Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Vores sportschef revolutionere Odense Boldklub ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Vores sportschef revolutionere Odense Boldklub ?

    Vores kære sportschef har fået en hård udfordring og hold kæft han gør det fornuftigt pt. eller gør han ?

    Det trækker naturligvis ned at vi ikke har fået minimum en angriber ind men det er et svært markedet og vi er jo ikke de eneste der mangler en angriber og vinduet er åbent endnu.

    Mon ikke han er tilgivet hvis typer ala Marcus Pedersen og Gudjonson bliver præsenteret i august måned eller et par spændende unge talenter ?

    Men efter

    AMC
    JC
    Ruud
    Obrien
    Skoubo

    er kommet væk har vi sparet rigtig mange penge på et år. Det er nok 12-15 millioner vi har sparet i lønkroner. Og jeg mener at vi kan undvære alle spillerne på sigt.

    Desværre er MOS og Kadril her ikke mere og de skal erstattes tak.


    De spillere han køber ind nu er stabile spillere og især vores nye venstre back ser spændende ud og jeg håber da Kryger snart høvler nogle frisparksmål ind som han er købt til.

    Det positive er alderen på vores hold ( meget ungt og spændende ), det negative er at vi mangler en klasse spiller i næsten hver kæde. Falk rydder vi kan ligeså godt indset det og det samme gør Emil Larsen.

    vi mangler en keeper der kan redde point til os ( mon ikke der sker noget næste sæson hvor toppel og emil har kontraktudløb )
    forsvar tror jeg på løfter sig, men gjorder da ikke noget hvis Olof melberg havde taget en sæson ( han stopper karrieren)
    en midtbane general ( ala linderoth/djemba djemba )
    og en top målscore ( gudjonson er fin :)


    Det er fint vi tager en sparre sæson og det kunne også være fedt hvis Lukas, Dessler, Greve, Raben kunne slå igennem men de skal bruge nogle klasse spillere til at hjælpe dem.

    #2
    Oprindeligt indsendt af Kim-Odense Se indlæg
    Vores kære sportschef har fået en hård udfordring og hold kæft han gør det fornuftigt pt. eller gør han ?

    Det trækker naturligvis ned at vi ikke har fået minimum en angriber ind men det er et svært markedet og vi er jo ikke de eneste der mangler en angriber og vinduet er åbent endnu.

    Mon ikke han er tilgivet hvis typer ala Marcus Pedersen og Gudjonson bliver præsenteret i august måned eller et par spændende unge talenter ?

    Men efter

    AMC
    JC
    Ruud
    Obrien
    Skoubo

    er kommet væk har vi sparet rigtig mange penge på et år. Det er nok 12-15 millioner vi har sparet i lønkroner. Og jeg mener at vi kan undvære alle spillerne på sigt.

    Desværre er MOS og Kadril her ikke mere og de skal erstattes tak.


    De spillere han køber ind nu er stabile spillere og især vores nye venstre back ser spændende ud og jeg håber da Kryger snart høvler nogle frisparksmål ind som han er købt til.

    Det positive er alderen på vores hold ( meget ungt og spændende ), det negative er at vi mangler en klasse spiller i næsten hver kæde. Falk rydder vi kan ligeså godt indset det og det samme gør Emil Larsen.

    vi mangler en keeper der kan redde point til os ( mon ikke der sker noget næste sæson hvor toppel og emil har kontraktudløb )
    forsvar tror jeg på løfter sig, men gjorder da ikke noget hvis Olof melberg havde taget en sæson ( han stopper karrieren)
    en midtbane general ( ala linderoth/djemba djemba )
    og en top målscore ( gudjonson er fin :)


