Vi stiller op med 11 mand, kun to af dem er offensive, en af dem er Grot, så bedømmer jeg ham på hans offensive spil.
Han bidrager med 0 og niks i vores pres, AGF har så ufatteligt nemt ved at spille uden om ham, fordi han reagere istedet for at agere.
Så kunne vi lige så godt havde startet med Bjørn fremme.
Helt enig, Groot skulle være pillet i pausen. Bjørn ind og vinde de lange dueller vi alligevel slog blindt konstant.
Niemic skal starte inde næste gang.
Vi stiller op med 11 mand, kun to af dem er offensive, en af dem er Grot, så bedømmer jeg ham på hans offensive spil.
Han bidrager med 0 og niks i vores pres, AGF har så ufatteligt nemt ved at spille uden om ham, fordi han reagere istedet for at agere.
Bjørn kan ikke holde niveau i mere end 1/4 kamp
Grot overrasker når man minst forventer det, men jeg forstår godt din frustration i dag, han havde en dårlig udstråling i dag
Jeg forstår ikke at OB ikke har forstærket sig i forsvaret i det afsluttede transfervindue,men kender omvendt ikke til hvad der er af budget og hvad spillerne koster - håber at klubben er ved at indse at yaya ikke er en løsning
Vi stiller op med 11 mand, kun to af dem er offensive, en af dem er Grot, så bedømmer jeg ham på hans offensive spil. Han bidrager med 0 og niks i vores pres, AGF har så ufatteligt nemt ved at spille uden om ham, fordi han reagere istedet for at agere.
dét kan du vidst så sige om stort set alle spillerne på banen. Men fair nok - du er ikke fan
Nej det er ikke så spændende, men det er der OBs niveau er, har svært ved at se det udviklende i at spille mod hold der er så meget bedre, så er vi blot kanonføde
Og den der med at ledelsen bare skal sende nogle flere penge, den har du taget op så mange gange ... du må vinde nogle millioner i lotto og give dem til OB
Stoler på at hele planen for hvordan at OB bliver et bedre fodboldhold holder og det er bare noget som tager tid, jeg synes at OB har taget nogle kæmpe skridt og glæder mig over det niveau som man er kommet op på nu
det er vi helt enige om.
Men jeg tror så ikke på vi bliver bedre at spille mod dårligere hold - har vi prøvet så mange gange før. Og som sagt - så vil jeg bare helst spille mod de bedste, så fedt er det ikke at møde Vejle, Fredericia, Randers og Silkeborg to gange mere
dét kan du vidst så sige om stort set alle spillerne på banen. Men fair nok - du er ikke fan
Indrømmet, jeg er ikke stor fan af Grot, det var jeg ikke i 1 division eller i efteråret.
Jeg indrømmer gerne at han har sine gode kampe (en gang imellem)
Men når det ikke kører for ham, så er det som om vi spiller med 10 mand.
Som jeg ser det, så falder vores pres fuldstændig sammen, fordi Grot bliver overspillet gang på gang.
Mod en tre back kæde, bliver begge angribere nødt til at komme med 100 i timen.
Det er vist et synspunkt, der ikke helt er enighed om.
Vi har sågar en træner, som heller ikke mener, at snige sig med i top seks, som det dårligste hold, nødvendigvis er godt for udviklingen. Han har mere forstand på fodbold end dig og jeg, og det hold han træner dagligt, vil jeg mene.
Hvad der er godt for Viborg eller SønderjyskE er jeg ikke så interesseret i, og kan jeg heller ikke udtale mig om.
Pointen er lidt, at hvis ikke vi kan bide skeer med topholdene, tilnærmelsesvis, som vi så i dag ret tydeligt endda, så vil jeg mene, at vi ikke har noget at gøre blandt de bedste.
Medmindre man mener, at det at være prygelknappe i hele foråret og 3 sikre point for alle holdene er godt forudviklingen naturligvis.
