Oprindeligt indsendt af retep
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Kamptråd OB - Brøndby 27.10.25
Collapse
X
-
Tja, menfet er også svært. Vi startede ja ordenligt og så er man pludselig bagud med tre til pausen efter store individuelle fejl. En hurtig scoring efter pausen kunne have hjulpet og det fif vi fik. Og så bliver benene sværere og sværere..."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
-
Også den konklusion vi kom frem til i mit stadioncrew.Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
Kan godt følge dig. Der er nogle gange en tendens til at forherlige 4-4-2 for enhver pris.
Med de personlige fejl vi selv lavede i dag, så er det altså ikke formationen der er så afgørende. Her drejer det sig mere om kvaliteten af enkelte spillere.
når modstanderen er på niveau som det Brøndby kommer med i dag, så ser vi virkelig begrænsninger hos nogle spillere. De ydmyger jo vores venstreside i hele 1. Halveg. De lokker os bare til at spille den op igennem vores venstreside og uden det ligner de anstrenger sig nævneværdigt, så bygger de presset op og udstiller Bojangs og Adams evner i det opbyggende spil. De gange de ikke spiller Vallys fri med Myhra, der ser vi dem jo bare losse formålsløse bolde frem, fordi de bare ikke er bedre. De lidt færre gange det går den anden vej, så har Bürgy og Owusu mere held med at finde pasninger centralt eller ramme en angriber. De er ikke bedre end de også laver fejl, men de panikker ikke i samme grad.
Jeg synes Bojang er en perspektivrig spiller, men skal vi udvikle os, så skal der findes en venstrefodet venstre centerback med kvalitet. Det var et studie i at udnytte sin modstanders svage punkt vi så særligt I 1. Halveg, hvor de bare erobrede spillet og trumlede ned over vores venstreside som det passede dem. Kunne de sætte 3 hurtige pasninger sammen, lignede Bojang og Adam to rådvilde disneyfigurer med fugle flyvende rundt om deres hoveder. De var sat til vægs.
Det var vi også flere andre steder på banen, for det skal med at Brøndby var mødt veloplagte op i aften. Vores midtbane halser også efter, og vores ellers så roste offensiv så langsomme ud imod en forsvarskæde, som bare kom først på boldene, hver gang der var optræk til noget.
Til sidst kan vi nævne hjørnesparkskombinationerne. kunne træffe et valg om enten at prioritere noget andet, eller forlænge sessionen med 30-60 minutter, så vi undgår det bliver grinagtigt. Jeg er gået inden Gomez scorer, så er det efter hjørnespark, så skal det selvfølgelig med, men ellers var det bare håbløst, uanset om vi slog dem kort eller langt. 8 stk. har vi, og vi får vel end ikke så meget som en hsævforkølet afslutning sendt imod Pentz. Det er en kæmpe ommer, for vi spiller os jo faktisk generelt til mange dødbolde i vores kampe.
- Likes 2
Comment
-
https://x.com/MartinFlink/status/1982898251478266012
Til dem der ikke har set det. Så kan man snakke om at det er svært at vide om folk er fan af det ene eller det andet, jeg synes bare det her er decideret uacceptabelt. Det klinger hult når klubben fejrer at der er udsolgte tribuner, og samtidig sælger alle sine billetter til udebaneholdet
- Likes 1
Comment
-
forstår jeg opslaget, så er det 14 min før kampstart?, så er der ikke mange VIP områder i DK forbold der er fyldte på det tidspunkt, har været med i FCK, Randers, Esbjerg og FCN, de er fans, men det er også forretningsfolk, hvor mange har nok kunder med, så ja det er mere vi skal have en god aften med bold også bliver det ikke så vildt. (btw. jeg ville have elsket varme i sæderne i dag, som hos RFC)Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæghttps://x.com/MartinFlink/status/1982898251478266012
Til dem der ikke har set det. Så kan man snakke om at det er svært at vide om folk er fan af det ene eller det andet, jeg synes bare det her er decideret uacceptabelt. Det klinger hult når klubben fejrer at der er udsolgte tribuner, og samtidig sælger alle sine billetter til udebaneholdet
Der var ledige pladser omkring os, som normalt heller ikke har folk, der var så også en del kortholder som ikke var der.
Fint udebane afsnittet var så fyldt, en skam bare blev taber dømt, vi havde brug for lidt mere end et mirakel i dag :P, ud fra TV og få ture, så vinder OB på tribunen 9 ud af 10 kampe, men i dag tabte vi både på tribunen og på banen. Hvorfor fanden var der ikke bare lagt flag eller lign. ud, det var satme tamt fra vores side af, hjemme mod Sønderjyske, var der flag etc. her til aften virkede det lidt som om vi havde tabt begge steder på forhånd. Vi mangler sgu også nogle sange der ikke er mumle sange, i dag midt på Barfod, hørte vi kun en små glimt RMT resten var dsv. de andre.
Comment
-
Det er den anden video, som jeg tænker på. Hvor dem på udebaneafsnittet står og synger med Brøndby fans på Barfoed tribunen, fordi der var så mange derovreOprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
forstår jeg opslaget, så er det 14 min før kampstart?, så er der ikke mange VIP områder i DK forbold der er fyldte på det tidspunkt, har været med i FCK, Randers, Esbjerg og FCN, de er fans, men det er også forretningsfolk, hvor mange har nok kunder med, så ja det er mere vi skal have en god aften med bold også bliver det ikke så vildt. (btw. jeg ville have elsket varme i sæderne i dag, som hos RFC)
Der var ledige pladser omkring os, som normalt heller ikke har folk, der var så også en del kortholder som ikke var der.
Fint udebane afsnittet var så fyldt, en skam bare blev taber dømt, vi havde brug for lidt mere end et mirakel i dag :P, ud fra TV og få ture, så vinder OB på tribunen 9 ud af 10 kampe, men i dag tabte vi både på tribunen og på banen. Hvorfor fanden var der ikke bare lagt flag eller lign. ud, det var satme tamt fra vores side af, hjemme mod Sønderjyske, var der flag etc. her til aften virkede det lidt som om vi havde tabt begge steder på forhånd. Vi mangler sgu også nogle sange der ikke er mumle sange, i dag midt på Barfod, hørte vi kun en små glimt RMT resten var dsv. de andre.Last edited by Wessels er en mur; i går, 01:08.
Comment
-
ahh, så jeg ikke først, ja, tænker ikke man kan gøre så meget ved det, andet end at sige de ikke må have blå og gule trøjer på, men er security opmærksom på der var så mange bøller på barfod, tænker jeg ikke de var, normalt er det jo en meget stille tribune :POprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
Det er den anden video, som jeg tænker på. Hvor dem på udebaneafsnittet står og synger med Brøndby fans på Barfoed tribunen, fordi der var så mange derovre
Comment
-
Der stod vagter nede foran tribunen, og de Brøndby fans holdt sig ikke tilbage, de gange Brøndby scorede. Så man kunne da godt argumentere for, at de var nemme at pege udOprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
ahh, så jeg ikke først, ja, tænker ikke man kan gøre så meget ved det, andet end at sige de ikke må have blå og gule trøjer på, men er security opmærksom på der var så mange bøller på barfod, tænker jeg ikke de var, normalt er det jo en meget stille tribune :P
Comment
-
Der var flere, der blev bedt om at sætte sig ned på RMN. Fordi folk ikke kunne se. Så den matte stemning er vi selv skyld i.Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
Hvis man fra klubbens side oprigtigt mener at samspillet med tribunerne er vigtigt, så ville jeg råde dem til at lade være med at lukke et væld af Brøndby fans ind på Barfoed tribunen....
"Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."
Comment
-
Godt man gør et stort nummer ud af opstarten til kampen, for så derefter at levere nok en gang lort på banen…jooo man forstår at spille til par på alle parametre .
Nå men en kamp der leveret på expected fuck up’s. Det er da bare en forlængelse af den samme vej vi har bevæget os ned ad de sidste 15 år.