    Det er fint vi tager en sparre sæson og det kunne også være fedt hvis Lukas, Dessler, Greve, Raben kunne slå igennem men de skal bruge nogle klasse spillere til at hjælpe dem.
    Fine ting du skriver og nævner. Man har det pt utrolig hårdt som OB fan, men jeg ser muligheder allerede fra næste sæson! Men meget afhænger af hvor vi spiller i næste sæson. Kan man klare sig igennem sæson og ikke rykke ned, så tror jeg vi har et interessant hold i næste sæson. Der vil være mange af vores nye unge "stjerner", som vil få hår på brystet i denne sæson. - Samtidig bruger vi også denne sæson på at skære i og trimme økonomien. Jeg tror personligt Jesper Hansen er den helt rette mand i vores situation. Han virker rolig, er vant til at handle ud fra mindre budgetter, samt han virker iskold til tider. Jeg er godt tilfreds.
    Det eneste der bekymre mig en smule er, at vores trup er blevet UTROLIG ung. Vi skal altså have noget erfaring ind, til en billige penge. Selvfølgelig til angrebet, men jeg kunne altså godt tænke mig en defensiv midtbane der spillede hvergang, og ikke skulle flyttes rundt konstant. Vi har Ari med et stor fighterhjerte, men han virker altså lidt for lille engang i mellem til, at ligge derinde. Jeg er dog godt klar over, at det er en af de sværeste spiller at få fat på, da det er dem de fleste skriger efter!

    Comment


      #3
      Jeg har stort set intet positivt set fra Jesper Hansen indtil nu....med hans indkøb (som det ser ud i skrivende stund) fra han startede og til nu, så styrer vi direkte mod 1. div.

      Og han følger iøvrigt op på kotumet i OB: Nemlig ikke at have en trup klar til sæsonstart. I år endda med væsentlige mangler (angribere). Vi er godt på vej til at gå fra FCK-light til Horsens-light...
      Mvh Kent

      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Kim-Odense Se indlæg
        Vores kære sportschef har fået en hård udfordring og hold kæft han gør det fornuftigt pt. eller gør han ?

        Det trækker naturligvis ned at vi ikke har fået minimum en angriber ind men det er et svært markedet og vi er jo ikke de eneste der mangler en angriber og vinduet er åbent endnu.

        Mon ikke han er tilgivet hvis typer ala Marcus Pedersen og Gudjonson bliver præsenteret i august måned eller et par spændende unge talenter ?

        Men efter

        AMC
        JC
        Ruud
        Obrien
        Skoubo

        er kommet væk har vi sparet rigtig mange penge på et år. Det er nok 12-15 millioner vi har sparet i lønkroner. Og jeg mener at vi kan undvære alle spillerne på sigt.

        Desværre er MOS og Kadril her ikke mere og de skal erstattes tak.


        De spillere han køber ind nu er stabile spillere og især vores nye venstre back ser spændende ud og jeg håber da Kryger snart høvler nogle frisparksmål ind som han er købt til.

        Det positive er alderen på vores hold ( meget ungt og spændende ), det negative er at vi mangler en klasse spiller i næsten hver kæde. Falk rydder vi kan ligeså godt indset det og det samme gør Emil Larsen.

        vi mangler en keeper der kan redde point til os ( mon ikke der sker noget næste sæson hvor toppel og emil har kontraktudløb )
        forsvar tror jeg på løfter sig, men gjorder da ikke noget hvis Olof melberg havde taget en sæson ( han stopper karrieren)
        en midtbane general ( ala linderoth/djemba djemba )
        og en top målscore ( gudjonson er fin :)


        Det er fint vi tager en sparre sæson og det kunne også være fedt hvis Lukas, Dessler, Greve, Raben kunne slå igennem men de skal bruge nogle klasse spillere til at hjælpe dem.
        Hvis du mener revolutionere i negativ forstand, så ja! Man kan ikke bygge et Top-4 hold med talenter, og det er vel det potientiale der bør være i Odense. Talentudvikling er godt, men det kan aldrig være det bærende element. I øjeblikket, er JH ved at gøre truppen så ringe, at alle unge spillere snart vil være naturlige startere! Hvis de er så gode, vil agenterne hurtigt få dem flyttet til en klub med ambitioner og penge. Prøv at hør Falk og Baskim's udtalelser!