I dag var vi ikke et hold, som kan gøre sig gældende i en top seks overhovedet. Så gode er AGF slet slet ikke, at de skal have 80% af spillet, det må vist være første gang i sæsonen de har det, og så er de endda uden Poulsen.
overmatchet på alle parametre, uden OB briller, og hvis ikke vi kan tage point mod top seks i ny og næ, så har vi ikke fortjent at være der.
det må vi godt nok håbe - ellers står det sgu sløjt til
Ændre ikke på jeg foretrækker top 6. Men det ender sgu nok i nedrykningsspillet endnu engang, og det er bare sløjt
Indrømmet, jeg er ikke stor fan af Grot, det var jeg ikke i 1 division eller i efteråret.
Jeg indrømmer gerne at han har sine gode kampe (en gang imellem)
Men når det ikke kører for ham, så er det som om vi spiller med 10 mand.
Som jeg ser det, så falder vores pres fuldstændig sammen, fordi Grot bliver overspillet gang på gang.
Mod en tre back kæde, bliver begge angribere nødt til at komme med 100 i timen.
altså vi kan helt sikkert finde en bedre angriber - men pt mener jeg bare ikke vi har en der passer bedre ind. Niemich og Ganaus minder for meget om hinanden, og indtil nu har Niemich ikke grebet chancen når han har startet inde. Grot bringer en anden fysik, han er et (potentielt) opspilspunkt, noget der så slet ikke fungerede i dag - men det kræver jo også der er spillere omkring ham der kan samle duelboldene op.
Jeg taler ikke for at Grot spillede en stor eller imponerende kamp i dag. Men mener bare ikke resultatet havde været anderledes var han taget ud - der var for mange andre der heller ikke præsterede godt nok i dag. Generelt var i bare overmatchet - syntes særligt inde centralt var skuffende med Falk og Ejdum der normalt er nogle af vores bedste - det var de jo heller ikke i dag.
altså vi kan helt sikkert finde en bedre angriber - men pt mener jeg bare ikke vi har en der passer bedre ind. Niemich og Ganaus minder for meget om hinanden, og indtil nu har Niemich ikke grebet chancen når han har startet inde. Grot bringer en anden fysik, han er et (potentielt) opspilspunkt, noget der så slet ikke fungerede i dag - men det kræver jo også der er spillere omkring ham der kan samle duelboldene op.
Jeg taler ikke for at Grot spillede en stor eller imponerende kamp i dag. Men mener bare ikke resultatet havde været anderledes var han taget ud - der var for mange andre der heller ikke præsterede godt nok i dag. Generelt var i bare overmatchet - syntes særligt inde centralt var skuffende med Falk og Ejdum der normalt er nogle af vores bedste - det var de jo heller ikke i dag.
Jeg forstår hvor du vil hen.
Men Grot er ligesom at have en bipolar kæreste, du behøver ikke vente til efter morgenmaden for at vide om det bliver en god eller dårligt dag.
Riv plasteret af, tag på away med drengene og håb på en bedre dag i morgen.
Ud over FCN kampen, så er det tydeligt om Grot har en god eller en dårlig dag efter 5 minutter…
Jeg forstår hvor du vil hen.
Men Grot er ligesom at have en bipolar kæreste, du behøver ikke vente til efter morgenmaden for at vide om det bliver en god eller dårligt dag.
Riv plasteret af, tag på away med drengene og håb på en bedre dag i morgen.
Ud over FCN kampen, så er det tydeligt om Grot har en god eller en dårlig dag efter 5 minutter…
og alligevel så er han ved at udligne langt inde i overtiden med en rigtig god aktion...fordi der faktisk kom en bold at arbejde med.
Og så forstår jeg ikke fokuset på Grot - altså Ganaus, fantastisk mål men udover det - så vi så meget til ham?
det må vi godt nok håbe - ellers står det sgu sløjt til
Ændre ikke på jeg foretrækker top 6. Men det ender sgu nok i nedrykningsspillet endnu engang, og det er bare sløjt
Top 6 er KLART at foretrække og der OB bør være 8 ud af 10 år og jeg har godt nok også svært ved, at hive mig op til endnu et forår mod Vejle x2, Randers osv.
Men objektivt er OB over hele sæsonen ikke et top seks hold for nuværende..
.. at vi så har en ledelse, som har siddet på hænderne i de sidste 15 år nu, plantet som en eller anden ligegyldig gren i en koncern, som gør vi har flyttet os nul og niks, mens Ikast nu er gulv bejlere hvert år, er så en helt anden debat.
