Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - Brøndby 27.10.25

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Set fra lægterne….

forfærdelig kamp. Overraskende svagt udtryk vi kommer med. Der blev ikke skabt hverken gnist, nerve eller intensitet.

videre.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Den del kan jeg godt forstå, men det du lægger op til er jo en formation, der kun har én balancespiller på midtbanen og to stoppere, som så skal stå imod lynhurtige omstillinger mod Nordsjælland på deres kunstgræs. Det lyder som rendyrket selvmord.
      Kiggede lige på den seneste PL kamp, Everton - Tottenham, samt BIF's formation i dag. Alle tre hold ligger med 4-2-3-1. Det må kunne lade sig gøre med vores trup til rådighed til næste kamp. Vores 5 backkæde gør jo ingen forskel i overtal, da de spillere der er i overtal, jo altid ar så langt fra situationen og angriberne.

-----------------Myhra---------------
      Leeroy - Burgy - Gomez - Adam
      ---------Falk----Ouedraogo
      -------Jona - Arp - Ejdum
      ------------Ganuas
      Last edited by Schrøder; 27-10-2025, 21:24.

Comment

Mon ikke han havde fået noget mindst ligeså blodfattigt og middelmådigt ud af det? Hvis der var noget hans godt 1½ år som cheftræner i OB beviste, så var det at han i hvert fald ikke evnede at få et hold til at fremstå med et stærkt og klart udtryk, uanset hvad han forsøgte.
        Det samme kan jo siges om AZ, og så kunne man vel have sparret besværet.

Comment

Hvorfor er folk så liderlige efter at spille en formation der stort set ikke har eksisteret siden Viggo Jensen gik på pension? Hvad er det lige for nogle hold der spiller på den måde i moderne fodbold? Og hvorfor skulle vi blive defensivt stærkere ved at have endnu færre gode defensive spillere på banen og færre spillere bag bolden når vi taber den?
          Kan godt følge dig. Der er nogle gange en tendens til at forherlige 4-4-2 for enhver pris.

Med de personlige fejl vi selv lavede i dag, så er det altså ikke formationen der er så afgørende. Her drejer det sig mere om kvaliteten af enkelte spillere.

Comment

Efterspørgslen på ændringer for ændringens skyld kan jeg godt forstå, men ideen om at det handler om at få færre gode forsvarsspillere på banen, når man har gigantiske problemer med at forsvare, virker bare ikke særligt logisk. Måske handler det faktisk ikke om systemet, måske handler det om forsvarsprincipperne og de individuelle spillere? Det er jo tydeligvis ikke svært for AGF og FCM at forsvare sig godt med 5 i bagkæden...

Men ja, det er rigtigt at Zorniger spillede den der diamant for mange år siden, men måske er der en grund til, at han ikke har gjort det i nu 3 på hinanden følgende klubber siden han var i Brøndby? Måske netop fordi at spillet har rykket sig, fordi at balancen i den formation er utroligt dårlig og fordi at det kræver enormt dygtige spillere både til at presse men også på generelt individuel kvalitet, noget OB ikke har på det her niveau.

Hvis diamanten var løsningen på alt ondt, så havde Zorniger nok for længst hevet den op af lommen her, i Fürth eller Limassol. Sandheden er nok, at det er en formation der hører til i fortiden, og netop derfor har Zorniger været nødt til at udvikle sin stil, noget som han åbenlyst har store problemer med. Hvis folk argumenterede for en 4-4-2 med 2 6ere der hele tiden holder balancen og 2 smalle kanter i Arp og Falk der søger ind i banen, når vi har bolden, så tror jeg godt jeg kunne se argumentet. Den formation spillede han faktisk også på Cypern. Udfordringen er så, at jeg ikke lige ser, hvor den anden stærke 6er skal komme fra lige nu.
            en af grundende tænker jeg er trupsammensætningen - vi havde mange forsvarsspillere - og ikke nok central midtbanefolk. Der mangler så kvalitet begge steder men vi har trods alt 5 centrale forsvarsspillere på et rimeligt niveau - skifter vi BP ud for Gomez så er faldet i kvalitet ikke SÅ markant.

