Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Randers - OB mandag 24.11.25

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
    Der gik lige putning i den i anden halvleg.
    Men nøøøj hvor savner vi Ejdum i dag, han havde været guld værd til at bryde kæderne.
    Synes stadig vores backs er for dårlige offensivt til den her 5-3-2 opstilling, eller ihvertfald med den spille spil her, hvor meget offensivt bliver lagt over på den.
    De kommer i mange fine positioner, men indlægsspillet er af så skræmmende dårlig kvalitet, at man imo bør skifte formation og komme mere igennem midten.
    Ejdum havde også frigivet noget plads til Fiete i dag, det var meget tydeligt at Randers var utrolig OBS på ham.

Og Grot er fuldstændig ugidelig at se på, har han en helhjertet aktion i dag, jeg tror det ikke?
    Bedst eksekveret ved at tyre en bold hen til Falk på 4 meters afstand, og så slå ud med armene over at Falk ikke kan få den i kontrol.
    Synes slet ikke han passer ind på det hold her, og hvis jeg var sportsdirektør ville jeg skubbe ham videre.
    Grot er langt nede på min liste over ting der skal fikse, men tænker da heller ikke nødvendigvis han er en langsigtet løsning - man skrev jo kun en 2½ årig med ham og det kunne da være en af grundende til man kigger på angribere. Men der er nok en grund til han starter inde - selv om han lige har rejst jorden halvvejs rundt - med alle de lange bolde vi hiver frem, så har vi brug for en der kan holde på bolden, det lykkedes så desværre sjældent - men syntes godt nok også forsvarsspillerne får lov til at gå til ham. Men det betyder så også at de er nødt til at holde fokus på ham, hvilket ihvertfald teoretisk bør give lidt mere plads til andre spillere.

Ganuas og Niemich ville jeg ikke starte med - Niemich har gjort det fint som indskifter men så ikke imponerende ud da han startede inde.

Jeg vil have en stopper ind, en midtbane mere og så begynder jeg mere og mere at håbe på en vb der både kan forsvare og angribe...det står først på min liste.

Men altså kan Troels finde en bedre angriber end Grot, så fint med mig - de hænger bare ikke på træerne og har en tendens til at koste knaster...

Comment

Oprindeligt indsendt af Schrøder Se indlæg
      1 Point i Randers er isoleret set ganske fint. Det lugter af vi begynder at spille og ligne et midterhold. (Og det er ment positivt.)

Det negative i dag:

Fiete virker lang tid i kampen til ikke rigtig at kunne finde sine fødder, laver alt alt for mange afspil der virker forhastede og adresseløse.
      Grot virker klart bedst med front mod målet med muligheden for at løbe dybt med bolden - Ellers falder han helt ud af en kamp, som i dag.
      Vi bliver, noget heldigt, reddet i mange situationer af dommeren, lidt som Silkeborg gjorde i Odense - Den går nok ikke hver gang.
      Truppen er stadig så smal, at flere spillere bytter positioner under kampen ved indskiftningerne, for at få kabalen i hus.

Det positive:

Vi virker meget mere sammenspillet i forhold til kompakthed, mekanismer og tålmodighed.
      Vi virker også meget mere fit, og i stand til at disponere energien over alle 90 min.
      Vi lader til, i modsætning til de første kampe, at være mere friske end modstanderen i de sidste 15 min.
      Vi skifter os generelt bedre, det var ikke tilfældet i starten af sæsonen.
      Myhra viser fremgang, kamp for kamp, hvilket hans statistik klart viser. Vi har nu en 1. Keeper.

Slår vi Vejle og Fredericia, så har dette efterår været et stort 10 tal på 12 skalaen.

Forza OB!

argh - det syntes jeg måske er lige i overkanten. Pointmæssigt vil jeg nok have tendens til at give dig ret, HVIS vi vinder de sidste 2.

Men spillet - der har sgu været alt for store udsving til at jeg ville kunne hive mig op på et 10-tal. Der har været gode perioder - men alt for få. Vi kan ikke forsvarer som hold, og når bunden er gået ud - så er den virkelig gået ud.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

argh - det syntes jeg måske er lige i overkanten. Pointmæssigt vil jeg nok have tendens til at give dig ret, HVIS vi vinder de sidste 2.