        Hvad motivet til det som foregår pt, i virkeligheden er, leder jeg også efter, og måske er det Thorborgs måde, at sige til andre fynske erhvervsfolk, at hvis de vil Superliga i Odense, så må de spytte i kassen! Det er altså min umiddelbare konklusion!

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
          Jeg har stort set intet positivt set fra Jesper Hansen indtil nu....med hans indkøb (som det ser ud i skrivende stund) fra han startede og til nu, så styrer vi direkte mod 1. div.

          Og han følger iøvrigt op på kotumet i OB: Nemlig ikke at have en trup klar til sæsonstart. I år endda med væsentlige mangler (angribere). Vi er godt på vej til at gå fra FCK-light til Horsens-light...
          Ud fra de forudsætninger han har, synes jeg nu egentlig han har gjort det ganske okay. Han har ikke midlerne til at købe spillere, så han skal ud og finde nogle der er frie på markedet, eller koster meget lidt. Synes at spillere som L. Nielsen, Lucas og Azer, som vi alle har fået gratis, er gode indkøb. Og ja så mangler vi en angriber, men det er der 3-4 andre superligaklubber som også gør, og det er bare ikke nemt at få angribere af nogenlunde kvalitet, hvis man ikke har penge at købe for.

          Comment


            #6
            Hvis det er Thorborg taktik er det jo et klogt træk for ham, hvor tit gider han smide 60 millioner ned i et hul ? Det er kun fair der kommer styr på lønfrådseriet og det er jo ikke JH skyld der ingen penge er ?

            tror Det JH gær nu er top værd om 3 sæsoner. Vi bliver nød til at være langsigtigtige og skal bare overleve nu

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
              Ud fra de forudsætninger han har, synes jeg nu egentlig han har gjort det ganske okay. Han har ikke midlerne til at købe spillere, så han skal ud og finde nogle der er frie på markedet, eller koster meget lidt. Synes at spillere som L. Nielsen, Lucas og Azer, som vi alle har fået gratis, er gode indkøb. Og ja så mangler vi en angriber, men det er der 3-4 andre superligaklubber som også gør, og det er bare ikke nemt at få angribere af nogenlunde kvalitet, hvis man ikke har penge at købe for.
              Er enig men er sikker på at JH nok skal finde nogle der kan lave mål og virker ikke til han lave en nkoum løsning ( dårlig kvalitet og høj løn )

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Kim-Odense Se indlæg
                Hvis det er Thorborg taktik er det jo et klogt træk for ham, hvor tit gider han smide 60 millioner ned i et hul ? Det er kun fair der kommer styr på lønfrådseriet og det er jo ikke JH skyld der ingen penge er ?

                tror Det JH gær nu er top værd om 3 sæsoner. Vi bliver nød til at være langsigtigtige og skal bare overleve nu
                Med min begrænsede indsigt i økonomi ville det være et ufravigeligt krav, om styr på finanserne (balance og sorte tal hvis jeg var storsponsor) inden der igen måske kan skydes lidt penge ind til at forbedre produktet med.
                Believe OB

                œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #9
                  Gider efterhånden ikke høre på flere økonomiske undskyldninger... Økonomien har vi kendt til hele tiden, og vi har hele tiden manglet folk i front... Nu står vi så her, det er blevet August, og vi er ikke kommet videre...

                  Der var penge til at byde millioner for Dalgaard, Kadrii er efterfølgende blevet solgt, 3-4 spillere fritaget fra kontrakten, ansatte i staben er røget...

                  KOM SÅ I GANG FORH.......

                  Hvis manden ikke kan være økonomisk ansvarlig og samtidig få en trup på plads, så er han ikke den rigtige...