Laver man samme øvelse inde centralt og piller Falk eller Ejdum ud og sætter Grubbe ind - så kan det bare mærkes.

Så tænker det er en af grundende.

At forsvaret så ikke fungere bedre tænker jeg både er den individuelle kvalitet - men også principperne og den generelle sammenhæng på banen - syntes alt for tit vi bliver overspillet for let inde centralt, kunne måske afhjælpes med en ekstra midtbane mand - men hang forsvar og midtbane kæderne bedre sammen ville det jo også hjælpe...

Comment

Oprindeligt indsendt af retep Se indlæg
              Set fra lægterne….

forfærdelig kamp. Overraskende svagt udtryk vi kommer med. Der blev ikke skabt hverken gnist, nerve eller intensitet.

videre.
              Synes jeg har læst et sted gnisten skulle springe fra spillere til publikum og tilbage igen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Schrøder Se indlæg

Kiggede lige på den seneste PL kamp, Everton - Tottenham, samt BIF's formation i dag. Alle tre hold ligger med 4-2-3-1. Det må kunne lade sig gøre med vores trup til rådighed til næste kamp. Vores 5 backkæde gør jo ingen forskel i overtal, da de spillere der er i overtal, jo altid ar så langt fra situationen og angriberne.

-----------------Myhra---------------
                Leeroy - Burgy - Gomez - Adam
                ---------Falk----Ouedraogo
                -------Jona - Arp - Ejdum
                ------------Ganuas
                problemet er jo ikke om vi kan stille en start 11'er på den måde - men kan de holde til 90+ min.? Og hvis ikke hvordan ser det så ud når du skal skifte? Ejdum kan næppe holde til en hel kamp - så efter 60 min skal du have Martin eller Grubbe ind centralt...oppe foran kan Grot smides ind for jona eller ganaus - så det bliver ikke så dyrt. Men centralt kommer vi til at få problemer den sidste halvdel af kampen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Synes jeg har læst et sted gnisten skulle springe fra spillere til publikum og tilbage igen.
                  Hvis man fra klubbens side oprigtigt mener at samspillet med tribunerne er vigtigt, så ville jeg råde dem til at lade være med at lukke et væld af Brøndby fans ind på Barfoed tribunen....

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Hvis man fra klubbens side oprigtigt mener at samspillet med tribunerne er vigtigt, så ville jeg råde dem til at lade være med at lukke et væld af Brøndby fans ind på Barfoed tribunen....
                    Hvordan forestiller du dig de kan forhindre det?
                    hvis det er fynboer som er Brøndbyfans , så er det jo umuligt. Medmindre de møder op i pisgult
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Det samme kan jo siges om AZ, og så kunne man vel have sparret besværet.
                      Eller, vildt forslag, eller: Man kunne have fundet en cheftræner der med troværdighed kunne være kommet med et ydmygt fokus på at bygge et stabilt fundament op ud fra de dyder man i strategien og kommunikationen har lovet at man ville efterleve, og den vej igennem kunne man have bygget noget op som en træner som Zorniger måske kunne komme og forløse en dag.

Men det blev lidt for fristende at rive hårdt i rettet og forsøge at skabe en sensation.

Uanset hvor meget holdet i nedrykningssæsonen, og med rette, blev kaldt et identitetsløst gøglerhold, så må vi også bare erkende, at det her OB hold med 3 danskere i startopstillingen, hvoraf de 2 af dem ikke har niveau til mere end bunden i Superligaen, har nogle af de samme karakteristikker.

Comment

Der er mange ting der går galt i Odense i aften.

1. Den første kæmpe fejl, man begår og grunden til at ikke kommer på stadion til de her “store kampe” mod Brøndby etc, er, at de sælger halvdelen af billetterne til Brøndby fans og de kommer til at eje lydkulissen = småhold, bundklubs mentalitet.
                        Så hellere 8000, hvor 9/10 er OB fans, så vi føler vi er på hjemmebane, det kan vel ikke være for meget at forlange.

2. Zorniger vælger i dag en gammel klassiker 5-4-1, formentligt i forventningen om, at lukke helt ned og lukrere på omstillinger. Problemet er bare at TB ikke har hentet forsvarsspillere med superliga kvalitet, og så kan de stå med 11 spillere i eget felt nok så længe, men målene vil stadig hagle ind.