Men spillet - der har sgu været alt for store udsving til at jeg ville kunne hive mig op på et 10-tal. Der har været gode perioder - men alt for få. Vi kan ikke forsvarer som hold, og når bunden er gået ud - så er den virkelig gået ud.
        Syntes jeg ikke. Det vil umiddelbart udløse 99,9999% overlevelse og måske at vi overvintre i Top 6. Som oprykker.
        Det vil da kun kunne udløse et 10 tal

At det så nok ikke sker er noget andet. Men vi må for at i verden ikke tabe nogle af de 2 kampe

Comment

Tager du i den bedømmelse højde for, hvad vi kom fra og at man har valgt en helt ny retning med en træner der har kastet sig ud i en fuld-skala kulturomvæltning?

Med den forudsætning for sæsonen må enhver da have forventet udsving - store som små. Særligt med en så ekstrem træner som AZ.

At vi så samtidigt skraber en masse point ind (langt mere end jeg forventede), så synes jeg også vi nærmer os en topkarakter.

Vi er gået fra at være topkedelige til topunderholdende - på godt og ondt. Og i processen holder vi et pænt pointsnit.

Som OB-fan, og efter de sidste 10-15 år, kan jeg ikke tillade mig at forvente mere.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Syntes jeg ikke. Det vil umiddelbart udløse 99,9999% overlevelse og måske at vi overvintre i Top 6. Som oprykker.
            Det vil da kun kunne udløse et 10 tal

At det så nok ikke sker er noget andet. Men vi må for at i verden ikke tabe nogle af de 2 kampe
            igen - resultatmæssigt er jeg tilbøjelig til at være enig.

men kigger man på andre parametre så syntes det trækker ned.

Men altså 26 point og ganske tæt på at sikre overlevelse, og stadig med top6 som en mulighed, det vil være flot.

Comment

Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

Tager du i den bedømmelse højde for, hvad vi kom fra og at man har valgt en helt ny retning med en træner der har kastet sig ud i en fuld-skala kulturomvæltning?

Med den forudsætning for sæsonen må enhver da have forventet udsving - store som små. Særligt med en så ekstrem træner som AZ.

At vi så samtidigt skraber en masse point ind (langt mere end jeg forventede), så synes jeg også vi nærmer os en topkarakter.

Vi er gået fra at være topkedelige til topunderholdende - på godt og ondt. Og i processen holder vi et pænt pointsnit.

Som OB-fan, og efter de sidste 10-15 år, kan jeg ikke tillade mig at forvente mere.
              Det sidste først; selvfølgelig kan du da det. Ellers bliver vi sgu da aldrig mere end nr. 8

I starten af sæsonen - ja der spillede vi top underholdende, både på godt og på ondt. Det gør vi jo ikke mere, Zorniger har været nødt til at trække håndbremsen - vi spiller jo ikke med det pres og den intensitet som så rigtigt spændende ud - og som jeg tænker er målet, på sigt. Lige nu spiller vi...argh svært efter så kedelig en kamp mod Randers, at tale sig op til vi spiller spændende bold.

Jeg tror det kan blive rigtig godt, hvis Zorniger får tid og bedre spillere. Pt har han og holdet gjort det flot og med to sejre til at runde halvsæsonen af så vil man resultatmæssigt have gjort det rigtig godt - det er jeg helt enig i.

Det der trækker ned for mig er faktisk også lidt det udenom selve holdet, som du siger man har valgt ny træner der vil en helt anden vej - men man har ikke givet ham optimale arbejdsbetingelser, hvilket gør at vi, for mig at se, har været nødt til at tage et par skridt tilbage rent spillemæssigt. Droppe højt pres, og den intensitet som Zorniger kom med - fordi han ganske simpelt ikke har haft et mandskab der kunne klare det spil.

Comment

igen - resultatmæssigt er jeg tilbøjelig til at være enig.

men kigger man på andre parametre så syntes det trækker ned.

Men altså 26 point og ganske tæt på at sikre overlevelse, og stadig med top6 som en mulighed, det vil være flot.
                Der er mange mange mange point at spille om for overlevelse … det er jo ikke kun de næste seks kampe men 10 kampe efter dem og mange af de point vi kan komme foran før vinterpausen kan vi nemt stå stille op indtil grundspillet er færdigt ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

Men vi spiller jo ikke sådan. Det er en eller anden sær AZ-myte. Hvis nu du ikke vidste, at det var AZ, der var træner, så ville du i går aldrig have gættet i dén retning.

Det er jo enormt… energiforladt og teknisk dårligt. Som OB i det store og hele har fremstået i 15 år.

Det er et langt og sejt træt, og jeg tror på TB og AZ. Men lige nu er det ikke ret prangende.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Men vi spiller jo ikke sådan. Det er en eller anden sær AZ-myte. Hvis nu du ikke vidste, at det var AZ, der var træner, så ville du i går aldrig have gættet i dén retning.

