Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Vores sportschef revolutionere Odense Boldklub ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Jeg synes bare der går undskyldninger i den hele tiden... hele tiden kommer der noget nyt... At TB ikke har haft 22 spillere efter eget hoved, kan i mine øjne heller ikke bruges...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af MESSI_FAN Se indlæg
      Skide godt indlæg ChrisOB - tak for det.
      Måske er jeg den optimist som jeg - fordi jeg netop har set OB som et bund/midthold de sidste par sæsoner eller 3 og så tager udgangspunkt der fra...? ;o)
      Og som du siger: Jeg kan også sagtens klare nederlag - hvis man bare havde fornemmelsen af, at OB virkelig kæmpede for kampen - men at De evt. bare ikke havde tur i den eller heldet med sig.

      Go' kamp i morgen! I med og modgang!
      Ja rigtig god kamp til dig også!

      Jeg er med, i både med og modgang. Tog til Athen for at se drengene spille CL-kval i sin tid, tog til Slagelse selv om vi tabte til Hobro, men jeg må indrømme min glæde ved OB er på en alltime low. Ikke engang sidst da vi rykkede ned har jeg følt en større distance til "mit" OB, og det er sådan set dér humlen ligger, hvis du spørger mig.

      Hvis vi kan revolutionere vores klub, introducere de unge, give dem tillid, og så samtidig supplere med gode spillere udefra så vil jeg begynde at føle glæde ved at følge OB igen. Lige nu har jeg simpelthen ikke dén glæde, og den kan ikke opstå på "magisk" vis ved at folk siger til mig "Tro på det, lad nu være med at være så sortseende", den vil udelukkende komme ud fra, hvad jeg ser på banen.

      Og i Slagelse ramte jeg topmålet for, hvad jeg kunne holde ud at se. Jeg vil sammenligne det lidt med at der røg en "sikring" inde i mig; jeg stirrede bare på dét, jeg så - ingen vrede, bare... ingenting. Og det er, på en måde, værre for mig, end at jeg skulle stå og skrige mig selv hæs over, hvor ringe det var. Lige i dét øjeblik var jeg ligeglad med, at vi havde tabt! Lidenskaben, der både får mig til at gå amok i glæde over sejre og fare i flindt over nederlag, dén var væk. Fordi jeg så intet af den på banen. Lidenskaben. (Jo fra Greve, da han kom ind) Senere blev jeg så virkelig depressiv, og sad med en følelse af, at OB pludselig var ligegyldig, både for mig og for de folk, der var ansat til at gøre OB til alt andet end ligegyldig.

      Det kan kun skyldes, at OB er blevet fremmedgjort for mig. Når jeg ser 11 spillere rende rundt og se ud som om, at de ikke gider; når jeg får en følelse af at profiler, selv dem fra 1. Division ikke rigtigt "gider" OB, ja så mister jeg lidenskaben; og pludselig bliver jeg lige så ligeglad som de spillere, der rendte rundt i Slagelse.

      Det gør fandme ondt - vi snakker om 22 år af mit liv, og jeg føler ingen glæde ved at se OB. Jeg er da glad for at være sammen med de andre, når vi ser OB-kampe, men bortset fra dét, så har jeg aldrig haft det så dårligt med OB, som jeg har nu.

      Så for min skyld kunne de fylde holdet op med 11 Greve'r og så lade dem knokle røven ud af bukserne, tage den nedrykning, for så havde jeg i det mindste fået noget af glæden tilbage. Ved at se nogen, der GIDER OB. As in virkelig GIDER OB.

      Jeg selv blev suget op i alt for store ambitioner i Kim Brink-tiden; nu vil jeg bare gerne have glæden ved OB tilbage. Er det virkelig for meget forlangt?



      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Jeg synes bare der går undskyldninger i den hele tiden... hele tiden kommer der noget nyt... At TB ikke har haft 22 spillere efter eget hoved, kan i mine øjne heller ikke bruges...
        Når nu TB efter sigende står med 22 spillere efter eget hoved er det mig en gåde at vi stadig står uden en central midtbane som fungerer bare nogenlunde acceptabelt . Især defensivt er den helt væk , og så hjælper det ikke at man dækker sig ind under at købet af Kirkeskov frigiver Ari . Ari har jo reelt hele tiden spillet derinde med kun pletvis succes og aldeles uden defensive kvaliteter som støtter vores forsvar . At han oven i er blevet anfører gør ham ikke bedre , tværtimod har han været en af de ringeste i de to første kampe .

