skrives/fornyes en kontrakt, sigtet bør være længere end 1 sæson - det er selvfølgelig svært, men måske er det hvad der ligger bag at der endnu ikke er lavet en forlængelse med Owusu

Det du skriver med at vente, det synes jeg er en naturlig del af processen, hvis man ikke har is i maven, så taber OB på sigt, for så er der nogle konkurenter der bare gør det bedre

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Jeg håber at Troels har de langsigtede briller på hver eneste gang at der skal skrives/fornyes en kontrakt, sigtet bør være længere end 1 sæson - det er selvfølgelig svært, men måske er det hvad der ligger bag at der endnu ikke er lavet en forlængelse med Owusu

Det du skriver med at vente, det synes jeg er en naturlig del af processen, hvis man ikke har is i maven, så taber OB på sigt, for så er der nogle konkurenter der bare gør det bedre
      Hvis man venter for længe ender man med lykkeriddere og spillere, som ikke har fundet noget bedre (men skal have smør på brødet).

TB taler om at skabe en overvinderkultur samtidigt med, at han/de vil hente spillere, som ikke ser sig selv i klubben

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Hvis man venter for længe ender man med lykkeriddere og spillere, som ikke har fundet noget bedre (men skal have smør på brødet).

TB taler om at skabe en overvinderkultur samtidigt med, at han/de vil hente spillere, som ikke ser sig selv i klubben
        When you snooze you lose.

Ved godt det er en balance gang. Nu har vi i 2 vinduer ledt efter en venstrebenet forsvarer uden held.
        Måske skal vi også have en ny højre dør til sommer. Uwusu vil åbenbart ikke forlænge på de vilkår TB har tilbudt.

Venter vi for længe igen til sommer er de første 7 runder spillet. Så kan vi være bagud på point allerede der igen.

Det er sådan set min største bekymring.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

When you snooze you lose.

Ved godt det er en balance gang. Nu har vi i 2 vinduer ledt efter en venstrebenet forsvarer uden held.
          Måske skal vi også have en ny højre dør til sommer. Uwusu vil åbenbart ikke forlænge på de vilkår TB har tilbudt.

Venter vi for længe igen til sommer er de første 7 runder spillet. Så kan vi være bagud på point allerede der igen.

Det er sådan set min største bekymring.
          Groundhog Day... !

Comment

TB classic... https://fyens.dk/ob/hollaenders-dage...e-og-roligt-ud

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

naturligvis er Troels nødt til også at have det lange lys på.

Men der skal også leveres i mellem tiden. Ellers hvad er det for et perfekt timet scenarie vi bygger op til?

McCoy er ikke helt klar endnu - skal han have hele næste sæson og så slår han for alvor igennem i 27? Til den tid er Ejdum væk (hvis ikke han allerede er smuttet til sommer) Askou nok det samme. Falk har fået et år mere på bagen og er ikke blevet hurtigere. Hvad med Ganaus?

Selvfølgelig skal man ikke gøre vejen til spilletid længere - men med Owusu foran sig får McCoy stadig en masse spilletid - OG det er tilladt McCoy at overhale Owusu indenom, tænker det er ret godt der er noget konkurrence.

Mht at vente - det klart det er en del af spillet, men superligaen begynder nu en gang så tidligt og deles efter 22 runder - så venter man igen for længe så kan man have smidt endnu en sæson væk - og det samme vil ske sæsonen efter.

Jeg syntes OB spillede noget af det bedste under Zorniger i starten af sæsonen, periodevis. Vi så hvor stort pres der kunne lægges. Men det kostede også - og der var bare ikke noget at skifte med når gassen gik af ballonen.

Hvis man vil have noget af det udtryk (en af grundende til at hente Zorniger) så er man også nødt til at sammensætte en trup der lever lidt mere op til de krav han stiller.

Comment

Kan du prøve at komme med et forslag, til en forstærkning i hver kæde, som både vil styrke truppen (altså være klare top 6 spillere), samtidig med at de brænder for at komme til OB?

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Kan du prøve at komme med et forslag, til en forstærkning i hver kæde, som både vil styrke truppen (altså være klare top 6 spillere), samtidig med at de brænder for at komme til OB?
                  Er det ikke det man har ansat Jimmi Nagel, Thomas Helveg, Anders Møller Christensen og Troels Bech til?

Er Jimmi Nagel i klubben mere? Hvis ja hvad er hans titel?

Comment

Er det ikke det man har ansat Jimmi Nagel, Thomas Helveg, Anders Møller Christensen og Troels Bech til?

Rekrutteringschef ifølge Ob.dk

Comment

Jo det er det.
                      Jeg synes bare det er en underlig måde at stille det op, som om at spillerne skal have et brændende ønske for at spille for OB, for at de præsterer.

FCM hentede Mads Bech på transfer deadline day, fra en PL klub, tænker at han havde forestillet sig et andet karriereforløb end at skifte fra Brentford til Midtjylland.

Så længe at man har styr på spillernes indstilling, og om de passer ind i klubben, så tror jeg ikke det betyder det store, om de hellere ville havde været til en midterklub i Holland f.eks.

Vi hentede også Sven Kohler, den 24 juli, der kan man da snakke om at hente en lejesvend.

Og SFÅ har lavet et interview med Nagel, og TB refererer tit til ham i transfersnakke, altså kom nu lidt.

Comment

Jo det er det.
                        Jeg synes bare det er en underlig måde at stille det op, som om at spillerne skal have et brændende ønske for at spille for OB, for at de præsterer.

FCM hentede Mads Bech på transfer deadline day, fra en PL klub, tænker at han havde forestillet sig et andet karriereforløb end at skifte fra Brentford til Midtjylland.

Så længe at man har styr på spillernes indstilling, og om de passer ind i klubben, så tror jeg ikke det betyder det store, om de hellere ville havde været til en midterklub i Holland f.eks.

Vi hentede også Sven Kohler, den 24 juli, der kan man da snakke om at hente en lejesvend.

Og SFÅ har lavet et interview med Nagel, og TB refererer tit til ham i transfersnakke, altså kom nu lidt.
                        Nu er MB født 50km fra FCM (så hjem til familien) samt taget tilbage til en klub med tydelige ambitioner (som der bliver eksekveret på), ikke lejrbålsstemning og lommefilosofi.

Formoder JN og TB smed deres planer (fokus på Skandinavien) i skraldespanden, da AZ og JR overtog styringen i Ådalen. Mange ting tyder da i hvert fald på det og aner reelt ikke hvad TH og JN så bidrager med

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...r-om-fremtiden

Comment

Nu er MB født 50km fra FCM (så hjem til familien) samt taget tilbage til en klub med tydelige ambitioner (som der bliver eksekveret på), ikke lejrbålsstemning og lommefilosofi.

Formoder JN og TB smed deres planer (fokus på Skandinavien) i skraldespanden, da AZ og JR overtog styringen i Ådalen. Mange ting tyder da i hvert fald på det og aner reelt ikke hvad TH og JN så bidrager med

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...r-om-fremtiden
                          Så tag Elias Achouri som Viborg hentede på sidste dag i et transfer vindue.
                          Pointen er stadig den samme, det er spillerens mindset der afgør om du henter en lejesvend, eller en der passer ind i klubben.

For det første er det vel ok at skifte holdning?
                          For det andet, så har de mig bekendt været ude og sagde at filosofien ift. spiller indkøb er det samme, men at det ville være dumt ikke at få trænerteamets netværk i spil.

Har du lyttet til afsnittet med Jimmi Nagel i SFÅ hvor han beskriver sine arbejdsopgaver?

Og sådan dybt seriøst, tror du så at en forretningsmand som Niels Thorborg ville lade to funktionærer som sikkert i gennemsnit tjener på den gode side af 50.000.-, sidde og læse ekstrabladet i 37 timer.

Comment

Pointen er stadig den samme, det er spillerens mindset der afgør om du henter en lejesvend, eller en der passer ind i klubben.

For det andet, så har de mig bekendt været ude og sagde at filosofien ift. spiller indkøb er det samme, men at det ville være dumt ikke at få trænerteamets netværk i spil.

Har du lyttet til afsnittet med Jimmi Nagel i SFÅ hvor han beskriver sine arbejdsopgaver?

Og sådan dybt seriøst, tror du så at en forretningsmand som Niels Thorborg ville lade to funktionærer som sikkert i gennemsnit tjener på den gode side af 50.000.-, sidde og læse ekstrabladet i 37 timer.
                            Du har helt ret i jeg Thorborg ikke er typen der har folk ansat der ikke laver noget. Det er omvendt fuldt legalt for menigmand at fundere over hvad folk egentligt bidrager med i sådan en organisation.
                            Jeg kan også nogen gange tænke på hvad folk får tiden til at gå med. Det kan desuden både være i OB, men også på diverse arbejdspladser.

Kommer lige til at tænke på ham sportsdirektøren der var i Hvidovre. Ham den sjove som jeg har glemt navnet på.
                            Da han kom på fuld tid i Hvidovre udtalte han, at han ikke fattede hvad diverse sportsdirektøre i superligaen fik tiden til at gå med.
                            Peter Lassen hedder han.

Comment

Det er mange år siden at der var læsestof i Ekstrabladet til 37t om ugen

Comment

Der er rigtig mange eksempler. Det er ikke engang rigtigt at kalde det eksempler, da det jo er "hverdag" at der hentes spillere sidst i et vindue, som ikke kommer til en given klub som "lejesvende" eller præsterer som det.

Det virker mere som en myte, der mest af alt holdes i live, fordi så er der åbent for, at kan kritisere... og henter man så feks. folk som Arp og Genaus tidligt i vinduet, så er argumentet jo det samme, de er jo også bare "lejesvende" der venter på noget bedre. Henter man Falk, så tæller det heller ikke, fordi han er jo fra Odense og er jo bare kommet hjem igen, den giver sig selv. Så altså, hvem man skal hente og hvornår, for at det ikke ender i noget negativt, eller noget, man ikke føler der skal gives credit for, det er jo i virkeligheden nok det, det egentlig handler om.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Working...
                                X