Det er jo enormt… energiforladt og teknisk dårligt. Som OB i det store og hele har fremstået i 15 år.

Det er et langt og sejt træt, og jeg tror på TB og AZ. Men lige nu er det ikke ret prangende.
                    Det tror jeg egentlig vi alle kan blive en enige om, hvis vi skal være ærlige.
                    Omvendt, som oprykker, i en begyndende fase... det er vel nu det kan forventes sådan.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Jo, enig. Det var mest en rektion på de her sejlivede betragtninger om at vi under AZ spiller kaosbold med høj intensitet, når vi jo absolut intet ser til den slags efterhånden.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                        Jo, enig. Det var mest en rektion på de her sejlivede betragtninger om at vi under AZ spiller kaosbold med høj intensitet, når vi jo absolut intet ser til den slags efterhånden.
                        Det synes jeg er for negativt, ja det var en rodet kamp i går, men det var vigtigt for Randers at de ikke tabte og de kom med en masse energi igennem hele kampen og vi manglede Ejdum - så jeg synes at det er et naturligt resultat (vi har dog lidt heldige .. men det kunne også være gået vores vej)

Ser vi 2 kampe yderligere tilbage, så synes jeg at det var 2 fantastiske kampe, desværre fik vi ikke en sejr imod SIF, der manglede lidt stolpe ind og en dommer der var opgaven voksen

Jeg er slet ikke så negativ, OB står et fint sted

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Der er mange mange mange point at spille om for overlevelse … det er jo ikke kun de næste seks kampe men 10 kampe efter dem og mange af de point vi kan komme foran før vinterpausen kan vi nemt stå stille op indtil grundspillet er færdigt ..
                          det er jeg med på - siger heller ikke vi er i mål, men med to sejre inden juleferien slutter vi på 26p og vil som min. have 12 point til holdet under stregen. Historisk skal man bruge +/- 30 point for at sikre overlevelse.

Så vil vi være i mål - nej, den tykke dame har endnu ikke sunget - men der er godt nok meget der skal gå galt for os, plus Vejle eller Fredericia skal sætte et vildt run sammen. Det er sket før - men vi snakker et kollaps i omfang med det der skete da vi rykkede ned

Comment

det er jeg med på - siger heller ikke vi er i mål, men med to sejre inden juleferien slutter vi på 26p og vil som min. have 12 point til holdet under stregen. Historisk skal man bruge +/- 30 point for at sikre overlevelse.

Så vil vi være i mål - nej, den tykke dame har endnu ikke sunget - men der er godt nok meget der skal gå galt for os, plus Vejle eller Fredericia skal sætte et vildt run sammen. Det er sket før - men vi snakker et kollaps i omfang med det der skete da vi rykkede ned
                            Jeg forventer højst 4 point i de resterende kampe inden jul. OB kan ikke sætte sig op til en kamp i Fredericia i december.
                            Vinder vi over Vejle? Er slet ikke sikker.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Jeg forventer højst 4 point i de resterende kampe inden jul. OB kan ikke sætte sig op til en kamp i Fredericia i december.
                              Vinder vi over Vejle? Er slet ikke sikker.
                              altså bolden er jo rund og vi spiller om det. Møder holdet ikke op så kan vi sagtens smide point i de kampe.

Men jeg forventer simpelthen at man kan sætte holdet op, man møder de to absolutte bundhold - det skal give 6 point. Det er et af de steder vi skal have rykket holdet, et er det spillemæssige, men det mentale i at kunne sætte sig op til kampe mod de "mindre hold", det skal altså til hvis vi skal nærme os en placering der er bare lidt sjovere end 8. pladser på sigt

Comment

altså bolden er jo rund og vi spiller om det. Møder holdet ikke op så kan vi sagtens smide point i de kampe.

Men jeg forventer simpelthen at man kan sætte holdet op, man møder de to absolutte bundhold - det skal give 6 point. Det er et af de steder vi skal have rykket holdet, et er det spillemæssige, men det mentale i at kunne sætte sig op til kampe mod de "mindre hold", det skal altså til hvis vi skal nærme os en placering der er bare lidt sjovere end 8. pladser på sigt
                                Vi er bare ikke et sted hvor man kan konkurrere om mere end 8.pladsen. Som jeg ser det er det for tidligt.
                                Men håber vi kan blande os i næste sæson om den skide top 6 plads.

Comment

Working...
                                X