        Vi har fået løst vores problem på venstre back , ellers har JH ikke lukket nogle af de problemer vi havde da han kom , angrebet er blevet forværret og et nyt problem er opstået på højre back . Den defensive midtbane er stadig uden bid .

        Der bliver sagt at vi skal leve af egne spillere tilsat profiler udefra som disse unge kan læne sig opad .. Jeg har svært ved at finde bare en enkelt profil udefra spm har roen , spillet eller lederevnerne som de unge folk kan drage nytte af . Dem som viser evner , vilje og gejst er udelukkende vores egne unge , resten er tilkøbt ligegyldigt fyld .

        Spellmann vil nogle nok nævne , men han lader til at være mere konstruktiv i pressen end på banen .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Når nu TB efter sigende står med 22 spillere efter eget hoved er det mig en gåde at vi stadig står uden en central midtbane som fungerer bare nogenlunde acceptabelt . Især defensivt er den helt væk , og så hjælper det ikke at man dækker sig ind under at købet af Kirkeskov frigiver Ari . Ari har jo reelt hele tiden spillet derinde med kun pletvis succes og aldeles uden defensive kvaliteter som støtter vores forsvar . At han oven i er blevet anfører gør ham ikke bedre , tværtimod har han været en af de ringeste i de to første kampe .

          Vi har fået løst vores problem på venstre back , ellers har JH ikke lukket nogle af de problemer vi havde da han kom , angrebet er blevet forværret og et nyt problem er opstået på højre back . Den defensive midtbane er stadig uden bid .

          Der bliver sagt at vi skal leve af egne spillere tilsat profiler udefra som disse unge kan læne sig opad .. Jeg har svært ved at finde bare en enkelt profil udefra spm har roen , spillet eller lederevnerne som de unge folk kan drage nytte af . Dem som viser evner , vilje og gejst er udelukkende vores egne unge , resten er tilkøbt ligegyldigt fyld .

          Spellmann vil nogle nok nævne , men han lader til at være mere konstruktiv i pressen end på banen .
          Nu skal jeg ikke gøre ham til mere, end han reelt har vist, men jeg mener Busuladzic trods alt viste i nogle kampe, at han besider både iveren og det spillemæssige overskud til at kunne blive en profil på den centrale midtbane. At vi så skal finde en bedre makker til ham end de alternativer vi har, er en anden sag.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Nu skal jeg ikke gøre ham til mere, end han reelt har vist, men jeg mener Busuladzic trods alt viste i nogle kampe, at han besider både iveren og det spillemæssige overskud til at kunne blive en profil på den centrale midtbane. At vi så skal finde en bedre makker til ham end de alternativer vi har, er en anden sag.

            MvH ChrisOB
            Enig , Azer og Dessler ser spændende ud og jeg glæder mig til at følge dem . Men det er jo ikke dem som alene kan stabilisere midtbanen , de skal have en at støtte sig opad mens de udvikler sig til at være sikre startere . Der mangler ham som dækker af defensivt som både støtter makkeren på midten , som modstanderne slår sig på og som støtter forsvaret .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Når nu TB efter sigende står med 22 spillere efter eget hoved er det mig en gåde at vi stadig står uden en central midtbane som fungerer bare nogenlunde acceptabelt . Især defensivt er den helt væk , og så hjælper det ikke at man dækker sig ind under at købet af Kirkeskov frigiver Ari . Ari har jo reelt hele tiden spillet derinde med kun pletvis succes og aldeles uden defensive kvaliteter som støtter vores forsvar . At han oven i er blevet anfører gør ham ikke bedre , tværtimod har han været en af de ringeste i de to første kampe .

              Vi har fået løst vores problem på venstre back , ellers har JH ikke lukket nogle af de problemer vi havde da han kom , angrebet er blevet forværret og et nyt problem er opstået på højre back . Den defensive midtbane er stadig uden bid .

              Der bliver sagt at vi skal leve af egne spillere tilsat profiler udefra som disse unge kan læne sig opad .. Jeg har svært ved at finde bare en enkelt profil udefra spm har roen , spillet eller lederevnerne som de unge folk kan drage nytte af . Dem som viser evner , vilje og gejst er udelukkende vores egne unge , resten er tilkøbt ligegyldigt fyld .