                  Gamble om nr. 2 angriber, men nr. 1 skal på plads nu!!!

                  Og hvad med Kirkeskov, som pludselig blev en mulighed..? Var det taktikken, var det økonomisk ansvarligt..?
                  Last edited by Kaspernon; 01-08-2014, 08:52.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #10
                    Tragisk at vi 2 kampe inde i 2014/15 allerede snakker om 2015/16 sæsonen.

                    Nu er der en måned til vinduet lukker og de næste 4 kampe er mod potentielle tophold - så kan vi ikke aftale at vente til de kampe er overstået med at male fanden på væggen?

                    Jeg synes heller ikke at ledelsen er helt med på beatet - og jeg savner en udmelding der indeholder lidt ambitioner fra samme - men 2 gode indkøb og nogle point på kontoen er nok til at vende bøtten - så lad os da lige trække vejret en gang.
                    JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
                    JM Barometer 1
                    2 3 4 5 6 7 8 9 10

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Med min begrænsede indsigt i økonomi ville det være et ufravigeligt krav, om styr på finanserne (balance og sorte tal hvis jeg var storsponsor) inden der igen måske kan skydes lidt penge ind til at forbedre produktet med.
                      Det er fornuftigt med balance i økonomien. JH skal jo bare huske, at han om ca. et år, skal finde yderligere 20-25 mio. Man kunne jo også forsøge at øge indtægtssiden, men det kræver at man har et attraktivt produkt!

                      Jesper Hansen har aldrig vist, at han er en dygtig sportsdirektør. I Horsens havde han rig mulighed for at finde billige spillere, og gøre dem til stjerner. Det skete bare ikke, i stedet leverede han et nedrykkerhold. Han er godt i gang igen! Og tro, at bare vi får et par angribere fra 1. Div. så redder vi os nok, det går altså ikke!

                      Der er er dømt kejserens nye klæder, hvad angår Jesper Hansen!

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Claus Se indlæg
                        Tragisk at vi 2 kampe inde i 2014/15 allerede snakker om 2015/16 sæsonen.

                        Nu er der en måned til vinduet lukker og de næste 4 kampe er mod potentielle tophold - så kan vi ikke aftale at vente til de kampe er overstået med at male fanden på væggen?

                        Jeg synes heller ikke at ledelsen er helt med på beatet - og jeg savner en udmelding der indeholder lidt ambitioner fra samme - men 2 gode indkøb og nogle point på kontoen er nok til at vende bøtten - så lad os da lige trække vejret en gang.
                        Det kan godt være, at det er for tidligt at råbe vagt i gevær i forhold til hele sæsonen, men noget er vi jo nødt til at diskutere, så længe ledelsen bare sidder på sine hænder.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Claus Se indlæg
                          Tragisk at vi 2 kampe inde i 2014/15 allerede snakker om 2015/16 sæsonen.

                          Nu er der en måned til vinduet lukker og de næste 4 kampe er mod potentielle tophold - så kan vi ikke aftale at vente til de kampe er overstået med at male fanden på væggen?