Boyangs fejlrate er helt unik høj og nærmest beundringsværdigt.

Bürgy, er han forsvarsspiller ? Han har en ok afleveringsfod, men er langsom, ikke nærkamp stærk og heller ikke specielt god på låget.

Bjørn Paulsen er desværre over the Hill.

Det efterlader os med pur unge Askou, som skal være krumtappen i et Superliga forsvar. Satme sløjt sportsdirektør arbejde og hold op det har kostet mange point.

Gomez gider jeg ikke engang kommentere på, han er ikke professionel fodbold spiller.

Owuso er en alibi fodboldspiller forsvarsmæssigt og vinder meget meget få dueller, og offensivt for sløjt et slutprodukt. Tænker det er grunden til, at der ikke ligger en kontrakt endnu.

Adam Sørensen, ligner en som ikke rigtigt tror på det og har en unaturlig høj fejlrate. Hvordan har han klaret nåleøjet som proff spiller. Må være venstrebenet.

Det er et forsvar man rykker ned med det her, såre simpelt.

I fodbold, er det dem som har flest penge, som ligger højst i ligaen 9/10 år. Hvis ikke man vil konkurrere på doping penge som FCM, så skal man konkurrere på noget helt andet.
                        Hvad vælger OB ? Er det “identitet” hvordan det så end vil skrabe point sammen inde på banen, ungdom ? /en FCN kopi ? Det glæder jeg mig til at se afkastet af, da de talenter vi laver ikke er i nærheden af FCN/Ikast/Brøndby/FCK. Fast spillestil udtryk? Er prøvet også i gangværende og hjælper intet, uden pengene og de gode spillere.

Endnu en sæson til lokummet, men nu med kæmpe nederlag i hver anden runde.

MEN så kan vi jo glæde os over at øllet på stadion holder den samme billige pris….

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Hvordan forestiller du dig de kan forhindre det?
                          hvis det er fynboer som er Brøndbyfans , så er det jo umuligt. Medmindre de møder op i pisgult
                          Man kunne jo starte med at sige til dem i Brøndby trøjer, at de ikke skulle være der. Alle de andre, de både jubler og synger med på Brøndbys sange, så for de vagter der går rundt på tribunerne, er det meget nemt at pege ud hvem der burde være der, og hvem der ikke burde være der.

Comment

Sidst OB havde besøg af underskud IF, der troede jeg, at jeg så den ringest mulige præstation af Helander/Mouritzen. Det gjorde jeg så ikke.........

Comment

Oprindeligt indsendt af retep Se indlæg
                              Set fra lægterne….

videre.
                              Det ser sgu underligt ud, at der aldrig blev trykket på "tænd" knappen. Ved ikke hvad der går forud for sådan en kamp, men det lignede sgu en flok spillere, som hellere havde siddet hjemme i sofaen og set to andre hold spille mandagskamp end selv at deltage.
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Vi startede godt men kæft, vøi hele kampen kom vi ikke til mere end flere halv gode aktioner i offensiven, det var virkelig skuffende. Og de der halv gode aktioner kendesignete vores hele kamp. Leeroy kom til mange indlæg men ikke en eneste kunne betegnes som godt, ikke en gang som "ordentligt". Og hvor var Adam? Falk med mange stigninger i dybden men ikke en eneste som virkelig var godt. Arp kom i lovende situationer højt på banen men de udløb uden resultat. Ganaus flere gange tæt på at komme til en chance med dybdeløb, men ikke mere end "tæt på".
                                Niemiec skuffende. Og det bliver et spørgsmål for mig hvorfor en spiller med Grots fysisk ikke vinder mere dueller og skaber mere. Og så stakkels Yaya, det skal være hård for ham. Første mål han kostede var bare en katastrofal fejlsflevering, i anden han kostede var det det Zorniger snakkede om: en forsvarer skal forsvare og Yaya vil til dels for meget, så han driblede på midtbanen i sted af at koncentrere sig på opgaven. Synes Ejdum kom med en hæderlig indsats i anden halvleg men ellers var det virkelig skuffende.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

Comment

Working...
                                X