              Spellmann vil nogle nok nævne , men han lader til at være mere konstruktiv i pressen end på banen .
              Det er sportschefen som handler ind ikke TB ( poul hår )

              TB ville da gerne havde bedre spillere

              Comment


                #37
                Jeg har også en tro på Azer, det er helt sikkert, der er potientiale til en favorit blandt fans... hvis da ikke den kviksand der har fortæret de andre indkøb's mod og lyst, æder Azer også... men jeg vil da også sige, vi har ikke været ret gode til at finde de spillere der skal være bærende kræfter, samt spillere til pladser med mangler, vb' en var et rigtig godt eksempel, eller styrmanden til midtbanen, som "Magge" også nævner...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Kim-Odense Se indlæg
                  Det er sportschefen som handler ind ikke TB ( poul hår )

                  TB ville da gerne havde bedre spillere
                  Jeg har da en formodning om at JH henter spillere i samråd med træneren .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Enig , Azer og Dessler ser spændende ud og jeg glæder mig til at følge dem . Men det er jo ikke dem som alene kan stabilisere midtbanen , de skal have en at støtte sig opad mens de udvikler sig til at være sikre startere . Der mangler ham som dækker af defensivt som både støtter makkeren på midten , som modstanderne slår sig på og som støtter forsvaret .
                    Det kan måske fremstå lidt naivt, men hvorfor ikke? Azer ser ud til at kunne lidt af begge ting, med vægten på det boldmæssige, mens Desler ser ud til at have kampiveren. Det kan man komme langt med. For selv når man bliver fanget ud af position, så kan man jo kompensere for det ved at løbe og løbe og løbe. Jeg vil vove at påstå, at Kasper Risgård i AaB f.eks ikke har sine forcer i det boldmæssige (selv om han også er ret ok dér), tilgengæld har en kampiver ud over det sædvanlige. Og sammen med Würtz, der ikke ligefrem virker til at være det største træ i skoven, så at sige, binder han da midtbanen godt sammen dér.

                    Givet de to har så MEGET mere erfaring end vores to her, så selve diskussionen kan have sine store faldgruber, men med tanke på, hvordan Ari/Schoop/Spellmann/O'Brien har præsteret det sidste år, så ville jeg da langt hellere foretrække at bygge en midtbane op af de spillere, vi nu har til rådighed; og Desler og Azer kan umuligt gøre det værre end de 4 på skift/med hinanden har præsteret.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Gorm Se indlæg
                      Du siger at man ikke bygger et top 4 med talenter. Vil du så forklare mig hvad de har gjort i Aalborg? Vores 1. prioritet skal heller ikke være at bygge et top 4 hold. Vores 1. prioritet skal ganske enkelt være at få ryddet op i den forbrugsfest der har været. En forbrugsfest der kastede flotte placeringer af sig og en masse dejlige oplevelser af sig for os fans. Men nu skal regningen betales - og den er dyr.

                      Lige pt. er økonomien ikke til at vi skal have dyre stjerner rendende. Fortsætter vi ned af den vej, så peger pilen ikke mod 1. division - men mod en konkurs.

                      Jesper Hansen rydder nu op efter Kim Brink, TC og Poul Hansen - og jeg synes han klarer det rigtigt godt. Naturligvis ville jeg godt have haft angrebet på plads. Men på den lange bane anser jeg økonomien som være vigtigere - meget vigtigere endda. Når økonomien er ryddet helt op, så tror jeg på at vi vil se et OB hold med langt større muligheder end nu. Vi vil se et OB hold med langt flere fynske talenter (der kan gøre sig gældende) end tidl. Noget som vi OB fans har skreget efter i lang tid.
                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Jeg har da en formodning om at JH henter spillere i samråd med træneren .
                        De kan jo ikke hente af kvalitet når pengene er så små

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                          Ja tak fynske talenter ind

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Gorm Se indlæg
                            Du siger at man ikke bygger et top 4 med talenter. Vil du så forklare mig hvad de har gjort i Aalborg? Vores 1. prioritet skal heller ikke være at bygge et top 4 hold. Vores 1. prioritet skal ganske enkelt være at få ryddet op i den forbrugsfest der har været. En forbrugsfest der kastede flotte placeringer af sig og en masse dejlige oplevelser af sig for os fans. Men nu skal regningen betales - og den er dyr.

                            Lige pt. er økonomien ikke til at vi skal have dyre stjerner rendende. Fortsætter vi ned af den vej, så peger pilen ikke mod 1. division - men mod en konkurs.

                            Jesper Hansen rydder nu op efter Kim Brink, TC og Poul Hansen - og jeg synes han klarer det rigtigt godt. Naturligvis ville jeg godt have haft angrebet på plads. Men på den lange bane anser jeg økonomien som være vigtigere - meget vigtigere endda. Når økonomien er ryddet helt op, så tror jeg på at vi vil se et OB hold med langt større muligheder end nu. Vi vil se et OB hold med langt flere fynske talenter (der kan gøre sig gældende) end tidl. Noget som vi OB fans har skreget efter i lang tid.
                            Du har fuldstændig ret I, at det er visionen, og den vision er ikke ny, den har eksisteret i årevis, blandt nogen også da det gik godt.