Skal man rykke sig skal der investeres i klasse spillere og ikke mere fedt mættende fyld….som igen, altid.
- Likes 3
Comment
-
Ej come on! Vi ligger nummer 9 med 2 point op til top seks. Projekt Troels Bech/Zorniger er absolut ikke dødt! Der er to måneder til, at vintertransfervinduet åbner. Mon ikke vi henter en forsvarsspiller eller to.
Zorniger har nu været ansat i 4 måneder, og Troels har skullet rive truppen op med roden for, at tilpasse den til Zornigers krav/spillestil.
På de 4 måneder har der været tydelige fremskridt i vores spillestil. Ja. Vi har lukket aaalt for mange mål Ind, men når man laver sådan en drastisk ændring i spillestil, så vil det også tage tid før man får både styr , på hvilke spillere der allerede er i truppen, som passer til denne spillestil, og hvor man skal hente udefra.
Personligt er jeg glad for, at Troels er meget omhyggelig i hans valg af spillere der skal hentes til.
Denne her periode kommer også til, at gavne spillere som både Julius og Yaya, da unge spillere kan lære en masse af modgang og gro deraf. Især Julius har jo fået chancen for at bevise, at han ER den bedste forsvarsspiller vi har i truppen og ham skal man bygge noget op omkring. Ligeledes har Yaya også fået vist noget potentiale, dog nok ikke nok til at være fremtidig starter, men som breddespiller med potentiale til mere - er han rigelig fin.
Ligeledes har Bürgy og Bjørn også fået vist deres mangler ift. Zornigers høje baglinje, hvor deres manglende hurtighed har kostet mange mål.
Gomez er jeg stadig meget i tvivl om. Han var jo voldsomt dominerende i 1. Division, men falder ligeledes voldsomt i niveau da vi kom op i suppen, men som breddespiller kunne både ham og Bürgy nok godt fungere.
Bjørn er simpelthen blevet for langsom, og jeg er overbevist om, at det slet ikke var Troels' originale plan at han skulle spille så meget (det var også udmeldingen da han forlængede). Jeg kunne godt se for mig, at man rykkede Bjørn fast frem som angriber/targetman og kun brugte ham i slutminutterne af kampe hvor vi skal jage et resultat. Jeg ser nemlig meget gerne man beholder Bjørn, da han er en fremragende mand til træning og omkring truppen.
- Likes 9
Comment
-
Er virkelig vågnet op med en flad fornemmelse efter kampen i går.
OB ER bare ikke gearet til mere. Man spiller med spillere der ikke ville gøre en forskel i den næstbedste række - det har vi har også set, og så vinder man ikke mere end man gør.
Og til dem der bliver ved med at jamre om, at Bjørn Paulsen er for dårlig - hold nu jeres kæft. Han spillede i hvertfald ikke i går.
- Likes 3
Comment
-
Meget enigOprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlægEj come on! Vi ligger nummer 9 med 2 point op til top seks. Projekt Troels Bech/Zorniger er absolut ikke dødt! Der er to måneder til, at vintertransfervinduet åbner. Mon ikke vi henter en forsvarsspiller eller to.
Zorniger har nu været ansat i 4 måneder, og Troels har skullet rive truppen op med roden for, at tilpasse den til Zornigers krav/spillestil.
På de 4 måneder har der været tydelige fremskridt i vores spillestil. Ja. Vi har lukket aaalt for mange mål Ind, men når man laver sådan en drastisk ændring i spillestil, så vil det også tage tid før man får både styr , på hvilke spillere der allerede er i truppen, som passer til denne spillestil, og hvor man skal hente udefra.
Personligt er jeg glad for, at Troels er meget omhyggelig i hans valg af spillere der skal hentes til.
Denne her periode kommer også til, at gavne spillere som både Julius og Yaya, da unge spillere kan lære en masse af modgang og gro deraf. Især Julius har jo fået chancen for at bevise, at han ER den bedste forsvarsspiller vi har i truppen og ham skal man bygge noget op omkring. Ligeledes har Yaya også fået vist noget potentiale, dog nok ikke nok til at være fremtidig starter, men som breddespiller med potentiale til mere - er han rigelig fin.