                          Jeg synes heller ikke at ledelsen er helt med på beatet - og jeg savner en udmelding der indeholder lidt ambitioner fra samme - men 2 gode indkøb og nogle point på kontoen er nok til at vende bøtten - så lad os da lige trække vejret en gang.
                          Jeg tror ikke at to gode indkøb løser problemerne.
                          Problemet er at vi underpræsterer med det vi har........
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #14
                            Ret mig lige, hvis jeg er heeeeeelt forkert på den, men: Ud over resultatet, var spillet imod Hobro så ikke udemærket? Jeg mener, at hvis man har klart overtal i spil og chancer - så er det sgu svært, hvis det er en stolpe-ud dag. Træls og pisse skidt/dårligt/uheldigt/ufortjent, at Hobro scorer til sidst. Men man vidste, at man var ultra tyndt besat i angrebet (og så bliver Kadrii lige solgt inden...) - så kan man forvente lidt af en stolpe-ud kamp. Men hvis spillet generelt og opspil til chancer var der, så skal målene vel nok komme på et tidspunkt.
                            Det er ingen skam at tabe ude imod Vestsjælland. Nu så jeg desværre ikke kampen - men jeg kan forstå, at måden det skete på, var ganske horribelt... Jeg ved at OB ikke vil bruge sygdom som en undskyldning - men både Falk og Bodul rendte eftersigende rundt og brækkede sig og var vist næsten ikke i stand til at løbe. Der var vist andre i truppen, der også var ramt. Igen - ikke en undskyldning eller bortforklaring - men det kan jo ikke undgå at spille ind.
                            Jeg synes personligt, at den sidste sæson og generelt under TB, at spillet langt det meste af tiden er blevet bedre. Bevares, der er udfald hvor det ser skidt ud. Men overordnet set, synes jeg over den brede kam, at spillet er bedre end mange af de seneste trænere. At forsvaret er hullet som en si er så skidt. Med det er risikoen ved at spille på den måde, som OB vælger lige nu. Jeg tror stadig på det, omend jeg gerne så, at spillerne begyndte at kæmpe for det 100% indtil de ikke kan mere og ligger med krampe. Det synes jeg stadig mangler lidt ind imellem.
                            Meeeeen er det virkelig SÅ ringe, som alle vil gøre det til lige nu?! Eller er vi bare ramt på de stibede følelser og ser det hele sort/hvidt?
                            Så lad os da gå ind til denne sæson som "underdogs" og lad hver eneste kamp være en kamp imod overmagten som imod Hertha Berlin - hvor hele stadion kogte over af støtte, fordi alle vidste, at spillerne havde brug for det under hele kampen. Det har De sgu også nu. Så lad hver kamp være en kamp imod overmagten og støt Dem som var det imod Hertha Berlin og det gælder om en plads i Europa League...
                            Jeg er i hvert fald på Stiften i morgen - og støtter HELE kampen - og så må jeg buh'en efter slutfløjt, hvis spillerne bare har lallet rundt og ikke kæmpet nok for det.
                            STÅ SAMMEN STRIWER - Holdet er under genopbygning og har sgu mere brug for vores støtte nu end nogensinde før. De nye unge skal støttes 100% og må ikke blive bange for at lave fejl. Det er trods alt Deres hjemmebane - hvor De skal føle sig trygge! OB skal bare overleve i år, så skal resten nok komme. Hvor lang tid gik der ikke for FCN da De ændrede system, process m.m. for at blive den type hold De er i dag? De rodede vist også rundt i bunden flere sæsoner i træk - men de vandt sgu i sidste ende...
                            Sorry - det blev vist en større peptalk og moralprædiken end meningen. Jeg blev grebet af nu'et - undskyld...

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Claus Se indlæg
                              Tragisk at vi 2 kampe inde i 2014/15 allerede snakker om 2015/16 sæsonen.

                              Nu er der en måned til vinduet lukker og de næste 4 kampe er mod potentielle tophold - så kan vi ikke aftale at vente til de kampe er overstået med at male fanden på væggen?

                              Jeg synes heller ikke at ledelsen er helt med på beatet - og jeg savner en udmelding der indeholder lidt ambitioner fra samme - men 2 gode indkøb og nogle point på kontoen er nok til at vende bøtten - så lad os da lige trække vejret en gang.
                              Ja tænk sig at de kunne præstere så dårligt at vi gør det...

                              Fanden..? Han blev malet på væggen for 3 år siden, de andre sæsoner tæller altså også med i regnskabet...

                              "To gode indkøb, og lidt point"... Jamen nu er jeg da helt rolig, om det så først bliver i foråret vi får noget af det, så tager vi det bare helt roligt...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X