                            Men har vi evnerne til det? Har vi de rette folk? Har vi den rette kultur? Vi kan ikke bare gøre som Aalborg, fordi de i Aalborg ved hvordan man gør det her, og har gjort det flere gange. De handler langsigtet såvel som kortsigtet godt. De er superskarpe på transfermarkedet, hvor de altid har fundet bærende profiler på de helt rigtige tidspunkter, samtidigt med, at de har forstået at bygge et stærk sammenhold og homogen trup op. De har valgt de rigtige trænere, den rigtige stab omkring holdet.

                            Da vi fyrede Nedergaard, er jeg bange for, at en meget meget stor del af vores netværk forsvandt, jeg mener ikke JH har vist et specielt højt niveau i den henseende, han har hentet Horsensfolk og spillere der lå lige til højrebenet, Kirkeskov. Ligner Bech en træner, der er ved at bygge noget holdbart op? Ja AaB havde en skræksæson, men har ellers formået at holde sig indenfor 5-7 i deres opbygningssæsoner, jeg erindrer ikke, at de har sejlet rundt sådan som OB gør, hvor man ikke sporer nogen plan overhovedet, hvor mængden af taktiske fejl er bekymrende.

                            Jeg deler visionen, og mener at AaB er et ideal i den forbindelse, det har jeg argumenteret for i årevis, lavet talentprojekter osv. fordi jeg mente, at vi legede med vores langsigtede bæredygtighed som klub. Jeg er utroligt bange for, at det er ved at være for sent, vi er i hvert fald helt ude ved kanten lige nu, fordi bestyrelsen dummede sig ekstremt, da man ikke havde en plan klar efter fyringen af Olsen og Brink.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Gorm Se indlæg
                              Du siger at man ikke bygger et top 4 med talenter. Vil du så forklare mig hvad de har gjort i Aalborg? Vores 1. prioritet skal heller ikke være at bygge et top 4 hold. Vores 1. prioritet skal ganske enkelt være at få ryddet op i den forbrugsfest der har været. En forbrugsfest der kastede flotte placeringer af sig og en masse dejlige oplevelser af sig for os fans. Men nu skal regningen betales - og den er dyr.

                              Lige pt. er økonomien ikke til at vi skal have dyre stjerner rendende. Fortsætter vi ned af den vej, så peger pilen ikke mod 1. division - men mod en konkurs.

                              Jesper Hansen rydder nu op efter Kim Brink, TC og Poul Hansen - og jeg synes han klarer det rigtigt godt. Naturligvis ville jeg godt have haft angrebet på plads. Men på den lange bane anser jeg økonomien som være vigtigere - meget vigtigere endda. Når økonomien er ryddet helt op, så tror jeg på at vi vil se et OB hold med langt større muligheder end nu. Vi vil se et OB hold med langt flere fynske talenter (der kan gøre sig gældende) end tidl. Noget som vi OB fans har skreget efter i lang tid.
                              Jeg har stor respekt for det som er sket i AaB! Der er bare flere forskelle som man er nødt til at have med i betragtningen! AaB havde de bærende profiler i truppen ( RW, TA og KEP ) som de unge kunne læne sig op af. OB har ikke disse profiler, og det er det der er min anke mod JH, som vel er det tråden handler om? Jeg synes det er fint med unge talenter, men kun hvis de besidder den rette kvalitet, og ikke for at opfylde en målsætning om at en vis procentdel skal være af egen avl. Hermed gør jeg også op med, " talenter som VI FYNSKE FANS HAR SUKKET EFTER " Det er jo ikke nødvendigvis alle fans/tilhængere som har det som dig

                              Det med at der skal ryddes op i økonomien er jeg med på, og er ikke uenig i de spillere der er røget ud ( udtaget BK ), men mere det der er kommet ind der er problemet! Bemærk at vi har BETALT for Lasse Kryger!!!
                              Der kan vel snart ikke være mere tilbage i truppen der belaster så voldsomt som det bliver gjort til herinde! I dag er det vel mere klubbernes marked end for 3-4 år siden, så vi burde kunne hente noget af en vis kaliber. Jeg har ikke nok indsigt i europæiske markeder, til at kunne komme med navne, og det ser desværre heller ikke ud til at vores sportsdirektør har!

                              Jeg synes det er sørgeligt, hvis ikke Danmarks 3. største by, kan mønstre et hold som kan udfordre København:-)

                              Comment


                                #45
                                To år senere ...
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X