Ligeledes har Bürgy og Bjørn også fået vist deres mangler ift. Zornigers høje baglinje, hvor deres manglende hurtighed har kostet mange mål.
Gomez er jeg stadig meget i tvivl om. Han var jo voldsomt dominerende i 1. Division, men falder ligeledes voldsomt i niveau da vi kom op i suppen, men som breddespiller kunne både ham og Bürgy nok godt fungere.
Bjørn er simpelthen blevet for langsom, og jeg er overbevist om, at det slet ikke var Troels' originale plan at han skulle spille så meget (det var også udmeldingen da han forlængede). Jeg kunne godt se for mig, at man rykkede Bjørn fast frem som angriber/targetman og kun brugte ham i slutminutterne af kampe hvor vi skal jage et resultat. Jeg ser nemlig meget gerne man beholder Bjørn, da han er en fremragende mand til træning og omkring truppen.
Har en stor tro på projektet!Til-afgange under Alm: 96 - still counting
- Likes 4
Comment
-
Helt enig. Det forår vi havde i første division viste jo tydeligt, at holdet slet ikke havde niveau til SL og nej det var ikke SKs skyld, at holdet spillede så dårligt - spillerne var ikke bedre. Det er jo tydeligt nu. Ret beset skulle der vel have været skiftet 10-12 spillere, hvis vi skulle se bedre ud mod top 4 holdene. Det er bare ikke realistisk på et vindue.Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlægEr virkelig vågnet op med en flad fornemmelse efter kampen i går.
OB ER bare ikke gearet til mere. Man spiller med spillere der ikke ville gøre en forskel i den næstbedste række - det har vi har også set, og så vinder man ikke mere end man gør.
Og til dem der bliver ved med at jamre om, at Bjørn Paulsen er for dårlig - hold nu jeres kæft. Han spillede i hvertfald ikke i går.
Jeg tror vi skal være glade for at både VFF og RFC har 4 point mindre end de havde sidste år på samme tidspunkt. Det gør, at vi stadig er med om top 6, selvom det i min optik ikke ville være lykken at komme derhen spillemæssigt - kun at SL er sikret. Vi vil jo komme til at tabe stort mod de 4 øverste hold. 8 kampe minus 36 i målscorer. Bif scorer 4 mål på 1,5 chance i går. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor stort vi ville tabe til FCM lige nu. Jeg tænker de ville score 7-8 stykker.
Men hensyn til BP. Bare fordi han ikke var med i går, gør det jo desværre ikke, at han er god nok mere. Han har nogle klare spidskompetencer, hvor han er stabil kamp efter kamp. Men lad os være ærlige: den samlede pakke er jo heller ikke god nok til, at han kan gøre forskellen. Han gør det bedre - men stadig ikke godt nok, i forhold til, hvad OB har brug for, hvilket er temmelig meget.
- Likes 1
Comment
-
Jeg er græsk-katolsk omkring formationer. Det virker bare ikke for os at spille med 5 i forsvaret. Empirien er altså ret tydelig efterhånden.
Jeg tror, at det vil gavne os at beskytte forsvaret mere med flere spillere foran, ligesom vi skal kunne presse mere midt på banen, hvor der lige pt er alt for meget plads.
Og så savner jeg altså, at AZ træder mere i karakter. Man kan jo overhovedet ikke se, at det er en træner med en særlig profil, der står i spidsen for OB. Det vi ser lige nu er bare kønsløst, og i en blindtest ville ingen kunne skelne det her hold fra tiden under SK eller Alm.
Så er det klassiske svar, at han ikke har spillerne til det, men hvis AZ kun kan fungere med en top-trup, så var det jo en kæmpe fejl at hente ham ind, ligesom man kan undre sig over, at han takkede ja.
EDIT: og nej, jeg er ikke blind for, at der mangler kvalitet - det gør der selvsagt, og over tid skal der mere kvalitet ind over alt.Last edited by Jungledyret; i går, 08:15.
- Likes 2
Comment
Comment