Det er ALDRIG godt nok, at OB ligger nr 8 nu, og AGF har domineret os sådan.
Men Troels Bech og Niels Thorborg har ikke ville finde pengene til de spillere som skal til, og så er vi hvor vi er.
Top 6 er KLART at foretrække og der OB bør være 8 ud af 10 år og jeg har godt nok også svært ved, at hive mig op til endnu et forår mod Vejle x2, Randers osv. Men objektivt er OB over hele sæsonen ikke et top seks hold for nuværende..
.. at vi så har en ledelse, som har siddet på hænderne i de sidste 15 år nu, plantet som en eller anden ligegyldig gren i en koncern, som gør vi har flyttet os nul og niks, mens Ikast nu er gulv bejlere hvert år, er så en helt anden debat.
Det er ALDRIG godt nok, at OB ligger nr 8 nu, og AGF har domineret os sådan.
Men Troels Bech og Niels Thorborg har ikke ville finde pengene til de spillere som skal til, og så er vi hvor vi er.
nej - men er Viborg det? Eller FCN? Eller Sønderjydske for den sags skyld?
Der er som det ser ud plads til to hold fra "midterfeltet" - ligner så Sønderjydske har sat sig på den ene plads.
Randers har lige taget point mod BIF...så ville vi ende med at kæmpe om en 5 eller 6 plads - formentlig ja. Men FCK har været meget svingende og er man med i slutspillet - så kan man være heldig at ramme den stime på en 3-4 kampe der skal til...pludselig så snakker vi en 4. plads og mulig europa kamp.
Når vi går efter at vinde hver kamp (det skulle være argumentet for ikke at ville sætte top 6 som mål - for hvilke kampe vil man så tabe?) Så må man nødvendigvis også gå efter medaljespillet. Skal man have bygget en vinder kultur op - så skal der vindes nogle kampe, men der skal vel også være et forventningspres som spillerne skal kunne indfinde sig under. Og man skal turde drømme og håbe.
Og så lykkedes det nok ikke denne sæson - så prøver vi igen til næste år. Men sgu da ikke lægge sig ned på forhånd. Vi kan gøre det lige så godt (eller dårligt) som Viborg i top 6...
nej - men er Viborg det? Eller FCN? Eller Sønderjydske for den sags skyld?
Der er som det ser ud plads til to hold fra "midterfeltet" - ligner så Sønderjydske har sat sig på den ene plads.
Randers har lige taget point mod BIF...så ville vi ende med at kæmpe om en 5 eller 6 plads - formentlig ja. Men FCK har været meget svingende og er man med i slutspillet - så kan man være heldig at ramme den stime på en 3-4 kampe der skal til...pludselig så snakker vi en 4. plads og mulig europa kamp.
Når vi går efter at vinde hver kamp (det skulle være argumentet for ikke at ville sætte top 6 som mål - for hvilke kampe vil man så tabe?) Så må man nødvendigvis også gå efter medaljespillet. Skal man have bygget en vinder kultur op - så skal der vindes nogle kampe, men der skal vel også være et forventningspres som spillerne skal kunne indfinde sig under. Og man skal turde drømme og håbe.
Og så lykkedes det nok ikke denne sæson - så prøver vi igen til næste år. Men sgu da ikke lægge sig ned på forhånd. Vi kan gøre det lige så godt (eller dårligt) som Viborg i top 6...
Synes vores største udfordring med at komme i Top6 er vores manglende kvalitet på bænken..
Mange skriver om manglende kvalitet på bænken, indrømmet vi er lidt tynde, men igår var det manglende kvalitet i spillet hos vores start ellever.
Ejdum, Ouedraogo, Falk fik overhovedet ikke fat og kunne ikke sætte spillet, Groth havde en af de mange dage efterhånden, hvor han ikke rigtig gad, blev overløbet gang på gang. Myhra og forsvaret gjorde det fint.
Vores presspil virkede ikke, Vi blev slået med egen medicin, AGF spillede godt og deres presspil sad lige i skabet. Jeg tænker de går hele vejen i år.
Nu skal der point mod FCM, FCK og Sønderjyske, for at være i top 6, det bliver svært, hvis vi ikke kan spille bedre end i går.
"Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment